Viestin lähetti Koala
Vopat - On se aika kova luu. Tosin nykyään taitaa olla keskittynyt vähän enemmän taitopuoleen? Johtuen IFK:n suht kapeasta maalintekijärintamasta.
Helenius - Ainoa kunnon gooni tällä hetkellä liigassa.
Tuossa on pieni ristiriita :). Kyllä mä sanoisin, että Vopat ja Helenius ovat, niinkuin moni on huomannutkin, omassa sarjassaan. Laskisin molemmat kunnon gooneiksi. Ja Vopat on päinvastoin esittänyt enemmän omaan erikoisosaamiseen liittyvää toimintaa tällä kaudella kuin "taitopeliä". Taitaa olla 2+0? Ja se on hienoa!
Nielikäisen pommit ovat sairaan lujia, sitä voi kysyä keneltä vaan alle jääneeltä. Siinähän toimii juuri se fysiikan laki, että 100 kiloa sillä nopeudella, minkä Pasi eteenpäin polkaisee, on hyvin ikävää vastaanotettavaa.
Alatalo, Helminen, Viitakoski. Kaikki ovat klassisia vääntäjiä, hyviä kulmapelaajia ja tilannevoimaltaan erinomaisia. Fyysisiä toki, mutta eivät siinä mielessä kuin fyysisyydestä pelityylinsä rakentaneet Ruudut ja Valtoset -koulukunta. Pitäisin noita ensinmainittuja kavereita erinomaisina hyökkääjinä, joilla on lisäominaisuuten fyysisyyttä lähinnä siinä mielessä, että he kestävät kovan pelin. Kaikki nämä jätkät (Alalatlo & co) ovat kentällä ensisijaisesti pisteitä tekemässä ja siksi he ovat luonnostaan enemmän niitä, joita haetaan kuin niitä jotka hakevat. Kyseessähän on tämä kätisyyden aiheuttama "ongelma" - pakko pelata kiekkoa, kun sen kerran osaa, vaikka kuinka tekisi mieli olla vain niittaaja :)
Ohmi: Kehälajiksi arvelinkin samantien ja onhan thaiboxingissakin samaa elementtiä. Itse olin koko ajan itsepuolustuslajissa ja omassa lajissani ei ole kilpailutoimintaa ollenkaan. Se on suunnattu suoraan "käyttöön" eli mahdollisiin ongelmatilanteisiin siviilissä. Lisäksi moni treenaa mun lajiani työnsä vuoksi ; esimerkiksi poliisit, sotilaat, sairaanhoitajat.
(typot)