Liigajoukkueiden voimasuhteet kaudella 2022–2023

  • 1 047 508
  • 5 041

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Sinänsä asialliseen kommenttiisi tuo pienen negatiivisen sävyn se, että selvästi osaat & tunnistat erisnimet, koska osaat kirjoittaa Ilveksen ihailtavan usein isolla kirjaimella. Jostain syystä toinen erisnimi, Tappara, ei sitten luonnistu laisinkaan. Osoittaa jonkinlaista kunnioituksen puutetta, että tarkoituksella tekee toistuvasti tämän virheen tekstissään. Jospa nostettaisiin Tappara & Ilves ensin tekstissäsi samalle viivalle ja sen jälkeen keskustellaan uudestaan siitä, kuka vei ja ketä.
Käväises tuolla satakuntalaisten ketjussa ja kurkkaas miten raumalaiset kirjoittaa nimen "Ässät" tai "Pori", harvalta onnistuu oikein :)
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Käväises tuolla satakuntalaisten ketjussa ja kurkkaas miten raumalaiset kirjoittaa nimen "Ässät" tai "Pori", harvalta onnistuu oikein :)

Aivan yhtä typerää - on kyseessä mikä tahansa joukkue. Ihan ensimmäinen juttu kaikista joukkueista JA niiden kannattajista on se, että kunnioitetaan kirjoittamalla nimi oikein. Myönnän, että Liigassa on muutamia joukkueita, joiden kirjoitusasut vaihtelevat melkoisesti ja niiden kirjoittaminen jo sen vuoksi välillä jää vajaaksi. Lähtökohtaisesti HPK, HIFK, Ilves, Tappara, Lukko, Ässät, KalPa, SaiPa jne. kirjoitetaan sillä tavalla kuin organisaatio virallisesti itsekin kirjoittaa. Kaikenlainen väänteleminen tai toisen joukkueen alentaminen kirjoittamalla nimi tahallaan väärin on ihan äärimmäisen lapsellista.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Äkkiä voisi ajatella että se on tuon idea.

Ei pelkästään äkkiä voi ajatella, että se on tuon idea vaan se on ainakin tuossa kyseisessä tekstissä ideana.
Mutta itke nyt lisää, tärkeä aihe nimittäin!

En kokenut itkeväni. Halusin kiinnittää kyseisen kirjoittajan huomion asiaan. Semmonen nationalismia ja uskonnollista totuutta muistuttava paatoksellinen ilvesläisyys (tai tapparalaisuus, lukkolaisuus, kärppäläisyys jne.) kuuluvat jonnekin aivan toisaalle kuin jatkoaika.com -keskustelupalstalle. Tällä palstalla keskustellaan kunnioittavasti - varsinkin sellaisissa aihepiireissä, jotka koskevat useampaa eri joukkuetta ja organisaatiota kuten vaikka tämä. Väriä saa, pitää & voi tunnustaa myös jatkossa, mutta se tapahtuu ennen muuta oman organisaation sisältä, ei muita halveksimalla.

Toivottavasti sait vähän lisää itkua :)
 

AwiRanne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paksut kirjekuoret, Air Baltic
Sinänsä asialliseen kommenttiisi tuo pienen negatiivisen sävyn se, että selvästi osaat & tunnistat erisnimet, koska osaat kirjoittaa Ilveksen ihailtavan usein isolla kirjaimella. Jostain syystä toinen erisnimi, Tappara, ei sitten luonnistu laisinkaan. Osoittaa jonkinlaista kunnioituksen puutetta, että tarkoituksella tekee toistuvasti tämän virheen tekstissään. Jospa nostettaisiin Tappara & Ilves ensin tekstissäsi samalle viivalle ja sen jälkeen keskustellaan uudestaan siitä, kuka vei ja ketä.
Joltain kiukkuselta katkeralta foorumi kirjoittajalta voi odottaa että ei osata kirjoittaa esim Tappara oikein, mutta kaikista nolointa on kun "virallisissa" tiedotteissa/kannanotoissa ei osata kirjoittaa yksinkertaista nimeä. Se kertoo paljon kyseisestä porukasta
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Lähtökohtaisesti HPK, HIFK, Ilves, Tappara, Lukko, Ässät, KalPa, SaiPa jne. kirjoitetaan sillä tavalla kuin organisaatio virallisesti itsekin kirjoittaa. Kaikenlainen väänteleminen tai toisen joukkueen alentaminen kirjoittamalla nimi tahallaan väärin on ihan äärimmäisen lapsellista.

Itse käytän HIFK:sta aina muotoa IFK, ihan vain siksi että esimerkiksi Porin Ässät on Ässät ja Rauman Lukko on Lukko palstatekstissä kirjoitettuna, Helsingin IFK on siis muodossa IFK. Jos joku tästä pahoittaa mielensä niin voivoi...
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse käytän HIFK:sta aina muotoa IFK, ihan vain siksi että esimerkiksi Porin Ässät on Ässät ja Rauman Lukko on Lukko palstatekstissä kirjoitettuna, Helsingin IFK on siis muodossa IFK. Jos joku tästä pahoittaa mielensä niin voivoi...

Tästä on vuosien varrella keskusteltu ja täällä on useita HIFK:n faneja, jotka kirjoittavat myös IFK. Eli minä elän edelleen siinä käsityksessä, että helsinkiläisille on ihan ok, että jatkossakin kirjoittaa HIFK tai IFK :)
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tästä on vuosien varrella keskusteltu ja täällä on useita HIFK:n faneja, jotka kirjoittavat myös IFK. Eli minä elän edelleen siinä käsityksessä, että helsinkiläisille on ihan ok, että jatkossakin kirjoittaa HIFK tai IFK :)
Aktiivisena palstalaisena ja Tapparan kannattajana varmaan tiedät, että eräs toinen palstan tapparalainen kirjoittaa säännönmukaisesti Hinki (jonkinlainen väännös toisinaan erityisesti puheessa käytetystä Hifki). Jos nyt menen tutkimaan asiaa, niin varmaan löydän sinulta lukuisia viestejä, joissa häntä moitit tuosta tavastaan, koska oikeat kirjoitusasut ovat sinulle niin tärkeä asia. Vai löydänkö?
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Satunnainen lupaan, että ojennan seuraavaa tapparalaista, joka kirjoittaa Hinki tai Pilves asiasta julkisesti.

Ja tiedän kyllä kyseisen nimimerkin ja tiedän myös sen, että hänellä on jotain todella henkilökohtaista IFK:ta vastaan, joka ei laajassa mitassa edusta juurikaan muita tapparalaisia.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joltain kiukkuselta katkeralta foorumi kirjoittajalta voi odottaa että ei osata kirjoittaa esim Tappara oikein, mutta kaikista nolointa on kun "virallisissa" tiedotteissa/kannanotoissa ei osata kirjoittaa yksinkertaista nimeä. Se kertoo paljon kyseisestä porukasta
Onko näin tosiaan tapahtunut? Missä tiedotteessa näin on Ilves tehnyt? Kieltämättä aika katkeran oloista, jos pitää paikkansa.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Boldattuun: Ei ole.

Nyt täytyykin olla varovainen, jotten levitä enempää virheellistä tietoa. Poistan yllä olevan viestin.

Korjaan sanomaani joka tapauksessa jo nyt, että Osasto 41 kirjoittaa kaikissa omissa kanavissaan esimerkiksi Facebookissa Tapparan kategorisesti pienellä.

Ja siis luulen, että tähän tapaukseen tuossa yllä viitattiin. Se, missä määrin se on virallista Ilvestä, jätetään tämä nyt jokaisen itsensä pohdittavaksi.
 

Iitee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Koovee, Hifk
Aivan yhtä typerää - on kyseessä mikä tahansa joukkue. Ihan ensimmäinen juttu kaikista joukkueista JA niiden kannattajista on se, että kunnioitetaan kirjoittamalla nimi oikein. Myönnän, että Liigassa on muutamia joukkueita, joiden kirjoitusasut vaihtelevat melkoisesti ja niiden kirjoittaminen jo sen vuoksi välillä jää vajaaksi. Lähtökohtaisesti HPK, HIFK, Ilves, Tappara, Lukko, Ässät, KalPa, SaiPa jne. kirjoitetaan sillä tavalla kuin organisaatio virallisesti itsekin kirjoittaa. Kaikenlainen väänteleminen tai toisen joukkueen alentaminen kirjoittamalla nimi tahallaan väärin on ihan äärimmäisen lapsellista.

Ilveksen some kunnioittaa Saipaa ja Kalpaa kirjoittamalla nimet aina Saimaan Pallo ja Kalevan Pallo.

Minulle tulee mieleen peterran (iso alkukirjain vai ei?) korrektius- ja kunnioitusvaatimuksista mieleen keskiajan hovietiketti, jossa käytöksen piti olla teennäisyyteen asti korrektia ja sillä sai sitten oikeuden ylenkatsoa rahvaan käytöstä.
 

Maukka187

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Florida Panthers, Koovee, FC Haka, NHL
Aktiivisena palstalaisena ja Tapparan kannattajana varmaan tiedät, että eräs toinen palstan tapparalainen kirjoittaa säännönmukaisesti Hinki (jonkinlainen väännös toisinaan erityisesti puheessa käytetystä Hifki). Jos nyt menen tutkimaan asiaa, niin varmaan löydän sinulta lukuisia viestejä, joissa häntä moitit tuosta tavastaan, koska oikeat kirjoitusasut ovat sinulle niin tärkeä asia. Vai löydänkö?
Mut ainakin löydät tota moittimasta tuolta meidän osiosta. On kyllä surkein ja väkinäisin pilkkanimi ikinä. Eihän toi saatana edes tarkota yhtään mitään.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Iitee minä en ole pahoillani henkilökohtaisesti siitä, vaikka kirjoittaisit peterran ihan niin kuin minäkin sen olen aikanaan kirjoittanut eli pienellä. Voit myös halutessasi käyttää nimeäni vaikka muissakin teksteissä ja viitata minuun niin, että henkilö itse kirjoittaa nimimerkkinsä väärin eli pienellä.

Mitä tulee Tapparaan tai erilaisiin väännöksiin joukkueiden nimistä niin kyllä - nimi on aika tärkeä juttu. Ihan niin kuin ihmisen nimi on tärkeä yksilölle niin kyllä se nimi on tärkeä yhteisöillekin ja se on osa sitä identiteettiä. Se, että kirjoittaa osan nimistä oikein ja osan väärin tarkoituksella, siinä samalla ihan tahallisesti viestittelee ympärilleen, ettei teidän organisaation nimi ole niin tärkeä. Ja kyllä minä sen verran iso lapsi olen jo itsekin, että ymmärrän oikein hyvin sen, että tätä tehdään Tampereella puolin ja toisin ihan tarkoituksella.

Siinä ei ole mitään keskiaikaista eikä mitään hienoa. Jos asialla ei ole mitään merkitystä niin sitten ei varmaan ole mikään kovin kummoinen ongelma kirjoittaa kaikkia erisnimiä pienellä samassa tekstissä?
 

Ikurin Vireä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves talvella ja Ilves kesällä, Ikurin Vire
@Satunnainen lupaan, että ojennan seuraavaa tapparalaista, joka kirjoittaa Hinki tai Pilves asiasta julkisesti.

Ja tiedän kyllä kyseisen nimimerkin ja tiedän myös sen, että hänellä on jotain todella henkilökohtaista IFK:ta vastaan, joka ei laajassa mitassa edusta juurikaan muita tapparalaisia.
Lupaatko lisätä listaan "kusiviikset" ja monta muuta lupsakan kunnioittavaa lempinimeä, joita myöskin Tapparan fanit näyttävät käyttävän? Siinä omaa pesää puhdistaessa voi kestää hetken. Vai onko pieni alkukirjain isompi häväistys kuin nämä Kahvarat, Porkkanapöksyt ja muut?
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Ikurin Vireä ei. Enkä oikeastaan edes ymmärrä, miksi noin kovasti kyseenalaistat edes koko asiaa. Sanoin selvästi, että kaikenlaiset pilkkanimet tai väännelmät ovat yhtä väärin kirjoitetussa tekstissä ja tämän foorumin kontekstissa. Henkilökohtaisesti esimerkiksi minua ei voisi vähempää kiinnostaa, kirjoittaako joku Tapparasta porkkanapöksyt, koska sitä taidetaan käyttää ihan kotilähtöisestikin. Sen sijaan en juurikaan tunne tapparalaisia, jotka käyttäisivät Tapparasta nimitystä paskaleka tai kahvara. Mouhot ja Mouhijärvi ovat itselleni kanssa sellaisia rajatapauksia, etten niistä nyt kovasti jaksa välittää varsinkin kun on oikeasti vahva maalaistausta itsellä ja ylpeästi koko elämän asunut ympäryskunnassa.

Näihin uteluihisi vastaan silleen, että meneekö minulta nyt jotakin tosi paljon ohi tässä keskustelussa? Täällä jatkoaika.com -keskustelupalstalla on verrattain vähän tapparalaisia noin ylipäätään, joten onko meillä täällä kovasti jossakin ketjussa käyty porukalla kusiviiksiä huutelemassa?
 

Ikurin Vireä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves talvella ja Ilves kesällä, Ikurin Vire
Näihin uteluihisi vastaan silleen, että meneekö minulta nyt jotakin tosi paljon ohi tässä keskustelussa? Täällä jatkoaika.com -keskustelupalstalla on verrattain vähän tapparalaisia noin ylipäätään, joten onko meillä täällä kovasti jossakin ketjussa käyty porukalla kusiviiksiä huutelemassa?
Noita kyllä löytyy ihan tämän laitoksen hakua käyttämällä. Mm. yksi Tapparaa kannattava nimimerkki, joka on osallistunut tähän ketjuun viimeisten päivien aikana on tuota käyttänyt.

Jos keskustelusta taas jotain menee ohi, niin ehkä se, että viesti - asiassa kuin asiassa - on huomattavasti vaikuttavampi, jos ensimmäisenä ei näe vain sitä itseensä tai itselleen tärkeään asiaan kohdistuvaa virhettä. Kunnioituksen puutteesta näissä keskusteluissa olisi ollut lukuisia mahdollisuuksia avautua, eikä se olisi ollut ollenkaan väärin. Tällainen "put some respect on my (team's) name" ei ainakaan minulle näyttäydy vilpittömänä yrityksenä kehittää yleistä keskustelukulttuuria palstalla, vaan tuomarointina nimenomaan oman joukkueesi nimen "vääristelyä" vastaan.

Olen vahvasti toisia ja toisten joukkueita kunnioittavan keskustelukulttuurin kannalla, mutta jos siihen tartutaan vain oman joukkueen puolesta, ei se ainakaan paranna jakautumista leireihin.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minulle tulee mieleen peterran (iso alkukirjain vai ei?) korrektius- ja kunnioitusvaatimuksista mieleen keskiajan hovietiketti, jossa käytöksen piti olla teennäisyyteen asti korrektia ja sillä sai sitten oikeuden ylenkatsoa rahvaan käytöstä.
Mä kirjoitan kaikki nimet isolla kirjaimella, kunnioitan niitä tai en. Jopa Putinin nimen. Sillain ala-asteella opetettiin, eikä se ole normaaleille ihmisille vaikeaa. Tekstiä on myös mukavampi lukea silloin, kun edes alkeellisimpia oikeinkirjoitussääntöjä on noudatettu.

Jos taas kysymys ei ole osaamisen puutteesta, vaan nimen tahallaan väärin kirjoittamisen luullaan olevan jotain musertavaa pilkkaa tai henkisen yliotteen saamista, niin jaa-a.. silloin lienee kyse typerryttävästä lapsellisuudesta tai pahoista henkisistä ongelmista.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Noita kyllä löytyy ihan tämän laitoksen hakua käyttämällä. Mm. yksi Tapparaa kannattava nimimerkki, joka on osallistunut tähän ketjuun viimeisten päivien aikana on tuota käyttänyt.

Ihan mielenkiinnosta etsin tätä monikkoa "Kusiviikset" tuosta hausta ja itse asiassa näitä löytyy kourallinen nopealla haulla. Yksi sivullinen tuloksia tältä kaudelta, mutta toisella sivulla tulokset menevät jo viime kauden playoffeihin. Eli melkein vuoden aikana näitä hirmunimityksiä on käytetty yhden sivullisen verran. Mitä tulee siihen, että yksi näistä nimimerkeistä olisi tapparalainen niin itse asiassa en löytänyt tällä haulla yhtään käyttäjää, joka olisi tamperelainen. Erittäin paljon tätä näytti olevan käytetty Lukon otteluseurannassa.

Nyt tästä aiheesta keskustelu minun puolestani riittää tässä ketjussa ihan kokonaan. Ihan syyllinen olen jopa tuohon mitä sanot, koska kyllä minä juuri tuohon kyseiseen kommenttiin tartuin juuri sen vuoksi, että siinäpä tämä hauska "kirjoitanpa erisnimen pienellä" toteutui juuri omasta suosikkijoukkueestani. Mihinkään palstapoliisin toimeen minulla ei ole suurempaa mielenkiintoa ole ja koko asia alkaa olla tässä ketjussa jo niin monella sivulla, että omasta puolestani voisin todeta, ettei liity voimasuhteisiin ja asia tuli tältä osin nyt käsiteltyä.

Se Jutin eteenpäin jne. tähän.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Miten menikään liigan pleijari tulojen jako?

Olisko kaikkien talouden kannalta paras finaali Tappara-Ilves?
 

Samppakalja69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen ILVES
Miten menikään liigan pleijari tulojen jako?

Olisko kaikkien talouden kannalta paras finaali Tappara-Ilves?

Ei Tappara niitä mahdollisia runkosarjan voittorahoja tarvitse, mutta persaukinen Ilves tarvitsee. Eli kaikkien talouden kannalta paras finaali olisi Ilves-Tappara. Ja eiköhän se toteudu :)
 

Takapiiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Miten menikään liigan pleijari tulojen jako?

Olisko kaikkien talouden kannalta paras finaali Tappara-Ilves?
Ei tuosta tarkkoja lukuja ole kaiketi annettu, mutta säälit ja puolivälierät saa pitää joukkueet itse. Välieristä, pronssi pelistä ja finaaleista joukkueet saavat pitää 20% itse ja 80% laitetaan yhteiseen pottiin, joka jaetaan 8 parhaan kesken.
Finaali joukkueet saavat tuosta potista jaettavaksi noin puolet, kuitenkin mestarille jonkun verran enemmän ja loput jaetaan portaittain. Näin siis ainakin viime kaudella.
 

1000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara 2.0, Sasha & Patu
Meneeny vähän ohi aiheesta, mutta tavallaan liittyy voimasuhteisiin; onkoha tamperelaiset myynyt normaalia enemmän pleijarikortteja, kun paikallisfinaali on mahdollinen, jos peliotteet siihen riittävät? Meinaa aika kiven alla saattaa liput olla, jos tamperelaiset kohtaa, nääs.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös