Tämä on luokassa järjetön lainaus. Minulla on ollut kroonisesti taipumusta aliarvioida Ilvestä, mutta viime kaudella olin yksi harvoista, jotka itse asiassa osuivat Ilveksen suhteen voimasuhteissa oikeaan. Ennakoin nimittäin, että Ilves sijoittuu top 3:n ja omalla muistilla kun mennään niin muistaakseni minua tästä vähän soimattiinkin, ettei nyt niin hyvä joukkue ole.
No, jotta voin tällä kaudella sitten vastapainoksi uida ihan vastavirtaan, niin ihmettelen nyt sitten taas omalta osaltani sitä, mikä Ilveksestä tekee niin helkkarin kovan, että kuuluu tuonne top 3:n. Myönnän, että olen hyvin puolueellinen Tapparaa kohtaan ja jostain syystä minulla on taipumusta yliarvioida Kärppiä, mutta mielestäni Kärppien ja Ilveksen välillä pelkästään on valovuoden ero tällä hetkellä materiaalissa.
Ennakot on toki ennakoita, mutta minua Ilveksen kohdalla huolestuttaa enemmän se, mitä viime kauden playoffeissa tapahtui kuin se, mitä sieltä saatiin reppuun. Olen varmaan ilvesläisten mielestä kyllästymiseen asti hokenut tätä, mutta hoen tätä taas lisää, että Ilveksen pelitapa viime kaudella oli ihan valtava riski, jonka sekä Kärpät että TPS playoffeissa riisuivat täysin ilkosilleen. Pronssipelissä Ilves sitten palasi taas kerran palaamaan sitä tutumpaa Ilveksen kiekkoa ja kas kummaa, se sai kuin saikin sen mitalin vedettyä kotiin asti.
Materiaalisia puutteita Ilveksessä on kyllä korjailtu - tosin mielestäni viime kauden joukkue oli iskukykyisempi. Nyt oma pelkoni on se, että Ilveksessä lähdetään jääräpäisesti hienosäätämään tuota runkosarja-Ilvestä paremmaksi, joka johtaa playoffeissa suurempaan katastrofiin.