Maajoukkuepakki Peltola on palaamassa kokoonpanoon. NHL-varattu ja Mestiksen viimekauden paras maalivahti Mäkiniemi löytyy kokoonpanosta. Viimekaudella 29 tehopistettä iskenyt Ikonen on palaamassa kokoonpanoon. Reservissä on Tsekkien maajoukkueen kakkosketjun sentteri.
Muut tuntuvat olevan asiasta enemmän huolissaan.
Ei meille tule poru, kokoajan on asiat olleet tiedossa.
Tottakai tilanne muuttuu, mutta 10 voittoa on jo tienattu tilille ja ne eivät mihinkään lähde. Ne on kannattanut ottaa.. samoin kuin kannatti pitää omat pelaajat joukkueessa, vaikka heillä NHL-status onkin.
Vain Hayton tuli ulkopuolelta ja hänkin tarjottuna.
Mäkiniemi ollut kyllä näkemissäni peleissä todella heikko. Hänen takiaanhan Ilves käytännössä hävisi Sportille kauden ekan keskenäisen. Niko Peltolta joo majupakki, mutta Liigasta aikas moni on päässyt majussa pelaamaan. Eihän Peltola ole lähelläkään Välimäen tasoa, aika keskiverto pelaaja lopulta. Romania jos tarkoitat tuolla Tshekin 2.ketjun sentterillä, niin kyllähän Ilves-fanitkin tietää että ei tuo Roman mikään kummoinen pelimies ole oikeasti... aika perusjamppa, hyvin imarteleva tuo Tshekin kakkossena nimike :D
Sieltä lähtee Ilvekseltä ihan lähiviikkojen sisällä koko Liigan pistepörssin top10 kärjestä kolme miestä ja se on todella iso muutos. Sitten kun lisäksi lähtee vielä ehkä Liigan paras maalivahti Dostal, niin tuostahan on lähtenyt tärkeimmiltä pelipaikoilta kaikki pelaajat. Puhumattakaan siitä jos vielä Hayton, Maccelli, Koppanen, Thomson lähtisivät kaikki, niin siellähän menee kokoonpano uusiksi kokonaan.
Toki Ilves-fanit varmasti itse tietävät paremmin joukkueensa tilan, mutta näin ulkopuolisen korvaan tuo kuulostaa siltä että kovat ajat on tiedossa. Itse olen myös sitä mieltä, että tuo on hieman ehkä jopa epäurheilijamaista ottaa näitä apuja, kun samalla kotimaiset kovatkin pelimiehet joutuvat lopettamaan uriaan kun heitä ei palkata kun ilmatteeksi saa NHL-pelaajia tilalle. Myös omia pelaajia kohtaan, jotka kevällä sitoutuneet joukkueeseen, niin hiemat ikävästi tehty. Siellä pelaa nyt lainapelaajat niin isoja minutteja että omat pelaajat jää hyvin pienelle vastuulle. Sitten vielä sekin näkökulma, että onko se nyt muita seurojakaan kohtaan oikein että pari joukkuetta pelaa käytännössä parilla ketjulla ilmaisia NHL/AHL lainamiehiä syksyn?