Miksi koronaa pitää koko ajan miettiä? Korona on osa elämäämme niin kuin muutkin kulktaudit ja sairaudet. Ja paljon vakampiakin sairauksia ja kulkutauteja on kuin korona, mutta ne ei ole nyt "muodissa" kun mediaan mahtuu vain yksi sairaus kerrallaan.
Onko kukaan selvittänyt harjoitusotteluiden ja kauden menestyksen suhdetta? Pidän todennäköisempänä ettei harjoitusotteluilla ole lopulta mitään tekemistä kauden kanssa, mutta en olisi loppupeleissä yllättynyt jos tilastot niin kertoisivat
Käsi ylös ne joita nämä kausiennnakot kiinnostaa samalla tavalla kuin ennen? Itseä ei ainakaan juurikaan koska kaikki huomio pyörii koronassa. En tiedä yhtään ketä kukin on hankkinut.
Kuvailisin kauden alkua sanalla laimea.
Itseäni kiinnostaa tuleva kausi ihan kuten ennenkin eli paljon. Jostain taudista en välitä, vaan keskityn jääkiekkoon ja sen seuraamiseen. Etäfanina suunnittelen jo päivämääriä, jolloin matkustan parin tunnin matkan sinne pyhimpään eli Isomäki Areenalle. Asuinpaikkani lähellä vierailen todennäköisesti sekä Tampereella että Hämeenlinnassa katsomassa Ässien pelejä.
No mutta hei, meikäläisen ennakko on ajantasalla. Suollan loppuviikosta mahdollisimman paljon arvioita ulos, jopa kaikki. Eiköhän se Ässätkin paikkansa löydä kera hienojen hankintojen.Oma huomio ei "pyöri" koronassa, mutta sanotaan näin, että sen sivuvaikutuksena olen jättänyt esimerkiksi lehtien kausioppaat kokonaan ostamatta. Suurimpana syynä tietysti se, että koska juuri sen koronan takia Ässät valitsi toimintamallikseen tuon minkä valitsi, ja mihin lopputulemaan se on nyt johtanut, niin lehtien ennakot eivät edes ole ajantasalla eivätkä vertailukelpoisia
Saa korjata jos olen väärässä, mutta Ässät voittivat mestaruuskauselleen yhden harkkapelin. Jos edes sitäkäänOnko kukaan selvittänyt harjoitusotteluiden ja kauden menestyksen suhdetta? Pidän todennäköisempänä ettei harjoitusotteluilla ole lopulta mitään tekemistä kauden kanssa, mutta en olisi loppupeleissä yllättynyt jos tilastot niin kertoisivat
Muistaakseni HPK voitti vain yhden harkkamatsin Jalosen mestaruuskaudella.Saa korjata jos olen väärässä, mutta Ässät voittivat mestaruuskauselleen yhden harkkapelin. Jos edes sitäkään
Onko kukaan selvittänyt harjoitusotteluiden ja kauden menestyksen suhdetta? Pidän todennäköisempänä ettei harjoitusotteluilla ole lopulta mitään tekemistä kauden kanssa, mutta en olisi loppupeleissä yllättynyt jos tilastot niin kertoisivat
Näimpä. Toki harjoitusmatseista pystyy poimimaan niitä toimivia elementtejä tuloksen takaa, mutta toisaalta taas nämä toimivat asiat vastaavasti ruokkii positiivista lopputulosta. Jos peli on sekasin kuin seinäkello, niin vaikea uskoa, että peli on kunnossa kun kausi alkaa. Tällä hetkellä esim. TPS, Pelsut (Tapparan harkkavastustajat) ja varauksin Ilvekselle voisin uumoilla haastavaa alkukautta. Nähtyjen harkkapelejen perusteella.Ainakaa Pitsiturnaus menestys ei oo realisoitunu kummemmin Liigan puolella ;) Eivaa...väittäisin, että harkkakauden menestyksellä ei oo mitään tekemistä Liigassa menestymisen kanssa, koska valtaosa joukkueista pelaa niin nuorilla/vajailla rostereilla lopullisiin kokoonpanoihin nähden. Toki poikkeuksia löytyy varmasti, mutta lähinnä uusien pelaajien sisäänajoa ja junnujen näyttöpaikkojahan ne tuntus olevan.
Ainakaa Pitsiturnaus menestys ei oo realisoitunu kummemmin Liigan puolella ;)
Pelicans aloitti finaaleihin päättyneen kautensa vierailemalla muistaakseni ensimmäistä kertaa pitseissä ja voittamalla sen. Sieltä saa taikaa mukaansa jos osaa sen käyttää.
Se kesti vähän aikaa ennen kuin Ässien hankinnat alkoivat mennä hintoihin:Tämä sama ajatusmaailma näkyy myös hyvin molempien joukkueiden rakennuksessa. Toisessa panostetaan tulevaisuuteen ja toisessa katsotaan menneisyyteen. Ei ole sattumaa että toinen lähtee kauteen top-3 ennakkosuosikkina ja toinen on oletusarvoisesti siellä kaksinumeroisilla sijoilla. Ja tämä tästä offtopicista omalta osaltani.
Ässillä kuudenneksi pienin mestaruuskerroin (14.00) veikkauksella. Jo on aikoihin eletty. Harmi kun Mertaranta ei päätä kertoimista, olisi mahdollisuus kerrankin rikastua.
Se kesti vähän aikaa ennen kuin Ässien hankinnat alkoivat mennä hintoihin:
Iso kysymys on se, kuka on kakkossentteri ja millä näytöillä?
Mun mielestä HIFK:n kerroin on "vasta" neljänneksi pienin ja SaiPan kerroin on yksi suurimmista.Voimasuhteet Veikkauksen kertoimenlaskijan mukaan:
1.Kärpät
2.HIFK (Öö häh?)
3.Lukko
4. Tappara
5. Ilves
6. SaiPa (Öö häh?)
7. Ässät
8. TPS
9. KooKoo
10.HPK
11. JYP
12. KalPa
13. Jukurit
14. Pelicans
15. Sport
Mun mielestä HIFK:n kerroin on "vasta" neljänneksi pienin ja SaiPan kerroin on yksi suurimmista.
Ja Ässien kerroin on kuudenneksi pienin.
Pitkävedon puolella on toiset kertoimet.Voittajaveto 6, Liigan mestari 2020-21 antaa mulle ainakin kertoimet joukkueille tossa järjestyksessä mitä laitoin.
Pitkävedon puolella on toiset kertoimet.
Juu. Itse löydän paremmin pelattavaa Unibetin puolelta (siellä Ässät oli vielä siellä sääliviivan tietämillä). Siellä esimerkiksi Pelicans, HPK, JYP on arvostettu korkeammalle kuin omissa papereissani. Ja esim. Sportin uskon Dufvan alaisuudessa yllättävän. Nuo näkyvät myös toki Unibetin jo antamissa avauskierroksen kertoimissa.No sepä selittää. KalPa näyttäs olevan yllättävän vahvaksi arvioitu, muuten ei paljoa ihmeellisyyksiä. KooKoo arvioitu yleistä palstatotuutta heikommaksi.
Voittajavedossa on muuttuvat kertoimet, eli määräytyvät sen mukaan mikä on lopullinen pelijakauma. Veikkaus ei siis niihin vaikuta ollenkaan, ottaa vaan oman osuutensa vaihdosta ennenkuin loput jaetaan oikein veikanneiden kesken.Voittajaveto 6, Liigan mestari 2020-21 antaa mulle ainakin kertoimet joukkueille tossa järjestyksessä mitä laitoin.