E: vielä enemmän hämmentää se, ettei ainakaan Eliteprospectin rosterin mukaan heillä ole YHTÄÄN maalintekijää. Pelkkiä alakastin puurtajia.
Mankinen, Keränen ja Kapanen, jonka tilanteesta itselläni ei ole hajua, pelaako Kuopiossa ensi kauden?
E: vielä enemmän hämmentää se, ettei ainakaan Eliteprospectin rosterin mukaan heillä ole YHTÄÄN maalintekijää. Pelkkiä alakastin puurtajia.
KalPan kohdalla ei kannata liikaa tuijottaa maalintekijöitä tai tehtyjen maalien määrää, sillä viime kaudella KalPa teki runkosarjassa neljänneksi vähiten maaleja ja oli kuudes. Päästettyjen maalien määrä taas oli pienin. Kärpät ja Tappara pääsi siinä suht lähelle, mutta seuraaviin olikin iso ero. Tehtyjen ja päästettyjen maalien määrä johtunee Pekka Virran pelitavasta. Tuskin Pekka on kieltänyt maaleja tekemästä, mutta käytetyllä pelitavalla niitä ei paljon tule, mutta omissakaan ei paljon soi. KalPan ja Pekka Virran yhdistelmä tuottanee taas ensi kaudella runkosarjassa vähintään sijoituksen puoleen väliin ja jos joku pelaajista innostuu sakarisalmismaisiin urotekoihin niin RUNKOSARJASSA ollaan korkealla.Tuossa yllä kerrottiin KalPa yhdeksi yllätysvalmiiksi joukkueeksi. Miksi?
Kun kahlaa heidän rosterinsa läpi, ei sieltä löydy, kuin keskinkertainen puolustus ja tasapaksu, keskinkertainen hyökkäys.
Mikä saa siis nostamaan Kuopiolaiset esim. KooKoota vahvemmaksi joukkueeksi? Pelkkä maalivahtiosasto?
Itse näkisin KooKoon hyvin tasavahvaksi Kuopiolaisten kanssa, vai onko Kuopion rosteri edelleen täysin vaiheessa? Mitä mä en nyt ymmärrä?
Tosiaan, Rissanen voi sen 30p ylittää jos ei loukkaantumisia tule. Mankinen tehnyt lähes aina sen +10 maalia, Keränen teki viime kaudella 18häkkiä. Ruohomaa oli poffeissa paikoin dominoiva, saanee tulevalla kaudella lähes tuplasti vastuuta. Kapanen ei tule KalPassa pelaamaan. Sanoi jo Kesäkuussa haastattelussa tämän. Toki mies treidattiiin sen jälkeen Torontoon niin kuka tietää..Kalpan hyökkäys voi olla tasapaksu ja keskinkertainen, mutta on silti valovuoden KooKoon vastaavaa edellä. Kuinka monta 25-30 pisteen kaveria löytyy Kookoosta Malisen lisäksi? Keränen, Rissanen, Mankinen, Ruohomaa, (Kapanen)...onhan tuossa eroa kuin yöllä ja päivällä. Joko hieman aukee...?.
Tuossa yllä kerrottiin KalPa yhdeksi yllätysvalmiiksi joukkueeksi. Miksi?
Kun kahlaa heidän rosterinsa läpi, ei sieltä löydy, kuin keskinkertainen puolustus ja tasapaksu, keskinkertainen hyökkäys.
Mikä saa siis nostamaan Kuopiolaiset esim. KooKoota vahvemmaksi joukkueeksi? Pelkkä maalivahtiosasto?
Itse näkisin KooKoon hyvin tasavahvaksi Kuopiolaisten kanssa, vai onko Kuopion rosteri edelleen täysin vaiheessa? Mitä mä en nyt ymmärrä?
Tuossa yllä kerrottiin KalPa yhdeksi yllätysvalmiiksi joukkueeksi. Miksi?
Unohdin tuon Davisin, mutta se ei taida olla vielä varma?!? Vai?Daviksen Nuutisen ja Herra-X tullessa näen KalPan vievän kyllä keskinkertaisuudellaan Sporttia joka osa-alueella.(joo Sport voi viedä yksittäisissä peleissä....... Ottaisin Sportista KalPaan vain Peltolan, CBn ja Gavrusin kokeilemaan sekä Järvisen, että näin.
Sinä vertasit KalPaa KooKooseen ja minä Sporttiin. En mä tässä ole hyökännyt tai puolustanut ketään vastaan. Itse vedit sport-marttyyrikortin taas esiin. Tämä on tietääkseni voimasuhdeketju ja keskustelufoorumi niin näillä mennään? Ja joo,ei ole Davis varma, mutta eiköhän joko hän tai vastaava ole siihen rooliin tulossa.Unohdin tuon Davisin, mutta se ei taida olla vielä varma?!? Vai?
Mutta, miksi ihmeessä hyökkäät jälleen kerran Sport-kortilla? En mielestäni missään vaiheessa maininnut Sportia sanallakaan?!
Pätkin tuota lainausta, pahoittelut siitä, mutta se kuvastaa tuota hyökkäämistäsi. Otin KalPan sen vuoksi tapetille, ettei siitä ole paljoakaan puhuttu tässä ketjussa. Saahan sitäkin kritisoida, jos näkee siinä haavoittuvaisuutta? Saahan? Aivan, kuten Sportin, Pelicansin, Tapparan, TPSn tai vaikka Kärppien vastaavista, joista täällä on enimmäkseen jauhettu.
Sardion, kyllä! KalPan pelikirja on vittumainen, mutta Virta on jauhanut sitä jo useamman kauden. Muut jengit tekee jatkuvasti töitä vihollisten parhaiden aseiden blokkaamiseen. Kun Virran viivekiekkoon löytyy lääkkeet ja nehän löytyy, on mielestäni KalPa todella kusessa tolla rosterilla kun se joutuu muuttamaan tekemistään. Uskon vakaasti, että ensi kaudella yhä harvempi menee enää KalPan miinaan.
E: päivän kevennys, huono sellainen. Lahdessa palanut tonni muovia. Onko Pelicans palanut poroksi? Ainakin materiaali on sama. ;)
Ottamatta kantaa Sportin tai Kalpan rostereiden paremmuuteen, niin kyllä Kalpa on aika riskialttiilla kokoonpanolla lähdössä ensi kauteen. Puolustuksen runko on kovasti vanhenemassa ja ainakin tilastojen perusteella menettänyt teräänsä parhaimmista päivistä. Maalivahtipeli on ollut ok. Sitä on tukenut Virran pelitapa.
Hyökkäyspäässä on vaikea löytää kuutta hyökkääviin ketjuihin varmuudella sopivaa kaveria. Vahvistuksista ja niiden sopimisesta Virran pelityyliin ja Rissasen, Ruohomaan ja Keräsen rinnalle (he lienevät varmoja top-6 hyökkääjiä) riippuu paljon. Joni Nikon olisi päästävä loukkaantumisista ja pelattava ehjä kausi, jolla palaisi kehityslinjalleen, potentiaaliseksi kärkiketjujen mieheksi. Mikä muuten lupaavan Saku Kinnusen on täysin lamauttanut kehityspolultaan?
Jääkö liikaa Pekka Virran pelitavan varaan?
Alla linkki Kalpan kokoonpanoon Elite Prospectsin sivuilla
Eliteprospects.com - KalPa
Pahoittelut lyhyestä viestistä, mutta on pakko kysyä, että mistä tilastoista on nyt puhe?Katoin vielä Sportin kokoonpanon. Tilastojen perusteella tuon joukkueen pitäisi taistella 10 parhaan joukkoon pääsemisestä.
Onhan KalPan puolustus vielä nuori verrattuna meidän veteraanistoon :D (Saravo 35v, Puistola 36v, Kankaanperä 35v, Aalto 37v). Ohuelta tuo kuopiolaisten puolustus kyllä näyttää. 1-2 loukkaantumista olisi jo aikamoinen katastrofi. Toki tilanteeseen voidaan reagoida kauden aikanakin lainaamalla tai ostamalla pelaajia. Kilpeläinen on Liigan parhaita vahteja, jos on kunnossa.
Ilmeisesti Mankista on myös kaavailtu top 6:een. Davisin olisi kyllä myös onnistuttava viime kautta paremmin pisteiden valossa.
Pahoittelut lyhyestä viestistä, mutta on pakko kysyä, että mistä tilastoista on nyt puhe?
Öö? Nyt noi sun selitykset menee kyllä jo myötähäpeäosastolle. Myöntänet tämän itsekin? Mä vaan kysyin, miksi hyökittelit Sportia vastaan, mm toteamalla, ettei sun KalPaan kelpaa se ja tämä Sportin pelaaja.Itse vedit sport-marttyyrikortin taas esiin.
Joo hidastunut on Tapparan veteraanienkin vauhti, mutta olihan Kankaanperä viellä viime kaudellakin mainio. Peksi taitaa mielellään päivystää enempi oman maalin nurkalla :) ja Aalto ei ole ehkä ihan samalla tasolla kuin joskus ennen, vaikka taisi niitä onnistumisia yv:llä tulla viimekin kaudella (35 pojoa). Mikä muuten Puistolan tilanne on?
Olihan tuo KalPan pelaajisto kilometrin Sportin edellä viime kaudella. Omaan siellä osastolla itselle tuntemattomat oli hyvän näköisiä kiekkoilijoita ja pidän ainakin Mankista ja Nikkoa hyvinä hankintoina, samoin melko todennäköistä Davisia.Öö? Nyt noi sun selitykset menee kyllä jo myötähäpeäosastolle. Myöntänet tämän itsekin? Mä vaan kysyin, miksi hyökittelit Sportia vastaan, mm toteamalla, ettei sun KalPaan kelpaa se ja tämä Sportin pelaaja.
Sä oot kyllä kova pistään paskaa muiden jengien rattaisiin, mutta kun viitataan KalPaan, alkaa hirvee selittely.
Mun mielestä KalPa ei ole kovinkaan kaksinen jengi. Ihmettelin alunpitäen, miksi se rankataan monen toimesta suhteellisen korkeallekin. Useamman toimesta jopa TPS:n edelle. Jos mä saisin puhtaalta pöydältä alkaa valitsemaan pelaajia Liigajoukkueista omaan jengiini, en ottaisi varmaan yhtään KalPan pelaajaa. Sen sijaan TPS:stä ottaisin montakin.
Siinä lienetään samaa mieltä, että KalPan rosteri on ehkä tylsimpiä koko Liigassa. Erittäin tasapaksu, ei goonia, ei staraa, eikä oikeen mitään muutakaan. Sillä ei tietysti ole merkitystäkään menestyksen suhteen, mutta kovinkaan yleisöystävällinen se ei ole. Vielä Virran unettavampaakin unettavampi pelitapa tappaa viimeisenkin mielenkiinnon sitä kohtaan.
Tietääkseni en ole paskaa muiden niskaan kaatanut. KalPasta toki kirjoitan enemmän, koska tiedän joukkueesta muita enemmän. En mä sitä sen kummemmin puolustele, mutta jos toinen sanoo toista niin kaitpa siihen saa oma mielipiteen/korjauksen ilmaista mikäli tarvetta.Öö? Nyt noi sun selitykset menee kyllä jo myötähäpeäosastolle. Myöntänet tämän itsekin? Mä vaan kysyin, miksi hyökittelit Sportia vastaan, mm toteamalla, ettei sun KalPaan kelpaa se ja tämä Sportin pelaaja.
Sä oot kyllä kova pistään paskaa muiden jengien rattaisiin, mutta kun viitataan KalPaan, alkaa hirvee selittely.
Mun mielestä KalPa ei ole kovinkaan kaksinen jengi. Ihmettelin alunpitäen, miksi se rankataan monen toimesta suhteellisen korkeallekin. Useamman toimesta jopa TPS:n edelle. Jos mä saisin puhtaalta pöydältä alkaa valitsemaan pelaajia Liigajoukkueista omaan jengiini, en ottaisi varmaan yhtään KalPan pelaajaa. Sen sijaan TPS:stä ottaisin montakin.
Siinä lienetään samaa mieltä, että KalPan rosteri on ehkä tylsimpiä koko Liigassa. Erittäin tasapaksu, ei goonia, ei staraa, eikä oikeen mitään muutakaan. Sillä ei tietysti ole merkitystäkään menestyksen suhteen, mutta kovinkaan yleisöystävällinen se ei ole. Vielä Virran unettavampaakin unettavampi pelitapa tappaa viimeisenkin mielenkiinnon sitä kohtaan.
Tiedän kyllä Virran pelitavan. Enkä usko sen(-kään) loputtomiin kestävän. Jokainen joukkue osaa jo varautua siihen ihmiskilpeen, kun KalPa tulee vastaan. Jos ja kun tähän löydetään lääkkeet, on joukkue todella kusessa vastustajien kanssa.
Onko muuten kukaan listannut täällä valmennusten voimasuhteita vielä?
1. Lauri Marjamäki, KärpätOnko muuten kukaan listannut täällä valmennusten voimasuhteita vielä?
Marginaaliasioita, mutta miten saat Mattilan Arvosen edelle? Mattilan toistaiseksi ainoa saavutus Liigassa on potkut, kun taas Arvonen on kaikesta paskuudestaan huolimatta vienyt kertaalleen rupumateriaalilla operoineen HPK:n pudotuspeleihin. Vai verrataanko tässä Mattilan Mestis-saavutuksia muiden Liiga-saavutuksiin? Siinä tapauksessa Mattila taitaa mennä aika monen muun ohi myös.13. Petri Mattila
14. Pasi Arvonen
Onko Tomek sijalla 15. ?Marginaaliasioita, mutta miten saat Mattilan Arvosen edelle? Mattilan toistaiseksi ainoa saavutus Liigassa on potkut, kun taas Arvonen on kaikesta paskuudestaan huolimatta vienyt kertaalleen rupumateriaalilla operoineen HPK:n pudotuspeleihin. Vai verrataanko tässä Mattilan Mestis-saavutuksia muiden Liiga-saavutuksiin? Siinä tapauksessa Mattila taitaa mennä aika monen muun ohi myös.
13. Pasi Arvonen
14. Petri Mattila
Näillä mennään kauteen ja katsotaan sitten, onko Mattilasta valmentamaan Liiga-jengiä.