Liigajoukkueiden voimasuhteet kaudella 2010-2011

  • 975 957
  • 2 025
Jos joku on minun kirjoituksistani saanut sellaisen käsityksen että uskon Ilveksen pääsevän playoffiin niin sellaista en ole todellakaan sanonut. Olen vain kertonut mielipiteeni siitä että aika monesta kirjoituksesta huokuu määrätynlainen Ilveksen aliarviointi.
Vaikka alkukauden harjoituspelit eivät juuri mitään kerrokaan niin kyllä jo Raumalta kuuluneet tulokset jotakin kertovat.
Minulle riittää että Ilves ensi kaudella välttää liigakarsinnat. Jos "sääleihin" päästään niin se on jo plussaa!
Yhtälailla viime kaudella harkkamatsit ja alkukausi meni nappiin, mutta oltiin jumboja, joten en minkään Pitsiturnauksen peleillä antaisi Ilveksen osalta juuri yhtään painoarvoa.
 

Baldrick

Jäsen
Epäilen, että nimimerkki Loktev ottaa mahdollisuuden päästä kauden päätteeksi sanomaan I Told You So!, koska vastapainona tälle on, että Loktev oli väärässä, kuten kaikki jo tiesivätkin, niin hän ei edes kasvojaan palstalla menetä. Käytännössä hänellä ei ole mitään hävittävää tässä väittelyssä.

Itse oletan Ilveksen ja Ässien kamppailevan kahdesta viimeisestä sijasta ja ennakkoon Ilves on näistä heikompi. Toki yllätysmahdollisuus on ja Ilves voi jopa olla sijalla 11. Ja uskon, että Rask tulee takomaan sen 35-45 pongoa tulevalla kaudella. Kykyä riittää ja ykköskentän vastuulla tämä on täysin mahdollista.
 

Epsilon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahti vs. Everybody
Ja uskon, että Rask tulee takomaan sen 35-45 pongoa tulevalla kaudella. Kykyä riittää ja ykköskentän vastuulla tämä on täysin mahdollista.
Jonkuhan tosta ryhmästä täytyy väkisinkin niitä pisteitä tehdä. Rask saattaa yltää noihin pisteisiin, mutta yhtään ns. varmaa yli 30-pisteen (tai yli 15-maalin) miestä ei Ilveksen hyökkäyksestä löydy.

Ilveksen nykyisestä tilanteesta tulee mieleen meidän vaikeat kaudet 2000-luvulla, silloinkin sitä fanina jaksoi menestystä toivoa (siis: toivottavasti ei olla jumboja), mutta toisin kävi.

Ps. Ei sillä että täällä Lahdessakaan voisi henkseleitä paukutella (ainakaan vielä) hyökkäyksen tai maalivahtien osalta, mutta onneksi meillä on ihan kohtuullinen puolustus.
 

Optimisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
...mutta yhtään ns. varmaa yli 30-pisteen (tai yli 15-maalin) miestä ei Ilveksen hyökkäyksestä löydy.

Pasi Määttänen on viimeisenä kolmena kautena ylittänyt 30 pistettä ja kahtena viime kautena 15 maalia. Viime kaudella hän teki 15 maalia ja 40 pistettä vain 41 pelissä. Terveenä pysyessään pitäisin häntä tällaisena varmana korttina.

Eihän mies toki enää mikään poikanen ole, mutta tuskin kunto on yhdessä kesässä aivan täysin romahtanut. Samaa mieltä olen toki siitä, että ei noita lainauksessa mainitunlaisia pelaajia meillä liikaa ole.

Tällä hetkellä näyttää siltä, että Ilves saa yhden kauden lisää niihin harvoihin 2000-luvun kausiin, jolloin tupsukorvilla ei ole huipputason kiekollista pakkia. Nikko, Murphy, Koistinen, Seikola - kyllähän meitä tässä suhteessa onkin jo hemmoteltu...
 
PS. En milloinkaan syyllisty ilkkumaan vastustajan faneille. Ehkä minä viime syksyn pelin jälkeen toivotin JyPin faneille mahdollisimman pitkää (ja v...umaista) kotimatkaa!

Liittyy mihin? Se, että minä omassa veikkauksessani rankkasin Ipan neljän viimeisen jengin joukkoon ei ole tarkoita että ainakaan minä ko. joukkueen faneille ilkkuisin. Varsinkin kun oma taustani on sellainen, että Ilvestä yhä symppaan - liigassa toiseksi eniten heti Bluesin jälkeen. Kuulun edelleen facebookissa ryhmään "Ilveksen johto,tunne vastuusi ja eroa", koska joukkue jonka pelejä opiskeluaikana T:reella kävin katsomassa on minulle yhä tärkeä.
 

Loktev

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuo minun heittoni faneille ilkkumisesta oli nimimerkille "Saint" joka epäili että olisin ilkkkunut viime syksynä JyPin faneille. En milloinkaan syyllisty sellaiseen!
Jos toivottaa faneille hyvää ja piiitkää kotimatkaa niin eihän se ole ilkkumista, eihän?!
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
- IFK (ainoa epävarmuustekijä valmennus)
- Lukko (sama kuin IFK)
Valmennuksen, jonka jo myönnän hieman mietityttävän minuakin, lisäksi sanoisin Lukon epävarmuustekijäksi myös maalivahtipelin. Miika Wiikman ei kovin hyvää kuvaa itsestään Pitsiturnauksessa antanut. Antti Raanta oli parempi, mutta onko hänestä jo liigajoukkueen ykkösvahdiksi?
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Valmennuksen, jonka jo myönnän hieman mietityttävän minuakin, lisäksi sanoisin Lukon epävarmuustekijäksi myös maalivahtipelin. Miika Wiikman ei kovin hyvää kuvaa itsestään Pitsiturnauksessa antanut. Antti Raanta oli parempi, mutta onko hänestä jo liigajoukkueen ykkösvahdiksi?

Sama huomio Wiikmanista, mutta mikäli muisti toimii edes jotenkin, ei hän ollut mitenkään tasaisen tappava aikaisemmalla SM-liiga -urallaankaan vaikka hyvin menestyi. Ainakin jotain merkillistä hänen tyylissään oli silloin. Mutta pitää muistaa, että tämä oli vasta harjoituskauden avaus. Jos Lukolla ei olisi kiire mitalitaistoihin, itse laittaisin Raannan kylmästi ykköseksi heti kauden alusta saakka, onhan näitä tuhkimotarinoita ennenkin nähty..
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse en ole ikinä pitänyt Wiikmania mitenkään erikoisena kassarina. Lähinnä sellainen keskitason torjuja, joka nyt onnistui torjumaan HPK:ssa mestaruuden, mutta mielestäni häntä auttoi paljon se, että HPK:n puolustus oli kiven kova tuolloin. Esimerkiksi silloinen kakkosveskari Karri Rämö teki huomattavasti suuremman vaikutuksen. Ei ole mikään yllätys, että Rämö pelaa tällä hetkellä KHL:ää ja Wiikman on kiertänyt AHL:t, ECHL:t ja nyt takaisin SM-Liigassa.

Mutta tosiaan, nämä on vasta harkkapelejä, eikä niistä kannata hirveästi vetää johtopäätöksiä. Joskin täytyy nyt sen verran vielä sanoa, että uskon Antti Raannan kaappavan ykkösmolarin paikan Raumalla. Teki meikäläiseen vaikutuksen viime kaudella ja sellanen fiilinki, että nyt on tämän kaverin aika tehdä läpimurto.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos Lukolla ei olisi kiire mitalitaistoihin, itse laittaisin Raannan kylmästi ykköseksi heti kauden alusta saakka, onhan näitä tuhkimotarinoita ennenkin nähty..
Kahden edellisen kauden mestarijoukkueissa on menestys tullut ns. tandem-maalivahtien peluutuksella: Wallinheimo/Tuokkola (JYP), Engren/Leggio (TPS). Lukossa muistaakseni tällaista yritettiin viimeksi kaudella 2006-07 kun Markus Korhonen ja Pasi Häkkinen hankittiin veräjänsuulle. Aika surkea oli tämä veskariosasto silloin.

Tasavahvoina tähän kauteen lähtee mielestäni myös kaksikko Wiikman/Raanta. Tuleeko tämä tandem toimimaan, jää nähtäväksi.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Valmennuksen, jonka jo myönnän hieman mietityttävän minuakin, lisäksi sanoisin Lukon epävarmuustekijäksi myös maalivahtipelin. Miika Wiikman ei kovin hyvää kuvaa itsestään Pitsiturnauksessa antanut. Antti Raanta oli parempi, mutta onko hänestä jo liigajoukkueen ykkösvahdiksi?

Valmennuksen suhteen voi olla huoleti koska itsekin olen ollut Rauli Uraman luotsaamassa jääkiekkojoukkueessa ollut pelaamassa ja tiedän että Urama peluuttaa vain niitä parhaita!

Mutta molariosaston suhteen olen samoilla linjoilla. Lukon mv:t ovat mielestäni joukkueen heikoin lenkki. Raannalla on kuitenkin vasta about 15 peliä aloittavana liigavahtina ja se on liian vähän. Wiikmanilla taas näyttöjä on liigasta mutta jotenkin muistuu mieleen Korhonen/Häkkinen katastrofi jossa jokainen jääkiekosta vähäänkään ymmärrätävä tiesi etukäteen homman kusevan totaalisesti. Toivotaan että pojat hoitavat osoittavat epäilykseni vääriksi. Eiköhän Raanta ole se ykkösvahti, ainakin tämän päivän perusteella.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Valmennuksen suhteen voi olla huoleti koska itsekin olen ollut Rauli Uraman luotsaamassa jääkiekkojoukkueessa ollut pelaamassa ja tiedän että Urama peluuttaa vain niitä parhaita!

Mutta molariosaston suhteen olen samoilla linjoilla. Lukon mv:t ovat mielestäni joukkueen heikoin lenkki. Raannalla on kuitenkin vasta about 15 peliä aloittavana liigavahtina ja se on liian vähän. Wiikmanilla taas näyttöjä on liigasta mutta jotenkin muistuu mieleen Korhonen/Häkkinen katastrofi jossa jokainen jääkiekosta vähäänkään ymmärrätävä tiesi etukäteen homman kusevan totaalisesti. Toivotaan että pojat hoitavat osoittavat epäilykseni vääriksi. Eiköhän Raanta ole se ykkösvahti, ainakin tämän päivän perusteella.

Wiikman on voittanut mestaruuden ja oli silloin aika hyvä, eiköhän hän ole hieman parempi kuin Korhonen tai Häkkinen. Toisaalta, jos Urama ei ole nyt oppinut, niin hän ei sitten opi. Käsissä on liigan parhaita joukkueita, neljän joukossa pitäisi olla.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Wiikmanilla taas näyttöjä on liigasta mutta jotenkin muistuu mieleen Korhonen/Häkkinen katastrofi jossa jokainen jääkiekosta vähäänkään ymmärrätävä tiesi etukäteen homman kusevan totaalisesti. Toivotaan että pojat hoitavat osoittavat epäilykseni vääriksi. Eiköhän Raanta ole se ykkösvahti, ainakin tämän päivän perusteella.
Nyt kun nostit kissan pöydälle niin myönnän että ajattelin Raanta-Wiikman-parista päivällä hallissa ihan samalla tavalla ja vertasin heitä Korhonen-Häkkinen-pariin. Eroja tietysti on, Raanta on oma kasvatti ja hemmetin pätevän oloinen nuori mies, mitä ei ollut kumpikaan noista 2006-07 vahdeista, ja Wiikman puolestaan Suomen mestari mitä Korhonen tai Häkkinen ei ollut. Mutta yhtäkkiä siinä Lukon ja Sportin pelin aikana tuollainen takautuma kauteen 2006-07 tuli mieleen.

Nyt näyttäisi että Raanta on ykkönen, ja kuten Pitsiturnaus-ketjuun kirjoitin, niin viimeksi vuonna 2000 on aamupäivän Lukko-Ässät pelin aloittanut joku muu kuin Lukon seuraavan kauden liigajoukkueen ykkösmaalivahti.
 

JPriest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse jo keväällä pidin, että Raanta on se meidän ykkönen ja Wiikman hankittiin kirittämään Raantaa. Wiikmanilla ei mestaruutta voiteta, mutta on kuitenkin riittävän hyvä torjumaan Lukon 4 joukkoon. Raannalla potentiaalia torjua Lukko mestariksi asti.
 
Suosikkijoukkue
Ilves, Edmonton
Miksi Ilveksen nuoret ja nälkäiset eroavat vaikka Ässien nuorista ja nälkäisistä pelaajista? Tai Bluessin?

Siis miten? Eivät mitenkään. Lisäksi tästä nykyporukasta ei löydy (Rajalaa lukuunottamatta) yhtään niin lupaavaa kaveria kuin esim. Tuukka Rask. Kyse on lähinnä siitä, haluaako ja osaako Ilves ihan oikeasti ulosmitata kaiken sen potentiaalin, mitä näissä nykyisissä junnuissa on.

Jäsen Loktev on pahasti ulapalla, jos hän luulee näillä keräsillä ja tuomisilla mentävän muualle kuin liigakarsintaan. Toki itsekin toivon, että nuoret, nälkäiset ja potentiaaliset kaverit saavat reilusti näyttöpaikkoja, mutta kyllähän Ilves(kin) lopulta kaatuu tai pysyy pystyssä kokeneemman kaartin esitysten myötä.

Sen sijaan tämä nuorille vastuunanto saataa 2-3 vuoden aikajänteellä tuottaa Ilvekselle melko vankan rungon, jolle on hyvä rakentaa oikeasti kilpailukykyistä joukkuetta.
 

Loktev

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ilveksen nuoret ja nälkäiset pelaajat eroavat muista siinäkin että heillä on valmentajanaan Raimo Helminen!
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Ilveksen nuoret ja nälkäiset pelaajat eroavat muista siinäkin että heillä on valmentajanaan Raimo Helminen!

Sinä taidat uskoa vielä joulupukkiin?

Ihan noin mielenkiinnosta. Mikä sinun mielestä tekee Raimo Helmisestä niin ylivertaisen valmentajan, että teidän nuoret ja nälkäiset pelaajat olisivat jotenkin eriasemassa muiden joukkueiden nuoriin ja nälkäisiin?
 

Lättfil

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse en ole ikinä pitänyt Wiikmania mitenkään erikoisena kassarina. Lähinnä sellainen keskitason torjuja, joka nyt onnistui torjumaan HPK:ssa mestaruuden, mutta mielestäni häntä auttoi paljon se, että HPK:n puolustus oli kiven kova tuolloin. Esimerkiksi silloinen kakkosveskari Karri Rämö teki huomattavasti suuremman vaikutuksen. Ei ole mikään yllätys, että Rämö pelaa tällä hetkellä KHL:ää ja Wiikman on kiertänyt AHL:t, ECHL:t ja nyt takaisin SM-Liigassa.

Mutta tosiaan, nämä on vasta harkkapelejä, eikä niistä kannata hirveästi vetää johtopäätöksiä. Joskin täytyy nyt sen verran vielä sanoa, että uskon Antti Raannan kaappavan ykkösmolarin paikan Raumalla. Teki meikäläiseen vaikutuksen viime kaudella ja sellanen fiilinki, että nyt on tämän kaverin aika tehdä läpimurto.

Aikalailla näin. Rämöhän pleijareihin lähti ykkösveskana, mutta loukkantui, olisko ollut just Hifk-sarjassa. Jotenkin jäi semmoinen maku, että Wiikmanin ei tarvinnu esittää ihan hirveitä torjuntoja tuolloin. Johtuiko sitten puolustuksesta vai mistä.
 

Ralph

Jäsen
Aikalailla näin. Rämöhän pleijareihin lähti ykkösveskana, mutta loukkantui, olisko ollut just Hifk-sarjassa. Jotenkin jäi semmoinen maku, että Wiikmanin ei tarvinnu esittää ihan hirveitä torjuntoja tuolloin. Johtuiko sitten puolustuksesta vai mistä.

Minä muistelisin että Rämö olisi pelannut vain yhden ottelun, toisen puolivälierän Tampereella?
 

Loktev

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Et "Elton" nähtävästi tunne Raimo Helmistä! Ylivertainen pelaaja, ylivertainen valmentaja.
 

Loktev

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jaa ettei ole näyttöä? Kukas siellä Kanadassa parhaillaankin on nuorten maajoukkueen valmentajana? Ei kai sinne nyt ihan ilman näyttöjä mennä?
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Jaa ettei ole näyttöä? Kukas siellä Kanadassa parhaillaankin on nuorten maajoukkueen valmentajana? Ei kai sinne nyt ihan ilman näyttöjä mennä?

No alahan kertoa niitä valmennuksellisia näyttöjä sitten itse, kun väkisin haluat väitellä. Sekö on tarpeeksi näyttöä, että viime kaudella Ilves päihitti liigakarsinnoissa Jokipon 4-1? Raipe oli pelaajana legendaarinen, valmentajana näytöt eivät ole mitään. Jotenkin haiskahtaa, että Loktev on puhdas trolli, ei millään pahalla...
 

Loktev

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eikös se menekään niin että parhaat liigavalmentajat "kutsutaan" maajoukkueen valmentajiksi? Näin minä olen asian ymmärtänyt!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös