Mailavirtuoosi
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Tappara
Mulla meni ohitse toi kohta "Myös tällä kaudella Helsingin herra on koko Sm-liigan herra". Koska viimeksi näin on ollut?
Mulla meni ohitse toi kohta "Myös tällä kaudella Helsingin herra on koko Sm-liigan herra". Koska viimeksi näin on ollut?
Jyp tulee olemaan kova myös tällä kaudella, se on päivänselvä asia. Taistelee aivan varmasti mitaleista, mutta riittääkö kultaan on kokonaan toinen juttu...
En ihmettelisi vaikka Jyp vajoaisi Immosen lähdön myötä takaisin säälipleijari joukkueeksi.
Eikös Urheilulehti vähän joka vuosi povaa HIFKta kärkeen, tai ainakin ykköshaastajaksi. Ei sinänsä siis mitään uutta auringon alla.
Koskaan aiemmin ei ole UL näin povannut.
Urheilulehti povaa HIFK:ta ensi kauden mestariksi. Haastajana on Jokerit. Ööh... olenkohan mä vähän pessimisti, kun itselleni ei oma joukkue mestariehdokkaana nro 1 ole käynyt mielessä? Mitäköhän tästä pitäisi ajatella? Mitä ylipäätään Urheilulehdestä pitäisi ajatella?
Itse asiassa jos ajattelet asian noin niin juuri se tekee JYPistä floppiehdokkaan numero 1. Kyseessä on kuitenkin viime talven mestari, loppujen lopuksi vieläpä melko suvereeni sellainen, jolta on lähtenyt joukkueesta siis kaksi pelaajaa. Tuon ajatusmallin mukaan (melko suvereeni mestaruus ja jengi pysynyt käytännössä samana) kaikki alle finaalipaikan on pettymystä ja jääminen 4 parhaan ulkopuolelle on jo floppaaminen. Säälipleijarit olisi jo todellinen pohjanoteeraus.JYPin hyökkäyksestä ei ole poistunut kuin Immonen ja koko joukkueesta hänen lisäkseen vain Mäntymaa. Olkoonpa Immonen kuinka loistava pelaaja hyvänsä, ei yksinään hänen lähtönsä tee JYPiä floppiehdokkaaksi.
Onpas. Muistan Urheilulehden syksyltä 2004(?), jossa HIFK oli mestariehdokas nro 1. Oli oikein kuva kannessa hehkutuksen kera.
Älä siis ole noin ehdoton, jos ei ole tietoa asiasta. Minulla on.
Tappara ON täysi kysymysmerkki. Tästä lienemme yhtä mieltä. Syy on kuitenkin eri.Tappara on täysi kysymysmerkki. Joukkue on täynnä tuntemattomia pelaajia enkä osaa Ojasen lisäksi nimetä sieltä ketään.
Lehti löytyy, ei pidä paikkansa.
HPK ja Lukko. Kummatkin floppasivat viime kaudella ja heikentyivät täksi kaudeksi.[
Eikä minusta voi puhua heikentymisenä tälle kaudelle. Mutta se onkin jokaisen henkilökohtainen mielipide. Saahan sitä väärinkin veikata.HPK floppasi viime kaudella? Runkosarjassa sijoittui kuitenkin niinkin korkealle kuin kolmanneksi. Mielestäni ei voida puhua floppaamisesta.
Eikä minusta voi puhua heikentymisenä tälle kaudelle. Mutta se onkin jokaisen henkilökohtainen mielipide. Saahan sitä väärinkin veikata.
5-6.
HIFK on perinyt Bluesin roolin ikuisena floppaajana ja noudattanut tuota perinnettä jo pian vuosikymmenen ajan. Nytkin joukkue on kasattu vähintäänkin erikoisesti. Perustaistelijoita (ts. koohottajia) on paljonkin, mutta varsinainen maalintekovoima on todella köykäinen.
Tämä on harhaa. Viime kaudella HIFK teki runkosarjassa toiseksi(?) eniten maaleja. Ylipäätänsä jos käydään läpi kaikkien joukkueiden hyökkäysmateriaalin maalintekopotentiaali käyttäen pelaajan n. kolmea viimeistä kautta, on HIFK liigan eliittiä maalintekovoimassa. Kannattaa muistaa ettei HIFK:n maalintekovoima jää vain viime kauden liigan maalipörssin eliittiin kuuluneiden Haatajan ja Luttisen varaan, vaan esim. Hirso on paukuttanut lähes 20 maalia kaudessa kolmen viimeisen kauden aikana liigassa. Lisäksi itse odotan esim. Wärnin tuovan tähän osastoon oman mausteensa.
edit. ninjaedit
Sieltä on kuitenkin lähtenyt Kuhdan ja Pikkaraisen myötä aika liuta maalintekotaitoa. Vaikka Haataja korvaa Kuhdan ihan täysin, on Pikkarainen mun silmissä edelleen korvaamatta.