muuttohaukka
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Vaasan Sport, Wasa Royals
Sport
1) Kapellimestarit: Jarkko Immonen & Henrik Koivisto
Tässä ne todennäköiset kapellimestarit. Bertrand kuuluisi tähän kategoriaan, mutta on mielestäni parempi maalintekijä, kuin syöttelijä. Immonen mielestäni varma 20 syöttöpisteen pelaaja ja Koivisto tulee tekemään luultavasti myös n. 20 syöttöä.
Jos kaksi kapelimestaria pitää valita, menee mun papereissa Komulainen heittämällä Koiviston edelle, kunnes toisin todistetaan.
Komulainen oli suorastaan maaginen Lukon poffeissa tässä roolissa. Immonen on itsestäänselvyys, mutta Koivistolla on vielä matkaa Komulaisen tasolle. Tää on mun mielipide.
Mun odotuksissa Sportin Kapellimestarit ovat Henrik Koivisto ja Joonas Komulainen. Immonen on edelleen tärkeä runkopelaaja, mutta uskon Koiviston ja Komulaisen nousevan uudelle tasolle.
4) Puolustavat hyökkääjät: Tuomas Vänttinen & Erik Riska
Vänttistä ei tarvitse paljoa perustella, sillä onhan hän yksi liigan parhaita puolustavia hyökkääjiä. Riska on tähän rooliin hyvä ja varsinkin alivoima pelaajana hän on todella tärkeä. Viime kaudella joutui liian hyökkäävän rooliin.
Riska ei esittänyt viime kaudella parastaan puolustuspelaamisessa, johtuiko sitten väärästä roolista ja/tai osittain loukkaantuneena pelaamisesta, mutta koko Liigan huonoin tehotilasto ei oikeuta tuohon titteliin. Heitän tilalle Teemu Tallbergin. Esitti jo viime kaudella todella vahvaa kahden suunnan pelaamista. On todennäköisesti parhaan fyysisen kunnon omaava pelaaja Sportin joukkueessa.
Muutoin yhdyn @Raju Erkki n näkemyksiin.