Liigan kovin ulkomaalainen kaudella 2012-2013?

  • 86 548
  • 159

Kenth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooVee
Tämä ei edelleenkään ole se syy miksi vastasin noihin heittoihisi, vaan se etten ymmärrä ristiriitaista logiikkaasi kun otat kantaa vaihtelevin sävyin sellaisia pelaajia koskeviin asoihin joiden et ole nähnyt ikinä pelaavan.
Värilasit sävytti tekstejäsi "vähän".

Locke aloitti hyvin, kuten Espositokin, ja olin lukevinani että Danny "korvaa Järvisen" Richmondkin luisteli kauniisti. Hyvä siis näin.

Kaikkien kolmen pelejä nähneenä arvioisin, että Danny Richmond on näistä kolmesta varmin onnistuja SM-liigassa, ja korvaa hyvin Joonas Järvisen.

Espositolla on suurin potentiaali, mutta on nuorena pelaajana myös suurin riski. Iän ja kokemuksen tuoma itseluottamus on Locken vahvuus uudessa ympäristössä.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kaikkien kolmen pelejä nähneenä arvioisin, että Danny Richmond on näistä kolmesta varmin onnistuja SM-liigassa, ja korvaa hyvin Joonas Järvisen.

Espositolla on suurin potentiaali, mutta on nuorena pelaajana myös suurin riski. Iän ja kokemuksen tuoma itseluottamus on Locken vahvuus uudessa ympäristössä.

Jos niin sanot. Itse annan mielipiteeni kauden päätteeksi. Ovatko nyt Esposito, Locke ja Richmond yhtäkkiä ainoat mahdolliset verrokit vai miksi nimesit juuri nämä? Muttajuu, kuten TPS-osioon kirjoitit, niin Locke floppaa takuuvarmasti. Se on käynyt selväksi.
 

Kenth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooVee
Jos niin sanot. Itse annan mielipiteeni kauden päätteeksi. Ovatko nyt Esposito, Locke ja Richmond yhtäkkiä ainoat mahdolliset verrokit vai miksi nimesit juuri nämä? Muttajuu, kuten TPS-osioon kirjoitit, niin Locke floppaa takuuvarmasti. Se on käynyt selväksi.

Itsehän olet jankannut jotain Järvisestä ja Richmondista jo monta päivää, näkemättä yhtään peliä Richmondilta. En ole missään vaiheessa ymmärtänyt mistä on kysymys.

Espositon ja Locken poimin aiemmasta viestistäsi. Herrojen pelejä nähneenä koen, että minulla on kompetenssia heittää jokin arvio ennakko-odotuksista. Se ei ole suinkaan absoluuttinen totuus, mutta arvio kuitenkin.

Enkä todennut TPS-osiossa, että Locke floppaa varmasti. En ole kuitenkaan vakuuttunut, että hän saavuttaa isossa kaukalossa TPS-fanien kovia odotuksia. Ylivoimalla tulee kyllä tekemään pisteitä.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itsehän olet jankannut jotain Järvisestä ja Richmondista jo monta päivää, näkemättä yhtään peliä Richmondilta. En ole missään vaiheessa ymmärtänyt mistä on kysymys.

Toivon, että olet lukenut nimimerkin 2-viivan syöttö viestejä. Jos et ole, niin ymmärrän miksi ihmettelet Järvinen-Richmond-vertailuja. Silti, näkemättä yhtään peliä on juuri se pointti miksi en ole kirjoittanut sanaakaan kaverin tasosta, vaan ilmaissut että kauden loppupuolella voin analysoida. Juuri tuo näkemättä arvosteleminen on se perimmäinen syy miksi edes aloitin aiheesta kirjoittamisen tänne. Alkujaan ihmettelin sitä miksi muiden SM-liigajengien ulkkareita voi näkemättä arvostella, kun taas samaan aikaan näkemättä on jokseenkin varma siitä että Richmond korvaa viime kauden toisiksi parhaan puolustavan puolustajan koko liigassa.

Espositon ja Locken poimin aiemmasta viestistäsi. Herrojen pelejä nähneenä koen, että minulla on kompetenssia heittää jokin arvio ennakko-odotuksista. Se ei ole suinkaan absoluuttinen totuus, mutta arvio kuitenkin.

Eli näit perjantaina sekä Locken, että Espositon otteita vaikka pelasivat eri puolilla Suomea? Koska et ole Pitsiturnauksesta kirjoittanut mihinkään mitään (korjaa jos olen väärässä), niin tuskin olet sitäkään nähnyt. Eli olet nähnyt sitten Locken peliä ennen miehen tuloa Palloseuraan? Ihan mielenkiinnosta kysyisin että oletko sitten mahdollisesti käynyt AHL-matseja katsomassa? Oletko mahdollisesti nähnyt sitten Espositoakin muualla kuin Pelsuissa?

Noh, ei sillä niin väliä loppupeleissä ole, uskon kyllä jos sanot että olet nähnyt. Pointtisi Locken floppaamismahdollisuuksista kyllä ostan, koska mies ei mikään raketti luistimilla ole. YV:llä tehnee pinnoja, mutta uskon että tuolla pelisilmällä paikataan paljon. Filppulakin oli Palloseurassa lähes pitelemätön paskalla fysiikalla, ja iso jää antaa Lockelle tilaa ratkaisuihin, joka osittain myös kompensoi miehen heikompaa fysiikkaa. Ei se hidas ole, jos vertaa johonkin korstoihin, vaan hitaahko suhteutettuna kokoonsa. Ensimmäisessä ottelussaan jäi pari kertaa kaksimetristen tsekkien puristuksiin (kamppailupelaaminen ehkä isoin heikkous), mutta sai tehtyä älykkäillä tempuillaan itselleen useasti tilaa, ja polki kaksi kertaa mukaan 2 vs 1-hyökkäykseen isoltakin takamatkalta. Ostan siis pointtisi koska se on järkevä, mutta itse uskon miehen onnistumiseen. Tässäkin kohtaa tosin loppukaudesta saa tehtyä ne parhaat arviot.

Espositon kohdalla (juttujen perusteella) on sitten juttu melkein päinvastainen, eli pää on ollut ihan muusia tähän asti, vaikka urheilulliset lahjat olisivat aina olleet olemassa. Vähän kärjistetysti kuin ex-ManU-lupaus Ravel Morrison, jolla olisi eväät olla Englannin parhaimpia pelaajia lahjoilla mitattuna, vaan kasettinsa ei ole ikinä kestänyt. Espositosta uskon tulevan hyvä tekijä tähän sarjaan, ja toivonkin että Suikkaskaitsu pitää miehestä jos onnistuu, ja päinvastoin. Voi sitten roudata mukaansa Turkuun. Ja tähän hymiö.
 

Kenth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooVee
Eli näit perjantaina sekä Locken, että Espositon otteita vaikka pelasivat eri puolilla Suomea? Koska et ole Pitsiturnauksesta kirjoittanut mihinkään mitään (korjaa jos olen väärässä), niin tuskin olet sitäkään nähnyt. Eli olet nähnyt sitten Locken peliä ennen miehen tuloa Palloseuraan? Ihan mielenkiinnosta kysyisin että oletko sitten mahdollisesti käynyt AHL-matseja katsomassa? Oletko mahdollisesti nähnyt sitten Espositoakin muualla kuin Pelsuissa?

Mulla ei ole tarvetta todistella mitään, mutta todetaan nyt silti; Myönnän, en ole nähnyt vielä Lockea TPS-paidassa. Sen sijaan olen nähnyt hänen AHL-pelejään arviolta 5 kappaletta, ja mulle on muodostunut niiden perusteella selkeä mielikuva hänestä pelaajana. Mahdollista toki on, että pelaaminen on nyt jotenkin muuttunut niistä ajoista, mutta tiedot Turusta kertovat muuta. Taitava ja hidas.

Espositon muistan jo nuorten MM-kisoista Kanadan paidasta, sen lisäksi olen nähnyt häneltä nyt yhden ottelun täällä, joka oli perjantain SaiPa-Pelicans.

Filppulakin oli Palloseurassa lähes pitelemätön paskalla fysiikalla, ja iso jää antaa Lockelle tilaa ratkaisuihin, joka osittain myös kompensoi miehen heikompaa fysiikkaa.

En usko, että Turun iso jää sopii erityisen hyvin hitaalle luistelijalle, pikemminkin päinvastoin. Aikaa on toki ajoittain enemmän, mutta kiire voi myös tulla, kun etäisyydet jäällä ovat Lockelle huomattavasti aiempaa isompia.

Espositosta uskon tulevan hyvä tekijä tähän sarjaan, ja toivonkin että Suikkaskaitsu pitää miehestä jos onnistuu, ja päinvastoin. Voi sitten roudata mukaansa Turkuun. Ja tähän hymiö.

Espositolta löytyy taitoa, kokoa ja nopeutta, mutta onnistuminen tulee olemaan pitkälti kiinni miehen korvien välistä. Ja jos hän Suomessa onnistuu, niin TPS:n taloudella miestä tuskin roudataan Lahdesta mihinkään. Ja tähän ei hymiöitä.
 
uskomatonta, että jo tässä vaiheessa kautta tietyt nimimerkit pystyvät kertomaan millainen pelaaja on kyseessä ja mitä hän tulee esittämään liigassa tulevalla kaudella. Tämän hetkinen fakta esim. Locken kohdalla on se, että mies on ollut joukkueen mukana noin viikon, pelannut 2 peliä joissa tehot 1+2. liike on joo varmaan verkkaista vielä ja totuttelu isoon kaukaloon käynnissä. Pelisilmä on jo nyt todistettu olevan todella hyvällä tasolla. En tiedä muista, mutta omasta mielestäni otan ennemmin juonikkaan playmakerin, kuin laput silmillä juoksevan koheltajan joukkueeseen.

Mut tää on aina tätä samaa, oman joukkueen pelaajat ovat parhaita ja muiden joukkueen pelaajista ollaan kateellisia ja heitä mollataan. Pitäisiköhän alkaa ajattelemaan niin, että osattaisiin nauttia myös vastustajan hienoista suorituksista eikä olla niin saatanan katkeria kaikesta!? Esim. itse olin katsomassa pitsiturnausta ja mielenkiinnolla katsoin Espositon otteita. Esposito ei paljoakaan esittänyt ja olinkin hiukan pettynyt. Siis PETTYNYT vastustajan pelaajan heikkouteen. Suurin osa olisi varmasti mielissään, jos vastustajan kova ulkkari hankinta floppaa, mutta se ei oikein mene omaan jakeluun.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mulla ei ole tarvetta todistella mitään, mutta todetaan nyt silti; Myönnän, en ole nähnyt vielä Lockea TPS-paidassa. Sen sijaan olen nähnyt hänen AHL-pelejään arviolta 5 kappaletta, ja mulle on muodostunut niiden perusteella selkeä mielikuva hänestä pelaajana. Mahdollista toki on, että pelaaminen on nyt jotenkin muuttunut niistä ajoista, mutta tiedot Turusta kertovat muuta. Taitava ja hidas.

Kiitos tarkennuksista, juuri jotain tällaista uumoilinkin. Hienoa, että saa kommenttia joltain joka oikeasti on jotain ko. kaverin osalta omin silmin nähnyt.

Ihan totta kyllä osittain mitä kirjoitat, mutta periaatteessa esim. Perrinin ja vanhemman Filppulan heikkouksiksikin on listattu juurikin luistelu. Mä en sanoisi Lockea mahdottoman hitaaksi nähdyn perusteella, mutta on ollut vähän väsynyt ja flegmaattinen vaikka onkin onnistunut ihan mukavasti tähän mennessä. Ehkä vähän hidas joo, mutta enemmän samaa ongelmaa kuin Filppulassa että luistelun viimeinen terävyys (älkää JYP-fanit tappako mua, tämän verran olen itse joskus miehestä lukenut) on se, joka puuttuu. Kyllä tuo liikkeelle pääsee ihan hyvin, eikä varmasti ole esim. Ilari Filppulaa hitaampi.


En usko, että Turun iso jää sopii erityisen hyvin hitaalle luistelijalle, pikemminkin päinvastoin. Aikaa on toki ajoittain enemmän, mutta kiire voi myös tulla, kun etäisyydet jäällä ovat Lockelle huomattavasti aiempaa isompia.

Tässä kohtaa täytyy sanoa, että en ole miestä pienessä kaukalossa nähnyt, enkä voi vertailua suorittaa, mutta hyväksyn pointtisi koska muutenkin olet kaveria nähnyt allekirjoittanutta enemmän. Jos jatkaa maalipaikkojen petaamista samaan tahtiin kuin näissä kahdessa ET-matsissa, niin täytyy sanoa että tuo mainittu hitaus tai "hitaus" on toissijaista.

Ja vaikka ei tähän ketjuun kuulukaan, niin voitko vähän avata tuota olettamustasi TPS:n taloudesta? YV:näkin käy, jottei mene ihan sekoiluksi tämä ketju.

Edit. Korjattakoon Perrinistä, että yleinen käsitys ei ilmeisesti olekaan että sillä olisi ongelmia luistelunsa kanssa. Jonkun epämääräisen Maikkarin artikkelin perusteella lähdin tuohon olettamukseen.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Pelicans
Sen verran vielä itse tänne sanottava että itse en ainakaan toivo että pelaajat floppaisivat. Sm-liigahan sarjana on vaan aina parempi ja mielenkiintoisempikin + mukavampi käydä peleissä jos kentällä on maagisia pelimiehiä. Mielestäni koko keskustelu karkasi täysin lapasesta.

*Nyt kaksi peliä nähnyt Richmondilta ja mies on juuri sellainen kun ennakkoon odotinkin.. Uskon että on hieman tehokkaampi kun Järvinen ja haluaa/pystyy myös olla se isäntä oman maalin edessä vaikkakin fyysiset avut eivät ihan Järvisen tasolle yllä. Ja EDELLEEN, tämä oma mielipiteeni, joten hra Scissorskin voisi vaikka tyytyä siihen ja kertoa omiansa välillä eikä muiden mielipiteisiin noin voimakkaasti tarvitse puuttua.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
*Nyt kaksi peliä nähnyt Richmondilta ja mies on juuri sellainen kun ennakkoon odotinkin.. Uskon että on hieman tehokkaampi kun Järvinen ja haluaa/pystyy myös olla se isäntä oman maalin edessä vaikkakin fyysiset avut eivät ihan Järvisen tasolle yllä. Ja EDELLEEN, tämä oma mielipiteeni, joten hra Scissorskin voisi vaikka tyytyä siihen ja kertoa omiansa välillä eikä muiden mielipiteisiin noin voimakkaasti tarvitse puuttua.

No eihän tuossa nyt ole mitään kummallista, hyvä kirjoitus kaiken kaikkiaan. Olen äärimmäisen huolissani, jos et ole alunperinkään motiivejani vastauksieni kirjoittamiseen ole sisäistänyt, mutta kai se sitten on liikaa vaadittu. Sanon nyt vielä kerran, että ontuva logiikkasi noissa ensimmäisissä viesteissäsi oli häiritsevää, ja siksi otin kantaa.

PS. Eikö ole huomattavasti mukavampaa analysoida pelaajaa/pelaajia kun on voinut ensin nähdä heidän suorituksiaan?

Ja pois se minusta että olisin koskaan dissannut Richmondia. Uskon miehen olevan tekijämiehiä, ja mielelläni arvioin lopputulemia sitten kun niiden aika on.
 

Durden

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Katsotaan miten meni

Ykköskori, todennäköisimmät pistekunkut sekalaisessa järjestyksessä:

Ivan Huml aikaisemmilla kausilla jäänyt välillä pelejä väliin, en nyt muista mitä vaivaa miehellä on ollut, mutta jos pysyy kasassa, niin 45-55 pistettä voi hyvinkin tulla, etenkin jos Haataja pelaa vierellä ja pääsee iskuun heti alkukaudesta.

16 + 39 = 55 pistettä ja pistepörssin viides sija.

Eric Perrin tämän kaverin edesottamuksia on aika kiva katsoa, jos ei ala jalka painaa, niin tekee taas kovat tehot. Veikkaus varmat 45-50 pistettä.

11 + 42 = 53 pistettä ja pistepörssin kuudes sija.

Corey Locke saanee vierelleen suoritusvarman Vahalahden. Vahva ylivoimalla mutta miten käy tasakentällisin? Pisteet mitä tahansa 35-65 väliltä.

37 peliä ja 5 + 12 = 17 pistettä. Tasaisella taulukolla 28 pisteen kausi. Arvelin riskiksi hintaan nähden ja floppasi vielä pelättyä pahemmin.

Justin Azevedo taitoa ja asennetta löytyy, ja parhaat vuodet vielä edessä, mutta pysyykö ykköskorin laiturit kasassa tai nouseeko nuorista ratkaisijoita? Yksin ei voi tehdä kaikkea. Veikkaus 40-55 pistettä, riippuen laiturien antamasta vetoavusta.

20 + 38 = 58, oli pistepörssin kakkonen, häviten pisteellä kaksi peliä enemmän pelanneelle Haatajalle. Sanoin että yksin ei voi tehdä kaikkea, Azevedo oli eri mieltä ja täräytti 14 pudotuspeleissä 10 + 6 tehopisteet, kaataen Vehasen kanssa Jokerit ja voittaen pudotuspelien pistepörssin. Kova jantteri.

Stephen Dixon
Huikea viimekausi, joka oli pisteellisesti poikeus Dixonin uralla. Laidalle löytyy joka tapauksessa ainakin yksi maalinsylkijä (Armia tai Philman), joten pisteitä tulee +40 tälläkin kaudella, lisäksi hyvää pelaamista molempiin suuntiin. Tuskin taistelee pistepörssin voitosta, mutta voi siltin olla kokonaisuutena paras ulkomaalainen hyökkääjä.

44 pelissä 9 + 35 = 44 pistettä. Hauskasti Ässien kyntäessä Dixon päästettiin menemään, ja joukkue nousi lentoon.

Kohtuullisesti osui ennustukset, Azevedo taisi olla lopulta kovin ulkomaalainen jantteri, muistaen että ison osan kaudesta vierellä pelasi mm. JYP:n nelosketjusta ostettu haalarimies Riska. Locke oli taas isoin floppi.
 
Viimeksi muokattu:

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Durdenilla osuvia ennustuksia kyllä.

Melko selkeä kärkikaksikko erottuu minun näkemykseni mukaan: Heshka vs Azevedo. Paras ulkkaripakki vastaan hyökkääjä. Enempää en sano, ettei ole taas koko Sorkan ja Miekan saattoväki kimpussa....:)
 

Pllnen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins, #3 Määttä, #86 Teuvo Teräväinen
Eiköhän liigan kovin ulkomaalainen viime kaudella ollut Erik Karlsson? Jos työsulkuvahvistuksia ei lasketa niin sitten Azevedo.
 

Ralph

Jäsen
Eiköhän liigan kovin ulkomaalainen viime kaudella ollut Erik Karlsson? Jos työsulkuvahvistuksia ei lasketa niin sitten Azevedo.

Jos työsulkulaisena tulleita ei lasketa, niin kovin oli Eric Fehr. Jos sitten ketään NHL:ään lähtenyttä ei lasketa, oli Azevedo kovin.
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Karlsson oli hyvä pelaaja, mutta helvetin pehmeä. Ainoassa pelissä, jonka Erikiltä näin Vahalahti taklasi kerran Karlssonia alivoimalla ja Erikillä meni kuppi nurin ja koko loppupeli kiukutellessa. Loppuhuipennukseksi sitten vielä tosi pehmeän miehen mailanliu'utusepisodi.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Karlsson oli hyvä pelaaja, mutta helvetin pehmeä. Ainoassa pelissä, jonka Erikiltä näin Vahalahti taklasi kerran Karlssonia alivoimalla ja Erikillä meni kuppi nurin ja koko loppupeli kiukutellessa. Loppuhuipennukseksi sitten vielä tosi pehmeän miehen mailanliu'utusepisodi.

Minäkin näin yhden matsin JYPiä vastaan jonka Karlsson veti täysin vihkoon. Kruununa Lars Eller alisti ja kyykytti kikkailemalla tämän hurrin solmuun maalin edessä. Vastapainoksi katsoin kyllä muutaman muunkin pelin ja kruununa varsin tuhnuksi jääneen jäähyväispelin.

Viime kauden parhaasta ulkomaalaisesta ei mielestäni tarvitse mitään keskusteluja käydä ja luonnollisesti mukaan lasketaan työsulkupelaajatkin. Karlssonin kuninkuuden toteamiseksi ei tarvitse katsoa muutakuin miehen pelipaikka sekä pelatut pelit suhteessa tehopisteisiin. En myöskään aliarvioisi miehen merkitystä koko narrilaumalle kun peilailee joukkueen loppukautta kungenin lähdettyä. Tämän miehen kohdalla ei tarvitse pintaa syvemmälle raapia tässä asiassa.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Minäkin näin yhden matsin JYPiä vastaan jonka Karlsson veti täysin vihkoon. Kruununa Lars Eller alisti ja kyykytti kikkailemalla tämän hurrin solmuun maalin edessä. Vastapainoksi katsoin kyllä muutaman muunkin pelin ja kruununa varsin tuhnuksi jääneen jäähyväispelin.

