Itse en ole paitsiokameroiden ja lisääntyvien haastamisien kannalla.
Ihan ensinnä pelkästään videotuomaroinnin tason vuoksi kotoliigassamme. Oikeasti olisi mielenkiintoista kuulla mistä tuomarit keskustelee videoita kelaillessa, koska lopputulokset oikeastaan kaikissa tilanteissa (maalit/isot jäähyt/haastot) voivat olla aivan mitä sattuu ja täysin päivästä kiinni. Mitään pitkän aikajänteen linjaa on todella vaikea havaita, jos mitään sellaista edes on. Luotto tiukkien paitsiotilanteiden tulkitsemisesta ei itsellä kovin optimista ole näillä näytöillä.
Toisekseen se auttamatta ajaa linjatuomarien lepsuuteen paitsioiden tuomitsemisessa, koska läpimenneen paitsion saa aina takaisin, mutta väärin vihellettyä ei. Tässä tullaan tilanteeseen joka ainakin itselläni tapahtuu seuratessani kisoja/liigoja joissa paitsiohaastaminen on sallittua, jossa tuomarit päästävät päivänselviä paitsioita läpi ja huomaan itse toivovani ettei kyseinen myllytys päädy maaliin, koska seurauksena videoiden kelailuhelvetti.
Nämä pitkät kelailut jo muutenkin syövät peliltä pois todella paljon ja näiden lisääntyminen joihin näissä tapauksissa lisättynä kellon kelailu taaksepäin eivät kyllä itselleni kuullosta siltä suunnalta mihin haluan jääkiekon menevän. Todella selkeät paitsiomaalit ovat Liigassa erittäin harvinaisia ja itse mielumminen otan yksittäiset niukat paitsiomaalit, kun lisää videokelailua.