Liigajoukkueiden voimasuhteet kaudella 2022–2023

  • 1 049 163
  • 5 041

Myyntimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olen tuosta aktiivisesta puolustuksesta koko kentän mitalta kyllä eri mieltä viime kaudesta. Ilves oli suurimman osan kautta kiekoton ja heikosti peliä rytmittävä joukkue. Siihen Ilves myös playoffeissa kaatui - TPS työnsi Ilvekselle kiekkoa täysin samoin kuin teki Kärpätkin. Ilveksen materiaali oli kumpaakin vastaan täysin riittävä voittamaan sarjaan - Kärppiä vastaan olisi pitänyt voittaa selvästi, koska Kärpät oli vaatimaton & TPS:ää vastaan Ilveksellä ei ollut palastakaan. Sarjan kuvaavin peli oli se toinen, kun TPS työnsi Ilvekselle koko ajan kiekon uudestaan ja riisti sen syvällä omassa päädyssään ja hyökkäsi vastaan. Peli oli ohi ensimmäisen erän jälkeen. TPS teki Ilveksestä tyylikkäästi hakkelusta sen omilla aseilla, koska tuota Ilves yritti syöttää jokaiselle vastustajalleen.

Kuten tiedät - sinä ja minä katsomme asiaa aika lailla eri suunnista. En yritä siis ajautua kanssasi väittelyyn, mutta en näe mahdollisena itse, että Ilves palaa viime kauden pelitapaansa ja jos palaa niin sille tulee noutaja vielä nopeammin kuin viime kaudella. Runkosarjassa toki on tilaa Ilveksen vastahyökkäyksiin ja kiekottomaan peliin perustuvaan pelaamiseen, mutta Ilves ei tule sillä voittamaan sitä kirkkainta. Jännä kysymys on se, riittääkö Myrrällä osaaminen valmentaa tuollaista lätkää, jota Ilves seuraavaksi tarvitsee.

Vaikka Ilveksellä kulki viime kaudella kaukalon ulkopuolella loistavasti & joukkue kieltämättä pelasi erityisesti syksyllä viihdyttävää jääkiekkoa niin tästä huolimatta erityisesti puolustuksen laatu oli koko kauden mittakaavassa heikkoa ja selvä heikkous. Tosin millä joukkueella se ei olisi heikkous? Tästä huolimatta se viimeinen laatu jäi puuttumaan Ilveksestä ja tosipaikassa Ilves ei pelannut kauden parasta jääkiekkoaan. Parannukset tulevaisuudessa ovat niitä, kun Ilves pelaa kovimmassa paikassa kauden parasta kiekkoaan.
Hyvä loppukaneetti. Juuri tuohon pitää pyrkiä, unohtamatta että pelin pitää olla viihdyttävää myös runkosarjassa. Sillä saadaan katsojia. Pysyn väitteessäni, että loukkaantumiset sotkivat Ilveksen pelin enemmän kuin puutteellinen pelikirja. Mikä tahansa joukkue kyykkää, jos pakistosta viedään pois Johanssonin ja Masinin kaltaiset huippupakit. Salmela muni ratkaisevan jatkoaikatappiomaalin Tampereella ja Pulli paineli isoja miinnutteja vaikkei edes kuulunut vakiokoonpanoon.
Meni off-topiciksi, mutta aiheeseen liittyen Anu Saukolle, että listasin Jypin neljänneksi, koska olen varma, että Rautakorpi hoitaa puolustuksen jollain keinoilla kuntoon. Todennäköisesti hankinnoilla. Lukon sentterihankinnasta en ole oikein varma. Tulee jotain, mutta mitä.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mikä tahansa joukkue kyykkää, jos pakistosta viedään pois Johanssonin ja Masinin kaltaiset huippupakit. Salmela muni ratkaisevan jatkoaikatappiomaalin Tampereella ja Pulli paineli isoja miinnutteja vaikkei edes kuulunut vakiokoonpanoon.

Olen tästäkin eri mieltä, koska tämä on jossittelua ja koskaan ei tulla saamaan vastausta siihen, mitä olisi tapahtunut, jos jos ja jos. Ilves ei kärsinyt viime kaudella mitenkään poikkeuksellisesti koronasta, kyllä siitä ja loukkaantumisista kärsittiin ihan joka joukkueessa. Ilveksellä järkyttävän iso virhe oli hankkia Marko Anttila siirtorajalla - pelaaja ei sopinut Ilveksen pelitapaan missään vaiheessa ja tämä oli täysin ennustettavissa. Iso virhe Koskelalta, raha olisi pitänyt satsata aivan toisenlaiseen pelaajaan. Henrik Haapala oli loistava haku, joka auttoi Ilveksen pidemmälle kuin Ilves ilman häntä olisi päässyt.

Kärpät oli puolivälierässä täysin runneltu - heiltäkin puuttui pelaajia, 10 peliä aikaisemmin oli vaihdettu valmentaja ja Ilves johti sarjaa 2-0. Ilveksen piti voittaa Kärpät 4-1 tai 4-2 tuolla ylivoimallaan, muttei niin käynyt ja isompi plussa siitä menee Kärpille kuin Ilvekselle. Kärppiä vastaan väsynyt Ilves myös näytti väsyneeltä TPS:ää vastaan, TPS ei näyttänyt väsyneeltä vaikka oli pelannut ihan yhtä raskaan sarjan HIFK:ta vastaan.
 

Myyntimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ihan kiva juttu teille. Tampereella ja varsinkin Ilves-leirissä, on tärkeää nostaa esille paremmuuttaan.

Mutta, kun toinen voittaa Suomen mestaruuden niin eikö sitten voi olla runkosarjasta iha hiljaa.
Miksi keskustelupalstalla pitäisi olla hiljaa. Eihän näitä ole pakko lukea. Mitä tulee paremmuuskeskusteluun niin kaupungissa, jossa on kaksi joukkuetta, se kuuluu asiaan. Tietenkin väärä ketju jne. Toivottavasti Jokerit palaa Liigaan, niin voidaan perustaa oma ketju paikallistaistoille. Onkin ollut vähän tylsää, kun muualla ei ole paikallispelejä. Ne on kuitenkin tän jutun suola.
 

R & L

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olen tästäkin eri mieltä, koska tämä on jossittelua ja koskaan ei tulla saamaan vastausta siihen, mitä olisi tapahtunut, jos jos ja jos. Ilves ei kärsinyt viime kaudella mitenkään poikkeuksellisesti koronasta, kyllä siitä ja loukkaantumisista kärsittiin ihan joka joukkueessa. Ilveksellä järkyttävän iso virhe oli hankkia Marko Anttila siirtorajalla - pelaaja ei sopinut Ilveksen pelitapaan missään vaiheessa ja tämä oli täysin ennustettavissa. Iso virhe Koskelalta, raha olisi pitänyt satsata aivan toisenlaiseen pelaajaan. Henrik Haapala oli loistava haku, joka auttoi Ilveksen pidemmälle kuin Ilves ilman häntä olisi päässyt.

Tuo on oikeastaan vähän heikko kommentti, koska onhan sillä hyvin paljon merkitystä mihin pelaajiin se osuu ja kuinka pahasti. Niin ja Ilves kylläkin kärsi aika tavalla poikkeuksellisesti koronasta vs muut, koska se käytännössä päätti Virtasen ja Saarelan kaudet.

Anttilan pelillisestä panoksesta samaa mieltä, mutta vaikutus 4.ketjussa oli sen verran pieni, että ei siinä ratkaistu mitään. Olisiko sitten ollut joku parempi pelaaja saatavilla, niin todella vaikea sanoa. Muutenkin omaan silmään korostat hieman liikaa Ilveksen materiaalin hyvyyttä vs Kärpät/TPS.

Enivei tuo on mennyttä ja omaan silmään Ilves on tehnyt fiksuja hankintoja, millä sinunkin mainitsemia ongelmia kyllä korjataan. Pelitavallisella puolella on varmasti säädettävää, mutta isoa kuvaa tuskin tullaan ja mielestäni ei edes saa muuttaa. Ilveksellä on nyt ihan aito ja oma identiteetti, millä pystyy voittamaan, jos kaikki palikat osuvat vain kohdalleen. Kyllä se voi olla vaikeampaa kuin Tapolan robottilätkällä tai Marjamäen meidän pelin passiviisella versiolla, mutta ainakin se on omaa ja niin kuin sinäkin totesit "viihdyttävää" .
 

Cappe71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Thorengruppen IBK, CHL, Salibandy, Leki
Tappara ei oikein syttynyt noihin peleihin, paitsi yhteen joka olikin sitten 7-0 kylvetys. Todellinen tosipelien tasoero tuli esiin siinä.
Oli muuten ainoa paikallispeli tuo 7-0 jonka ehdin katsoa. Oli hienoa kiekkoa.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vaikka Ilveksellä kulki viime kaudella kaukalon ulkopuolella loistavasti & joukkue kieltämättä pelasi erityisesti syksyllä viihdyttävää jääkiekkoa niin tästä huolimatta erityisesti puolustuksen laatu oli koko kauden mittakaavassa heikkoa ja selvä heikkous. Tosin millä joukkueella se ei olisi heikkous? Tästä huolimatta se viimeinen laatu jäi puuttumaan Ilveksestä ja tosipaikassa Ilves ei pelannut kauden parasta jääkiekkoaan. Parannukset tulevaisuudessa ovat niitä, kun Ilves pelaa kovimmassa paikassa kauden parasta kiekkoaan.
Monin paikoin todetaan, että Ilves hyökkäsi viime kaudella puolustuksen kustannuksella. On mainittu avoimet ovet ym. Tuo pätee alkukauteen, jolloin pelitapa oli sekaisin ja rytmit hakusessa. Zherenko joutui samaan aikaan märkäkorvana kantamaan ykkösvastuuta Langhamerin loukkaannuttua. Ilveksen puolustuksen laatu oli kuitenkin ihan kelvollisella tasolla pienten pelitavallisten säätöjen ja mm. Mašinin hankinnan myötä.

Tosipaikassa Ilves ei pelannut kauden parasta jääkiekkoaan ja siihen on varmasti monia selittäviä tekijöitä. Korona sotki Ilveksen runkosarjan lopun ja vaikutti myös pudotuspeleihin, mutta iski se moneen muuhunkin kipeästi kauden avainhetkillä (kuten HIFK ja Lukko). Kolmeen viikkoon joukkue ei päässyt kunnolla edes treenaamaan pudotuspelejä varten. Siihen päälle pari avainpelaajan loukkaantumista ja näin oltiin uusien haasteiden edessä. Tulevaisuudessa tavoitteena on päästä kauden ratkaisupeleihin hieman paremmista lähtökohdista.

Toivottavaa olisi myös se, että vihellyslinja ei pudotuspeleissä muuttuisi merkittävästi sallivammaksi erilaisen mailankäytön ym. osalta. Tässä NHL onnistui tänä vuonna, vaikka kritiikki oli alkuun kovaa. Nyt Ilveksessä on toki satsattu isokokoisempaan ja kamppailuvoimaisempaan joukkueeseen, joka auttanee myös niissä peleissä, kun pilli laitetaan taskuun.
 

keigykedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Leijonat
Tapparalta puuttuu vielä hankintoja (1-2 pakkia, kakkosketjun sentteri) ja niiden pitää olla laadukkaita jotta voisin laittaa heidät samalle viivalle Kärppien kanssa. Tällä hetkellä Kärpät selvästi vahvin, toki ainoa joukkue joka taitaa olla rosterin puolesta valmis aloittamaan sarjan . Tapparalla ja Ilveksellä kyllä muutamalla onnistuneella vahvistuksella hyvät mahdollisuudet liittyä Kärppien kanssa mestarisuosikkiryhmään.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ja miten viime kaudella flopanneet kärkilaiturit(pl ruottinpoika) nostaa tasoaan.
Junttila ja Leskinen ovat tasonsa Liigassa ja Kärpissä osoittaneet. En ihan mahdottomasti olisi huolissani lyhyen heikomman ajanjakson perusteella, jossa Koronan jälkioireet vaikeuttivat pelaamista. Kovia poikia molemmat. Mitä tulee Emanuelssoniin, niin pienet ovat Kärppien huolet, jos noin laadukkaan kolmosketjun laiturin onnistumisesta on Kärppien onnistuminen kiinni.
 

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tapparalta puuttuu vielä hankintoja (1-2 pakkia, kakkosketjun sentteri) ja niiden pitää olla laadukkaita
Kyllähän Tapparalta jo kakkossentteri löytyy. Ykkönen päivittyi pari pykälää kovempaan ja Rauhala jatkaa. Playoffeissa nelossentteriksi tippunut Platzer korvautuu nykypelaajilla. Hyökkäys on valmis kauden alkuun, pakistoon tulee lisäyksiä.
 

R & L

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllähän Tapparalta jo kakkossentteri löytyy. Ykkönen päivittyi pari pykälää kovempaan ja Rauhala jatkaa. Playoffeissa nelossentteriksi tippunut Platzer korvautuu nykypelaajilla. Hyökkäys on valmis kauden alkuun, pakistoon tulee lisäyksiä.

Myös omaan silmään vaikuttaa hieman oudolta, jos Patrik Virta ei riitä. Kestää ihan hyvin vertailun Kunykiin/Tiivolaan.
 

Crüe 13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Chicago Blackhawks, P-iirot, ManU.
Kärpät, Tappara, Ilves. Muut haastaa. Ja niitä riittää. Mahtavaa että yleisesti Liigan
taso nousee, toiv. pysyvästi. Kovia ja yleisöä kiinnostavia pelaajia useammassa joukkueessa.
Eiköhön porukka löytäne syksylläkin hallille.
 

Miksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, John Vanbiesbrouck
Miksi keskustelupalstalla pitäisi olla hiljaa. Eihän näitä ole pakko lukea. Mitä tulee paremmuuskeskusteluun niin kaupungissa, jossa on kaksi joukkuetta, se kuuluu asiaan. Tietenkin väärä ketju jne. Toivottavasti Jokerit palaa Liigaan, niin voidaan perustaa oma ketju paikallistaistoille. Onkin ollut vähän tylsää, kun muualla ei ole paikallispelejä. Ne on kuitenkin tän jutun suola.
Tuskin tarkoitin, että keskustelupalstalla tarvii olla kirjaimellisesti hiljaa. Joskus, tietyistä asioista, on vaan hyvä vaieta.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kärpät, Tappara, Ilves. Muut haastaa. Ja niitä riittää. Mahtavaa että yleisesti Liigan
taso nousee, toiv. pysyvästi. Kovia ja yleisöä kiinnostavia pelaajia useammassa joukkueessa.
Eiköhön porukka löytäne syksylläkin hallille.
Minä olen lukenut täältä, ettei pelin tasolla ja pelaajilla ole merkitystä yleisömääriin. Ei kuulemma Tauno Tasalakki välitä moisesta asiasta.

Mutta joo, itse asiasta olen kanssasi samaa mieltä. Kovia joukkueita on kasattu. Esimerkkisi Kärppien yhdeksästä hankinnasta kahdeksan tulee KHL:stä ja sillä yhdeksännellä on NHL-pelejä alla viime kaudelta. Aikamoista menoa!
 

MaV

Jäsen
Minä olen lukenut täältä, ettei pelin tasolla ja pelaajilla ole merkitystä yleisömääriin. Ei kuulemma Tauno Tasalakki välitä moisesta asiasta.

Mutta joo, itse asiasta olen kanssasi samaa mieltä. Kovia joukkueita on kasattu. Esimerkkisi Kärppien yhdeksästä hankinnasta kahdeksan tulee KHL:stä ja sillä yhdeksännellä on NHL-pelejä alla viime kaudelta. Aikamoista menoa!
Onko taso noussut läpi liigan? Vaikuttaa siltä, että taso on noussut selvästi enemmän kärjessä kuin häntäpäässä. Onko tulevalla kaudella tavallista suurempia tasoeroja sarjassa? Mielestäni tässä on vielä monta muuttujaa jotka saattavat vaikuttaa keskimääräiseen pelin tasoon ja myös katsojamääriin.
 

R & L

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kärpät, Tappara, Ilves. Muut haastaa. Ja niitä riittää. Mahtavaa että yleisesti Liigan
taso nousee, toiv. pysyvästi. Kovia ja yleisöä kiinnostavia pelaajia useammassa joukkueessa.
Eiköhön porukka löytäne syksylläkin hallille.

Olisikin mukava lukea arvioita muistakin joukkueista, kun tuntuu tosiaan keskutelu käyvän vain tuon kolmen koplan ympärillä. Oma arvio onkin:

Perän pitäjät:

Pelicans
Saipa
Sport
Kalpa
Ässät

Säälit:

Jukurit
KooKoo
TPS

Kuuma keskiryhmä:

JYP
Lukko
HIFK
HPK

Joukkueet ryhmissään sekalaisessa järjestyksessä.
 

Snopek

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Arttu Hyry
Minä olen lukenut täältä, ettei pelin tasolla ja pelaajilla ole merkitystä yleisömääriin. Ei kuulemma Tauno Tasalakki välitä moisesta asiasta.
Mistäs tämmöisen olet lukenut? Joko itse en pysty analysoimaan lukemistani tai sitten vaan en osaa lukea, koska ainakin minä olen saanut täysin eri käsityksen tästä?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mistäs tämmöisen olet lukenut? Joko itse en pysty analysoimaan lukemistani tai sitten vaan en osaa lukea, koska ainakin minä olen saanut täysin eri käsityksen tästä?
Kun tällä palstalla keskustellaan sarjajärjestelmästä ja siitä mahdollisuudesta, että Liigaan saataisiin tehostamalla parempia pelaajia ja tason nousua, olen erittäin usein saanut lukea viestejä, joissa kerrotaan, ettei pelintasolla ole merkitystä peruskatsojalle. Höpötystähän se on, mutta noin kuitenkin täällä useat ajattelevat.
Onko taso noussut läpi liigan? Vaikuttaa siltä, että taso on noussut selvästi enemmän kärjessä kuin häntäpäässä. Onko tulevalla kaudella tavallista suurempia tasoeroja sarjassa?
Ei ole taso noussut läpi Liigan. Ja kyllä, tasoerot ovat kasvussa ja jatkavat kasvuaan. Ja kyllä, se on ongelma. Sarjaa pienemmäksi tai mahdollisuus suurien seurojen irtaantumiseen ylikansalliseen sarjaan kasvaa tulevina vuosina.
 

keigykedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Leijonat
Kyllähän Tapparalta jo kakkossentteri löytyy. Ykkönen päivittyi pari pykälää kovempaan ja Rauhala jatkaa. Playoffeissa nelossentteriksi tippunut Platzer korvautuu nykypelaajilla. Hyökkäys on valmis kauden alkuun, pakistoon tulee lisäyksiä.
Itsellä vaikea kuvitella että Tappara lähtisi chl- ja liigakauteen neljällä keskushyökkääjällä joista yksi on nuori Rönni.
 

R & L

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onko taso noussut läpi liigan? Vaikuttaa siltä, että taso on noussut selvästi enemmän kärjessä kuin häntäpäässä. Onko tulevalla kaudella tavallista suurempia tasoeroja sarjassa? Mielestäni tässä on vielä monta muuttujaa jotka saattavat vaikuttaa keskimääräiseen pelin tasoon ja myös katsojamääriin.

Vielä on hieman aikaista sanoa. Vaikka tiesinkin, että jonkin verran tulee olemaan näitä sankareita, ketkä laittavat Z:n rintaan ja painavat venäjälle on tuo iso määrä ollut itselleni pettymys. Tosin onneksi ilmeisesti Pulkkista (?) lukuunottamatta suomalaiset tajuavat pysyä sieltä poissa.

Silti vapaita pelaajia on markkinoilla vielä runsaasti, joten itse vielä odottaisin josko tuo muukin ryhmä vielä vahvistuisi. Omaan silmään yllättävän vaisua on ollut Lahdessa, Kuopiossa ja Turussa. Jotenkin voisi noissa suunnissa odottaa enemmän, mutta aikaahan kauden alkuun vielä on. HIFK on vielä oma lukunsa vähintäänkin mielenkiintoisesti rakennetulla joukkueella.
 
Viimeksi muokattu:

WestCoast110

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, I Giallorossi
Tiedän, että Ilveslasit päässä totuutta on vaikea hyväksyä, mutta vaikka materiaalin puolesta Kärpille ja Tapparalle ei häviäsi tuhottoman paljoa, niin Myrrä hävisi sekä Marjamäelle, että Ahokkaalle kaksi pudotuspelisarjaa aivan 100-0. Kärpät sarjasta juuri jatkoon, vaikka Marjamäki oli vasta tullut ja muutenkin tuntui, että ei ollut Kärppien vuosi alkuunkaan ja Tepsiä vastaan sitten tasan 0 mahdollisuudet jatkoon, vaikka kentällä olikin paperilla aika samanlaiset niput. On se helpompi toki syyttää koronaa ja loukkaantumisia kuin katsoa penkin taakse.

Ensi kaudelle näen Kärpät ja Tapparan olevan TÄYSIN omissa sarjoissaan, sen jälkeen valtava kuilu ja haastoryhmässä näitä "Top-6" jengejä on Ilves, TPS, HIFK, Lukko ja JYP.

Ilves näistä paperilla vahvin ja runkosarjassa varmasti keulii jälleen, mutta pudotuspeleissä ei pronssipeliä pidemmälle riitä millään, syynä Myrrän taittelu povitaskuun ainakin Marjamäen, Tapolan tai Ahokkaan toimesta.

TPS on paperilla tällä hetkellä vielä keskinkertainen, pari hakua toki tulee ja noiden jälkeen top-6 jengi, valmennus antaa vähän plussaa ja top-4 sijoitus on jälleen mahdollinen jos kaikki menee putkeen. Pudotuspeleissä saumat jälleen kaikkia paitsi kärkikaksikkoa vastaan. Materiaali ei vaan riitä, Lukkoa vastaan Tepsillä ei ollut mahdollisuuksia edelliskaudella, kuten ei Tapparaa vastaan viime keväänä. Harmittavaa, mutta totta se on.

IFK valmennus ei Ilveksen tapaan myöskään vakuuta ja tänä kesänä ei vakuuta myöskään hankinnat. Tästä huolimatta tuskin IFK kaukan kärjestä on tälläkään kertaa vaan menee jälleen Tepsiä vastaan pudotuspeleihin ja sitten vasta lomille. Maalivahtiosastolle olisin odottanut lisäystä vaan ei tullut. Todella mielenkiintoinen ratkaisu siihen nähden, että IFK kaatui lähes täysin ainoastaan tuohon. Tätä ei TPS-leirissäkään kaikki halua toki myöntää, mutta kyllä se näin vähän oli.

JYP ei kaukana ole ainakaan Top-6 sijoituksista ensi kaudella, kovin ihmettelen jos sijoitus olisi vaikka 10 ulkopuolella. Rahaa on pistetty likoon ja Rautakorpi penkin takana, eiköhän tuosta hyvä kakku ole tulossa.

Lukko ei Veltsun kanssa missään tapauksessa taistele liigan kärkisijoituksista, joukkue ihan hyvä muuten, mutta en ihmettelisi mitään sijoitusta 4-11 välillä ihan rehellisesti. Viime kaudella sillä kuuluisalla paperilla joukkue Top-5, sijoitus 10.

Ja tuosta kun oikein laskee niin 7 joukkuetta ei 6 sakkiin mahdu ja veikkaan, että porukasta Lukko-JYP-TPS löytyy tämä ulkopuolelle jäävä, Kärpät, Tappara ja Ilves ovat 6. Joukossa runkosarjassa.

Taulukon pohjalta löytyvät ainakin Sport, Saipa ja valitettavasti myös Ässät. En näe millään yhdenkään näistä olevan 10 joukossa. Sport fanit varmaan asian tiedostavat ja Ässien leirissäkin ihan hyvin asiaan osataan olla varautuneita, mutta Saipafaneille tämä on osalle kova paikka ottaa, mutta näin se vaan menee. Ei auta vaikka kuinka Dösönöön sijoittaa kärkilaituriksi paperille niin ei paskasta vaan tehdä timanttia. Ensi kauden pressejä taas odotellessa, kun Pekka itkee, että ei ole riittävästi liigatason pelaajia ja siksi ei onnistu. Ihanko totta?

Pari jää vielä yllämainittujen lisäksi rannalle ruikuttamaan, jäljellä siis Kerho, Kookoo, Jukurit, Pelsu ja Kalpa. Veikataan tästä Pelsu ja Jukurit pihalle. Tai Pelsu ja Kalpa. En tiiä.

Kova on sarja kuitenkin ensi kaudella ja eiköhän yllätysnousuja ja romahduksia nähdä, paljon floppeja ja vaikka mitä. Näillä itse lähden tässä kohtaa liikkeelle odottamaan ensi kautta, turha valittaa koska nämä absoluuttisena totuutena julistettu ja virheitä ei listauksessa ole.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Ilveksen viime kauden pelitapaa ei oikein päästy koskaan mittaamaan pudotuspeleissä, koska siellä oli pakko muutenkin muuttaa tätä, kun Marjamäki peluutti riskitöntä matalaa träppiä.

Siis pelitapaa ei oikein saatu mitattua, koska vastustaja esti omalla pelaamisella sen toteuttamisen?
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Siis pelitapaa ei oikein saatu mitattua, koska vastustaja esti omalla pelaamisella sen toteuttamisen?
Kuten aiemmin totesin, joukkue oli hyvin repaleinen ja koronan johdosta noin kolme viikkoa treenaamatta pudotuspelien alla. Sillä ei ollut jalkoja pelata samalla intensiteetillä kuin runkosarjassa. Kärpät ehti miehittää oman sinisen, jolloin vaihtoehtona oli päätypeli. Ehjällä kokoonpanolla olisi voitu todennäköisesti toimia kuten aiemmin.

Hyvä kysymys on, oliko tämä valmennukselta virhe. Nikolishin, Beck ja muut varamiehet (myös Anttila) olivat kuitenkin vastaiskupelaamisen osalta kuin orpoja piruja pelattuaan alkukauden ihan muunlaista lätkää. Tämäkin pakotti muutoksiin.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Tiedän, että Ilveslasit päässä totuutta on vaikea hyväksyä, mutta vaikka materiaalin puolesta Kärpille ja Tapparalle ei häviäsi tuhottoman paljoa, niin Myrrä hävisi sekä Marjamäelle, että Ahokkaalle kaksi pudotuspelisarjaa aivan 100-0. Kärpät sarjasta juuri jatkoon, vaikka Marjamäki oli vasta tullut ja muutenkin tuntui, että ei ollut Kärppien vuosi alkuunkaan ja Tepsiä vastaan sitten tasan 0 mahdollisuudet jatkoon, vaikka kentällä olikin paperilla aika samanlaiset niput. On se helpompi toki syyttää koronaa ja loukkaantumisia kuin katsoa penkin taakse.
Jopas siellä noussut pissi päähän
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös