Liigajoukkueiden voimasuhteet kaudella 2010-2011

  • 975 977
  • 2 025
Kukas siellä Kanadassa parhaillaankin on nuorten maajoukkueen valmentajana? Ei kai sinne nyt ihan ilman näyttöjä mennä?

Sinä puhuit ylivertaisesta valmentajasta. Tämä pesti siis riittää todistamaan Raipen ylivertaisuuden valmentajana?

EDIT: Väitätkö nyt että Raipe on SM-liigan paras valmentaja, koska kutsuttiin valmentamaan nuoria Leijonia Kanadaan?
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Eikös se menekään niin että parhaat liigavalmentajat "kutsutaan" maajoukkueen valmentajiksi? Näin minä olen asian ymmärtänyt!

Mikä mielestäsi tekee Raipesta yhden parhaista liigavalmentajista, jos luulet, että se on toiminut perusteena valinnalle? Vastaus "Pelaajana ylivertainen" vie taas keskustelun siihen pisteeseen, että Raipe oli pelaajana ylivertainen, mutta valmentajana näytöt ovat luokkaa pari hävittyä maajoukkuematsia ja voitetut liigakarsinnat.
 
Jos joku on minun kirjoituksistani saanut sellaisen käsityksen että uskon Ilveksen pääsevän playoffiin niin sellaista en ole todellakaan sanonut. Olen vain kertonut mielipiteeni siitä että aika monesta kirjoituksesta huokuu määrätynlainen Ilveksen aliarviointi.

Siinä ei ole tippaakaan aliarviointia jos mainitsee, että Ilveksen rosterilla ei mennä kovinkaan pitkälle. Sehän on kylmä totuus, minkä (lähes) kaikki Ilves-fanit itsekin tiedostavat. Silti, odotan todella suurella mielenkiinnolla Ilveksen tulevaa kautta. Hienoa nähdä miten nuorista vähitellen kasvaa vastuunkantajia. Nyt oikeasti rohkeasti nuorille vastuuta, niin parin-kolmen vuoden päästä voi olla jo ihan eri tilanne!

PS. Taisit toisessa ketjussa ennustaa Ilvestä runkosarjassa sijalle 7 eli pleijareihin.

Eikös se menekään niin että parhaat liigavalmentajat "kutsutaan" maajoukkueen valmentajiksi? Näin minä olen asian ymmärtänyt!

Siinä tapauksessa olet ymmärtänyt ihan väärin.
 
Viimeksi muokattu:

Loktev

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jäsen "Mängimiehelle" sellainen tieto että jos Ilves pääsee runkosarjassa sijalle 7 niin se pääsee playoff-karsintaan. Tuolla nimellä "säälärit" minun tietojeni mukaan virallisesti tunnetaan! Tarkkuutta tarkkuutta, pyydän!
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Jäsen "Mängimiehelle" sellainen tieto että jos Ilves pääsee runkosarjassa sijalle 7 niin se pääsee playoff-karsintaan. Tuolla nimellä "säälärit" minun tietojeni mukaan virallisesti tunnetaan! Tarkkuutta tarkkuutta, pyydän!

Villi kortti-kierros se kyllä on. Katso vaikka liigan sivuilta. Ilveksellä saa kyllä kaikki mennä nappiin, jos kymmenen sakkiin aikomus on. Rosteri yksinkertaisesti on siellä liigan ja mestiksen välimaastossa, toki enemmän liigan puolella, mutta kuitenkin.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Rosteri yksinkertaisesti on siellä liigan ja mestiksen välimaastossa, toki enemmän liigan puolella, mutta kuitenkin.

Sanoisinkyllä melkein että se on enemmän mestiksen puolella. Toki mestiksen paras materiaali, mutta kuitenkin. Mestistason joukkue höystettynä muutamalla kovemman luokan pelaajalla.

Tämä toki vain mun mielipide, joten jos joku vetää herneen nenään, niin siinähän vetää sitten.
 

Loktev

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
No "villi kortti" tai "playoff-karsinta", ihan kumpi vaan mutta ei varsinainen playoff.
 
Jäsen "Mängimiehelle" sellainen tieto että jos Ilves pääsee runkosarjassa sijalle 7 niin se pääsee playoff-karsintaan. Tuolla nimellä "säälärit" minun tietojeni mukaan virallisesti tunnetaan! Tarkkuutta tarkkuutta, pyydän!

No termeillä voidaan kikkailla vaikka loputtomiin. Yhtä kaikki. Et usko Ilveksen playoff-paikkaan, mutta veikkaat runkosarjan sijoitukseksi sijaa 7. Ihan hyvä, että löytyy luottoa.
 

Eepi

Jäsen
Tuossa "Kapteeni Koivun" kirjoituksessa oli kaikki oleellinen. Ei Ilveksen nippu kovin "nimetön" ole! Edelleen olen sitä mieltä että Ilveksen joukkuetta aliarvioidaan, mutta sehän minulle (ja vamaan joukkueellekin) sopii!
Yleensä ottaen Ilvestä on pidetty viimeisessä kastissa (neljän heikoimman joukkueen) joukossa. Tarkemmissa arvioissa Ilves on yleensä rankattu liigan tämänhetkiseksi huonoimmaksi joukkueeksi.

Tämä on sinun mielestäsi aliarviointia. Olet siis sitä mieltä, että Ilves ei kuulu liigan neljän heikoimman joukkoon, varsinkaan se ei ansaitse kaikkein heikoimman titteliä? Luetteleppa perusteluiden kera mielestäsi ne neljä joukkuetta, joiden ohi Ilves ajaa vertailussa? Koita löytää edes yksi, mielestäni sekin olisi jo saavutus.
 

Loktev

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tässä luettelo "Eepille":

Ässät
Menettänyt Luomalan ja Kivenmäen. Valmentajana "eilisen mies"!

Tappara
Menettänyt Niemisen, Enlundin ja Lehterän. Valmentajana joku "nevöhöörd"!

Saipa
Ei sanottavia menetyksiä. Tuntuu vain siltä että ei pärjää. Valmennus huono.

Pelicans
Menettänyt Juha-Matti Aaltosen. Valmennus liigan heikoin.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Saipa
Ei sanottavia menetyksiä. Tuntuu vain siltä että ei pärjää.

Jos haluat "Tykkää"-painikkeen jatkoaika.comiin, kopioi tämä statukseesi. Siis mitä helvettiä, tuntuu vain siltä? Tuo on perusteluna aika eliittiä. Nähtävästi sinulla on värilasit päässä, joten voitko vaikka keskenään vertailla noita neljää mainitsemaasi joukkuetta niiden keskinäisten voimasuhteiden perusteella. Mieluiten muitakin argumentteja kuin persuksen kutinaa käyttäen.
 
Viimeksi muokattu:

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Loktevilta aika uskomatonta settiä, ei voi muuta sanoa. Musta tuntuu- perustelut ei välttämättä ole paras keino vakuuttaa palstaveljiä.

Esim. Ässien kohdalla perusteluinasi oli Kivenmäen ja Luomalan siirtyminen muualle. Kai tajusit myös, että siinä lähti Ässien top-2 mitä miinuksiin tulee. Taisivat pelata vielä lähes poikkeuksetta kaikki ylivoimatkin. Puolustus taas on monta pykälää vimekautta laadukkaampi. Lisäksi hakusessa on vielä kaksi ykkösketjun hyökkääjää.
Suurimpana murheena näkisin molariosaston. Järvenpää on ok kakkonen, mutta Kilpeläinen ei ole onnistunut vieläkään vakuuttamaan, ainakaan meikäläistä. Josko tällä kaudella.

Mitä omiin arvioihin tulee liigan tällä hetkellä heikoimmista joukkueista, musta tuntuu että Ilves on se heikoin. Seuraa tekee Tappara, SaiPa, Pelicans sekä Ässät.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Se on hienoa, että Loktevilla riittää luottoa omiinsa ja upeatahan sen olisi, että lähestulkoon omista junioiresta kasattu joukkue pärjäisi liigassa.
Maajoukkuevalmennuksesta senverran, että palkkaa nauttivat vain päävalmentajat(en tiedä koskeeko juniorijoukkueita) ja muut ovat vain päivärahoilla, joten kutsu ei välttämättä kaikkia kiinnosta.
 

NiXu89

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves Ry
Älä ruoki trollia

Onhan Ilves materiaaliltaan aika surkea, kuitenkin ymmärtääkseni rakennusvaihe menossa. Jos ei rahaa yksinkertaisesti ole. Liigassa pyristelee kuitenkin useampi "osto-joukkue" sijoilla 4-10. Mielummin omilla pojilla ja ehkä mestariksi joskus lähitulevaisuudessa, kuin että perusliigajyrillä sitä samaa sijat 6-10-mössöä.

Sen verran suuri muoti-ilmiö tämä Ilveksen haukkuminen tuntuu jatkoajassa tällä hetkellä olevan että mahtaa siitä muut saada jotain mielihyvää?

Oman suosikki seurani tavoitteeksi ensi kaudelle asettaisin sijat 11-12.
 

Loktev

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tätä yleistä "mielihyväähän" minä täällä ihmettelenkin. Tuntuu tosiaan olevan muoti-ilmiö veikata Ilvestä liigajumboksi vaikka esimerkiksi Tappara on viime kaudesta heikentynyt jopa enemmän kuin Ilves!
Mutta, kuten olen jo ennenkin sanonut niin jatkakaa vaan! Kaikki sataa Ilveksen laariin!
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tappara on viime kaudesta heikentynyt jopa enemmän kuin Ilves!

Tappara on heikentynyt, mutta se on silti Ilveksen edellä. Siellä on sentään puolustusosasto ja maalivahtipeli kunnossa. Hyökkäyksestä puuttuu maalintekovoimaa, mutta muutamia ihan potentiaalisia kavereita löytyy. Ilveksellä taas tilanne on huonompi, puolustus on surkea ja maalivahdit suuria kysymysmerkkejä. Hyökkäys samalla viivalla Tapparan kanssa, ehkä ihan aavistuksen jopa edellä, ihan aavistuksen.
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kannattaa Loktev myös muistaa, että Tappara pelasi play-offeja viime kaudella samaan aikaan kun Ilves oli liigakarsinnoissa. Että sikäli sinun vertauksesi kusee melko lailla. Olkoonkin, että Lehterät, Enlundit ja kumppanit ovat menettäneet niin rosteri on silti astetta kovempi kuin Ilveksen. Vertaa nyt vaikka puolustusta. Väitän, että esim. KooKoo Mestiksestä on tasavertainen Ilveksen puolustuksen kanssa, niin surkealta se näyttää.

Mutta toisaalta, eihän näitä ole ennenkään paperilla ratkaistu.
 

Buzz

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Saipa
Ei sanottavia menetyksiä. Tuntuu vain siltä että ei pärjää. Valmennus huono.

Ilvesläisenäkin täytyy myöntää, että tämä on aivan järjetön väite.
Valmennukseen en ota kantaa, koska en asiaan osaa ottaa kantaa. Joukkue on kuitenkin omien silmieni mukaan hyvä. SaiPa on aina yksi liigan sympaattisimmista seuroista ja tällä kaudella näyttää, että menestystäkin voisi tulla. Puolustuksesta löytyy uusina miehinä ruotsalaiset Sondell (pelasi upean loppukauden siirtyessään SaiPaan) ja Savilahti-Nagander. Pelkästään tämä parivaljakko menisi Ilvekseeni ykköspakkipariksi. Puolustuksesta löytyy lisäksi mm. Levokari ja Tuominen.

Hyökkäyskin on SaiPalla mielenkiintoinen. Barney, Redenbach, McTavish ja kumppanit. Ei mikään erikoinen, mutta varmasti tulee tekemään mukavasti tehoja.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Jos väittää Saipan valmennusta huonoksi niin kassalla ollaan ja huolella.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Väitän, että esim. KooKoo Mestiksestä on tasavertainen Ilveksen puolustuksen kanssa, niin surkealta se näyttää.

Tämä nyt on jopa vielä järjettömänpi väite kuin nuo Loktevin höpinät Ilveksestä. Sääliplayoff paikasta on täysin realistinen tavoite Ilvekselle ensikaudeksi. Kävin piruuttani katsomassa KooKoon pakistoa niin sielä on ykkösparissa Ilveksestä pihalle naurettu Pasi Järvinen ja Toni Niemi jolle Ilves ei nähnyt enää viime kaudella mitään käyttöä.

Tosin tiedot kertovat Ilveksen Teemu Kesän lonkkatulehduksesta tai vastaavasta niin ehkä hänen tilalleen kolmospariin Toni Niemi saattaisi juuri ja juuri mahtua tuolta KooKoon pakistosta.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Älä ruoki trollia


Sen verran suuri muoti-ilmiö tämä Ilveksen haukkuminen tuntuu jatkoajassa tällä hetkellä olevan että mahtaa siitä muut saada jotain mielihyvää?

Enpä usko, että tässä nyt mistään mielihyvästä on kysymys. Ilves nyt vain on samanlaisessa tilanteessa kuin Ässät pari kautta sitten, jolloin jokainen veikkasi heitä viimeiseksi. Vaikka se ilvesläisittäin voi olla vaikea tunnustaa, niin kyllähän meidän materiaali on selkeästi heikoin tällä hetkellä. Lähinnä tuon puolustuksen takia, koska se todellakin on huono.

Mutta eipä tässä tilanteessa ole kuin voitettavaa. Joukkue on nuori ja erittäin ilvesläinen ja ainakin itse odotan kautta jo innolla. Kyllä noita 6.-7. sijan joukkueita on tässä katseltu jo vuosikymmen, eikä se tie vie mihinkään. Koitetaan välillä jotain muuta. Sitä paitsi, se tuntuu sitäkin paremmalta, jos joukkue pärjääkin hienosti. Säälipleijaripaikka toki vaatii jonkin sortin ihmettä.
 

Loktev

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Voisitko palstaveliseni "Kaukosäädin" eritellä viesteistäni ne jotka ovat Sinun mainitsemaasi "höpinää"!
 
Voisitko palstaveliseni "Kaukosäädin" eritellä viesteistäni ne jotka ovat Sinun mainitsemaasi "höpinää"!

En ole nimimerkki Kaukosäädin, mutta esimerkiksi se on höpinää, kun väittää Raimo Helmistä ylivertaiseksi valmentajaksi. Se on höpinää. Kun tuollaista saa lukea, niin väkisin tulee mieleen että et voi olla tosissasi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös