Otteluvalvoja Pertti Juhola:
-Ei näitä sääntökirjan mukaan vihellellä. Jos niin tehtäisiin, olisimme täällä vielä aamullakin.
Kyllä sitä voidaan laajentaa, ja pidän hyvin mahdollisena, että tällaisten tilanteiden tarkistaminen videolta on mahdollista lähitulevaisuudessa.
Kyllähän sen täytyy jatkossa mennä juuri näin. Ehkä jos tästä hyviä puolia hakee, niin tämän on PAKKO herättää päättäjät norsuluutornissaan. Tästä eteenpäin ylhäältä on pystyttävä tarkastamaan aivan kaikki mitä maaliin liittyy ja joka ainoasta kulmasta. Sen verran iso maali oli tässä kyseessä.
No eihän se voi kontakti olla, kun otteluvalvoja sanoo, ettei kontaktia tapahtunut.Iso tuomarifarssi tänään. Aaltosen maali hylätään koska kontakti maalivahtiin, jatkoajalla maali hyväksytään vaikka päivän selvä kontakti maalivahtiin. Käsittämätöntä.
Minusta tuntuu, että sinulla on ahdas ajatusmaailma. Miksi eivät olisi voineet nähdä kontaktia? Siellä on kahdeksan silmää näkemässä tilanteen neljästä eri kulmasta.
Ei jumalauta, tiedätkö sä millainen paskamyrsky siitä olisi syntynyt jos takatuomari olisi hylännyt sen maalin ja kiekko olisikin ollut maalissa selvästi ennen kontaktia? Olisi ollut ehkä hieman vaikea myydä Tapparalle sitä, että kyllä mä näin täältä päälle 20metrin takaa, että Plihal häiritsi Rynnästä ennen kuin kiekko oli maalissa.
Yleensäkkään takatuomari ei ala näitä tilanteita washaamaan ilman, että on 100% varma.
Juholalta tullut jossain yhteydessä muuten ilmeisesti tällainenkin aivopieru?:
-Ei näitä sääntökirjan mukaan vihellellä. Jos niin tehtäisiin, olisimme täällä vielä aamullakin.
Ja kyllä tästäkin videosta näkee, että tuomari näkee aivan selvästi kontaktin päähän.
Linkki juutuuppiin Plihalin käden osumisesta Rynnäksen päähän.
Liigan otteluvalvoja: ”Ei näitä sääntökirjan mukaan vihellellä” - SM-liiga - uutiset, tulokset ja videot - Ilta-Sanomat
- Mielestäni kenttäpelaaja ei osunut maalivahtiin. Erotuomarit katsoivat maalin moneen kertaan videolta. Tuloksen tiedämme.
No sitten voit painua vittuun työstäsi ja eläkkeelle jos näkökykysi on tuota luokkaa. Ja juu sitähän ne kattoikin videolta.
Olen sanaton.
Olen täysin Sanaton.Kyllä tämä Juhola on aivan hirveä seniili. Uskomattomia lauseita hänen suustaan kuultiin tänään. Uskomattomia.
Kyllä nyt pitää laittaa mies vaihtoon ja nopeasti. Ja muutkin hörhöt sieltä myös.
Sairasta, niin sairasta.Mazaa kirjoitti:Miten helvetissä otteluvalvoja voi päästellä tälläista suustaan???????
Ei näitä sääntökirjan mukaan vihellellä.
Tuo on ehkä uskomattomin juttu mitä olen kuullut koko 2000-luvulla yhdenkään tuomarin tai otteluvalvojan tai kurinpitäjän suusta.
Aletaan sitten vittu viheltelemään aivan miten sattuu, vihelletään vaikka sille joka maksaa eniten.
Eihän tuollaista voi lausua yksikään tervejärkinen jääkiekkoihminen, EIHÄN???
Tuossa linkistäsi aukeavassa videossa ei näy kertaakaan tuomarin silmiä, eli sitä mihin hän on katseensa suunnannut. Minä en ainakaan noista videossa näkyvistä tuomarin jaloista osaa päätellä katsooko tuomari tilanteessa kiekkoa vai pelaajia. Eli kysynkin nyt, miten sinä saat tuosta "näkee aivan selvästi" -tilanteen?
Ei näitä sääntökirjan mukaan vihellellä. Jos niin tehtäisiin, olisimme täällä vielä aamullakin.
"Mielestäni kenttäpelaaja ei osunut maalivahtiin. "
Jaa-a? Itse näen tilanteen näin: http://i.imgur.com/KtNEkFa.gif
Miten voi olla, että tässä vaiheessa kautta tehdään paitsiomaaleja ja hyväksytään tällaisia häkkejä?
Siinä mielessähän Juhola on oikeassa, että eiväthän tuossa miehet varsinaisesti osu toisiinsa, vaan Plihalin hanska osuu Rynnäksen kypärään. Kun tältä kantilta asiaa funtsimme, harvemmin jääkiekossa pelaajat oikeasti osuvat toisiinsa.
Hidastuksesta näkee selkeästi –– Tuo on videolta katsottuna päivän selvä tilanne. Tuomio on käsittämätön.
––
Miten voi olla, että tässä vaiheessa kautta tehdään paitsiomaaleja ja hyväksytään tällaisia häkkejä? Miten näin hienoihin finaaleihin on saatu noin paskat tuomarit?
Kerro mullekin, jos tiedät mitä hidastuksia tuolla videotarkistuksessa on näytetty. Luulisi olevan ihan ookoo laatua, jos niistä näkee esim. sen, ylittääkö kiekko maaliviivan.Niin, kyllä ne tuomaritkin varmasti hoitaisivat tuon voittomaalin kaltaiset tilanteet tosi hyvin, jos saisivatt tehdä johtopäätöksensä lukuisten eri kuvakulmista kuvattujen hidastusten perusteella kuten sinä. Mutta kun eivät saa, silloin tulee tällaisia virheitä. Sitä on toki vaikea käsittää, jos ymmärrys tuomaritoiminnasta on kovin alkeellisella tasolla.