Ihan vaan tyhmä kysymys, mutta minkä riskin Ässät ottaisi mielestäsi palkkaamalla Karalahden?
Jos vaikka verrataan vaihtoehtona Jyri Marttista, joka toki hieno pelaaja, mutta kärsinyt loukkaantumisista viime aikoina ja oletettavasti samalla hehtaarilla taloudellisena investointina.
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta Karalahti ei ole tainnut suuremmin loukkaantumisista kärsiä, eikä ilmeisesti muutenkaan flopannut millään kaudella ja sarjassa käsittääkseni. Omaa raskaan ja hyvän laukauksen rightin pakkina, osaa sijoittua hyvin, suojata kiekkoa ja perata maalinedustaa. Osaa myös rakentaa peliä ja tehdä pisteitä. Hänen pelityylinsä tiedetään entuudestaan ja sekin tiedetään, että suhteellisen varmasti olisi ainakin kassamagneetti tietyillä paikkakunnilla. Näin uskalla sanoa ainakin Vaasan kohdalla. Jos Sport hänet palkkaisi, vetäisi varmasti yleisöä maakunnista, samoin olettaisin käyvän hypoteettisessä case-Ässissäkin.
Ainakin minun käsitys miehen pelisuoritteista nostaa hänet edelleen Liigan paremmiston luokkaan. Ei ehkä ihan tervävimpään kärkeen, mutta ei siitäkään joukosta kauas jää.
E: itse näkisin hänet todella mielelläni jossain Liiga-joukkueessa, toki eniten omassani. On hyvin, hyvin viihdyttävä pelaaja ja aina tapahtuu.