On se kyllä kumma, kun fanipoikatekstit noin korventaa. Ota rennosti. Voisiko harmituksesi syy olla se, että fanipojan teesit ovat tämän syksyn osalta osuneet oikeaan ja objektiivisten analyytikkojen ei niinkään.Juu kirjottelen ihan milloin ja miten itselleni sopii. Ja sinun jatkuvat fanipoikatekstit saavat verenpaineen nousemaan, jolloin tuplatarkistamatta tuli virhe.
Pointtisihan vaikutti ennemmin olevan se, että yritit tilastojen avulla esittää, ettei Kärpät ole niin kovassa lennossa kuin täällä väitettään. Tuolllaisen väitteen tueksi vain ei ole olemassa tilastoja. Minä en ottanut rauhallisesti Kärppien menestyksen ennakoimisessa edes kesällä. Miten ihmeessä kuvittelet minun nyt pystyvän rauhoittumaan, kun Kärpät johtaa runkosarjaa ja pelaa aivan huikaisevan hienoa peliä.Pointtihan se ei ollut vaan se, että vaikka siellä Oulussa nyt kulkee, niin kannattaisiko ottaa ihan rauhallisesti kun vasta vähän yli kolmannes sarjasta takana?
Se kova muutos on ollut Revon ottaminen takaisin Pohjois-Amerikasta? Vaiko Kärjen kenkiminen vai peräti try-outilla olleen paikkaaja-Redenbachin pois päästäminen?Tappara taitaa olla eniten muuttunut joukkue kärkipään joukkueista kauden alusta. Sinänsä hassua kun ennakkoon Tapparalla piti olla paras rosteri. Kovia muutoksia joutuivat tekemään kesken kauden, jotta kelkka kääntyisi. Muutoksia eniten tainnut tulla Tapparan osalta voimasuhteisiin!
Onko Tappara sama joukkue kuin ennen Jarno Kärjen lähtöä? Miten se nyt määritellään, kuinka monta pelaajaa pitää olla samoja, että joukkue on sama?
Samaa mieltä Tapparan materiaalin paremmuudesta, esimerkkisi oli vain aika surkea. Mäkelä on Kärppien 8.pakki, toisinkuin Rantakari/Vittasmäki Tapparalla.Mielenkiintoista on huomata että Tapparassa senttereistä Rauhala on kerännyt eniten pisteitä, vaikka pelaa noin seitsemän minuuttia vähemmän per ottelu kun Jasu. Kärjen pistemäärä puolestaan on samaa luokkaa kuin Tapparan nelosen Teemu Nurmella, 2+1=3. Siis ei oikein istunut kokoonpanoon toi Kärki. Itse katson että Tappara luopui Kärjestä syystä ettei tälle ollut suoranaista tarvetta ja hankki Revon joka tuo enemmän sitä mitä joukkue tarvitsee.
Puolustuksessa Tapparalla on selkeästi liigan paras paketti jolla voisi pelata vaikka EHT turnauksen läpi ja siltä löytyy rutinoituneita syvyyspelaajia (Jasu, Järvinen, Karjalainen) sekä selkeä ykkösvahti.
Mitään Kärppien hyvältä kaudelta poisottamatta, Tapparan materiaali on mestarisuosikeista selkeästi kautta linjan paras, ja erot näkyvät selkeästi mitä alemmaksi mestariehdokkaiden kokoonpanojen depth charteja mennään. Siinä missä Kärpät saa kakkospakkipariin Mäkelän, heittää Tappara sinne Rantakarin tai Vittasmäen.
Ei nyt ihan auennut tämä. Miksi 8. pakki Mäkelä pelaisi kakkosparissa?Mitään Kärppien hyvältä kaudelta poisottamatta, Tapparan materiaali on mestarisuosikeista selkeästi kautta linjan paras, ja erot näkyvät selkeästi mitä alemmaksi mestariehdokkaiden kokoonpanojen depth charteja mennään. Siinä missä Kärpät saa kakkospakkipariin Mäkelän, heittää Tappara sinne Rantakarin tai Vittasmäen.
Vai yrittiköhän kirjoittaja sanoa, että Kärppien joukkue ei ole niin kova kuin mitä alkukauden lentokelistä on mahdollista tulkita. Täten on järkevää katsoa koko loppukausi ja pudotuspelit, ennen kuin lopullisia tuomioita jaetaan.Pointtisihan vaikutti ennemmin olevan se, että yritit tilastojen avulla esittää, ettei Kärpät ole niin kovassa lennossa kuin täällä väitettään. Tuolllaisen väitteen tueksi vain ei ole olemassa tilastoja. Minä en ottanut rauhallisesti Kärppien menestyksen ennakoimisessa edes kesällä. Miten ihmeessä kuvittelet minun nyt pystyvän rauhoittumaan, kun Kärpät johtaa runkosarjaa ja pelaa aivan huikaisevan hienoa peliä.
Mistäs Redenbachin try-outin keksit? Ei ollut yhdessäkään uutisessa asiasta mainintaa, edes tappara.fi tiennytSe kova muutos on ollut Revon ottaminen takaisin Pohjois-Amerikasta? Vaiko Kärjen kenkiminen vai peräti try-outilla olleen paikkaaja-Redenbachin pois päästäminen?
Lukko ei ole tainnut tehdä muita kovia ratkaisuja kuin kenkinyt Fleuryn ja Kärpät ei ole tehnyt mitään, joten sikäli olet jäljillä. Toisaalta JYP painoi paniikkinappulaa hankkimalla Miklikin ja TPS hullaantui täysin hankkiessaan Juolevin ja Fraserin.
Tosiaan, ei tuosta virallista tietoa ole olemassa vaan koeaika perustuu vaan huhuun. Tietäjät ovat asiasta kertoilleet netissä kesästä asti. Redenbach lähti samalla hetkellä kuin JMJ toipui. Käy järkeen, että tämä olisi saattanut olla yksi suunnitelmista alun perinkin.Mistäs Redenbachin try-outin keksit? Ei ollut yhdessäkään uutisessa asiasta mainintaa, edes tappara.fi tiennyt
11.7.2015
Kevään pudotuspeleissä mukana ollut kokenut maalivahti Mika Noronen on tehnyt vuoden jatkosopimuksen kasvattajaseuransa kanssa.
19.10.2015
Tapparan ja maalivahti Mika Norosen välinen sopimus on purettu yhteisymmärryksessä. 36-vuotias Noronen pelasi Tapparassa tällä kaudella kolme Liiga-ottelua ja kolme CHL-ottelua. Tappara voitti niistä jokaisen. Noronen on vapaa etsimään itselleen uuden pelipaikan. Tappara kiittää erinomaisista palveluksista ja toivottaa onnea jatkoon.
Mielen veti hieman matalaksi kasvattajaseuran kanssa päättynyt sopimus, joka oli mahdollista purkaa lokakuun loppuun mennessä.
- Kyllä se purku tuli minulle yllätyksenä, vaikka tiesin että näinkin voisin käydä. Ajattelin että kun pelit ovat menneet hyvin, niin kyseessä olisi ollut ihan positiivinen palaveri, mutta se olikin sitten vähän erilainen, harmistunut Noronen toteaa tapaamisesta, jossa sopimuksen päättymisestä kerrottiin.
- Harmittaa! He eivät halunneet enää jatkaa ja piste.
Voinko tiedustella, mika on paras joukkue nykyhetkessa? Ei ainakaan tuo kadeton koohottaja lauma kenella karpat pyyhki poytaa tanaan.Tällä hetkellä Kärpät ei ole paras joukkue. Kärpät ei ole ollut paras joukkue myöskään loka- tai marraskuussa. Se, että Kärpät johtaa runkosarjaa ei tee noista väittämistäsi tosia. Ja heti, kun sitä puntaria laajentaa yhdellä pelillä ollaankin jo syyskuun puolelle jolloin Kärpät oli paras joukkue.
Vastaus viimeisen 3 sivun pohdintoihin. Kärpät on paras joukkue TÄLLÄ HETKELLÄ.
Vaikkakaan keväällä tällä ei tee yhtään mitään.
Pitäisikö tämä ketju muuttaa pysyväksi ja vaihtaa nimeksi ”Kärppien ja Tapparan väliset voimasuhteet, kaudesta riippumatta”? Kuvastaisi paremmin sisältöä.
Älä lähre sinne..
Kyllä joku Tapparalaine vielä lyö faktat pöytään
Voit hyvin olla oikeassa tässä. Sen verran vielä lisään, ettei kaikki Kärppienkään kannattajat tyylistäni tykkää. En minä kuitenkaan tämän vuoksi ole tyyliäni saati mielipiteitäni muuttamassa. Kirjoittaessani, jotta Kärppien runkosarjan voitto on erittäin lähellä, en tietenkään tarkoittanut, että tässä olisi enää loppumetrien heittäytyminen jäljellä tai runkosarjan voitto olisi kuin tarjottimella tarjolla Kärpille. Töitä on vielä paljon edessä. Kärpät on kuitenkin päässyt loistavaan lentoon, eikä mikään tällä hetkellä viittaa lennon katkeamiseen.
Ja muiden kirjoittajien tätä ihmetellessä tulee noista kahdesta leiristä lähinnä vittuilua että "mitäs ette jauha muista joukkueista" ja floodataan taas pari sivua aiheesta oliko se nyt varmasti miten monta ja minkä tasoista ukkoa kummalla tiimillä pelaavan rosterin ulkopuolella. Helppo siitä seasta etsiä mistään muista tiimeistä tai sarjasta yleisluonteisemmin kertovia viestejä.Ei, vaan mielestäni pitäisi tehdä kokonaan toinen ketju sillä nimellä. Taino, toki voisi tehdä myös toisen ketjun tällä samalla nimellä, johon lisäksi (se oikea jossa oikeasti on liigajoukkuEIDEN) Ihmettelen suuresti, miksi modet ei puutu tälläisiin millään tavalla? Mutta sitten kaikkeen aivan epäoleelliseen ja täysin joutaviin pikkuasioihin kyllä puututaan.
...
Samaa mieltä, kyllä siellä finaalissa IFK on omaa luokkaansa...Tuo kärjen taisto tänään meni mielestäni kuten arvelinkin, tällä hetkellä sarjajohtaja on kuumin, varsinkin kotona. Mutta oma kutina on, että järjestys on toinen kun sarja päättyy, tai ainakin finaalissa
Käsittääkseni Turussakin ollaan onnistuttu aika hyvin joukkueenrakentamisessa. Sopivassa suhteessa löytyy noita ns. pappaosaston miehiä, joilta löytyy arvokasta kokemusta ja käsitystä kuuluisasta voittamisen kulttuurista ja sitten nuorempaakin nousevaa kaartia on seassa ja joukkueen roolitus on toimiva.TPS on minulle mysteeri. Miten ihmeessä he kampeavat voittoja illasta toiseen? Muutamat pelit mitä olen nähnyt, niin sielläkin on kyllä paketti kunnossa vaikka jatkuvasti "odotan" heidän putoavan kelkasta. Ei ole näemmä sitä putoamista tulossa.
Pikkaisen erikoista, jos tuollaista pointtia yrittää kuntopuntarilla perustella, vaikka oikean kauden puntarit olisikin onnistunut löytämään. Siinä ei ole mitään ihmeellistä, että ennakoi Kärppien menon laantuvan. Ymmärrän täysin tuollaiset mielipiteet, vaikka omani onkin toisenlainen. Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että on järkevä katsoa loppukausi ja pudotuspelit ennen kuin mestari julistetaan. Mielestäni keskustelupalstan tarkoitus on kuitenkin keskustelu ja tässä ketjussa on tarkoitus puida liigajoukkueiden voimasuhteita. Kovin hiljaista olisi, jos kauden päätteeksi vasta alettaisiin jo selvinneistä asioista tarinoimaan.Vai yrittiköhän kirjoittaja sanoa, että Kärppien joukkue ei ole niin kova kuin mitä alkukauden lentokelistä on mahdollista tulkita. Täten on järkevää katsoa koko loppukausi ja pudotuspelit, ennen kuin lopullisia tuomioita jaetaan.
Ei nyt ihan auennut tämä. Miksi 8. pakki Mäkelä pelaisi kakkosparissa?
Pikkaisen kaihdan tuota tekstisi kohtaa: ”saat provosoitua.” En minä pyri provosoimaan. Olen avoimesti tunnustanut kannattavani Kärppiä ja kirjoitan asioista pohjoisen näkövinkkelistä. Olen rehellisesti kannattaja, enkä mikään objektiivinen asiantuntija. Luulisi täältä tilaa löytyvän tällaisellekin tulokulmalle.Boldasin itse. Elä suotta, eikä kai tarvettakaan oma päätös on jokaiselle, ja tyyli. Mutta ystävällisesti, rauhallisesti ja tarkasti sitten pyydän, että älä sitten kehtaa itkeä, tahi edes ihmetellä miksi aika useinkin asiasta mainitaan ja miksi saat toisia provosoitua niin usein.
Ronkainen taas on se seiskapakki ja Niemelä kutospakki. Top-4 peliajat Koivisto, Heshka, Kukkonen ja Kivihalme. Laadukas Hakanpää sitten viidentenä. Tapparan top-4 taas Lehtonen, Mikkola, Vittasmäki, Kemiläinen. Rantakari kuudentena.Voidaan sinne laittaa vaikka Ronkainen tai Niemelä, pointti on että kokonaisuutena Tapparan puolustus on seitsemän pakin osalta huomattavasti Kärppiä kovempi.
Voinko tiedustella, mika on paras joukkue nykyhetkessa? Ei ainakaan tuo kadeton koohottaja lauma kenella karpat pyyhki poytaa tanaan.
En tiedä mitä peliä olet katsellut, mutta ainakin eilinen päättyi kahden maalin erolla Kärppien voitoksi.Mistä teitä pikkusieluisia oululaisia oikein löytyy? Heti menee pikkarit vakoon, kun heittää mielipiteen, mikä eriää omasta mielipiteestä.
Kärppien voi sanoa olevan nyt kuumin joukkue, kun päättivät Tapparan mittavan voittoputken. Kyseessä kuitenkin oli lopulta vain maalin peli, niin kannattaa ehkä hieman himmata noiden ylisanojensa kanssa.