Nyt Gratton tietää että jos ajat Lassilaa selkään niin viikatteesta tulee.
Ei se ainakaan käynyt selväksi Liusjärven lausunnossa, että olisi kertonut sitä, että ei ollut tarkoitus osua päähän jne. Toisin kuin Lassilan lausunnossa. Tiedä sitten mitä oikeasti on kertonut hänelle.@Baloun
Voisi vielä kertoa, että miten niin Tyrväinen ei yrittänyt selitellä asiaa?
Nyt Gratton tietää että jos ajat Lassilaa selkään niin viikatteesta tulee. En tiedä olisiko jättänyt ajamatta jos olisi tuon tiennyt. Ja toisaalta Lassila tiesi että monsterimonni on goonina taantunut pikkulapsen tasolle, joten itse oli homma hoidettava.
Miten ihmeessä kurinpitoryhmä voi tuosta osumasta olla sitä mieltä että se ei olisi tarkoituksellinen? Ainoa asia, joka tarkoituksellisuutta vastaan puhuu on Lassilan oma selittely, jolla ei ole minkään näköistä arvoa. Tuo lyönti on mielestäni sellaisen parinkymmenen ottelun pelikiellon arvoinen, ilman mitään kovennuksia.Ei kai se ole ollut lievennysperuste, vaan päinvastoin olisi ollut raskauttavaa, jos kurinpitoryhmä olisi voinut todeta tahallisuuden kasvo-osumassa. Kuten itse sanoit, kurinpitoryhmä ei tiedä, eikä se voi silloin tuomiota koventaa.
Luen kyllä, mutta en ole vielä keksinyt miksi Lassilan temppu on vaarallisempi kuin Tyrväisen? Pyytäisin sinua nyt kuitenkin minua asiasta vähän opastamaan, koska sinä niin väitit.@Oijennus Luepa tätä ketjua, niin löydät vastauksia kysymykseesi. Minä en rupea kanssasi vänkäämään.
Luen kyllä, mutta en ole vielä keksinyt miksi Lassilan temppu on vaarallisempi kuin Tyrväisen? Pyytäisin sinua nyt kuitenkin minua asiasta vähän opastamaan, koska sinä niin väitit.
Taisi suurin lieventävä asianhaara olla se että kyseessä oli liigatasolla suurseuran ykkösmaalivahti jota ilman TPS voi menettää pisteitä. Edunvalvonta taitaa olla kunnossa.
Niinhän kävi Kuuselallekin onneksi lievin vaihtoehto. Ihan yhtä hyvin hänen uransa olisi voinut päättyä. Tämä ihan yhtä saatanan valhetta väittää, että Lassilan teko on vaarallisempi kuin Tyrväisen. Ihan yhtä hyvin Tyrväisen kyynärpää olisi voinut osua Kuuselan silmään ja viedä häneltä näön toisesta silmästä. Tai aiheuttaa pysyvän aivovamman.Tuollainen osuma päähän mailalla, nyt Grattonille käytännössä kävi se lievin mahdollinen vaihtoehto. Sentti sivuun ja todennäköinen sokeutuminen ja ura ohi. Kaulaan tuo osuma ja siinä olisi jo taisteltu hengestä.
Päähän kohdistuneissa taklauksissa usein kuitenkin selvitään vain aivotärähdyksellä. Tyrväisen taklaus oli todella törkeä, mutta mun mielestä Lassilan teko oli vielä astetta törkeämpi.
Tätä itsekin veikkasin muutama sivu taaksepäin, että tuomiota harkitessa on otettu huomioon Lassilan merkitys TPS:lle joka on suurempi kuin jonkun kenttäpelaajan merkitys omalle joukkueelle ja tätä myöden ollaan laskettu joku kerroin 0.7 tms jolla ollaan päädytty 10 sijasta 7 peliin.
No joo, sellainen tuomio sitten. Lassila saa muuten hiukan lämpöä aikaan kun seuraavan kerran TPS pelaa Porissa.
Kyllä. Siinä on aika paljon eroa, lyökö tahallaan esimerkiksi olkavarteen vai kasvoihin. Samoin siinä on eroa lyökö vahingossa vai tahallaan kasvoihin. Pitääkin tulla eri rangaistus eri tilanteista.En usko. Uskotko tosissaan, että Lassilan tarkoitus oli lyödä johonkin muuhun ruumiinosaan Grattonia?
No sinä pystyt näkemään, että löi tahallaan kasvoihin, minä ja kurinpitoryhmä emme pystyneet. Joskus käy näin.Miten ihmeessä kurinpitoryhmä voi tuosta osumasta olla sitä mieltä että se ei olisi tarkoituksellinen?
Toivottavasti ajetaan maalille pari kertaa vähän kovempaa ja vähän näpäytetään näpeille kiekkoa sulkiessa. Mitään Åstenin raukkamaisia hyppyjä niskaan en toivo ja Ässien pelaajat tuskin sellaisia tekevätkään, mutta pieni muikkari on enemmän kuin paikallaan.No joo, sellainen tuomio sitten. Lassila saa muuten hiukan lämpöä aikaan kun seuraavan kerran TPS pelaa Porissa.
Minun mielestäni sillä pitäisi ihan helvetisti merkitystä, että löykö tarkoituksella vai ei. Perezhognin ja McSorley löivät tarkoituksella ja pelikieltoa tuli koko kausi kuten kuuluukin.En itse ainakaan usko että tarkoituksella löi, mutta sillä ei pitäisi olla silti tän rangaistuksen suhteen mitään merkitystä. Se ei poista sitä et se maila oikeasti nousi kasvoihin ja Lassila tarkoituksellisesti löi Grattonia mailalla, vaikka ei pyrkinytkään osumaan päähän. Aivan liian lyhyt tuomio teon törkeyteen nähden.
No sinä pystyt näkemään, että löi tahallaan kasvoihin, minä ja kurinpitoryhmä emme pystyneet. Joskus käy näin.
Päähän kohdistuneissa taklauksissa usein kuitenkin selvitään vain aivotärähdyksellä. Tyrväisen taklaus oli todella törkeä, mutta mun mielestä Lassilan teko oli vielä astetta törkeämpi.
Niin, mun mielestäni tuossa ei nyt pitäisi olla mitään eroa sillä, osuuko kyseinen lyönti kasvoihin vai ei. Lyönti on täysin tarkoituksellinen, ja suuntautuu kohti ylävartaloa. Liigan kurinpidossa ja tuomarityöskentelyssä on jo pidempään ollut ongelmana se, että teosta tuomitaan lopputuloksen, eikä teon mukaan. Nyt tämän pelikiellon perusteissa ei tuomita enää lopputuloksen eikä teon mukaan, vaan rikkojan omana näkemyksenä antaman tarkoituksellisuuden mukaan. Suuntaus on mielestäni huolestuttava.No sinä pystyt näkemään, että löi tahallaan kasvoihin, minä ja kurinpitoryhmä emme pystyneet. Joskus käy näin.
No sinä pystyt näkemään, että löi tahallaan kasvoihin, minä ja kurinpitoryhmä emme pystyneet. Joskus käy näin.