Liigan kurinpitodelegaation päätökset kaudella 2024–2025

• 131 933
  • 893

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Suomalaisen byrokratian tietäen käsittelyaika 5-7 viikkoa.
Kyllä, se käy ensin lausuntokierroksen ja huhtikuun puolivälin jälkeen on kaikki asianomaiset ja heidän sukulaisensa kuultu.

Vituttaa toi Lantta, eikö sitä pässiä nyt saa vaikka ihan 10 pelin pannalla pois. Ei oo varmaan kertaakaan mainittu tääl ;)

Paradym

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät (#20 Joenväärä)
Valitusta tuskin ehditään käsitellä tämän kauden aikana. Teissalan taklaus ei minusta missään nimessä ollut 3 matsin pannan arvoinen, selkeä virhe kurinpidolta. 0 matsia olisi minusta ollut oikea päätös.
Ei tarvinut ensi kauteen odotella, vaan saatiin käsiteltyä eilen perjantaina ja päätös pysyi.

– Asia käsiteltiin heti perjantaina. Päätös oli se, että Liigan langettama kolmen ottelun mittainen rangaistus jää voimaan, sanoo TPS:n urheilujohtaja Rauli Urama Iltalehdelle.

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Ilveksen Latvala missaa 3 ekaa pleijarimatsia.

HIFKn Knot missaa 2 ekaa pleijarimatsia.

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Ei tarvinut ensi kauteen odotella, vaan saatiin käsiteltyä eilen perjantaina ja päätös pysyi.

Ihan turhaa noista valittaa. Ei ne halua noihin puuttua, sitä ovat muutkin kokeilleet.

En kyllä tiedä miksi eivät halua noihin puuttua.

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Ihan turhaa noista valittaa. Ei ne halua noihin puuttua, sitä ovat muutkin kokeilleet.

En kyllä tiedä miksi eivät halua noihin puuttua.

Minä tiedän.

Tuo kurinpito on sellaista arpomista että tietävät vallan hyvin mitä se tarkoittaa jos alkavat noihin puuttua. Sen jälkeen saavat nimittäin käsitellä niitä koko ajan ja puuttua melkein jokaiseen päätökseen.

Torpeedo99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Siis mitä helvettiä mä just näin? Knotille 2 peliä siitä että nousi jäästä ylös. Jossain kohtaa mulla nousi jo luotto kurinpitoon mutta taas on lottokoneen asetukset päin persettä olleet jo jonkun aikaa
Siis kuka haluaa pelaamaan liigaan missä voit yhtäkkiä saada pelikieltoa tilanteesta mitä et välttämättä edes itse pelaajana huomannut tapahtuneen pelissä? Jos olisin Hifk fani niin kyllä vituttais tää tuomio

Inexis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis kuka haluaa pelaamaan liigaan missä voit yhtäkkiä saada pelikieltoa tilanteesta mitä et välttämättä edes itse pelaajana huomannut tapahtuneen pelissä? Jos olisin Hifk fani niin kyllä vituttais tää tuomio
Minä olen fani ja kyllä, tämä vituttaa. Varmasti on punaiset lasit jne mutta eikö tämä nyt ole ihan täysi vitsi antaa pelikieltoa?

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Siis mitä helvettiä mä just näin? Knotille 2 peliä siitä että nousi jäästä ylös. Jossain kohtaa mulla nousi jo luotto kurinpitoon mutta taas on lottokoneen asetukset päin persettä olleet jo jonkun aikaa

Kärppien pelaaja vetää ite siihen polveen... Eihän tuossa mitään ole

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä olen fani ja kyllä, tämä vituttaa. Varmasti on punaiset lasit jne mutta eikö tämä nyt ole ihan täysi vitsi antaa pelikieltoa?

Kyllähän tässä sellaista viestiä annetaan, että toista pelaajaa saa tahallisesti vahingoittaa niin, että tämä loukkaantuu ja joutuu olemaan jopa viikkoja pois. Vastaavasti sitten tuollaisista tilanteista, jotka ovat korkeintaan huolimattomia ja kukaan ei loukkaannu, niin pelikieltoa tulee.

Ymmärrän ihan hyvin, että esim. Kodytekin tilanteesta annettiin pelikieltoa, mutta oliko se missään mittasuhteessa? Ala-asteen ruokajonossa näkee tärkeämpiä suorituksia.

Kara

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olipa kaiken kaikkiaan todella erikoinen tilanne.

- Saa vetopaikka, johon voit lämätä täysillä vastapalloon.
- Maila katkeaa ja menetät tasapainon
- Ajaudut laitaan
- Otat laidasta tukea noustaksesi ylös
- Vastustaja törmää sinuun
- Peli jatkuu normaalisti
- Saa seuraavana päivänä kaksi ottelua pelikieltoa.

