Jos mietitään ihannepuolustusta Tapparan ja Ilveksen puolustukset yhdistämällä, niin menisin itse seuraavasti:
Masin - Kemiläinen
Seppälä - Lancaster
Parikka - Matushkin
Jokaisessa parissa olisi loistava kiekollinen puolustaja, ja sitten todella jämäkkä kahdensuunnan pelaaja. Vittasmäki on ollut tällä kaudella jostain syystä heikko, enkä ottaisi tätä ennen Parikkaa tai Masinia. Kemiläinen taas on ylivoimalla loistava, mutta esimerkiksi Lancaster on puolustussuuntaan ollut paljon parempi. Mutta tuollainen pakisto Liigaan onkin jo ihan täyttä haihattelua, ellei budjettia isketä jonnekin viiden miljoonan tienoille.
Eli näkisin itse niin, että kolme puolustajaa ottaisin Tapparan top-6 pakistosta Ilveksen pakistoon, eli aika tasavahvat pakistot nuo mielestäni on. Kiekollista osaamista toki Tapparalla on enemmän. Ja nuo kuusi pelaajaa eivät olleet missään järjestyksessä, ainoastaan "kahden suunnan pakki" ja "hyökkäävä pakki".
e. Toki nämä nyt ovat värilasi- ja mielipidejuttujakin, ottaisiko esimerkiksi Vittasmäen ennen Masinia vai ei. Mutta esimerkiksi viime playoffeissa Masin oli selkeästi kokonaisvaltaisin ja paras Ilveksen puolustajista, jopa selkeästi ohi Parikan. Mutta lähinnä tuohon "neljä mahtuisi top-6" puutuin, koska tuo ei missään nimessä ole noin selkeä asia.
Oli vähän kärjistetty mun neljän heitto. Mut oikeassa olet että Vittasmäen otteet ovat hieman vaisuja.
Ben Thomas on tällä hetkellä Tapparan kolmanneksi taitavin pakki kun on alkanut saamaan enempi vastuuta Tuulolan poissaollessa ja tehojakin tullut.
Sitten tosiaan kun Rauhalan poika palannee tositoimiin ehkä jo ennen playoffeja niin onhan Tappara silloin ainoa mestarisuosikki.