Liigajoukkueiden voimasuhteet kaudella 2022–2023

  • 1 047 971
  • 5 041

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Odottelen vielä jonkin aikaa seuraavia siirtouutisia ennen kuin alan miettiä edes voimasuhteita, mutta jo nyt on pakko kysyä, että vaasalaiset, mikä homma? Monen muun joukkueen osalta sitä miettii, että yksi tai kaksi pelaajahankintaakin voi muuttaa tilannetta vielä merkittävästi, mutta Sportin osalta tällaista mahdollisuutta on vaikea nähdä, kun vuodesta toiseen toteutetaan jäällä ja toimistossa Operaatio Uimalakkia.
Sport on kyllä suuri pettymys ollut viime vuosina. Jotenkin tuossa touhussa ei ole minkäänlaista punaista lankaa, vaan sellasta hakuammuntaa joka suuntaan. Risto Dufvasta olisi myös päästävä eroon ja hommattava seuraan oikea valmentaja. Dufva on ikävä kyllä aikansa elänyt ja menestystäkään ei ole tullut enää vuosikausiin. Pelikirja on jäänyt 2000-2010 luvulle. Sport on helppo kohde povata runkosarjan viimeiseksi.
 

Lepranmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vaasan Sport, Philadelphia Flyers
Niin kauan kun Sportin johdossa istuu samat miehet toistamassa täysin samat virheet vuodesta toiseen niin mitään menestystä on ihan turha odottaa. Moneskohan kerta tämä on putkeen kun Sportin ongelma on ylipalkattu valmentaja, josta ei päästä eroon? Jostain syystä valmentajille tarjotaan aina pitkä sopimus jos tilanne näyttää edes hetken hyvältä.
 

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Niin kauan kun Sportin johdossa istuu samat miehet toistamassa täysin samat virheet vuodesta toiseen niin mitään menestystä on ihan turha odottaa. Moneskohan kerta tämä on putkeen kun Sportin ongelma on ylipalkattu valmentaja, josta ei päästä eroon? Jostain syystä valmentajille tarjotaan aina pitkä sopimus jos tilanne näyttää edes hetken hyvältä.
Samaa mieltä kanssasi. Ehkä kahden vuoden vuoden kuluttua tapahtuu positiivinen muutos Sportin rosterissa ja organisaatiossa. Milloin nähdään Vaasassa syntyneitä pelaajia Sportin rosterissa Liigassa, jotka ovat luokkaa " ykköskori ".???
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jostain syystä valmentajille tarjotaan aina pitkä sopimus jos tilanne näyttää edes hetken hyvältä.

Tämä on aika mielenkiintoinen väite, koska onhan niillä valmentajillakin organisaation suuntaan vaatimuksia. Usein asiat esitetään niin, että valmentaja tulee automaattisesti aina sillä vuoden lapulla - jos valmentaja tulee vuoden lapulla ja hommat sujuu niin 9/10:stä joukkueesta tekee myös valmentajan kanssa silloin jatkosopimuksen. Mitä tulee laajemmin Sporttiin niin eihän siellä ole mikään mennyt putkeen tässä viime vuosina, mutta juurisyy on enemmänkin siinä, että alkuperäiseen projektiin mielestäni osui kohtuullisin huono valmentaja kärkeen. Valtosen jälkeen paras valmentaja sai kenkää ja meni Jokereihin ja nyt on sitten Risto puikoissa.

RD on ihan oma keskustelunsa, koska hän on oikeastaan kaikista oudoin valinta, kun tiedetään, millaisen profiilin joukkueita RD haalii. RD on ollut jokaisessa valmennuspestissään aika voimakkaasti kokeneiden pelaajien puolella - usein myös nuorempien pelaajien kustannuksella. Sama on jatkunut Sportissa - aika vaikea enää nähdä, että RD olisi tulevaisuuden valmentaja, kun hänen luottopelaajansa ovat paitsi kalliita myös ihan väistämättä uransa ehtoopuolella. RD:n filosofia sopii todella heikosti näihin porukoihin, joiden pitäisi kasvattaa rahallista tulosta muuten kuin voittamalla mestaruus.
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Huh huh ei edes pitsimestaruutta vielä ja Lappeenrannassa mopo keulii. Sport ja Ässät oikein, sitten loput enemmän tai vähemmän metsään. En näe millään Saipaa 10 joukossa, tuli sitten ihan sama mikä sentteri.
Keulii tasan yhdellä tai kahdella nimimerkillä. Muutenkin melkoisen bipolaarista on osan näkemykset kun mielipide poukkoilee samalla tyypillä umpipaskasta voittajasuosikkeihin. Sanoisin, että SaiPa on siinä sakissa joka ratkaisee sijat 8-12.
 

Cappe71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Thorengruppen IBK, CHL, Salibandy, Leki
Mitä Lappeessa on juotu juhannuksena kun on tollanen uho päällä? Ensin pitää pelata (ja voittaa) pelejä, jotta voi kehuskella. Sen on oppinut näin Manselaisena. Nöyryys on aika kovassa huudossa täällä.
 

33720

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jauhojengi
Mielipide, joka perustuu tämän hetken kokoonpanoihin, osin oletuksiin lopullisista kokoonpanoista ja tietysti kaikkeen muuhun vertailukelpoiseen.

Tappara
Kärpät
Ilves

TPS
HIFK
Lukko
HPK
JYP
Jukurit
KooKoo
SaiPa
Pelicans
KalPa
Ässät
Sport

Tämä tuntuu omaankin makuun tylsältä, liian yleistä linjaa noudattavalta listaukselta, mutta minkäs teet.

Kärkikolmikko siinä erottuu ja sen jälkeen onkin vaikeampi muodostaa mitään ryhmiä.

Ilves on toistaiseksi pikkuisen jäljessä Kärppiä ja Tapparaa, mutta kokoonpanot voivat vielä muuttua. Ilveksen valmennusta ei voi pisteyttää yhtä korkealle kuin kahden ylemmäksi rankatun, mutta toisaalta taas se kuuluisa "prosessi" on Ilveksellä nyt optimaalisessa vaiheessa, eikä sitä tekijää kannata vähätellä. Myrrän viimeinen sopimuskausi, joukkueen runko pysynyt kasassa hyvin ja hankinnoilla on selvästi isketty juuri viime kauden ongelmakohtiin. Kaiken kaikkiaan Ilves on nyt todella jämäkän oloinen paketti, jonka kuuluu menestyä, eikä enää vain potentiaalinen haastaja, joka tarvitsee kaiken klikkaamista paikoilleen, jotta voisi olla ihan kärjessä. Kysymysmerkkejä Ilveksellä on lopulta aika vähän.


EDIT: Kerho meni pitkin hampain noin ylös. Se vois olla alempanakin ja kun ihan tosissani mietin ja vertaan esim. JYPiin ja Jukureihin, niin en näe syytä arvottaa hämeenlinnalaisia niiden yläpuolelle. Samaa kastia kuitenkin.
 

Sportsguy

Jäsen
Eikös täällä vuorotellen käy joka suunnasta joku pumppaamassa oman jenginsä renkaita? Jäällähän nuo voimasuhteet sitten näkee, sitä ennen huvittavaa vertailla kolmosketjun laitureita keskenään. No, pitkä kesä ja jotain tekemistä pitää toki olla.

Joku floppaa taas ja joku ennakoita parempi. Siinä mun profetia.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Mitä Lappeessa on juotu juhannuksena kun on tollanen uho päällä? Ensin pitää pelata (ja voittaa) pelejä, jotta voi kehuskella. Sen on oppinut näin Manselaisena. Nöyryys on aika kovassa huudossa täällä.
Taitaa yleinen käsitys SaiPa-faneilla olla että SaiPa on karkeasti haarukassa 8-12, kuten @Jugger77 juuri totesi. Yksittäinen SaiPa-fani on jälleen nostamassa SaiPaa korkeammallekin, mutta yltiöpositiivisuus hänelle suotakoon (ei nimittäin kovin yleistä täällä Etelä-Kurjalassa).

Itse näkisin että paperilla isot seurat erottuu selkeänä 6 joukkona, sitten tulee iso joukko seuroja joita on aika hankala laittaa puolueettomasti paremmuusjärjestykseen. Peräpäästä löytyy pari seuraa, joilla hankinnat ovat vielä melko kesken, ja pahnan pohjimmaisena Sport, jonka en jaksa millään nähdä menestyvän. Ohittavat taas Dufva-kiekolla pari floppaavaa seuraa, mutta sääleihinkin on lähtökohtaisesti aika pienet mahdollisuudet.
 

Bacon

Jäsen
Mitä Lappeessa on juotu juhannuksena kun on tollanen uho päällä? Ensin pitää pelata (ja voittaa) pelejä, jotta voi kehuskella. Sen on oppinut näin Manselaisena. Nöyryys on aika kovassa huudossa täällä.
Onko tuo tosissaan noin hankalaa olla yleistämättä, kun yksi nimimerkki hiukan kimpoilee? Tuntuu olevan yleinen jatkoajan tapa tämä yleistäminen. Eiköhän Lappeessa opittu viime kaudella ihan tarpeeksi nöyryyttä hienosti menneiden harkkapelien ja Pitsiturnauksen jälkeen.
 

Lepranmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vaasan Sport, Philadelphia Flyers
Lappeenrannassa on odotukset sijoille 8-12 runkosarjassa. En usko, että se nyt on mitään keulimista. Jos yksi nimimerkki täällä hehkuttaa SaiPaa mestariksi niin se ei tarkoita vielä mitään yleistä uhoa Lappeenrannan suunnalta.

Tämä on aika mielenkiintoinen väite, koska onhan niillä valmentajillakin organisaation suuntaan vaatimuksia. Usein asiat esitetään niin, että valmentaja tulee automaattisesti aina sillä vuoden lapulla - jos valmentaja tulee vuoden lapulla ja hommat sujuu niin 9/10:stä joukkueesta tekee myös valmentajan kanssa silloin jatkosopimuksen. Mitä tulee laajemmin Sporttiin niin eihän siellä ole mikään mennyt putkeen tässä viime vuosina, mutta juurisyy on enemmänkin siinä, että alkuperäiseen projektiin mielestäni osui kohtuullisin huono valmentaja kärkeen. Valtosen jälkeen paras valmentaja sai kenkää ja meni Jokereihin ja nyt on sitten Risto puikoissa.

RD on ihan oma keskustelunsa, koska hän on oikeastaan kaikista oudoin valinta, kun tiedetään, millaisen profiilin joukkueita RD haalii. RD on ollut jokaisessa valmennuspestissään aika voimakkaasti kokeneiden pelaajien puolella - usein myös nuorempien pelaajien kustannuksella. Sama on jatkunut Sportissa - aika vaikea enää nähdä, että RD olisi tulevaisuuden valmentaja, kun hänen luottopelaajansa ovat paitsi kalliita myös ihan väistämättä uransa ehtoopuolella. RD:n filosofia sopii todella heikosti näihin porukoihin, joiden pitäisi kasvattaa rahallista tulosta muuten kuin voittamalla mestaruus.

Kärjistin ehkä vähän liikaa, olet oikeassa. Mutta paljon tehdään Vaasassa asioita väärin. Karu tilasto on se, että siellä ei ole vielä yhtäkään pudotuspeliottelun voittoa tässä kahdeksan vuoden aikana.
 

LiutunLätty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onko tuo tosissaan noin hankalaa olla yleistämättä, kun yksi nimimerkki hiukan kimpoilee? Tuntuu olevan yleinen jatkoajan tapa tämä yleistäminen.
Aina ja joka asiassahan tuo noin menee täällä. Ei tarvita kuin se yksi astetta kovaäänisempi kannattaja vähän huutelemaan ja sen jälkeen kyseisen kirjoittajan mielipide on kaikkien samaa kannattavien mielipide.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eiköhän sijoilla 8. - 15. ole taas kaikki mahdollista.
Ässät saattaa olla muutamia seuroja perässä laitahyökkääjissä, vastaavasti keskikaista on kasattu vahvaksi. Pakisto on kyssäri ja paljon riippuu tulevista hankinnoista.

Uskon, että tapellaan paikasta 10 joukossa siinä missä Saipa, Kalpa, JYP ja moni muu.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara

Tämä on luokassa järjetön lainaus. Minulla on ollut kroonisesti taipumusta aliarvioida Ilvestä, mutta viime kaudella olin yksi harvoista, jotka itse asiassa osuivat Ilveksen suhteen voimasuhteissa oikeaan. Ennakoin nimittäin, että Ilves sijoittuu top 3:n ja omalla muistilla kun mennään niin muistaakseni minua tästä vähän soimattiinkin, ettei nyt niin hyvä joukkue ole.

No, jotta voin tällä kaudella sitten vastapainoksi uida ihan vastavirtaan, niin ihmettelen nyt sitten taas omalta osaltani sitä, mikä Ilveksestä tekee niin helkkarin kovan, että kuuluu tuonne top 3:n. Myönnän, että olen hyvin puolueellinen Tapparaa kohtaan ja jostain syystä minulla on taipumusta yliarvioida Kärppiä, mutta mielestäni Kärppien ja Ilveksen välillä pelkästään on valovuoden ero tällä hetkellä materiaalissa.

Ennakot on toki ennakoita, mutta minua Ilveksen kohdalla huolestuttaa enemmän se, mitä viime kauden playoffeissa tapahtui kuin se, mitä sieltä saatiin reppuun. Olen varmaan ilvesläisten mielestä kyllästymiseen asti hokenut tätä, mutta hoen tätä taas lisää, että Ilveksen pelitapa viime kaudella oli ihan valtava riski, jonka sekä Kärpät että TPS playoffeissa riisuivat täysin ilkosilleen. Pronssipelissä Ilves sitten palasi taas kerran palaamaan sitä tutumpaa Ilveksen kiekkoa ja kas kummaa, se sai kuin saikin sen mitalin vedettyä kotiin asti.

Materiaalisia puutteita Ilveksessä on kyllä korjailtu - tosin mielestäni viime kauden joukkue oli iskukykyisempi. Nyt oma pelkoni on se, että Ilveksessä lähdetään jääräpäisesti hienosäätämään tuota runkosarja-Ilvestä paremmaksi, joka johtaa playoffeissa suurempaan katastrofiin.
 

LiutunLätty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tämä on luokassa järjetön lainaus. Minulla on ollut kroonisesti taipumusta aliarvioida Ilvestä, mutta viime kaudella olin yksi harvoista, jotka itse asiassa osuivat Ilveksen suhteen voimasuhteissa oikeaan. Ennakoin nimittäin, että Ilves sijoittuu top 3:n ja omalla muistilla kun mennään niin muistaakseni minua tästä vähän soimattiinkin, ettei nyt niin hyvä joukkue ole.

No, jotta voin tällä kaudella sitten vastapainoksi uida ihan vastavirtaan, niin ihmettelen nyt sitten taas omalta osaltani sitä, mikä Ilveksestä tekee niin helkkarin kovan, että kuuluu tuonne top 3:n. Myönnän, että olen hyvin puolueellinen Tapparaa kohtaan ja jostain syystä minulla on taipumusta yliarvioida Kärppiä, mutta mielestäni Kärppien ja Ilveksen välillä pelkästään on valovuoden ero tällä hetkellä materiaalissa.

Ennakot on toki ennakoita, mutta minua Ilveksen kohdalla huolestuttaa enemmän se, mitä viime kauden playoffeissa tapahtui kuin se, mitä sieltä saatiin reppuun. Olen varmaan ilvesläisten mielestä kyllästymiseen asti hokenut tätä, mutta hoen tätä taas lisää, että Ilveksen pelitapa viime kaudella oli ihan valtava riski, jonka sekä Kärpät että TPS playoffeissa riisuivat täysin ilkosilleen. Pronssipelissä Ilves sitten palasi taas kerran palaamaan sitä tutumpaa Ilveksen kiekkoa ja kas kummaa, se sai kuin saikin sen mitalin vedettyä kotiin asti.

Materiaalisia puutteita Ilveksessä on kyllä korjailtu - tosin mielestäni viime kauden joukkue oli iskukykyisempi. Nyt oma pelkoni on se, että Ilveksessä lähdetään jääräpäisesti hienosäätämään tuota runkosarja-Ilvestä paremmaksi, joka johtaa playoffeissa suurempaan katastrofiin.
Ymmärrän mitä haet ja osittain allekirjoitankin riskit mitä mainitsit. Ja sitten tulee se mutta. Ilveksen playoffeja varjosti kyllä viime keväänä aivan tolkuton loukkisuma. Toki varmasti jäätiin Kärppiä ja TPS:ää vastaan taktisestikin hieman jalkoihin, mutta oli siinä niin merkittäviä toipilaita porukassa, että sekin väkisin söi parasta terää joukkueesta melko paljon. Ne toki on nyt turhia jossitteluja ja kitinöitä joten ei niistä sen enempää.

Ensi kauden joukkueissa Ilves on omasta mielestäni vain hieman rosterissa jäljessä Tapparaa ja Kärppiä, mutta enempi mietityttää ja huolettaa se, kuinka paljon Ilves antaa valmennuksellisesti etumatkaa Tapparalle ja Kärpille. Tapola ja Marjamäki ovat kyllä ainakin toistaiseksi melko kaukana edellä Myrrää.

Yhtäkaikki... Kyllä Ilveksen mielestäni toistaiseksi voi melko surutta laskea kärkikolmikkoon, mutta eroa toki tuohon kärkikaksikkoon on kohtalaisen paljon ja sen eron tekee suurimmalta osin valmennus. Toivottavasti Jokella on vielä joku pupu pipassa ens kauden varalle.
 

George Parros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks 06-07
Joo Ilveksen kohdalta on ihan perusteltua kritisoida ja epäillä joukkueen valmennuksen taktista osaamista ja sitä kipuilua, millaiseen peliin se pyrkii. Onko kamppailu, luistelu ja fyysisyys jo liian halliseva piirre? Onko se tehty taidon ja PELIN kustannuksella?

Sen sijaan pelaajamateriaalin toteaminen viime kauden tasoiseksi tai jopa heikommaksi on jo aika harhaista. Etenkin rosterin laajuus, syvyys ja roolitusten selkeys eri levelillä jo nyt. Kiekollista huipputaitoa toki puuttuu, toistaiseksi...
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Vasta pikkulauantai ja jollain menee jo näin lujaa, tuskin maltan odottaa viikonloppua. Jääkö loputkin jengit SaiPan taakse vai riittääkö jollain vielä haastamaan?
Siellä kirjoittaa itse oraakkeli. Ennen kuin haette popparit, niin muistellaan hetki tätä viestiä viime talvelta.

*Kannattaa muuten luultavasti kokeilla sitä trappia viimeistään ensi kaudella.
Täällä on yksi omalla blokkilistalla oleva nimimerkki näemmä aiheuttanut hyvin hämmennystä yhden miehen provoillaan :D Ei kannata yleistää hänen julistuksiaan kaikkien SaiPa-fanien mielipiteiksi
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: KOLT

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Mielestäni kohtuu selkeällä etumatkalla ovat tällähetkellä Tappara ja Ilves. Ja sitten tulee Kärpät, HIFK, TPS ja muut. Kärpissä ja HIFK:ssä on selkeästi heikommat maalivahdit, kuin Tampereen porukoissa ja myös huomattavasti ei niin kokeneet maalivahdit.
 

R & L

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ennakot on toki ennakoita, mutta minua Ilveksen kohdalla huolestuttaa enemmän se, mitä viime kauden playoffeissa tapahtui kuin se, mitä sieltä saatiin reppuun. Olen varmaan ilvesläisten mielestä kyllästymiseen asti hokenut tätä, mutta hoen tätä taas lisää, että Ilveksen pelitapa viime kaudella oli ihan valtava riski, jonka sekä Kärpät että TPS playoffeissa riisuivat täysin ilkosilleen. Pronssipelissä Ilves sitten palasi taas kerran palaamaan sitä tutumpaa Ilveksen kiekkoa ja kas kummaa, se sai kuin saikin sen mitalin vedettyä kotiin asti.

Materiaalisia puutteita Ilveksessä on kyllä korjailtu - tosin mielestäni viime kauden joukkue oli iskukykyisempi. Nyt oma pelkoni on se, että Ilveksessä lähdetään jääräpäisesti hienosäätämään tuota runkosarja-Ilvestä paremmaksi, joka johtaa playoffeissa suurempaan katastrofiin.

Itse en kyllä nähnyt tuota Kärppä-sarjaa tällä tavalla. Pelillisesti Ilves oli sarjassa kuskin paikalla, mutta Kärppien yv:n tehokkuus ja Blomqvistin otteet käänsivät 3 matsia Kärpille. 5vs5 pelissä, mikä on enemmän pelitapa sidonnainen meni Ilvekselle 70-30. TPS:a vastaan homma menikin sitten toisinpäin. Tähän toki vaikutti se, että Ilvekseltä tuli loukkien myötä isoja aukkoja puolustukseen, eikä jäljelle jääneet oikein kestäneet Tepesin hyvin organisoitua karvausta.

Enivei yleisesti olen kyllä samaa mieltä kanssasi siitä, että Ilves hakee pelitavallisesti sellaista "ultimatum pistettä" missä kohtaavat viihdyttävyys, tehokkuus ja pelaajalähtöisyys. Tuo sitten yritetään kääriä sellaiseen pakettiin, millä voidaan Liigassa voittaa mestaruus. Ehkä tavallaan olla se Suomen Colorado Avalanche. Ajatuksena tämähän on hieno ja mallia otettava tapa lähestyä peliä, mutta onko se tosiaan tarpeeksi voittava onkin toinen juttu. Jos jotain niin materiaalilta se ainakin vaatii paljon. Ei siis riitä pelkästään laadukkaat pelaajat, vaan niiden pitää olla myös siihen sopivia.

Mitä tuohon materiaaliin tulee, niin olen tässä samalla linjoilla ja oikeastaan tämä oli yksi puute jo viime kevään pleijareissa. Tarkoittaen tällä sitä, että Ilves kyllä myös itse teki vastustajan maalivahdin työn helpoksi. Tätä vasten päästäkseen paperilla samalle tasolle Kärppien ja Tapparan kanssa Ilves tarvitsee vähintään yhden mahdollisesti kaksi kärjen terävöittäjää. Toki kokoonpanossa on myös hyvin paljon sitä kuuluisaa potentiaalia, mistä voidaan saada kaivettua tarvittava lisäboosti maalintekoon.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täällä on yksi omalla blokkilistalla oleva nimimerkki näemmä aiheuttanut hyvin hämmennystä yhden miehen provoillaan :D Ei kannata yleistää hänen julistuksiaan kaikkien SaiPa-fanien mielipiteiksi
En nähnyt lainaamissasi viesteissä mitään yleistämistä.

Todella moni SaiPan kannattaja lähti tässä ketjussa heti puolustautumaan ja ihmettelemään yleistämistä, vaikka minä en ainakaan huomannut, että kukaan olisi erityisesti lähtenyt yleistämään, että tämän kyseisen kaverin kommentit tarkoittaisivat kaikkien SaiPan kannattajien olevan samoilla linjoilla.

Ei siis syytä huoleen, kyllä tässä osataan erottaa yksittäiset mielipiteet massasta.
 

Dalhan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Washington Capitals
Mielestäni kohtuu selkeällä etumatkalla ovat tällähetkellä Tappara ja Ilves. Ja sitten tulee Kärpät, HIFK, TPS ja muut. Kärpissä ja HIFK:ssä on selkeästi heikommat maalivahdit, kuin Tampereen porukoissa ja myös huomattavasti ei niin kokeneet maalivahdit.
Blomqvist pärjää vertailussa kaikkiin ykkösmaalivahteihin tässä sarjassa. 20ottelua runkosarjassa T%94.02 Pmk1.32
Pleijareissa 7 ottelua ja T%94.97 Pmk 1.10
Vertailuun esim Ilveksen ykkönen Langhammer joka runkosarjassa 26 ottelua T%90.83 Pmk2.56 pleijareissa 13 ottelua ja T%93.26 Pmk1.72

Tottakai kokemusta Blommalla huomattavasti vähemmän ja miten kantaa ykköstorjujan tontin ensikaudella mutta ainakin Hilli ja Marjamäki luottaa kaveriin
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Blomqvist pärjää vertailussa kaikkiin ykkösmaalivahteihin tässä sarjassa. 20ottelua runkosarjassa T%94.02 Pmk1.32
Pleijareissa 7 ottelua ja T%94.97 Pmk 1.10
Vertailuun esim Ilveksen ykkönen Langhammer joka runkosarjassa 26 ottelua T%90.83 Pmk2.56 pleijareissa 13 ottelua ja T%93.26 Pmk1.72

Tottakai kokemusta Blommalla huomattavasti vähemmän ja miten kantaa ykköstorjujan tontin ensikaudella mutta ainakin Hilli ja Marjamäki luottaa kaveriin
Edelleenkään minusta ei voida 31 liigaottelun perusteella sanoa, että Blomqvist olisi varma kortti tähän sarjaan.
Itse olisin jonkun kokeneemmaan kaverin hommannut Blomqvistin rinnalle.
No saa nähdä mihin 31 ottelun Blomqvist ja 0 ottelun Kokko ja Meriläinen riittävät.
Itse veikkaan etteivät riitä, koska loukkaantumisiakin tulee aina. Eiköhän sinne jo syksyn mittaan tule joku kokeneemman luokan maalivahti.
 

R & L

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Blomqvist pärjää vertailussa kaikkiin ykkösmaalivahteihin tässä sarjassa. 20ottelua runkosarjassa T%94.02 Pmk1.32
Pleijareissa 7 ottelua ja T%94.97 Pmk 1.10
Vertailuun esim Ilveksen ykkönen Langhammer joka runkosarjassa 26 ottelua T%90.83 Pmk2.56 pleijareissa 13 ottelua ja T%93.26 Pmk1.72

Tottakai kokemusta Blommalla huomattavasti vähemmän ja miten kantaa ykköstorjujan tontin ensikaudella mutta ainakin Hilli ja Marjamäki luottaa kaveriin

Sattuneesta syystä myös itse pidän Blomqvistia erittäin hyvänä veskarina, mutta faktana hänen kohdallaan on toki vielä pieni otanta. Etenkin nuorille kavereille voi tulla isojakin tason notkahduksia ja 1.veskarin vastuu on aina 1.veskarin vastuu.

Tätä vasten omissa papereissa veskarit menevät pienellä erolla Tapparalle ja Ilvekselle kärjen vertailussa. Silti en yhtään ihmettelisi, vaikka kauden 22-23 paras veskari löytyisi Oulusta.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Blomqvist on yksi lupaavimpia kassareita liigassa ja en usko Kärppien häneen kaatuvan, mutta varma kortti hän ei kyllä missään tapauksessa ole. Otanta on niin pieni ja tosiaan ykkösveskarin paikka on aina ykkösveskarin paikka. Halonen hyvä esimerkki viime kaudelta kun runkosarja todella hyvä, mutta puntti tutisi poffeissa. (Tosin huhut pyörii että pelasi loukkaantuneena)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös