Alkukipinät tainnut lähteä yhdestä kirjoittajasta joka ei ole etelästä kotoisin ja sitten Kärpät (ja muut Kärppä-fanit) jäänyt vähän ristituleen kun tuota kirjoittajaa kohti on ammuttu vastaan rypälepommeilla.Kun meitä kärppäkannattajia tykätään moittia milloin mistäkin, niin kyllä ne alkukipinät käsittääkseni on heitetty etelästä. Esim tuo talouskeskustelu kai sai liekkiä siitä, että miljoonan voittoa lähdettiin kyseenalaistamaan, koska sitä ei tehty urheilulla. Eikai ole yllättävää, jos siitä herää keskustelua.
Sitten kun tänne saadaan vuosien tauon jälkeen oikeasti hyvä joukkue hyvin valmennettuna (McTorson arviot on asia erikseen), niin alkaa tikaria lentämään Oulun Jokereista ja siitä, kun pelaajien syntymäkunta ei ole Oulu. Sitten kun näihin reagoidaan, niin kaikki oululaiset on keulivia kusipäitä. Joo kyllä minunkin makuun voisi kierrokset pitää maltillisempina. Mutta kyllä sitä sanansäilää tulee sieltä etelästäkin ja tämä sitten kätevästi unohdetaan, kun alkaa tämä joidenkin nimimerkkien kärppäfanit taas sitä ja tätä ja tuota.
Eipä siinä, tsemppiä kauteen.
Ja edelleen minä väitän, että tuo Tappara yliarvotetaan melkeinpä kaikissa arvioissa, mitä olen lukenut. Mutta kohtahan se varmaan näyttää, että en voisi enempää väärässä olla :).
Tosiaan kolme parasta joukkuetta on enää julkaisematta, eli Ilves, Kärpät ja Tappara. Tänään tuli ulos sarjanelonen KalPa 109 pisteellä. Oletko muuten varma, että Kärpät on tänä vuonna kärjessä? Uudet tuulet ovat puhaltaneet voimakkaasti muutoinkin arvioissani.Siellä on muutes urheiluankassa enää sijat 2 & 3 jaossa Ipan ja Tapparan kesken. Odottelen lopullista listaa ja luen arvostelut sitten, ainakin top4 osalta ihan mielenkiinnolla.
Minä ainakin olen 100% varma.Tosiaan kolme parasta joukkuetta on enää julkaisematta, eli Ilves, Kärpät ja Tappara. Tänään tuli ulos sarjanelonen KalPa 109 pisteellä. Oletko muuten varma, että Kärpät on tänä vuonna kärjessä? Uudet tuulet ovat puhaltaneet voimakkaasti muutoinkin arvioissani.
Hyvin pitkälti samoilla silmillä katsotaan tuota kokonaisuutta. Toistan samaa, mitä monet muutkin tässä ketjussa jo aiemmin, eli harjoituspeleille ei pidä antaa liikaa painoarvoa, mutta...Kärpillä on hyökkäys timanttia, puolustus pumpulia ja valmennus pienehkö kysymysmerkki. Maalivahtiosasto täysin Karhusen varassa ja saa nähdä jatkuuko viime kauden hyvät otteet Karhuselta.
Enää ei voi kirjoittaa mitä sattuu niin on mentävä enemmän "yleisen normin mukaan" ja näin ollen kukaan ei voi ennakoissa Kärppiä sijalle 1. sijoittaaMinä ainakin olen 100% varma.
hyökkäys kärjen takana droppaa aikalailla. Ja melko kuopus valmentaja päävalmentaja niin ei voi suoraan kärkeenkään lyödä.
En kyllä tämmöistä termiä käyttäisi tästä tilanteesta. Westerholm on erinomainen kakkosmaalivahti nykyiselläänkin. Hänellä oli itse asiassa parempi t% ja v% kuin Karhusella viime kaudella, heh.Maalivahtiosasto täysin Karhusen varassa ja saa nähdä jatkuuko viime kauden hyvät otteet Karhuselta.
Vertasin Kovarcikin, Gardinerin ja Tardifin pistekeskiarvoa pudotuspeleistä tähän Ilveksen ketjun pistekeskiarvoon. Enpä tuosta 0,17 pistekeskiarvosta kovin vakuuttunut ollut. Ja hymiö.Mikäs tämän ketjun pistekeskiarvo oli pudotuspeleissä?
Eemeli Suomi 5, 2+1=3
Oula Palve 5, 0+2=2
Jani Nyman 5, 1+1=2
15 ottelua, 7 pistettä, pka 0,47
0,20 maalia/ottelu
0,33 syöttöä/ottelu
Näillä tilastoilla en lähtisi kehuskelemaan Ilves leiristä.
Ei ole, vaan ihan täysi katastrofi jos Metsola loukkaantuu.Vai onko tämä Paavo Korhonen nyt Mestiksen 91,7 torjuntaprosentilla jotenkin paljon parempi kuin rutinoitunut Liigamolari Westerholm?
Ei ole, vaan ihan täysi katastrofi jos Metsola loukkaantuu.
Yleisesti ottaen sanoisin, että ainoastaan KalPalla ja Ilveksellä on lähtökohtaisesti tilanne maalivahtien suhteen erinomainen, eikä ole oikeastaan murheen murhetta siellä osastolla.
Esimerkiksi omakin suosikkijoukkue on täysin Lethemonin varassa, joka on vielä käytännössä täysi arpa, vaikka erinomaisesti onkin harjoituspelit pelannut. Kakkosveskari kolmatta kautta putkeen sellainen, ettei kentälle uskalla lyödä.
Ei ole, vaan ihan täysi katastrofi jos Metsola loukkaantuu.
Lisäsin vielä tuohon viestiin Tapparasta sen verran, että joukkue maalivahdin edessä on niin kova ja kokenut, ettei se ihan katastrofi olisi.No enpä tiiä katastrofista. Eiköhän sitä hankita jostain uus molari, jos nuoret ei siinä kohtaa vakuuta.
Toisaalta näin. Itse viime vuonna mietin, että oli pitkästä aikaa kausi, kun moni ottelu oli oikeasti kiinni veskarin onnistumisesta. Grönborgin pelitapa tuottaa omaan päähän enemmän tilanteita, kuin mihin Tapparassa on totuttu. Heljanko kyllä tuon testin selvitti, varsinkin sitten tosipeleissä. Mutta itse näen, että Grönborgin Tapparassa vaatimustaso veskarilla on kovempi kuin aiempina vuosina. Tällöin myös riski kasvaa. Vaikka NikoHovisia voi palkata kauden aikanakin, niin riski on kuitenkin suurempi. Tältä osin näen itse Kärppien tilanteen parempana.Edit. Lisätään nyt vielä sen verran, että Tapparan kohdalla toki hyvä myös muistaa joukkue sen maalivahdin edessä, ettei se ehkä niin katastrofi tilanne ole. Siinä yksi jos toinen kodinkone saattaa muuttua ihan kelpo kassariksi.
Ehkä olen liiankin luottavainen kärppien maalivahti tilanteeseen mutta uskon Karhuseen, Westerholmiin ja Vedenpäähän siinä määrin että vaikka yksi näistä tippuisi pois, niin luotan jäljellä jäävään kaksikkoon.Karhusessakin voi jonkun riskin nähdä, kun pelannut viimeisenä 3 kautena noin 60 peliä. Täyttää kuitenkin 35v, ettei mikään ihan nuori tapaus enään.
Olen kyllä aidosti ihmetellyt miten tuohon Tapparan kaksikkoon ei ole otettu mitään näin rajua kantaa missään vaiheessa. Heillä on ykkösenä kaveri joka on hävinnyt Karhuselle finaalit kerran ja kakkosena joku mestisarpa.
Eikös "arvalla" yleensä tarkoiteta pelaajaa, josta ei tiedetä mitä saadaan? Kohonen ei kyllä tuohon määritelmään sovi, Paavo on nyt kuudetta kautta Tapparan mies, niistä neljä meni junnuissa ja viime kausi lainalla Mestiksessä. Aika suunnitelmallisesti häntä on kohti Liiga-miehistöä kasvatettu.Olen kyllä aidosti ihmetellyt miten tuohon Tapparan kaksikkoon ei ole otettu mitään näin rajua kantaa missään vaiheessa. Heillä on ykkösenä kaveri joka on hävinnyt Karhuselle finaalit kerran ja kakkosena joku mestisarpa.
No joo, ehkä vähän provosoivasti otin sanavalinnan jotta keskustelua syntyy :DJa tämä oli vastaus vain tuohon yhteen sanavalintaan, en minä Kohosen pätevyydestä Liiga-tasolla mitään tiedä. Mutta aika hyvällä prosentilla nämä kasvatusprojektit on Tapparalla toimineet viimeisen reilun vuosikymmenen.
Toisaalta näin. Itse viime vuonna mietin, että oli pitkästä aikaa kausi, kun moni ottelu oli oikeasti kiinni veskarin onnistumisesta. Grönborgin pelitapa tuottaa omaan päähän enemmän tilanteita, kuin mihin Tapparassa on totuttu. Heljanko kyllä tuon testin selvitti, varsinkin sitten tosipeleissä. Mutta itse näen, että Grönborgin Tapparassa vaatimustaso veskarilla on kovempi kuin aiempina vuosina. Tällöin myös riski kasvaa. Vaikka NikoHovisia voi palkata kauden aikanakin, niin riski on kuitenkin suurempi. Tältä osin näen itse Kärppien tilanteen parempana.
Tapparan puolustus on toki järkyttävän kova ja monipuolinen, mutta joukkueesta löytyy myös niitä heikkouksia, enkä tällä kertaa löisi kovin iso summaa likoon Tapparan mestaruuden puolesta. Ennakkosuosikki toki edelleen, mutta aika ohuella erolla Kärppiin ja myös Ilvekseen.