Liigajoukkueiden voimasuhteet kaudella 2010-2011

  • 974 651
  • 2 025
Enkä nytkään, lisäsin sen vaan, kuten varmaan osaat lukea?

Et ottanut mukaan vertailuun, mutta lisäsit muuten vain? Miksi?

Niin ja ne perustelusi. Yhtä hyvin voisin sanoa kääntäen, että Mäntylä jatkaa hyvällä maajoukkuetasollaan ja Uusitalo on kehittynyt Mestis-pakista liigapakiksi. Tai että Leimu on ollut paljon esillä, mutta Jyrkkiö ei. Ihan yhtä hyviä tai heikkoja perusteluja nämä. Eli yhtä tyhjän kanssa.
 

Ojamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Fedor, sääntö 17 §
Juu Tapparalla käytännössä kotipeli liigan heikointa vastaan ja Hurme vielä(entinen suuruus) imaisee muutaman. Ässillä vieraspeli yhtä liigan nimivahvinta joukkuetta vastaan ja nimenomaan erittäin vahvalla puolustuspelaamisella, missä Jyrkkiö ja Uusitalo vahvoina omassa päässä.
Vai onko sun mielestä Lukko ja Ilves yhtä vahvoja? Herätys noissa vertailuissa

Hauskaa, että herättelet minua vertailuissa, saanen muistuttaa että päästit aivoistasi sellaisenkin pierun kuin Doell-Yetman 30-70, niitä muita vertailuja ei tarvinne tuoda esiin. Lukko ja Ilves oli suunnilleen yhtä vahvoja tänään, kun meni Lukko noin huonolle jengille häviämään. Tosin Tappara on Ässiä parempi, siksi Hilpara voitti selvemmin.
 

LaRock

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Saravo-Kudroc 50-50
Leimu-Jyrkkiö 40-60
Mäntylä-Uusitalo 50-50
Ilvonen-Mielonen 50-50
muut pakit 50-50

Aika huvittavia nuo sun prosenttis. Vaikka Porin suunnastahan ne vahvimmat värilasit yleensä tulevatkin.

Saravo - Kudroc pari voi hyvinkin pitää paikkaana, mutta nuo muut saivat hymyn suupielille. Kyllä saa aikamoinen sankari olla, jos tosissaan vertaa Mäntylää ja Uusitaloa saman tasoisiksi. Mäntylä oli kuitenkin viime kaudella yksi liigan parhaista pakeista, kun lopetti hölmöilynsä.

Pyytäisin hieman realistisuutta arvioidessanne omaa joukuetta, koskee muitakin kuin porilaisia.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Et ottanut mukaan vertailuun, mutta lisäsit muuten vain? Miksi?

Niin ja ne perustelusi. Yhtä hyvin voisin sanoa kääntäen, että Mäntylä jatkaa hyvällä maajoukkuetasollaan ja Uusitalo on kehittynyt Mestis-pakista liigapakiksi. Tai että Leimu on ollut paljon esillä, mutta Jyrkkiö ei. Ihan yhtä hyviä tai heikkoja perusteluja nämä. Eli yhtä tyhjän kanssa.

ihan vaan koska joukkueet(ainakin suurin osa) kasataan jonkun tietyn budjetin mukaan. Joku vaatimaton sadan tonnin ero Mäntylän ja uusitalon palkassa tarkoittaa että Ässät saa lisäksi esim. Yetmanin hyökkäykseen. Eli tavallaan Mäntylän palkka on pois muusta joukkueesta ja heikentää muuta joukkuetta. Kyllä esim NHL:ssä aina ison palkan pelaajilta odotetaan palkkaa vastaavia näyttöjä. Eli tavallaan palkka ei ole se mitä verrataan, mutta toisaalta juuri se on se mihin pitäisi verrata. Ainakin näissä pienemmisä seuroissa.
Eli Mäntylä ei ole palkkansa arvoinen mielestäni
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Kaksikko Leimu-Mäntylä teki tänään kaksi maalia ja ässien tusinapakit yhden syöttöpisteen. Tämän jälkeen jaksat vielä tulla huutelemaan?
Toivottavasti ei tule huutelemaan. Kausihan on jo paketissa, Tappara on päätavoitteensa saavuttanut ja Tapparapakit tasonsa todistaneet.
Kanadamalja Kärpille suoraan ja odotellaan ensi kautta!
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Hauskaa, että herättelet minua vertailuissa, saanen muistuttaa että päästit aivoistasi sellaisenkin pierun kuin Doell-Yetman 30-70, niitä muita vertailuja ei tarvinne tuoda esiin. Lukko ja Ilves oli suunnilleen yhtä vahvoja tänään, kun meni Lukko noin huonolle jengille häviämään. Tosin Tappara on Ässiä parempi, siksi Hilpara voitti selvemmin.


