Liigan siirtohuhut kaudelle 2022–2023

  • 1 781 962
  • 5 139

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
On muuten hieman eri tason pelaajakin Lias kuin Linus.

Meni muuten tuokin seikka ohi, että Lias on tehnyt paluun NHL:n maailmaan. Muistin vaan "ongelmanuorena" ja maitojunapoikana, mutta uutta uraa pukkaa parin näppärän Ruotsi-vierailukauden jälkeen.

Nimisekoilusta huolimatta kaikkea hyvää Linukselle. Voi hyvinkin heittää reilut 20 maalia Liigassa. Snaiperin vikaa näyttäisi olevan.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Cody Kunyk sainannut liigaan, kertovat lihavat miehet pesäpallokatsomossa.
 

keigykedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Leijonat
Kunyk kuulostaa kovin Leinosmaiselta haulta, tietää about mitä saadaan kun on liigassa pelannut ja sit kuitenki jää Tapolan alaisuudessa vähän vajaaks . Kunyk olisi sellanen ”Morley II” hankinta
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Mielenkiintoista on nähdä mihin Kunyk menee.. rahaseuroista ainakin HIFK, Lukko ja Tappara ovat ykkössentteriä vailla. Olisiko tosiaan kuitenkin sitten viimeksi mainittu se todennäköisin..
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Mielenkiintoista on nähdä mihin Kunyk menee.. rahaseuroista ainakin HIFK, Lukko ja Tappara ovat ykkössentteriä vailla. Olisiko tosiaan kuitenkin sitten viimeksi mainittu se todennäköisin..
Toivottavasti ei tule Lukkoon ainakaan ykkössentteriksi ellei hommata vähintään yhtä hyvää kakkossentteriä.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei se noilla palkoilla tunnu missään, vaikka eläminen olisi tuplahintaista Ruotsiin nähden. Alhaisemmat verot ovat paljon suurempi juttu.
Ei toki. Mä olen tosin jäävi sanomaan mitä Ruotsissa maksaa esim. päivähoitomaksut, vuokrat jnejne. mut esim. Zürichissä tai sen alueella lapsen hoitomaksu on n. 2000 frangia per lapsi ja kaksion vuokra samaa luokkaa. Toki jos sulla on kymppitonni käteistä kuukaudessa, niin eihän se tunnu missään.

Mut joo, kuitenkin, Sveitsi lienee pelaajien mielestä se ylivoimanen paikka Europpassa tällä hetkellä, kun palkka on hyvää, etäisyydet on pieniä ja muutenkin varmaan tekemistä ja ihmettelemistä riittää työn ohella.

Ja tuohon ketjun aiheeseen, niin Kunyk jos on kunnossa on ykkössena-ainesta suurinpaan osaan Liiga-seuroista, vähän katsonta tavasta riippuen.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Toivottavasti ei tule Lukkoon ainakaan ykkössentteriksi ellei hommata vähintään yhtä hyvää kakkossentteriä.
Aika isot on vaatimukset, jos kaksi Kunykin tasoista pelaajaa pitäisi hankkia, mutta samalla ironista että Hagan kyllä haluat pitää ja antaa mahdollisuuksia, vaikka kaveri on täysi turisti.

Kunyk kelpaisi allekirjoittaneelle ykkössentteriksi sata kertaa sadasta.
 

Nigi

Jäsen
Aika isot on vaatimukset, jos kaksi Kunykin tasoista pelaajaa pitäisi hankkia, mutta samalla ironista että Hagan kyllä haluat pitää ja antaa mahdollisuuksia, vaikka kaveri on täysi turisti.

Kunyk kelpaisi allekirjoittaneelle ykkössentteriksi sata kertaa sadasta.

Tätä minä itsekin vähän kummastelin. Kunyk on kolmessa eri seurassa Liigan puolella todistanut olevansa mitat täyttävä ykkössentteri. Pisteitten (0.72ppg Liigassa) lisäksi myös puolustuspäässä homma toimii.
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Aika isot on vaatimukset, jos kaksi Kunykin tasoista pelaajaa pitäisi hankkia, mutta samalla ironista että Hagan kyllä haluat pitää ja antaa mahdollisuuksia, vaikka kaveri on täysi turisti.

Kunyk kelpaisi allekirjoittaneelle ykkössentteriksi sata kertaa sadasta.
Niinhän sillä Ilomäelläkin oli aika samankaltaiset statsit mutta itse haukut häntä paskaksi etkä halunnut häntä pitää ykkössentterinä. Näen itse Kunykin ja Ilomäen aika samanlaisina ja -tasoisina pelaajina.

Ja Hagasta sen verran, että en haluaisi pitää, jos sopimus päättyy. Mutta kun se jatkuu niin pidettäköön. Ihan tyhmää käyttää lisää rahaa siihen että päästään pelaajasta eroon, mutta valitetaan samalla rosterin kapeutta.
 
Viimeksi muokattu:

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Niinhän sillä Ilomäelläkin oli aika samankaltaiset statsit mutta itse haukut häntä paskaksi etkä halunnut häntä pitää ykkössentterinä. Näen itse Kunykin ja Ilomäen aika samanlaisina ja -tasoisina pelaajina.
Sitten se Eliteprospects kiinni. Statseja ennen kannattaa katsoa niitä pelejä. Saman verran voivat juu pisteitä tehdä, mutta toisella se pelaamisen laatu on vähän parempaa kuin toisella. Asenteesta puhumattakaan. Näitä ei teksti-tv kirjaa ylös.

Kunyk on kuitenkin kahdella viimeisellä Liigakaudellaan ollut joukkueensa selvästi paras pistemies lähes kymmenen pinnan erolla seuraavaan. Kaiken muun pelaamisen ohella tuo joukkueen edestä johtaminen ei liene ongelma. Ilomäestä ei voi sanoa samaa.

Kunykin ja Ilomäen vertailu on vähän kuin vertailisi Otto Rauhalaa ja Severi Lahtista. Saman verran ne ehkä tulee pisteitä tekemään, mutta toinen on ehkä vähän laadukkaampi pelaaja kuin toinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös