lainelaser
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- NHL Leijonat
@McTorso mitäs sanot, vieläkö löytyy luottoa JYPin heräämiselle? Merikivi ei ollutkaan Karrikivi
Meri Kivi olisi parempi valmentaja kuin Merikivi.
@McTorso mitäs sanot, vieläkö löytyy luottoa JYPin heräämiselle? Merikivi ei ollutkaan Karrikivi
Ei siinä mittään, tokihan voit olla varma asiasta jo nyt. JYP on laadukas joukkue ja peli on kyllä mahdollista saada uomiinsa. Siellä on nyt päällä henkistä lukkoa, joka kyllä avautuu tavalla tai toisella. En minä ole kauhean yllättänyt, jos JYP rynnii vauhtiin päästyään kahden pisteen ottelukohtaista tahtia. Tuolla vauhdilla tästä eteenpäin, niin joukkue päätyy 104 pisteeseen ja kamppailee jopa kotiedusta. Katsellaan rauhassa.Ei varmasti nouse. Mutta pleijareihin kyllä. Kuuden sakkiin on nyt niin kova tunku, että JYPille siellä ei ole enää tilaa.
Nyt lähti mopo keulimaan oikein urakalla. Ei tule tapahtumaan Merikiven eikä kenenkään muun valmennuksessa.Ei siinä mittään, tokihan voit olla varma asiasta jo nyt. JYP on laadukas joukkue ja peli on kyllä mahdollista saada uomiinsa. Siellä on nyt päällä henkistä lukkoa, joka kyllä avautuu tavalla tai toisella. En minä ole kauhean yllättänyt, jos JYP rynnii vauhtiin päästyään kahden pisteen ottelukohtaista tahtia. Tuolla vauhdilla tästä eteenpäin, niin joukkue päätyy 104 pisteeseen ja kamppailee jopa kotiedusta. Katsellaan rauhassa.
Se vaan että se peli pitäisi tosiaan saada uomiinsa vähän niinkuin nyt ja heti. Parin viikon päästä urakka alkaa olla jo mahdoton, vaikka materiaali olisi mikä. Valmentajaa vaihtamalla ei olla Liigassa ikinä taidettu päästä edes lähelle 2.00 pisteen keskiarvoa. Vaikea nähdä miten siihen päästäisiin myöskään nykyisellä valmentajalla, kun pelissä ei ole ollut ilmeisesti mitään kehittymisen merkkejä? Joku JYPin kannattaja voi varmaan vahvistaa tai kiistää asian.Ei siinä mittään, tokihan voit olla varma asiasta jo nyt. JYP on laadukas joukkue ja peli on kyllä mahdollista saada uomiinsa. Siellä on nyt päällä henkistä lukkoa, joka kyllä avautuu tavalla tai toisella. En minä ole kauhean yllättänyt, jos JYP rynnii vauhtiin päästyään kahden pisteen ottelukohtaista tahtia. Tuolla vauhdilla tästä eteenpäin, niin joukkue päätyy 104 pisteeseen ja kamppailee jopa kotiedusta. Katsellaan rauhassa.
KalPakin on toisaalta kaivanut jo itselleen pienoisen kuopan. Ei kuopiolaisilla ole loppujen lopuksi kuin yhden kolmen pisteen voiton verran JYPiä enemmän pisteitä plakkarissa ja lisäksi heillä on yksi matsi enemmän pelattuna.TPS näköjään ainoana haastaa Kärppiä runkosarjan voitosta, mutta väitän edelleen että se on silti jo selvä. TOP6 Kärpät TPS Ilves Tappara IFK ja HPK/SaiPa/Pelsu/Kalpa sakista yksi.
Hienoa että kaikki "mestisjengit" taistelevat kynsin hampain poffpaikasta. Olen aivan satavarma että ainakin yksi kolmikosta sinne yltääkin, kenties kaksikin!Itse uskon, että Sport tipahtaa kyllä, mutta taistelee näillä esityksillä kynsin hampain sääli playoff paikoista, ja tulee sielä olemaankin, ellei joku tärkeä pelaaja(t) loukkaannu. Sielä on uskomattoman kova into päällä tällä hetkellä pelaajilla, jokainen pistää joka ilta 110% peliin.
KalPakin on toisaalta kaivanut jo itselleen pienoisen kuopan. Ei kuopiolaisilla ole loppujen lopuksi kuin yhden kolmen pisteen voiton verran JYPiä enemmän pisteitä plakkarissa ja lisäksi heillä on yksi matsi enemmän pelattuna.
Jep. Tekee hyvää liigalle että nämä mestisjengit ei ole sarjan pohjilla. Itse toki olen jo varautunut myös jumbosijaan henkisesti, kun siihen on saanut viime vuosina tottua ;)Hienoa että kaikki "mestisjengit" taistelevat kynsin hampain poffpaikasta. Olen aivan satavarma että ainakin yksi kolmikosta sinne yltääkin, kenties kaksikin!
Toki KalPan herääminen on todennäköisempää kuin JYPin mutta kuten @LiutunLätty jo sanoikin, kuuden sakkiin on tänä vuonna kova tunku.. Taistelu käy kiivaana ja tosiaan itse Tapparallakin on täysi työ taistella itsensä runkosarjan päätteeksi sinne.Toki pisteissä näin, ajattelin vain siltä kantilta, että KalPalla IMO homma lähtee toimimaan paljon todennäköisemmin. Jo siitä syystä et siitä on näyttöjäkin olemassa ja arvostan Kapasta aika paljon. Korostan, omaa mutuilua.
Viime kaudella taisi olla 20p ekan 20 pelin jälkeen kasassa. Kauden päätteeksi löydyttiin kuitenkin kuuden sakista.Toki pisteissä näin, ajattelin vain siltä kantilta, että KalPalla IMO homma lähtee toimimaan paljon todennäköisemmin. Jo siitä syystä et siitä on näyttöjäkin olemassa ja arvostan Kapasta aika paljon. Korostan, omaa mutuilua.
Toki KalPan herääminen on todennäköisempää kuin JYPin mutta kuten @LiutunLätty jo sanoikin, kuuden sakkiin on tänä vuonna kova tunku.. Taistelu käy kiivaana ja tosiaan itse Tapparallakin on täysi työ taistella itsensä runkosarjan päätteeksi sinne.
Hienoa että kaikki "mestisjengit" taistelevat kynsin hampain poffpaikasta. Olen aivan satavarma että ainakin yksi kolmikosta sinne yltääkin, kenties kaksikin!
Montako kautta pitää pelata liigaa, että nämä "mestisjengit" ei ole enää "mestisjengejä"? Vai pysyykö tämä ikuisesti, vaikka Sport, KooKoo tai Jukurit pelaisi joskus vaikka esim. mitalipeleissä? Liigan uusi mestari tulee Mestiksestä! Lööppi v. 2025..
Montako kautta pitää pelata liigaa, että nämä "mestisjengit" ei ole enää "mestisjengejä"? Vai pysyykö tämä ikuisesti, vaikka Sport, KooKoo tai Jukurit pelaisi joskus vaikka esim. mitalipeleissä? Liigan uusi mestari tulee Mestiksestä! Lööppi v. 2025..
Voihan asian toki näinkin nähdä. Kolikon toinen puoli on taas se, että SaiPa on kerännyt pisteitä hyvään tahtiin, vaikka peli on ollut muutamaa ottelua lukuunottamatta melko huonoa koko kauden. Potentiaalia parantaa on siis valtavasti. Valmentaja Lehterän arvion mukaan monet noista heikoista peleistä on mennyt asenteen piikkiin, mikä on ihan järkeenkäypä perustelu, sillä kauden huonoimmat pelit on pelattu varmaan Mikkelissä ja Vaasassa. Kotona taas ei olla hävitty yhtään peliä. Eiköhän ainakin tuo asennepuoli tuosta vielä korjaudu kauden edetessä, kun pelit kovenee ja saadaan toivottavasti sairastuvalta lisää kilpailua pelipaikoille.SaiPan osalta on kyllä itselläni huoli. Pisteitä on tullut hyvin, mutta taso vaihtelee edelleen aivan liikaa. Kokonaisia eriä käytännössä sekoillaan tai nukutaan. Etenkin vieraissa. Loukkaantumisia toki on, mutta tuo tason vaihtelu ei selity sillä. Täysin samalla kokoonpanollakin on hyvän pelin jälkeen taannuttu divaritasolle seuraavassa ottelussa.
Tappara kahvaa, Ilves pelaa taitokiekkoa ja mestisjoukkueet on mestisjoukkueita.Montako kautta pitää pelata liigaa, että nämä "mestisjengit" ei ole enää "mestisjengejä"? Vai pysyykö tämä ikuisesti, vaikka Sport, KooKoo tai Jukurit pelaisi joskus vaikka esim. mitalipeleissä? Liigan uusi mestari tulee Mestiksestä! Lööppi v. 2025..
Ei kai kukaan nyt oikeasti tosissaan enää Tapparan kahvakiekosta puhu? Ja toisinaan itsekin puhun joskus mestis porukoista. Mutta en mä sillä tarkoita sitä, miltä se kuulostaa. Enempikin sillä vaan lyödään saman nimen alle nämä kolme porukkaa, jotka vielä tähän asti ovat myös melko samoista sijoituksista pelanneet. Toki silti ymmärrän, että se asianosaisia ottaa pattiin, kun jokainen on kyllä osoittanut olevansa oikeassa sarjassa.Tappara kahvaa, Ilves pelaa taitokiekkoa ja mestisjoukkueet on mestisjoukkueita.
Toki Jyp on ollut jo monta vuotta samalla lailla jaksoittain ailahteleva porukka. Onhan heillä myös potentiaalia vetää joku kymmenen pelin voittoputkikin jossain välissä ja tällöin lopuista otteluista riittäisikin vajaan 1,6 pisteen tahti matsia kohden, jotta tuo 1,9 pistettä per peli tavoite loppukauden osalta täyttyisi. Eikä välttämättä kuuden joukkoon edes tarvita ihan noin kovaa tahtia.