En itse lähde kritisoimaan Liusjärven päätöstä, koska sääntöjen mukaanhan tämä taisi olla aika lailla oikea rangaistus. Suurempi ongelma on mielestäni juurikin näissä säännöissä. Olen monen kommentin kanssa samaa mieltä, mutta alla lainatuissa kommenteissa on kiteytetty hyvin se millaisia tunteita tämä Liigan kiinnostavuuden kannalta ajateltuna herättää.
Itsekkään en tilanteesta lisäpenaltteja olisi antanut, mutta jos säännöissä ja Liigan käytännöissä noudoista tulee (ensikertalaisena) automaattisesti kahden (2) pelin panna ni paha mennä valittamaan ja syyllistämään Liusjärveä päätöksestä.
...Bloodin pari peliä on taas luokkaa "tapetaan reilulla kädellä sitä tunnetta".
... Olen ihan samaa mieltä, että yleisöä on turha kuvitella kosiskelevansa näillä kurinpidoilla enempää katsomoon.
Tuomio meni siis mielestäni täysin sääntöjen mukaisesti, mutta ei se yleisöä tällä kertaa palvellut. Blues-Pelicans ottelu oli viihdyttävin peli tällä kaudella ja ottelussa heräsi ne fiilikset, jotka saa yleensä esille vasta kevään peleissä. "Oikeudenmukainen", ei siis sääntöjenmukainen rangaistus olisi mun mielestäni ollut:
Liivik 2+10 ja loppupeliksi koppiin miettimään tekojaan.
Blood 2+2+10 ja sama juttu. Ei jatkotoimenpiteitä.
Ja vielä loppuun: fiilikset tästä olisi ihan toiset jos linjatuomari ei olisi ehtinyt väliin tai jos Liivik olisi oikeasti satuttanut itsensä. Tämä oli kuitenkin paljon herrasmiesmäisempi tapa hoitaa homma kun joku törkeä ryntäys / laitataklaus / muu ylilyönti.