Tuomion perustelut ok ja varsinainen rangaistuskin lähestulkoon Liigan linjan mukainen. Sitä en ihan käsitä miten estäminen, jalkapyyhkäisy, rikoshistoria ja loukkaantumisen aiheuttama rangaistuksen koventaminen tekevät yhteensä 4 peliä, ilmeisesti Liusjärveltäkin saa paljousalennusta.
Se on sitten toinen juttu, että Liigan linja on edelleen täysin metsässä ja kaukalossa sekoilu tulee kauden edetessä tällä linjalla todennäköisesti jatkumaan. Mun mielestä rangaistusasteikon tulisi koveta huomattavasti sitä mukaa, kun rikkeitä lyhyeltä ajalta kasaantuu enemmänkin. Nyt ilmeisesti rikoshistoria aiheuttaa tuomioon 1-2 peliä lisäkakkua, oli sitten kyseessä 2. tai 10. kurinpitopäätös pelaajan kohdalla. Olen sitä mieltä että tuo lisärangaistus tulisi tuplata jokaisen edeltävän 12kk aikana tehdyn lisäsanktioihin johtaneen rikkomuksen myötä, eli lisäpelejä kertyisi kaavalla 2^(n-1), jossa n olisi pelaajaan kohdistuneiden kurinpitopäätösten määrä. Näin olleen esim. Blood saisi kolmannesta pelikieltoihin johtaneesta rikkeestä 4 peliä lisäkakkua, ja seuraavasta rikkeestä jo 8.
Liusjärvikin tuli päätöksensä perusteluissa todenneeksi sen monen Pelicans-kirjoittelijan täällä kiistämän faktan, että Blood törmäsi Perriniin tahallaan. Kun sanktiot ovat tätä luokkaa, tulee tuo törmäily vastustajan kärkipelaajiin jatkumaan. Kyseinen saktiolinja todennäköisesti myös aiheuttaa sen, että vääryyksiä kokeneiden joukkueiden pelaajistossa alkaa itää ajatus, että sopivan tilaisuuden tullen kannattaa myös itse näitä vahinkotörmäyksiä harrastaa.
"Oman" joukkueeni menestymismahdollisuudet on tällä kaudella käytännössä tuhottu kahden täysin turhan jääkiekkoiluun kuulumattoman teon avulla, ja kaksi Liigan taitopelaajien kärkeä olevaa ukkoa on lähetetty kuukausien (toivottavasti ei lopulliselle) pakkolomalle. TPS-yhteisön liigakausi on sen verran lässähtänyt, että tekisi mieli melkein toivoa että ylilyönnit Liigassa jatkuvat ja tilanne etenee siihen pisteeseen, että asioiden on pakko muuttua. Tässä vaiheessa tuo ei edes vaikuta mitenkään epätodennäköiseltä skenaariolta.