Tähänastisten pelattujen välierien perusteella väitän (tiedän että otanta on vielä pieni) että mestari tulee Tappara - Lukko sarjan voittajasta.
Perustelut löytyy: Kuumat maalivahdit, minusta parhaat puolustukset, pleijareihin parhaiten sopivat pelityylit.
Vapaasti voi olla erimieltä ja ottaa talteen.
No, minä olen vähän eri mieltä - vaikka vain argumentin vuoksi. Kärpät - JYP -sarjasta löytyvät jopa huikaisevan hyvät ylivoimat, erittäin terävät hyökkäykselliset keihäänkärjet sekä tarvittaessa pelitapaansa muuttamaan pystyvä joukkue. Jälkimmäisen osalta puhun lähinnä JYPistä, en siksi, etteikö Kärpät sellaista välttämättä olisi, mutta en vain ole sellaista vielä Kärpiltä nähnyt (en ole seurannut tarkemmin Kärppiä kuin nämä kaksi ensimmäistä välieräpeliä).
JYP pelasi varsin erityyppistä kiekkoa Bluesia vastaan, kun espoolaiset hönkäsivät todella kovalla höyryllä päälle heti alusta alkaen. Aluksi siihen oli totuttelemista JYPilläkin, mutta JYP ei kyllä fyysiseen peliin ole koskaan kaatunut - päin vastoin, siitähän se hurrikaaniralli vasta lähtee käyntiin. En tiedä mistä joku Kärppä-fani oli saanut päähänsä, että Perriniä tai Hännikäistä horjutettaisiin fyysisellä pelillä, koska se oli joko vain outo provo tai sitten vain tietämättömyyttä, sillä etenkin Hännikäinen on kyllä varmasti tottunut jo Jokeri-aikoinaan rymistelemään. Perrin on vanha kettu, joka edelleen todella harvoin - jos koskaan - jää jyrän alle. Oikeastaan vain toivoisin, että Kärpät-sarja leimahtaisi myös fyysisellä puolella liekkeihin (ei millään naamanhieromisella tai sikailuilla vaan kovilla puhtailla taklauksilla) - joskaan se ei ole todennäköistä, koska rymistelylle ei ole kummallakaan ollut vielä tarvetta ja kummatkin ovat pelanneet pääosin hyvää lätkää. Kärpät on erinomainen joukkue, ja se pärjää ilman sitä, ja olen ollut positiivisesti yllättynyt myös JYPin taholta siitä, että se ei ole jäänyt lainkaan Kärppien jalkoihin kun peliä on
pelattu. Uskaltaisin sanoa, että se on jopa haastanut Kärpät aivan tasaväkisesti niiden omassa pelissä
.
Minun veikkaukseni on siis, että mestari tulee Kärpät - JYP tai Tappara - Lukko -sarjojen voittajasta. Lisäveikkauksena on, että joko Osku Grönman tai Janne Niinimaa tekee yhden maalin.