Kysytään siis näin: voiko Jyp olla mitenkään suosikki? Jos sarjassa pitkän aikaa parhaiten pelaaminen ja kaikkien kärkijoukkueiden voittaminen lyhyen ajan sisään ei tuo sitä asemaa, niin mikä sitten?
Toivottavasti ei anneta puolivälierissä yhtä eteen eli jos neppailtaisiin vain 4 matsia?Tapparan runkosarjan ykkössija varmistui lopullisesti tänään, vaikka onhan tuo käytännössä ollut selvä jo pitkään.
Vielä viisi peliä Tapparalla aikaa neppailla merkityksettömästi. Onneksi heti lauantaina on kuitenkin testimielessä hyvä ottelu.
Toivottavasti ei anneta puolivälierissä yhtä eteen eli jos neppailtaisiin vain 4 matsia?
Toivottavasti ei anneta puolivälierissä yhtä eteen eli jos neppailtaisiin vain 4 matsia?
Onhan siinä Tapparalla sen verran mielenkiintoa, että voivat halutessaan taktikoida ja vaikuttaa siihen, miten muut jengit runkosarjassa sijoittuu. tuskin nyt häviämään lähtevät, mutta sopivasti voivat" lepuuttaa" kärkiukkoja, jos tahtovat.
No joo, tosiasiassa suht turhaa jossittelua. Tuli näitä itekki harrastettua männäkausilla, kun oma jengi vei runkkiksen loppumatseista mielenkiinnon.
Mihin on unohtunut Lukko? Minä en ainakaan vielä kyllä rupea yhtään julistamaan Ilvestä sijalle 10. Pelejä vielä jäljellä ja jopa Sportilla on edelleen teoreettiset mahdollisuudet top 10:n, kun pelit menee sopivasti ristiin, vaikka käytännössä kuulemma pelit on pelattu. Tällä kaudella runkosarja - lukuun ottamatta Tapparan voittoa siitä, on kaikki auki loppuun asti. SaiPan jääminen runkosarjaan ja Tapparan voitto ovat varmat asiat, myös se on varmaa, että sijat 2-5 sijoittuvat top 5:n. Muut asiat on sitten vielä aivan auki :)
Tämä on joka vuosi yhtä huvittava.@Infamous
Tapparan pahin vastus tässä tilanteessa on Tappara itse.
Sama. Tapparan pahin vastus on JYP ja Tappara itse on vasta toiseksi pahin.Tämä on joka vuosi yhtä huvittava.
Ei ole. Tapparan suurin vastustaja on joku niistä yhdeksästä muusta pudotuspelijoukkueesta. (Ketjussa miljoona kertaa toistettu fraasi: Tappara on todennäköisin mestari, mutta jonkun muun mestaruus on todennäköisempää. Tuo fraasi pitää edelleen paikkansa.) Pidän esimerkiksi JYP:n vähättelynä tuota, että Tappara olisi Tapparan suurin vastustaja.Tapparan pahin vastus tässä tilanteessa on Tappara itse. Ylivoimainen runkosarjan voitto on varma, mutta runkosarjan voitto ei ole mestaruus. Toki hieno asia organisaatiolle sekin, ei siinä sen ihmeempiä.
Ei ole. Tapparan suurin vastustaja on joku niistä yhdeksästä muusta pudotuspelijoukkueesta. (Ketjussa miljoona kertaa toistettu fraasi: Tappara on todennäköisin mestari, mutta jonkun muun mestaruus on todennäköisempää. Tuo fraasi pitää edelleen paikkansa.) Pidän esimerkiksi JYP:n vähättelynä tuota, että Tappara olisi Tapparan suurin vastustaja.
Ei lainkaan. Tilastolliset todennäköisyydet ovat aika helppotajuisia. Mun piti tuohon kirjoittaa jotain muuta oheen, mutta se näköjään jäi pois. Olkoon noin nyt tällä kertaa sitten. Pointtini taisi kuitenkin olla se, että Tapparan tekeminen suhteessa itseensä ei voi olla tärkein mestaruuden ratkaiseva tekijä tilanteessa, jossa todennäköisempää on jonkun toisen joukkueen mestaruus. Tekeminen suhteessa näihin muihin ja näiden muiden tekeminen suhteessa Tapparaan ratkaisee.Ehkä kuitenkin kannattaisi tsekata tuon fraasin sisältö ja ymmärrys siitä ennen kuin kritisoi.
Niin. Miksi käännät sen ajattelussa noin päin? Jos joku muu löytää paremman henkisen lataustilan, niin eikö se ole nimenomaan sen toisen joukkueen paremmuutta? Joukkueen henkisen tilan maksimointi on osa kokonaisuutta, pelkkä pelillinen virtuositeetti ei riitä.Jos nyt oletetaan, että joku muu löytää paremman henkisen lataustilan playoffeihin ja Tappara epäonnistuu omassa henkisessä prosessissaan niin tilanteen seuraus voi hyvin olla se, että Tapparan pelisuoritus heikkenee merkittävästi ja peli muuttuu pakottamiseksi. Kun pelistä katoaa rentous ja tilalle tulee pakottaminen, tuloskin yleensä rupeaa heikkenemään.
Jos joku muu löytää paremman henkisen lataustilan, niin eikö se ole nimenomaan sen toisen joukkueen paremmuutta? Joukkueen henkisen tilan maksimointi on osa kokonaisuutta, pelkkä pelillinen virtuositeetti ei riitä.
Enhän väitä, tai ole väittänyt? Yritän saada kiinni logiikastasi kysymysten kautta.Vaikka toistuvasti väität minun sanoneen, että se ottaisi jotain vastukselta pois niin sellaista en kuitenkaan ole sanonut. Tappara on ennakkosuosikki ja se kuinka asia käsitellään on ratkaisevaa monellakin eri tavalla. Ennakkosuosikkeja ei ole minun kirjoissani kuin yksi, mutta ei se varmaan tarkoita, että ennakkosuosikki automaattisesti voittaisi.
...ja Kärpät eivät hävinneet huonouttaan, vaan koska Tappara oli parempi jo välierissä.Pidin muuten Kärppiä ennakkosuosikkina voittamaan viime kaudella mestaruuden, eivät voittaneet.
Eikö myös KooKoolla ole teoreettinen mahdollisuus 10. sijaan? Kuitenkin kaksi pistettä Sportia jäljessä ja pelin vähemmän pelanneena? Toki itse en usko KooKoon yltäväm voittoihin lopuista peleistä. Riittää sinne KooKoolle yksi jatkoaikapelikin, mutta pieni teoreettinen mahdollisuus KooKoolla siis vielä on. Laskurista laskin.Mihin on unohtunut Lukko? Minä en ainakaan vielä kyllä rupea yhtään julistamaan Ilvestä sijalle 10. Pelejä vielä jäljellä ja jopa Sportilla on edelleen teoreettiset mahdollisuudet top 10:n, kun pelit menee sopivasti ristiin, vaikka käytännössä kuulemma pelit on pelattu. Tällä kaudella runkosarja - lukuun ottamatta Tapparan voittoa siitä, on kaikki auki loppuun asti. SaiPan jääminen runkosarjaan ja Tapparan voitto ovat varmat asiat, myös se on varmaa, että sijat 2-5 sijoittuvat top 5:n. Muut asiat on sitten vielä aivan auki :)
On toki. Jos KooKoo voittaa loput pelinsä, se nousee 79 pisteeseen. Sija 9 on siis jo saavuttamattomissa, mutta sija 10 kyllä täysin mahdollinen. Tosin se ei tietenkään ole omissa käsissä, vaan vaatisi myös Ilveksen, Jukureiden ja Lukon lopuista peleistä sopivia tuloksia.Eikö myös KooKoolla ole teoreettinen mahdollisuus 10. sijaan?
Virta jättää KalPan ja suuntaa ilmeisesti Raumalle. Kapanen on ensi kauden päävalmentaja. Ja sitä seuraavan myös.Ihan hyvä, KalPa on kiva tiputtaa sitten oikeissa peleissä. Onko muuten ensi kaudella Kapanen enemmän ohjaksissa? Siinä on hieno mies,virtuaalihattua ylös.