Olen tätä seuraillut, ja oikeastaan minun on mahdoton käsittää, miten tuo ylivoima on niin heikkoa.Kärppien ylivoima on edelleen niin heikolla tasolla että mahdoton nähdä sen riittävän mestaruuteen. Erikoistilanteet on kuitenkin keväällä tärkeässä roolissa ja jos Kärpät tekee noin kerran sadassa vuodessa ylivoimamaalin niin ei yksinkertaisesti riitä. Eikä minulla oikein ole uskoa sen parantumiseenkaan, tässä nyt kolmatta kautta ihmetellään ylivoiman paskuutta ja mitään muutosta siihen ei ole tullut.
Sulak oli vielä viime kaudella hirveä pisteruisku, mutta nyt hän seisoo viivassa ja laittaa ehkä kerran minuuttiin väsyneen kaaliperhosen maalille. Samaan aikaan Lukon Press ampuu suoraan syötöstä maalin per peli.
Ei se yv sen kummempaa ole. Tarvitaan viivapelote, joka haluaa tehdä maaleja. Lukolla esim. Pospisil ampuu heti kun saa kiekon lapaansa hyvässä paikassa. Ja ampuu muuten lämärillä. Jostain syystä Kärpissä ei toimita näin, ja se tekee tuosta pyörittelystä todella ennakoitavaa. Kiekkoa pelataan koko ajan sinne huonoille tonteille, esim. Juhikselle jonnekin nollakulmaan. Se ei vain toimi.
Näen kuitenkin, että Kärpät pyrkii voittamaan puolustuksen kautta. Siinä se on kohtuullisen hyvä, ja uskon, että taktiikka riittää ainakin välieriin asti. Siitä pidemmälle mentäessä pitäisi jonkun kuiskutella Sulakin ja/tai Heshkan korviin, että viivassa saa liikkua ja ampua ihan vapaasti.