Kyllä tuo Kuuselan kuolevat joutsenet oli tämän keskustelun huvittavin heitto. En ylipäätään ymmärrä, miksi pitää kaivaa joku vastustajan joskus ehkä mahdollisesti muistaakseni tekemä juttu esiin. Jos tuohon Mäntylän taklaukseen olisi joku "kuollut", niin se olisi Zaborsky (Jarkko Ruutua ei enää lasketa). Luistin viiltää korvantaustaa ja ukko ei halua lähteä kentältä, mutta pikkunapautus kypärään aiheuttaa kuoleman.
Mulle Mäntylän rankaisematta jättäminen ei ole ongelma, tilanteessa olisi ehkä ollut prk arvoinen tapaus, mutta kun rinnalle laittaa Zabon vahingon ja Mäntylän touhut (taitaisi olla edelleen rikoksenuusija, eli loput finaalit olisivat olleet paketissa), niin kyllä vähän ihmetyttää tuo Zabon pelikielto. Ymmärrän, että katsellaan yksittäisiä tilanteita, mutta vähän voisi miettiä kokonaisuutta ja Kiven "pulunsilmällä" katsoa mitä muuta ottelussa on tapahtunut ja vähän suhteuttaa niitä.
Mun mielestä myös se on ihan paska sääntö, ettei dumari saa katsella taululta tilanteita rangaistuksia määritellessään. Miksi ei? Eikö pääasia ole se, että oikeus voittaa, kuten eilen mielestäni tapahtui. Samaten olen sitä mieltä, että vahingossa tapahtuneen korkean mailan ei pitäisi olla syy ottelurangaistukseen. Tahalliset tai törkeät piittaamattomuudet sitten asia erikseen. Mutta nämä nyt ei ehkä tämän ketjun asioita olekaan.
Edit:
Siis kuinka korkealle tää pygmi oikein hyppii, kun olkapää muka osui Liivikiä päähän? Heillähän on pituuseroa about metri.
Eihän se Liivikkikään tuossa ole ihan suorin vartaloin täydellisessä balanssissa. Mun mielestä se kyynärpää ei ole tässä se ongelma, vaan päivänselvä hyppy.