Joo kiitos. Aivan käsittämätön hylky. Edes itse maalivahti ei tajua kritisoida tilanteessa mitään. Koki siis, että sai yrittää torjuntaa ihan rauhassa ilman kontaktia.Ainakin katsomon maalikoosteessa näkyy.
Joo kiitos. Aivan käsittämätön hylky. Edes itse maalivahti ei tajua kritisoida tilanteessa mitään. Koki siis, että sai yrittää torjuntaa ihan rauhassa ilman kontaktia.Ainakin katsomon maalikoosteessa näkyy.
Missä ajassa?Katsokaas Myllärin ensimmäinen maali tänään. Ja kertokaapas miksi se hylättiin, kun itse en näe minkäänlaista kontaktia tilanteessa.
Kouvolassa kuitenkin hyväksyttiin Jypin maali edelliselläviikolla, vaikka tilannetta edelsi selvä potku ponttooneihin.
Säännöt on siinä mielessä hassut tässä, että jos maskimies on maalivahdin alueella ja aiheuttaa maalivahdille visuaalisen haitan ja täten haittaa hänen torjumistaan maalitilanteessa, maali tulee sääntöjen mukaan hylätä. Kontaktia ei tarvitse olla.
Se on eri asia, onko sääntö hyvä vai ei, mutta kyllä sääntöjen mukaan tuon voi hylätä... vaikka se tuntuukin todella kohtuuttomalta.
Entäs toisinpäin. Videolta näkyy selvät perusteet maalin hylkäämiselle, kuten sanoit, niin olisiko ollut vielä kohtuuttomampaa hyväksyä maali ja antaa vielä 2 min jäähy päälle? Tuossa kuitenkin oltiin vedon lähtiessä selvästi maalivahdin alueella ja samalla tehtiin täydellinen maski (visuaalinen haitta). Eri asia olisi ollut, jos maalivahdin alueella oleva hyökkääjä olisi ollut ns. takatolpalla eikä tehnyt mitään näköestettä.Joo kiitos. Aivan käsittämätön hylky. Edes itse maalivahti ei tajua kritisoida tilanteessa mitään. Koki siis, että sai yrittää torjuntaa ihan rauhassa ilman kontaktia.
Jos oli minulle kohdistettu kysymys, tarkentaisin hieman aiempaa viestiäni.Entäs toisinpäin. Videolta näkyy selvät perusteet maalin hylkäämiselle, kuten sanoit, niin olisiko ollut vielä kohtuuttomampaa hyväksyä maali ja antaa vielä 2 min jäähy päälle? Tuossa kuitenkin oltiin vedon lähtiessä selvästi maalivahdin alueella ja samalla tehtiin täydellinen maski (visuaalinen haitta). Eri asia olisi ollut, jos maalivahdin alueella oleva hyökkääjä olisi ollut ns. takatolpalla eikä tehnyt mitään näköestettä.
Olisi todella kohtuutonta, jos valmentajat eivät voisi haastaessaan luottaa siihen, että sääntöjä ei noudatettaisi esim. tällä kertaa olisi vaan käyty toteamassa, että kyllä se maskimies oli maalivahdin alueella eli siinä mielessä hyvä haasto, mutta hyväksyttiin maali kuitenkin.
Siis miten tosta sai maalivahdin häirinnän? Myös viime viikon Kärppämaalin hylkäys yhtä vitsi.Kauden väsynein maalin hylkäys Porissa....
Aivan vitun naurettavaa… Pitääkö maskipelaalminen kieltää kokonaan.Kauden väsynein maalin hylkäys Porissa....
Ei näissä videotarkistuksissa ole mitään linjaa, ja jos on niin se eroaa otteluiden välillä. Täysi vitsi.Kauden väsynein maalin hylkäys Porissa....
Oli kyllä vuoden nopein ruuhkavihellys jos se siitä vihellettiin, melkein kuin tuomarit halusi Tapparalle hyökkäyspään aloituksen.Mä edelleen odotan joltakin sääntömaakarilta selitystä eilisestä millisekunnin ruuhkan viheltämisestä. Menikö sääntökirjan mukaan ja miksi ei mennyt?
Saako kyseiset tuomarit siitä edes sanomista?
Oli kyllä vuoden nopein ruuhkavihellys jos se siitä vihellettiin, melkein kuin tuomarit halusi Tapparalle hyökkäyspään aloituksen.
Kai sille vihellykselle joku muu syy on. Eihän se ruuhka kerennyt edes muodostua.
Meni tuohon pleksiin, jonka kohdalta zamboni ajetaan jäälle.Hillisin jäähyn jälkeinen kiekon laukaisu toiseen päähän turhautuneena ajassa 11:45. Miksi tästä ei tullut epäurheilijamaista käytöstä?
Muoks. En tiedä menikö vielä maalia kohden, sitä ei tv-kuva kertonut.
Itsekin totesin että toivottavasti ei tule kuin 2minHillisin jäähyn jälkeinen kiekon laukaisu toiseen päähän turhautuneena ajassa 11:45. Miksi tästä ei tullut epäurheilijamaista käytöstä?
Muoks. En tiedä menikö vielä maalia kohden, sitä ei tv-kuva kertonut.
Nooooo, sääntökohta menee näin:Mä edelleen odotan joltakin sääntömaakarilta selitystä eilisestä millisekunnin ruuhkan viheltämisestä. Menikö sääntökirjan mukaan ja miksi ei mennyt?
Saako kyseiset tuomarit siitä edes sanomista?
Nooooo, sääntökohta menee näin:
"85.3. KIEKKO NÄKYMÄTTÖMISSÄ
Jos syntyy ruuhka, tai pelaaja vahingossa kaatuu kiekon päälle ja kiekko on poissa päätuomarin näkökentästä, hänen pitää välittömästi puhaltaa pilliinsä ja katkaista peli. Seuraava aloitus suoritetaan katkaisupaikkaa lähinnä olevasta saman alueen aloituspisteestä, elleivät säännöt toisin määrää."
En ymmärrä, miksei tätä tulkita tiukemmin Liigassa. Mikään ei ole niin tylsää kuin +10 sekunnin nyhjäys kulmassa, jolloin kiekko ja yksikään pelaaja ei liiku.
Mä en siis tätä kyseistä tilannetta ole nähnyt. Missä kohtaa peliä tämä tapahtui?Kiitos kun kaivoit säännön @haepis . Nää alla olevat murmutukset eivät ole sinulle, vaan kyseisille tuomareille.
Voi olla, että halkon hiuksia, mutta ruuhkaan näemmä riitti yhtäkkiä yksikin pelaaja.
Sen lisäksi kaikki kyllä näki kiekon, minä kotoa saakka, vaikka se oli Jordanilla. Ehkä tuomari hätääntyi eikä nähnyt omasta kulmastaan. Ehkä.
Mutta joo. Etiäppäi.
Mä en siis tätä kyseistä tilannetta ole nähnyt. Missä kohtaa peliä tämä tapahtui?