Kiekkonarri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, New Jersey Devils
Siis nyt kun näki videon kera mitä tilanteessa tapahtui niin ei herranjumala. Alasiurua käytännössä luistelee tohon polveen kun kattoo ihan muualle ja sattuu törmäämään.

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Siis onhan tuo Knotin jalan levitys todella erikoinen. Yleensä jos koitan nousta jäästä ylös, polvet on about eteenpäin eikä 90 asteen kulmassa sivulle. En mä tiedä hakiko osumaa vai oliko muuten vaan venyttelemässä jalkojaan, mutta kyllä mä ton kakun ostan, tosi erikoinen liike.

Kultalehvä

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Siis onhan tuo Knotin jalan levitys todella erikoinen. Yleensä jos koitan nousta jäästä ylös, polvet on about eteenpäin eikä 90 asteen kulmassa sivulle. En mä tiedä hakiko osumaa vai oliko muuten vaan venyttelemässä jalkojaan, mutta kyllä mä ton kakun ostan, tosi erikoinen liike.
Mun mielestä tossa ei kauheesti hallintaa ole kun liu’ut toinen polvi jäässä. Osuma laitaan vielä niin oot pikkasen matkustaja vielä ennen kun saat molemmat terät jäähän. Se nimenomaan kieltämättä näyttää ojennukselta, mutta on mielestäni ihan luonnollinen jatkumo tilanteesta.

raisionjoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aika mielenkiintoinen tulkinta kyllä antaa kaksi ottelua tuosta Knotin tilanteesta, varsinkin kun samalla viikolla kaksi täysin selkeää keissiä joista molemmista vain +1 lisää tähän verrattuna.

Mikäköhän siinä on että nuo päätösten pääkohtien tiivistelmät lähes poikkeuksetta muistuttavat apukoululaisen äikän esitelmää varten tekemää kalvoa.

Purkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nordenskiöldinkadun kierrätyskeskus
Jos olisi foliohattu päässä niin voisi kuvitella, että tällä päätöksellä on jotain tekemistä Peltosen kritiikkiin kurinpitoa kohtaan.

Alkaa olemaan jo täysin anteeksiantamatonta sekoilua liigan kurinpidolta. Eikä ainoastaan tässä, Teissalan pelikielto oli täysi vitsi. Mitään toisteisuutta tai ennalta-arvattavuutta ei ole.

edit. Ei varmaan harmita IFK:n tai Tepsin toimistolla juuri nyt, että palkkasivat Kekäläisen selvittämään vaihtoehtoja tälle ammattitaidottomalle sekoilulle.

Viimeksi muokattu:

taspmas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Örebro
Onhan tämä Liigan kurinpito yksi sirkus. Jotenkin on sellainen fiilis, että ensin siellä pyöräytetään lottokoneesta numerot pelikiellon pituuden suhteen ja sitten koitetaan keksiä perustelut joilla se myydään ulospäin. Ja yleensä nuo perustelut on melkoista huumoriostasoa. No, ehkä tähänkin joskus saadaan jotain järkeä, voisivat vaikka käydä konsultaatiomatkalla Ruotsissa.

Edit. Mihin on muuten hävinnyt videot tilanteista tuolla Liigan nettisivuilla olevista kurinpitopäätöksistä?

Viimeksi muokattu:

HOLIK 16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minä ostan myös Knotin pelikiellon. Ylös saa nousta ei ole siitä kyse. Mutta työntää polvensa Kärppä äijän eteen eikä edes näytä vahingolta. Knot pelasi itsensä ulos tilanteesta jolloin tuli kiire blokata Kärppä äijän vauhti ettei tule pahaa vastahyökkäystä.
Mitä olen kurinpidon tuomioita seurannut jotenkin tuntuu että kaikki lytätään vääriksi ihan periaatteen vuoksi. Nykyään on muotia valittaa kaikesta.

Purkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nordenskiöldinkadun kierrätyskeskus
Minä ostan myös Knotin pelikiellon. Ylös saa nousta ei ole siitä kyse. Mutta työntää polvensa Kärppä äijän eteen eikä edes näytä vahingolta. Knot pelasi itsensä ulos tilanteesta jolloin tuli kiire blokata Kärppä äijän vauhti ettei tule pahaa vastahyökkäystä.
Mitä olen kurinpidon tuomioita seurannut jotenkin tuntuu että kaikki lytätään vääriksi ihan periaatteen vuoksi. Nykyään on muotia valittaa kaikesta.
Mä en osta ollenkaan sitä, että Knot työntäisi polven eteen. Jo siksi, että tuossa asenossa merkittävän liikkeen tekeminen on vaikeaa. Näkisin, että Knot pyrkii nouseemaan ylös ja samalla kääntyy luistelemaan peliä kohden. Toisin, kuin Kärppä pelaajalla, joka luistelee suoraan maassa olevaa Knottia päin. Hän on pystyssä ja pystyy kontrollomaan liikettään koko tilanteen ajan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy