Koko kiekkopoppoo (ainakin äänekkäimmät) taitaa olla tänä päivänä täynnä kukkahattuja. Tai sitten olen itse vain joku masokisti. Yllä oleviin kommentteihin muutama oma mielipide:
- Törmäsen käskytys.. Oikeastiko joku luulee, että Törmänen marssii Åstenin juttusille ja kertoo, että pitäisi vetää pleksiin? Jos jengin kokonaisvaltaisin pelaaja ajetaan telakalle, ei ole mikään ihme, että siellä on ollut useampikin halukkaana noutamaan Kurosen ilman minkään sortin käskyä. Toki sitten hiljainen hyväksyntä on eri asia, enkä tiedä sen tuomittavuudesta, mutta en edelleenkään usko Törmästä usuttamassa ketään kenenkään kimppuun. Jos joukkue käy lämpimänä, kuinka moni koutsi juoksee erätauolla ympäri koppia itkunsekaisella "älkää tapelko" -mantralla?
- McIntyren kyynärpää? Ehkä kakkosen arvoinen tilanne, ei nyt jumalauta jokaisesta kontaktista, missä sattuu vähän nenään voi ruveta itkemään pelikieltoja. Vastataklaus, jossa kyynärpää tosiaan ehkä hieman nousee, mutta Leinokin on huonossa asennossa. 2 min kyynärpäätaklaus, pelikielto omasta mielestä naurettava ajatus.
- Åstenin nouto. Edelleen seison sanojeni takana, ei spontaani, peliin sinällään kuulumaton ja pari peliä kakkua. Sakot voi sitten maksaa talkoina koko joukkue, koska oli jengin asialla. Tai sitten sakko voidaan jakaa itse tilanteessa kentälläolleiden pelaajien kesken, kun ei kuittia tullut samantien = sakoilta vältytty.
- Yleisesti ottaen: Taklausten on tarkoitus satuttaa, jos joku ei tiennyt. Ainakin itse peliaikoina sain parhaat kicksit sellaisesta taklausesta, jossa kaveri joutuu puhaltamaan muutaman ylimääräisen kerran. Ja siis puhtaatkin taklaukset voi satuttaa, enkä puolustele tässä yhtään pimenemisiä, vaan puhtaita kovia taklauksia. Joskus rapatessa roiskuu ja käy vähän huonommin ja siitä on ok rangaista, kuten Kurosta eilisen tiimoilta, mutta ei nyt herranjestas mitään pitkiä kakkuja tuollaisista "vahingoista". Vahingoittamisyritykset, vaaralliset tilanteet tai välinpitämätön pelaaminen ovat asia erikseen ja ison penaltin arvoisia.
Ihme ettei Liivikin taklauksesta olla kovaan ääneen huutamassa useamman pelin pelikieltoa.