Viime kauden parhaasta ulkomaalaisesta ei mielestäni tarvitse mitään keskusteluja käydä ja luonnollisesti mukaan lasketaan työsulkupelaajatkin. Karlssonin kuninkuuden toteamiseksi ei tarvitse katsoa muutakuin miehen pelipaikka sekä pelatut pelit suhteessa tehopisteisiin. En myöskään aliarvioisi miehen merkitystä koko narrilaumalle kun peilailee joukkueen loppukautta kungenin lähdettyä. Tämän miehen kohdalla ei tarvitse pintaa syvemmälle raapia tässä asiassa.

Kyllähän Karlsson oli kova ei sitä käy kiistäminen, mutta mitä muuta voi odottaa mieheltä joka on edellisellä kaudella pokannut Norrisin. En mitenkään vähättele Karlssonia, mutta ei tuo nyt yllättänyt yhtään. Mukava senpuoleen oli seurata näitä pienemmällä ajalla NHL:ssä olleita, jotka pelasivat yli odotusten, en halua katsella värilasein, mutta Turussa heitä oli kaksi. Täysin omaa luokkaansa niissä peleissä joihin puki, oli Korpikoski PPG kokoajalta 1.55. Ilman Karlsonin viimeisen pelin tehoja, melkein yhtä kova PPG olisi ollut Kris Russelilla, joka teki melkein pinnan per peli. Tämä mies on kuitenkin on aikalailla köykäisemmän kaliiberin kaveri omassa NHL joukkueessa, eikä häneltä ihmetekoja odoteltu. Sitten oli kerhossa aivan huikea Fehr, porukka ihmetteli mitä apua tämä rouhija tuo, oli suvereeni pelaamissaan peleissä, ylitti myös kaikki odotukset. Enempää analysoimatta listaa voi jatkaa vielä ainakin Lukon, Jypin ja Tapparan tanskalaisilla, sekä Ilveksen Lindbäckillä.

Tuossa on aikamonta vähemmillä odotuksilla tullutta, jotka pelasivat tasoonsa nähden Karlssonia paremmin. En hyväksy fleguilua, mutta yhteenveto taitaa silti olla se, että Karlsson oli paras, vaikka pelaili osan peleistä puolivaloilla, kuinka ylivoimainen olisi ollut, jos kyseessä olisi ollut esim pieni 10 pelin rykäisy, johon olisi viitsinyt asennoitua paremmin? Loistava pelaaja, joka oli hienoa nähdä liigassa, silti vähintään yhtä hienoa oli nähdä näitä vähän tuntemattomampia kavereita. Karlssonin epäurheilijamaiset tempaukset laski lopussa hieman miehen arvoa. Ja ettei nyt tule sitten palautteita Karlssonin morkkaamisesta värilasein, niin samaa mieltä olen kyllä M.Koivusta. Hienoa oli mies täällä nähdä, mutta ei pelaamisellaan kyllä ylittänyt odotuksia missään vaiheessa.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Kyllähän koko kauden pelanneista Heshkan ja Azevedon otteet olivat eniten sitä MVP-tyyliä, jos arvioidaan merkitystä eritoten omalla joukkueelleen niin Azevedo oli kyllä kovin, Ässät olisi voinut olla finaaleissa ilman Heshkaa, mutta Lukko olisi jäänyt säälien ulkopuolelle ilman portugalian miestä.

Työsulkumiehistä Karlsson oli omaa luokkaansa ja Jokerien otteet ilman ja kanssa olivat aika eriluokkaa keskenään. Karlsson kun vielä täytti sen Jokereissa pahasti vajaavaisen ruudun, elikkä johtavan kiekollisen pakin. Erosesta voi todeta että ei ollut sattumaa että St.Louis Blues antoi varauksen raueta.
 

YOLO 1922

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Penguins
Työsulkumiehistä Karlsson oli omaa luokkaansa ja Jokerien otteet ilman ja kanssa olivat aika eriluokkaa keskenään. Karlsson kun vielä täytti sen Jokereissa pahasti vajaavaisen ruudun, elikkä johtavan kiekollisen pakin. Erosesta voi todeta että ei ollut sattumaa että St.Louis Blues antoi varauksen raueta.

Totta on, että Karsson oli todella kova, mutta en sanoisi missään nimessä, että oli omaa luokkaansa. Karlssonilta 30 peliin 9+25 eli 1,13ppg ja plusmiinus +12. Jos vaikka verrataan näin Tepsi-laseittain katsottuna Korpikoskeen, joka veteli 11 peliin 6+11 eli 1,55ppg ja sen lisäksi noin lyhyessä ajassa plusmiinus +7 surkeassa jengissä (okei pääsi pelaamaan Koivun ja Willsien kanssa samassa kentässä, joka tässä auttoi), niin ei mikään ylivoimainen ollut. Kaiken kukkuraksi Korpikosken asenne oli täyttä rautaa kaikissa pelissä ja hän oli melkeinpä jengin paras pelaaja joka pelissä. Karlssonilta taas näin yhden matsin kokonaan, juuri Tepsiä vastaan, jossa kaveri oli todella flegmaattisen ja ylimieleisen oloinen...

En siis väitä, että Korpikoski olisi välttämättä Karlssonia parempi ollut, mutta ainakaan Karlsson ei ollut täysin suvereenisti paras, sillä esim. juuri Korpikoski oli aivan helvetin hyvä
 

Ralph

Jäsen
En siis väitä, että Korpikoski olisi välttämättä Karlssonia parempi ollut, mutta ainakaan Karlsson ei ollut täysin suvereenisti paras, sillä esim. juuri Korpikoski oli aivan helvetin hyvä

Toinen on puolustaja ja toinen hyökkääjä. Lisäksi Korpikoski ei ole ulkomaalainen.
 

YOLO 1922

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Penguins
Toinen on puolustaja ja toinen hyökkääjä. Lisäksi Korpikoski ei ole ulkomaalainen.

Joo ehkä vähän väärään ketjuun tuli Korpikoski esille, mutta täällä oli muutenkin hänet mainittu, niin jatkoin samalla linjalla ;) Ja joo tiedän kyllä suhteellisen hyvin, että pelipaikka on eri... Jokainen voi itse päättää onko 1,55ppg hyökkääjälle vai 1,13ppg pakille "kovempi" tilasto.

Joka tapauksessa ketju oli väärä Korpedon esiin tuomiseeen, joten ei siitä sen enempää.
 

Durden

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En siis väitä, että Korpikoski olisi välttämättä Karlssonia parempi ollut, mutta ainakaan Karlsson ei ollut täysin suvereenisti paras, sillä esim. juuri Korpikoski oli aivan helvetin hyvä

Jos työsulun johdosta SM-liigaan tulleet otetaan mukaan, niin näistä kekkereistä ei parane unohtaa myöskään #89 Bödkeriä. 29 pelissä 21 maalia ja tusina syöttöjä päälle! Vahva kokonaisvaltainen pelaaja, hyvä takakarvaaja ja mahtava rannelaukaus, joka jäljiltä kiekko löytyi maalivahdin seläntakaa lähes joka pelissä. Muistan miettineeni Zaborskyn lähdön jälkeen, että koska mahdetaan nähdä vastaava maaliruisku SM-liigassa. Ei tullut mieleenkään, että heti seuraavana vuonna eräs tanskanboika takoo mustaa verkkoon vielä kiveempaan tahtiin.
 

Vahamestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit sekä suomalaiset änärissä
Joo ehkä vähän väärään ketjuun tuli Korpikoski esille, mutta täällä oli muutenkin hänet mainittu, niin jatkoin samalla linjalla ;) Ja joo tiedän kyllä suhteellisen hyvin, että pelipaikka on eri... Jokainen voi itse päättää onko 1,55ppg hyökkääjälle vai 1,13ppg pakille "kovempi" tilasto.

Joka tapauksessa ketju oli väärä Korpedon esiin tuomiseeen, joten ei siitä sen enempää.

Jatketaan sen verran ot:na, että tarrataan tähän kiinni. Mielestäni on eriasia pelata esim +30peliä 1ppg, kun 10peliä 1,5ppg. Lisäksi ymmärrän täysin Karlssonin haluttomuuden rynnätä päättömästi hakemaan irtokiekkoja kulmista ja osittaisen turhautumisenkin liigan sallivan linjan myötä. Silti mielestäni ei poista sitä tosiasiaa, että kaveri oli halutessaan niin dominoiva. Jos Jokereilta näki useamman kuin yhden pelin, pystyy todennäköisesti tämän allekirjoittamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös