Liigajoukkueiden voimasuhteet kaudella 2008-2009

  • 642 120
  • 1 864

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
SaiPa:
SaiPan tilannetta en ole tänä kesänä paljoa seurannut ja siitä kertoo hyvin se etten ole huomannut James Sanfordin siirtoa Lappeenrantaan. Noin nopealla katsauksella SaiPalla on hiukan heikompi joukkue mitä kahdella edellisellä. Hyökkäys kaipaisi minusta ehkä vielä yhtä kaveria, mutta SaiPa tuskin tätä hankkkii. Tämä taitaa olla lopullinen kokoonpano. Hyvällä lykyllä pystyy haastamaan edellä olevia, huonolla lykykkä jää yksinään sijalle 13.
7

Ei mennyt ihan nappiin.
-SaiPan rosteri on vahvistunut viime kaudesta, jos pahimmat menetykset ovat Hacker, Snellman, Rönnberg ja Grönholm, mutta tulopuolella on Tarvaisen ja Toporowskin kaltaisia nimiä.
-SaiPa on myös hankkimassa yhtä ulkomaalaista, joka tosin tulee vasta lokakuussa veroedun saattelemana.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei mennyt ihan nappiin.
-SaiPan rosteri on vahvistunut viime kaudesta, jos pahimmat menetykset ovat Hacker, Snellman, Rönnberg ja Grönholm, mutta tulopuolella on Tarvaisen ja Toporowskin kaltaisia nimiä.

Ilmaisin vähän väärin tuossa äskön.
Tarkoitin, että SaiPalla on hiukkasen heikompi joukkue mitä Pelicansilla ja KalPalla, en suinkaan että heikompi joukkue kun edellisillä kausilla.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Ilmaisin vähän väärin tuossa äskön.
Tarkoitin, että SaiPalla on hiukkasen heikompi joukkue mitä Pelicansilla ja KalPalla, en suinkaan että heikompi joukkue kun edellisillä kausilla.

Ah, niinpä tietenkin. my bad. :)
 

Salama85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kun tuon Derek Damon-kampelointini takia Ässä-puolen juttuja luki, niin aina ei siellä kovin valoisalta tulevaisuus tiettyjen kirjoittajien mielestä näyttänyt. Täytyy sanoa, että olet kyllä miellyttävä poikkeus ja Ässät MOI-ketjun kirjoitus pelasti kyllä päivän jo aamusta.

Salaman kirjoituksille hekottelin itsekin viime yönä. Noiden edellä kertomiesi lisäksi naurattivat muun muassa seuraavat asiantuntevat lausunnot:
Loppuun vielä ihan kaiken tiivistävä yhteenveto:
Priceless!!! :D

Hyvä että pojilla on aikaa viettää elämänsä jatkoajassa... Toivottavasti pystyn tuomaan ilonaihetta lisääkin KooKoon ja Saipan fanien keskuuteen, koska muutoin talvi voi olla niin murheellinen... Hyvät jatkot teille kahdelle suurelle jääkiekkoasiantuntijalle ja toivottavasti olette edelleen yhtä aktiivisia etsimään kaiken näköisiä lauseita ja sanoja eri kirjoittajien teksteistä, nämä kuitenkin ovat iso osa keskustelua jääkiekosta... Ehkäpä voin oppia jotain teiltä...
 

sami1975

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vehanen on kyllä sm-liigan parhaimmistoa ellei jopa paras tolppien välissä, sen voin hyvillä mielillä sanoa...

Ihmetyttää vain miksi kaikkien mielestä Ässien häkkärit ovat selvästi liigan huonoimmat... Karjalaisesta en oikeastaan itsekään sano mitään, mutta Kilpeläisen liiga pelit ovat viimeiset kaksi kautta sujuneet ylivoimaisesti huonoimman puolustuksen takana... Jos Lukon peleissä Vehasen eteen pääsi liian helposti niin Ässien peleissä näki jopa 3 vs 0 tilanteita joita Eero vielä poimi..

Nyt näkisin Ässien puolustuksen hieman vahvistuneen ja toivon sen vahvistuvan edelleen, lisäksi Kilpeläinen saa ohjastusta maalivahtivalmentajalta, jo näiden syiden takia uskon Kilpeläisen nousevan maalivahtina arvoasteikossa..

Kilpeläinen on nopeudeltaan ja reaktioiltaan liigan parhaita maalivahteja ja lisäksi Eero on esittänyt viitteitä potentiaalistaan, joiden kunnollisen esiin tulemisen esteenä on ollut pelaaminen häviävän joukkueen lukkona...

Riksmanin nouseminen esiin vaati yhden huippukauden, sen jälkeen on ollut tasapaksua esiintymistä, tosin viime kaudella alaarvoinen kausi, mutta ainakin on arvostusta ja tilipussi lihoaa

Sinun pitää nähdä Eerosta jotain sellaista mitä muut eivät näe.
 

Salama85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sinun pitää nähdä Eerosta jotain sellaista mitä muut eivät näe.

Uskoisin jonkun muunkin nähneen Eeron potentiaalin, mutta taidan olla ainoita, joka uskoo Eeron todellakin löyvän tulevalla kaudella läpi..
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Uskoisin jonkun muunkin nähneen Eeron potentiaalin, mutta taidan olla ainoita, joka uskoo Eeron todellakin löyvän tulevalla kaudella läpi..

Itse uskon myös sen olevan mahdollista, mutta se vaatii kyllä kaikkien kohdalle osumista. Eeron päästä se on kiinni.

Salama, tällä palstalla taistelet kuitenkin tuulimyllyjä vastaa jos vähänkin kehut Ässissä jotakin. Itse puolustin Kilpeläistä täällä noin kuukausi sitten ja tuli tämä koettua... Vaikkakin kaikki mitä sanoin oli että Ässillä ei ole liigan huonoimmat maalivahdit. Olen vieläkin sitä mieltä että Eero päihittää ainakin Pelsujen ja Kalpan maalivahdit, sekä on aivan tasoissa TPS:n molarien kanssa. Noh, nämä on vain mielipiteitä ja ensikausi se sitten vasta näyttää kuka on mielipiteittensä kanssa lähimpänä. Toivon että se olen minä, mutta pelkään pahinta..
 

Filosofem

Jäsen
Tuntuu kyllä näin ennakkoon erittäin tasaiselta liigalta, jossa monella joukkueella on mahdollisuuksia aivan kärkikahinoihin. Tässähän aivan innolla odottaa kauden alkua. Toki yleensä ainakin yksi joukkue alisuorittaa odotuksiin nähden todella pahasti, olisiko se tulevalla kaudella vaikkapa Jokerit? Ainoastaan jumbosija näyttää selvältä, mutta vedetään tähän kaavailuun sentään pieni vivahde.

Iso osa joukkueista on tällä hetkellä keskeneräisiä, joten esim. Bluesin kohdalla löytyy luottoa tuleviin hankintoihin. Tässä oma arvioni haarukoista, joihin runkosarjan loputtua voitaisiin päätyä. Erittäin suurta hajontaa:

1-4 Blues
1-6 JYP
1-8 Jokerit
2-8 HPK
2-8 Kärpät
3-10 HIFK
---
4-10 Ilves
4-10 Lukko
4-10 Tappara
6-11 Pelicans
---
8-13 TPS
8-13 KalPa
10-14 SaiPa
13-14 Ässät

Listauksessa olennaista siis "sijoitushaarukka", eikä joukkueen konkreettinen paikka taulukossa. Tarkempi ennustaminen tuntuu aivan mahdottomalta.
 

Salama85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse uskon myös sen olevan mahdollista, mutta se vaatii kyllä kaikkien kohdalle osumista. Eeron päästä se on kiinni.

Salama, tällä palstalla taistelet kuitenkin tuulimyllyjä vastaa jos vähänkin kehut Ässissä jotakin. Itse puolustin Kilpeläistä täällä noin kuukausi sitten ja tuli tämä koettua... Vaikkakin kaikki mitä sanoin oli että Ässillä ei ole liigan huonoimmat maalivahdit. Olen vieläkin sitä mieltä että Eero päihittää ainakin Pelsujen ja Kalpan maalivahdit, sekä on aivan tasoissa TPS:n molarien kanssa. Noh, nämä on vain mielipiteitä ja ensikausi se sitten vasta näyttää kuka on mielipiteittensä kanssa lähimpänä. Toivon että se olen minä, mutta pelkään pahinta..

Onhan tässä urakkaa, mutta uskon vakaasti Ässien molareihin ja joukkueeseen sekä siihen että Ässät ei ole sarjan viimeinen ja Eero tosiaan lyö itsensä maalivahtien välittömän kärjen tuntumaan... Olet kyllä oikeassa että taistelen tuulimyllyjä vastaan, aion kuitenkin paasata täällä koko kauden ja pitää mielipiteeni sanoivat muut mitä tahansa, vaikka sitten piruuttani... Kauden jälkeen toki tunnustan rehdisti jos olin väärässä, toivottavasti muutkin tekevät sen sitten, tähän en toki usko..
 
Viimeksi muokattu:

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
En nyt lainaa ketään kirjoittajaa, mutta täällä näkee paljon sellaisia veikkauksia, joissa HIFK on sijoitettu aivan kärkeen. Mihin tämä perustuu juuri tällä hetkellä?

Ymmärrrän kyllä, että pelaajia tulee varmaankin lisää, ja koviakin, jolloin se on perusteltavissa, mutta juuri nyt ei KJ:lla ei ole mielestäni sellaista nippua käsissään, jonka voisi odottaa pelaavan kärkisijoituksista.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
HIFK:lla on pitkästä aikaa tasainen joukkue sen sijaan että siellä olisi yksi superketju ja pari staraa pakistossa, jengistä löytyy paljon kokoa ja loistava koutsi mutta mielestäni nyt vaikuttaisi siltä että siellä ollaan tekemässä Joukkuetta isolla J:llä.

Ainoa joka mietityttää on veskaosasto.

HIFK on omalla listalla sijoilla 1-4.
 

lefa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Rangers, Real Madrid Cf ja Liverpool Fc
Vaikkakin kaikki mitä sanoin oli että Ässillä ei ole liigan huonoimmat maalivahdit. Olen vieläkin sitä mieltä että Eero päihittää ainakin Pelsujen ja Kalpan maalivahdit, sekä on aivan tasoissa TPS:n molarien kanssa. Noh, nämä on vain mielipiteitä ja ensikausi se sitten vasta näyttää kuka on mielipiteittensä kanssa lähimpänä. Toivon että se olen minä, mutta pelkään pahinta..

On syytä pelätäkkin... Omissa Listoissani Kilpeläinen-Karjalainen kaksikko on liigan huonoin. Noista joukkueista ainakin Tps-Maalivahdit ovat Ässien Vahteja selvästi edellä. Ja mikäli Kalpan Järvinen pitää viime kauden tasonsa ja Oksa jatkaa samalla tavalla kuin harjoitus peleissä on sujunut niin Kalpankin Maalivahdit päihittävät Ässien vahdit. Nikkilä-Kilpeläinen vertailu on jo hankalampaa mutta uskon Nikkilän vievän pidemmän korren. Elikkä noiden joukkueiden maalivahtien arvojärjestys on seuraava:

1. Tps
2.Kalpa
3.Pelicans
4.Ässät
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
En nyt lainaa ketään kirjoittajaa, mutta täällä näkee paljon sellaisia veikkauksia, joissa HIFK on sijoitettu aivan kärkeen. Mihin tämä perustuu juuri tällä hetkellä?

Ymmärrrän kyllä, että pelaajia tulee varmaankin lisää, ja koviakin, jolloin se on perusteltavissa, mutta juuri nyt ei KJ:lla ei ole mielestäni sellaista nippua käsissään, jonka voisi odottaa pelaavan kärkisijoituksista.

Samaa olen katsellut itsekin. Eikä ilmiö koske edes tätä kautta vaan joka kautta riippumatta IFKn rosterista. Ehkä se johtuu siitä kuuluisasta "brändistä" ja siitä harhaluulosta että "kyllähän iso-paha IFK on aina mitaleilla". --> hymiö ;D

Tällä hetkellä ja nykyisellä rosterilla rankkaisin IFK taistelemaan sijoista 6-8, parilla huippu (pari pakkia ja sniper) täsmävahvistuksella olisi mahdollista jopa runkosarjan sijat 4-6.
 

Bud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylän syksyllä saavutetut mestaruudet
Itse uskon myös sen olevan mahdollista, mutta se vaatii kyllä kaikkien kohdalle osumista. Eeron päästä se on kiinni.

Salama, tällä palstalla taistelet kuitenkin tuulimyllyjä vastaa jos vähänkin kehut Ässissä jotakin. Itse puolustin Kilpeläistä täällä noin kuukausi sitten ja tuli tämä koettua... Vaikkakin kaikki mitä sanoin oli että Ässillä ei ole liigan huonoimmat maalivahdit. Olen vieläkin sitä mieltä että Eero päihittää ainakin Pelsujen ja Kalpan maalivahdit, sekä on aivan tasoissa TPS:n molarien kanssa. Noh, nämä on vain mielipiteitä ja ensikausi se sitten vasta näyttää kuka on mielipiteittensä kanssa lähimpänä. Toivon että se olen minä, mutta pelkään pahinta..

Se on aivan mahdollista että Eero lyö itsensä läpi ja on ensi kauden paras veska muttei se poista sitä tosiasiaa ettei Eerolla ole vielä ollut hyvää kautta liigassa. Näin ollen ei voida varmana sanoa että Eero olisi edes se ykkösveska... Välillä tuntuu että jonkun on pönkitettävä omaa uskoaan jottei se kokonaan loppuisi. Tottahan minäkin toivon Eerolle loistavaa kautta ja se on täysin mahdollista, mutta turha siitä on vielä ennakkoon rummuttaa rintaansa kun mikään ei siihen vielä anna viitteitä.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
mutta turha siitä on vielä ennakkoon rummuttaa rintaansa kun mikään ei siihen vielä anna viitteitä.

En jaksaisi kanssasi jälleen vääntää, mutta viime keväällä jos kävit matseja katsomassa(?) oli paljonkin viitteitä paremmasta. Torjuntaprosenttekin nousi keväällä ihan mukavaksi, vaikka joukkue oli perseestä. Joo joo ei ollut paineita jne. Lupaavia otteita kuitenkin ja viitteitä edistyksestä.

Enkä edelleen väitä että Kilpeläinen olisi ensikaudella mikään liigan paras tai edes top.10 vahti. Väitän vain ettei ole liigan huonoinkaa.. Mutta katsotaan sitten kauden aikana onko Eero kehittynyt, turha tästä on toistamiseen lähteä vatvomaan, joten Eerosta täältä tähän.

Kalpa fanina olisin eniten huolissani maalivahdeista. Järvinen on kyllä lupaava, mutta helvetin pieni, viimekausi ok, vaikka esim. torjuntaprosentti olikin jäätävä (89, jotain). Toki oli eka kausi, mutta eipähän ollut mitään panostakaa. Tulevalla kaudella ilmeisesti aloittaa ykkösenä ja odotukset näyttää hänen sekä joukkueen kohdalla olevan aika korkealla (säälipaikka). Pahoin pelkään floppaavan pahasti.

Lopulksi vielä, Nikkilän vaihto Niemeen on verrattavissa Ässien parin vuoden takaista Riksman ==> Kaltiainen vaihtoon.
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
En nyt lainaa ketään kirjoittajaa, mutta täällä näkee paljon sellaisia veikkauksia, joissa HIFK on sijoitettu aivan kärkeen. Mihin tämä perustuu juuri tällä hetkellä?

Ymmärrrän kyllä, että pelaajia tulee varmaankin lisää, ja koviakin, jolloin se on perusteltavissa, mutta juuri nyt ei KJ:lla ei ole mielestäni sellaista nippua käsissään, jonka voisi odottaa pelaavan kärkisijoituksista.
KalPakin olisi taistelemassa suorasta playoff-paikasta JOS KJ olisi valmentajana. Eli hyvää valmentajaa arvostetaan näissäkin listauksissa, eikä varmasti turhaan. Tämä näkyy myös Pelicans ja HPK arvioissa. Saa ja pitää näkyäkkin. Lukkokin arvostetaan ylemmäs Uraman myötä, mutta todella tasainen sarjan keskikasti näyttää olevan. Eikä sieltä erotu todella selkeästi vielä mikään, niinkuin edellisinä kausina Kärppien kokoonpano.
EDIT: Lisäystä
Kalpa fanina olisin eniten huolissani maalivahdeista. Järvinen on kyllä lupaava, mutta helvetin pieni, viimekausi ok, vaikka esim. torjuntaprosentti olikin jäätävä (89, jotain). Toki oli eka kausi, mutta eipähän ollut mitään panostakaa. Tulevalla kaudella ilmeisesti aloittaa ykkösenä ja odotukset näyttää hänen sekä joukkueen kohdalla olevan aika korkealla (säälipaikka). Pahoin pelkään floppaavan pahasti.
Itse epäilisin Oksan aloittavan ykkösenä jos loukkaantumisia ei satu. Minkä verran nyt panosta maalivahdilla kun hyppää junnuista aikuisten karkeloihin? Tulevaisuus siinä on hyvin pitkälti pelissä. Voiko avatussa liigassa olla muuta tavoitetta kuin vähintään säälit? Ei se minusta ole tosissaan mukana rimpuilevalta liigajoukkueelta korkea tavoite, kaikki eivät siihen tule tietenkään pääsemään.
 
..Lopulksi vielä, Nikkilän vaihto Niemeen on verrattavissa Ässien parin vuoden takaista Riksman ==> Kaltiainen vaihtoon.
Ei lähelläkään. Uskon, että Lahdessa tullaan olemaan perin tyytyväisiä Nikkilään kauden aikana. Toissa kaudella kuitenkin liigan ehdotonta kärkeä ja viime kaudellakin pelasi ihan hyvin, mutta syystä tai toisesta ei peliaikaa herunut.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Minkä verran nyt panosta maalivahdilla kun hyppää junnuista aikuisten karkeloihin? Tulevaisuus siinä on hyvin pitkälti pelissä.

Ennemmin siinä on hyvä fiilis kun pääsee kokeilemaan liigavahdin paikkaa ja kun joukkue on jo valmiiksi liigajumbo niin en näe siinä kyllä panosta, jos Järvinen olisi epäonnistunut kaikki olisi mennyt ekan kauden, nuoren iän ja kokemattomuuden piikkiin. Tuskimpa Järvinen ajatteli viimekaudella että "tulevaisuushan tässä on pelissä", jos ajatteli niin asenteessa on korjaamista. Moni pelaaja pelaa kuitenkin hyvän tulokas kauden jälkeen paskan toisen kauden, tätä minä Järvisenkin kohdalla pelkään.. Nythän sitä panosta juuri on kun on oikeasti mahdollisuus sääleihin.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Ennemmin siinä on hyvä fiilis kun pääsee kokeilemaan liigavahdin paikkaa ja kun joukkue on jo valmiiksi liigajumbo niin en näe siinä kyllä panosta, jos Järvinen olisi epäonnistunut kaikki olisi mennyt ekan kauden, nuoren iän ja kokemattomuuden piikkiin. Tuskimpa Järvinen ajatteli viimekaudella että "tulevaisuushan tässä on pelissä", jos ajatteli niin asenteessa on korjaamista. Moni pelaaja pelaa kuitenkin hyvän tulokas kauden jälkeen paskan toisen kauden, tätä minä Järvisenkin kohdalla pelkään.. Nythän sitä panosta juuri on kun on oikeasti mahdollisuus sääleihin.
Tähän voisi todeta, että Kilpeläisellä oli ykkösvahdiksi noustessaa sama tilanne oltiin jumboja ja ei paineita, joten miten tilanne erosi mitenkään Järvisestä?
Järvinen pelasi omalla pelillään voittoja ja pisteitä KalPalle useissa peleissä viime kaudella sen jälkeen kun sai vastuun 20 pelatun kierroksen jälkeen sen jälkeisissä peleissä KalPa keräsi pisteitä samaa tahtia kuin säälipleijari joukkueet,
tämä hyvin pitkälti Järvisen ansiosta (ensimmäiset 21 peliä 13 pistettä ja loppukaudesta 35 peliä ja 39 pistettä.)
Järvisen ensimmäinen SM-liigapeli oli viime kaudella kierroksella 19. ja Järvinen nousi ykköseksi kierroksella 22 sen jälkeen Järvinen olikin lähes koko kauden pelaava veskari SM-liigassa,
Oksan noustessa omalle tasolleen loppukaudesta kun Järvinen sai vastuuta myös A-junnuissa.

Järvinen on ainakin ennakkokaavailuissa tulevalla kaudella kakkosveskari ja Oksa ykkönen, toki pelit näyttävät kumpi on sitten loppukaudesta se ykkönen.
Järvisellä homma ei jää ainakaan pääkopasta kiinni, kuten se taitaa olla Kilpeläisellä.

Toki onhan Ässien kaksikko toki huippukova kun ykkösveskariksi tullaan Allsvenskanin kakkosveskarin roolista ja koko SM-liigan lahjakkain veskari on kakkosena.
 
Viimeksi muokattu:

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Toki onhan Ässien kaksikko toki huippukova kun ykkösveskariksi tullaan Allsvenskanin kakkosveskarin roolista ja koko SM-liigan lahjakkain veskari on kakkosena.

Kuukauden provo! Eiii ku odotas, ehkä kuukauden huonoin. Se on käsittämätöntä miten joillakin ihmisillä on vai kaksi ääripäätä olemassa, eikä osata käydä asiallista keskustelua ilman vitun huonoja provoja.

Ja lähtökohtaisesti Kilpeläinen on se ykkönen, toki tilanne voi elää, mutta ainakaan fanien keskuudessa kukaan ei odota Karjalaiselta juurikaan muuta kuin Kilpeläisen tuuraamista.

Pyydän anteeksi jos epäilyilläni suututin sinut, sovitaan niin että Ässillä on liigan ja vaikka mestiksenki huonoimmat maalivahdit ja Kalpalla on Liigan parhaat ja sovitaan nyt vielä että Kalpa on Suomen mestari 08-09. Oletko nyt tyytyväinen? Se on hyvä että teillä ei jää menestys ainakaan maalivahdeista kiinni. Eiköhän se Oksa ole sitten kaudella 09-10 Kärppien ykkönen ja Järvinen Jokereiden vastaava, tai voihan se olla että näiden huikeiden vahtien ansiosta Kuopiosta tulee ensivuosikymmenen dynastia. Toivotaan nyt vielä ettei kumpikaan lähde rapakon taakse tai jos lähtee niin kyllähän te aina uusia Suomen huippuja löydätte.

Oikeesti, onko tämä sinun mielestäsi hyvää keskustelua? Täältä tähän. Jos kuitenkin haluat vatvoa vielä tästä niin laita privaa.
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Moni pelaaja pelaa kuitenkin hyvän tulokas kauden jälkeen paskan toisen kauden, tätä minä Järvisenkin kohdalla pelkään.. Nythän sitä panosta juuri on kun on oikeasti mahdollisuus sääleihin.
Pelkää toki muidenkin "hyvän tulokas kauden" pelanneiden puolesta, vai pelaavatko kaikki muut paitsi KalPan Mika Järvinen ilman panosta ensi kaudella? Jotain faktaa haluaisin tästä "paskan toisen kauden kirouksesta". Tilastollisen faktan edessä olen valmis pelkäämään kanssasi Järvisen hyvän tulokas kauden jälkeistä paskaa kautta. Kaikista ei toki tule "tähtiä".
 

Viru$

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minua on ihmetyttänyt, että suuri osa täällä ja ennustusketjussa on veikannut Jokereita sijoille 1-3. On totta että puolustus on liigan eliittiä, joku voisi jopa väittää liigan parhaaksi. Mielestäni kuitenkin hyökkäyksessä on puutteita, hieman samanlaisia kuin HIFK:lla eli käsien puutetta. Riksman ei vakuuta minua sitten yhtään, aivan keskiverto liigaveskari mielestäni(ei taida olla Hallikaisestakaan pelastajaksi). Lisäksi päävalmentajana on Glen Hanlon. Ulkomaalaiset valmentajat eivät tunnetusti ole liigassa juhlineet.

Joukkueen runko on kokenut ison muodonmuutoksen, kun viimekauden kuusi parasta pistemiestä on lähtenyt. Tämäkään ei voi olla näkymättä.

Kaikenkaikkiaan lähden kohtuu hillityin odotuksen alkavaan kauteen. Liiga on ennätystasainen, joten mitä vaan voi tapahtua.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Minua on ihmetyttänyt, että suuri osa täällä ja ennustusketjussa on veikannut Jokereita sijoille 1-3.

Tässä on varmaankin kyse samasta kuin HIFK:n kohdalla. Tuolla oltiinkin kirjoitettu, että:
Eikä ilmiö koske edes tätä kautta vaan joka kautta riippumatta IFKn rosterista. Ehkä se johtuu siitä kuuluisasta "brändistä" ja siitä harhaluulosta että "kyllähän iso-paha IFK on aina mitaleilla".

IFK:n paikalle voisi laittaa siis myös Jokerit. Kävisi siihen Kärpätkin, onhan sekin sijoitettu korkealle huolimatta siitä, että puolustuksesta puuttuu vähintään pari miestä. Hyökkäykseenkin pitäisi apuja vielä löytää.

Itse uskon, että ne joukkueet, joissa vaihtuvuus on ollut pienintä, eli Blues, Jyp ja Pelicans, tulevat pärjäämään ensi kaudella parhaiten. Lähes kaikilla muilla joukkueilla on uusi valmentaja ja tukku uusia pelaajia.

En silti kiellä, etteivätkö Jokerit, HIFK ja Kärpät voisi olla taistelussa kärkisijoista. Alkaisi jo se kausi, että päästäisiin näistäkin spekulaatioista..
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Nopea vilkaisu rostereihin tuo ilmi taas vanhan hokeman "todella tasainen sarja tulossa".

Selkeästi neljän sakkiin olisi tyrkyllä vahvimmin ainakin Jokerit, HPK, JYP sekä Kärpät. HIFK:kin sinne menee kevyesti, mikäli saa avainpaikoille hankittua ainakin kaksi pelaajaa (rightin pakki ja snaipperi). HPK:n rosteri näyttää jopa pelottavan hyvältä ja joukkue onkin kaikessa hiljaisuudessa ampumassa takaisin kärkikastiin viime kauden flopin jälkeen.

Jokereiden valmennuskuviot ovat mielestäni vielä täysi arvoitus, vaikka se paperilla komealta näyttääkin. NHL-koutsit ovat kuitenkin aina euroopan mantereelle laskeutuessaan kysymysmerkkejä. Kuopiossa on kasassa paras joukkue moneen vuoteen, mutta mihin se riittää tasaisessa keskikastissa? Kärkeen ei KalPalla sentään vielä ole asiaa.

Mielenkiintoinen kiekkokausi tulossa, joka tuonee taas mukanaan yhden totaalisen flopin ja yllättäjän. Flopiksi olisi mielestäni vahvimmin tyrkyllä HPK tai JYP, yllättäjä voisi olla taas kerran Blues.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mielenkiintoinen kiekkokausi tulossa, joka tuonee taas mukanaan yhden totaalisen flopin ja yllättäjän. Flopiksi olisi mielestäni vahvimmin tyrkyllä HPK tai JYP, yllättäjä voisi olla taas kerran Blues.

Miten tämän nyt sitten näkee... Itse povaisin Kärpille suurinta todennäköisyyttä totaaliseen floppaamiseen. Joukkue tyhjennettiin viime kauden jälkeen kovalla kädellä, valmentajana on viime kaudella loistavaa työjälkeä Hpk: ssa aikaansaanut Matti Alatalo ja puolustus näyttää tällä hetkellä hyvin haavoittuvaiselta. Hyökkäys taasen on kärjen osalta laadukas mutta kapea. Tämän kaiken perusteella Kärpillä on "mahdollisuus" totaalliseen mahalaskuun. Eri asia olisiko sijoittuminen noin sijoille 5-8 mikään kovinkaan kummoinen floppi nyky-Kärpille mutta tosiasia on kuitenkin se, että suuren yleisön keskuudessa sitä pidettäisiin floppina menestysvuosien jälkeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös