Joka puolella itketään sitä, ettei yleisö enää ole kiinnostunut jääkiekosta.
Laadukkaammalla markkinoinnilla - tai markkinoinnilla yleensä - SM-liiga nostaisi profiiliaan heti. Tällä hetkellä ei kai kukaan voi väittää, että SM-liiga markkinoisi itseään muuten kuin antamalla tiedotusvälineille ties millaisia lausuntoja.
Hyvään markkinointiin kuuluu paljonkin asioita ja haluaisinkin alan ammattilaisilta - niitä kun tiedän jatkoaikalaisissa olevan - mielipiteitä ja toimintaehdotuksia rakkaan SM-liigamme markkinoinnin elvyttämiseksi.
Esimerkiksi menossa olevalla SM-liigan 30-vuotis juhlakaudella pelataan muutama juhlaottelu, joihin on, yllättävää kyllä, tajuttu teettää hienot vintage-paidat. Mutta saavatko fanit ostaa näitä paitoja mistään? Epäilen.
Mutta fanituotemyynti on vain yksi osa-alue, jolla SM-liigan markkinointi on lapsenkengissä. Koko urheilumarkkinointi, jopa viihdetapahtumamarkkinointi on Suomessa mikkihiiriasteella.
Tulisiko joku jenkki näyttämään, kuinka ne valonheittimet suunnataan oikein?
Laadukkaammalla markkinoinnilla - tai markkinoinnilla yleensä - SM-liiga nostaisi profiiliaan heti. Tällä hetkellä ei kai kukaan voi väittää, että SM-liiga markkinoisi itseään muuten kuin antamalla tiedotusvälineille ties millaisia lausuntoja.
Hyvään markkinointiin kuuluu paljonkin asioita ja haluaisinkin alan ammattilaisilta - niitä kun tiedän jatkoaikalaisissa olevan - mielipiteitä ja toimintaehdotuksia rakkaan SM-liigamme markkinoinnin elvyttämiseksi.
Esimerkiksi menossa olevalla SM-liigan 30-vuotis juhlakaudella pelataan muutama juhlaottelu, joihin on, yllättävää kyllä, tajuttu teettää hienot vintage-paidat. Mutta saavatko fanit ostaa näitä paitoja mistään? Epäilen.
Mutta fanituotemyynti on vain yksi osa-alue, jolla SM-liigan markkinointi on lapsenkengissä. Koko urheilumarkkinointi, jopa viihdetapahtumamarkkinointi on Suomessa mikkihiiriasteella.
Tulisiko joku jenkki näyttämään, kuinka ne valonheittimet suunnataan oikein?