Nää on taas näitä subjektiivisia näkemyksiä. Eiköhän kaikkien joukkueiden kannattajat ajattele ihan samalla tavalla omasta suosikistaan.
Ensinnäkään itse en ole HPK-kannattaja eikä Kerho ole mulle mikään suosikki. Toiseksi, esimerkiksi SaiPa-kannattajana en voisi varmuudella todeta, että valmennus on hyvä. Tai vastaavasti KalPa kannattajana en voisi kehua joukkueen hyökkäystä todella iskukykyiseksi.
Fordellin kirjoitus oli yhden ihmisen näkemys vailla kunnollisia perusteluja. Viestissä esiintyivät usein mm. sanat "uskon" ja "jos". Tällainen kirjoittelu ei minua henkilökohtaisesti vakuuta, vaadin faktoja tueksi.
No perustellaan sitten vielä lisää. Pidän Kerhon valmennusta todella hyvänä, koska olen jo pitkään pitänyt Pennasta tulevana huippukoutsina. Hänessä on paljon samaa kuin Lauri Marjamäessä. Pennasella on hyvä osaaminen taktisen puolen ja pelin organisoinnin suhteen. Hämeenlinna on toimintaympäristönä Pennaselle tuttu ja sopii hänelle erinomaisesti. Ei ole mitään selkeää pelillistä riippakiveä vaan Pennanen pystyy varmasti viemään suht helposti oman pelifilosofiansa läpi joukkueelle. Johtamisen suhteen kyse on ilmeisesti modernin koulukunnan kaverista eikä ns. managementbyperkele-tyypistä. Sopii varmasti hyvin tältäkin osin Hämeenlinnaan. Miinuksena toki se, että Pennanen ei ole erityisen kokenut päävalmentaja, mutta on mestaruuksiakin voitettu suht kokemattomana koutsina.
Hyökkäyksen suhteen nimilista on mun mielestä todella vakuuttava. Sentteristö Kapanen-Paajanen-Palve-Sillanpää on monipuolinen ja hyvin roolitettu. Tarvittaessa korvaajina löytyy kärkikenttiin Manninen ja alempiin kenttiin Keränen. Hyökkäyksestä löytyy maalintekopotentiaalia Lahden ja Somervuoren osalta. Cornet on myös onnistunut aikaisemmissa jengeissä maalinteossa. Kiekkokontrollia löytyy Mannisen, Palven ja Kapasen toimesta. Alempiin kenttiin on todella hyviä työmyyriä ja fyysisen pelin taitajia, kuten Keränen ja Koivisto. Piste I:n päälle on Niko Kapanen, jonka kaltaista pelillistä ja henkistä johtajaa ei monella Liigajengillä ole heittää pöytään. Kaiken kaikkiaan siis budjettiin nähden hyvin koottu monipuolinen jengi, jossa on riittävä kärkiosaaminen.
Maalivahtiosasto ja puolustus ovat kysymysmerkkejä, mutta molemmissa on toki potentiaalia. Hyökkäyksen ja valmennuksen suhteen uskallan kuitenkin nostaa Kerhon todelliseksi mustaksi hevoseksi ensi kaudelle. Jos oot eri mieltä, kuulen mieluusti näkemyksiäsi.