Älä nyt vallan hermostu vaikka Kauppinen, Niemi ja kumppanit ei osaa pelata, ei oo mun vika...Onneks Kekäle ja Hjallis istuu tällä hetkellä kriisipalaverissa ja miettii palkataanko Lind puolustavaksi hyökkääjäksi tukemaan pakkeja...
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Yleensä tuo palkka vedetään mukaan keskusteluun siinä vaiheessa kun tajutaan, että tuli puhuttua mitä sattuu. Sen jälkeen onkin helppo todeta, että "mut kun se toinen on niin hurjan kallis ja vanhempikin vielä". Ethän sinä alunperinkään tuossa hienossa prosenttivertailussa ottanut pelaajien palkkoja mukaan vertaillessasi pelaajia?

No, ei tuo vertailu viime kauden tilastojen perusteella kovinkaan paljon pielessä ole.
 

Ojamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Fedor, sääntö 17 §
Älä nyt vallan hermostu vaikka Kauppinen, Niemi ja kumppanit ei osaa pelata, ei oo mun vika...Onneks Kekäle ja Hjallis istuu tällä hetkellä kriisipalaverissa ja miettii palkataanko Lind puolustavaksi hyökkääjäksi tukemaan pakkeja...

Keskustelimmeko Jokereiden pakeista? Mielestäni emme, mutta sinun teksti nyt on niin sekavaa, etten tiedä.

En vaihtaisi missään tilanteessa Jokereiden puolustusta Ässien kurasakkiin.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Ei nuo sun juttus ojamies yhtään parane kolmosketjun laiturin jutuista. Vai Lukko oli yhtä huono kuin Ipa tänään? Oliko vain onneton provo vai oletko tosissasi? Mahdoitko nähdä kummatkin ottelut?

Mäntylä voi olla Uusitaloa parempi puolustaja, mutta ei kyllä kovin paljon. Muihin en ota kantaa, mutta suosittelen seuraamaan Ville Uusitaloa tällä kaudella jos ei miehen otteita vielä viime kaudella noteerannut.
 

LaRock

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No, ei tuo vertailu viime kauden tilastojen perusteella kovinkaan paljon pielessä ole.

Paitsi että aivan päin helvettiä.

Mäntylä voi olla Uusitaloa parempi puolustaja, mutta ei kyllä kovin paljon.

Kyllähän tuo Mäntylä on lähtökohtaisesti aika reippaasti Uusitaloa parempi pakki. En sano, että Uusitalo huono olisi, mutta esimerkiksi JYPissä hän joutuisi taistelemaan 6 pakin paikasta tosissaan, kun Mäntylä mahtuisi pelaavaan kokoonpanoon 2-3 pariin.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
No, ei tuo vertailu viime kauden tilastojen perusteella kovinkaan paljon pielessä ole.

joo mutta kun Mäntylä on niin kauhian paljon ollut julkisuudessa ja pelannut maajoukkueessakin, että kyllähän tämän värikkään kääpiön on pakko olla hyvä ajattelee nämä tekstiteevee lätkätietopankit. Kattokaa pehmopäät pelejä ja arvioikaa sillä perusteella.
 

Ojamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Fedor, sääntö 17 §
joo mutta kun Mäntylä on niin kauhian paljon ollut julkisuudessa ja pelannut maajoukkueessakin, että kyllähän tämän värikkään kääpiön on pakko olla hyvä ajattelee nämä tekstiteevee lätkätietopankit. Kattokaa pehmopäät pelejä ja arvioikaa sillä perusteella.

Suosittelen sinua myös katsomaan Mäntylän pelaajia jos kerran noin teilaat. Mutta kai sinä porilaisena tiedät Uusitalon Mäntylää paremmaksi.

Ja jamppa 1919, pakkohan Lukon on olla huono jos häviää Ässille. Kolmoskentän laituri taas ohittelee viestejä ja vastaa joihinkin hassunhauskalla pilkalla. Sehän on toiminut näköjään kymmenisen vuotta sitten hiekkalaatikolla niin miksei täälläkin. Turha tälläiseen kaveriin käyttää enää aikaa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Paitsi että aivan päin helvettiä.

Itse perustelen tilanteen viime kauden tilastoilla, molemmilla 48 peliä, Mäntylällä 4 syöttöä ja 100 minuuttia jäähyjä enemmän. +/- tilastossa Mäntylä on selvästi Uusitaloa parempi, mutta vastaavasti Uusitalo on tehokkaampi ylivoimalla. Uusitalo oli viime kaudella Ässien tärkein pakki, niin kentällä kuin kopissakin, Mäntylän rooliasta en tiedä muuta kuin lehti jutut.

Eli missä se suuri ero?
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Kolmoskentän laituri taas ohittelee viestejä ja vastaa joihinkin hassunhauskalla pilkalla. Sehän on toiminut näköjään kymmenisen vuotta sitten hiekkalaatikolla niin miksei täälläkin. Turha tälläiseen kaveriin käyttää enää aikaa.

Täytyy toki todeta, sinähän tässä eniten kujalla olet. Jonkun mielipide pelaajasta ei sinulle kelpaa, vaan sehän on lytättävä keinolla millä tahansa. Tuukka Mäntylää ei perkele verrata mihinkään! Tuukka on kingi!
 

LaRock

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eli missä se suuri ero?

Samat pukukoppi yms shaibat voidaan sanoa myös Mäntylästä. Kaikkea ei myöskään voida lukea tilastoista, vaikka onhan se +/- tilasto hyvinkin tärkeä kun puhutaan pakeista. Mäntylä on varmempi puolustaja, joukkueen sytyttäjä sekä kiekollisesti taitavempi. Mitä muuta tarvitset?
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Uusitalon ja Mäntylän välillä ei ole niin suurta eroa pelitaidoissa kuin on nimekkyydessä. En siis todellakaan väitä, että Uusitalo olisi parempi kuin Mäntylä, mutta taatusti parempi pelaaja kuin moni arvaakaan. Jos vaikka katsottaisiin niitä pelejä, eikä pelkän kuuluisuuden mukaan tehtäisi tasoarvioita?
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Paitsi että aivan päin helvettiä.

Kyllähän tuo Mäntylä on lähtökohtaisesti aika reippaasti Uusitaloa parempi pakki. En sano, että Uusitalo huono olisi, mutta esimerkiksi JYPissä hän joutuisi taistelemaan 6 pakin paikasta tosissaan, kun Mäntylä mahtuisi pelaavaan kokoonpanoon 2-3 pariin.

Hahahaaaaaaaaaaaaaaaaa

Ja sinähän varsinainen Jyväskylän Jörö olet! Vatanen on loistava ja parempi kun nää herrat, mutta että Uusitalo ja Mäntylä vois joutua jopa kolmospariin siellä? Jos noin olisi niin oikeasti Jypin pitäs viedä Ässiä tällä kaudella peleissä luokkaa 8-0 joka kerta. Uusitalo on meiän paras ja siellä ei välttämättä kokoonpanossa.
 

Ojamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Fedor, sääntö 17 §
Täytyy toki todeta, sinähän tässä eniten kujalla olet. Jonkun mielipide pelaajasta ei sinulle kelpaa, vaan sehän on lytättävä keinolla millä tahansa. Tuukka Mäntylää ei perkele verrata mihinkään! Tuukka on kingi!

Jahas, olen kyseenalaistanut Kolmoskentän laiturin viestit saamatta niihin mitään muuta kuin pilkkaa vastaukseksi, ja minä olen eniten kujalla? No, kaikki tyylillään, tykkäähän jotkut miehet miehistä.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
En sano, että Uusitalo huono olisi, mutta esimerkiksi JYPissä hän joutuisi taistelemaan 6 pakin paikasta tosissaan, kun Mäntylä mahtuisi pelaavaan kokoonpanoon 2-3 pariin.

En näe asiaa todellakaan noin. Uusitalo kuitenkin on mielestäni Viitasta ja Jaatista selkeästi parempi pakki. Eli mahtuisi ainakin toisen paikalla kolmospariin. Mielestäni samaan pariin Mäntylän kanssa, koska ei Mäntyläkään Jypissä mahtuisi kakkospariin. Noh, nämä on mielipiteitä ja vaikea sanoa kuka on lähimpänä totuutta. Uusitalo nyt kuitenkin on selkeästi Ässien paras pakki ja pyydän huomiomaan, sen että kaveri ei ole mikään kiekollinen pakki, pikemminki all-round pakki, eli pisteissä ei pysty missään tapauksessa pelkästään vertailuja tekemään.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Ja jamppa 1919, pakkohan Lukon on olla huono jos häviää Ässille.

Niinpä, Ässäthän ei voi olla hyvä, sori unohdin. Jos Ässät voittaa niin se johtuu siitä kun vastustaja on vaan niin paska.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Jahas, olen kyseenalaistanut Kolmoskentän laiturin viestit saamatta niihin mitään muuta kuin pilkkaa vastaukseksi, ja minä olen eniten kujalla? No, kaikki tyylillään, tykkäähän jotkut miehet miehistä.

En halua kuulla suuntautumisestasi mitään, sillä se ei kuulu minulle.
Naurattaa vaan se, että leikitään tietäjää ja isketään eriäviin mielipiteisiin kiinni. Jos joku katselee suosikkijoukkueessaan mielummin Uusitaloa kuin Mäntylää, niin se on sinun mielestäsi aivopieru ja mitälie sämpylänjakajien hienoja sanontoja.
 

LaRock

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vatanen on loistava ja parempi kun nää herrat, mutta että Uusitalo ja Mäntylä vois joutua jopa kolmospariin siellä? Jos noin olisi niin oikeasti Jypin pitäs viedä Ässiä tällä kaudella peleissä luokkaa 8-0 joka kerta. Uusitalo on meiän paras ja siellä ei välttämättä kokoonpanossa.

Mäntylästä puhuin jopa kakkosparista. (:

Sehän ei merkitse yhtään mitään, että kuka teidän paras pakkinne on, koska se ei vaikuta siihen, että meillä on selvästi häntä parempia pakkeja.

En näe asiaa todellakaan noin. Uusitalo kuitenkin on mielestäni Viitasta ja Jaatista selkeästi parempi pakki. Eli mahtuisi ainakin toisen paikalla kolmospariin

Kaijomaan pariksi kolmospariin kyllä mahtuisi. Viitasen kanssa taistelemaan.

Eli tässä on se sinun "Paitsi että aivan päin helvettiä."
-arviosi perusteet?? Eihän sinulla ole mitään perusteita, heität jutun täysin mutu pohjalta.
Keräänkö mä sulle saatana jotain juuutuuppi materiaalia painoarvoksi? Vai wikipedian ihmetietoja? Vai tilastoja viideltä viime vuodelta?

Mitähän tuossa nyt oli niin väärää? Ässien kannalta valitettavaa faktaa. Eikä mullla ole mitään patoumia ässiä vastaan, oon itseasias tyytyväinen että pelasitte hyvin tänään ja ryöstitte lukolta pisteet.

Uusitalo olisi ollut viime kaudella Jyp:n toiseksi paras pakki pisteiden valossa. Tulee mieleen sellainen juttu, että sinä heität näitä juttuja nimien perusteella.

Ja pakin taidot kompensoituvatkin suoraan pisteisiin. Kiitos tästä tiedosta, en tiennyt ennen. Nyt menen häpeämään, onhan se Uusitalo selvästi esim Välivaaraa kovempi, enemmän pisteitähän se teki.
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Samat pukukoppi yms shaibat voidaan sanoa myös Mäntylästä. Kaikkea ei myöskään voida lukea tilastoista, vaikka onhan se +/- tilasto hyvinkin tärkeä kun puhutaan pakeista. Mäntylä on varmempi puolustaja, joukkueen sytyttäjä sekä kiekkolisesti taitavempi. Mitä muuta tarvitset?

Eli tässä on se sinun "Paitsi että aivan päin helvettiä."
-arviosi perusteet?? Eihän sinulla ole mitään perusteita, heität jutun täysin mutu pohjalta.

Uusitalo olisi ollut viime kaudella Jyp:n toiseksi paras pakki pisteiden valossa. Tulee mieleen sellainen juttu, että sinä heität näitä juttuja nimien perusteella.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Jahas, olen kyseenalaistanut Kolmoskentän laiturin viestit saamatta niihin mitään muuta kuin pilkkaa vastaukseksi, ja minä olen eniten kujalla? No, kaikki tyylillään, tykkäähän jotkut miehet miehistä.

No nyt happea! Et ala yhtään iskemään mua täällä, hyi sua. Pidät vaan nuo himosi kurissa kun kirjoittelet täällä ja keskityt entistä enemmän seuraamaan peliä. Vai..... et kai vaan kattele pelejä(pelaajia) "sillä silmällä"? Se selittäisi heikot arviosi pelaajista ihan noin niinkuin pelimielessä....
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös