Liigajoukkueiden kannattajaryhmät & kulttuuri kaudella 2024–2025

  • 41 407
  • 197

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Joo pitää vielä itse katsoa tota seuraavaa Espoon vieraspeliä sitten lähempänä ajankohtana, että ehdinkö sinne lähtemään. Nykyään tosin onkin todella hyvä tämä metroyhteys sinne Espooseen, niin ei tarvitse enää niillä mennä niissä umpitäysissä ruuhkabusseissa, kuten joskus aikanaan.
Muistan kun silloin ihmetteli että miksei sitä hallia tehty esimerkiksi Lepuskin seudulle junayhteyksien
varrelle, mutta nythän tilanne on korjaantunut.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Se Blueskannattajien ydinryhmä on tosiaan aika lailla jäänyt pois ainakin kannatustoiminnasta, mutta kannattajakunta ylipäätään on alkanut aktivoitumaan entistä suuremmin viime aikoina. Ilahduttavan paljon oli TV-lähetyksestä päätellen vieraskannattajia Nordiksella muutenkin paikalla varsinaisen vierasfanikatsomon ulkopuolellakin, käsiä nousi pystyyn monesta eri katsomonosasta maalin tullessa. Myös somen kautta huomannut kuinka Mestis-vuosina uinunutta jengiä alkanut taas innostumaan hommasta.
Itelläni melkein kauden kiinnostavin nähtävä on (tietty pelien jälkeen) se miten kannattajatoiminta kehittyy. Odotukset ovat kovat ja hienoa olisi jos vanhaakin jengiä innostuisi jälleen mukaan. Mutta jos ei niin sitten homman nimi on rebuild toltakin osin. Joka tapauksessa pidän itsestäänselvänä, että liigassa homma lähtee vahvaan kasvuun.
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Muistan kun silloin ihmetteli että miksei sitä hallia tehty esimerkiksi Lepuskin seudulle junayhteyksien
varrelle, mutta nythän tilanne on korjaantunut.
Nykyään autolla pääsee leppävaarasta tai ainakin sellolta about 5-7 minuutissa jos ei ole ruuhkaa ja bussilla varmaan menee hieman pidempään, kiitos laajalahdesta Tapiolagolfin ohi menevän uudehkon tien. Ei se kovin kaukana lepuskistakaan ole kuin mielikuvissa, mutta totta kyllä, että metro on parantanut yhteyksiä huomattavasti ainakin siltä osin, ettei talvisin tarvitse seistä lumihangessa odottamassa bussia välttämättä.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Ei se kovin kaukana lepuskistakaan ole kuin mielikuvissa, mutta totta kyllä, että metro on parantanut yhteyksiä huomattavasti ainakin siltä osin, ettei talvisin tarvitse seistä lumihangessa odottamassa bussia välttämättä.
Muistelisin että saattoi kestää ihan helvetin kauan, ja sitten siitä bussikyydistä tuli melkoinen
koettelemus kun liian iso porukka yrittää pakkautua kyytiin. Joku lyhempi matka saattaisi
mennä, mutta köröttely Kamppiin asti tuntui aika rasittavalta.

Sieltähän taisi mennä joku matsibussikin, mutta vaan Tapiolaan asti.
 

Rinkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Petteri Nikkilä, Maso Lehtonen, Hotsi

Pakko vähän kehaista omaa porukkaa. Sen jälkeen kun HPK-kannattajat perustettiin reilu 10 vuotta sitten, niin Hämeenlinnalaisessa katsomokulttuurissa on menty mieletön määrä eteenpäin. Vuodesta toiseen hienoja itse tehtyjä tifoja, porukka on kasvanut mukavasti niin että useimmassa kotipelissä tunnelma on kyllä kohdillaan kiitos kannattajien. Ne vierasreissut joilla olen ollut mukana ovat olleet myös hienoja, kirkkaimpana mieleen on jäänyt Hakametsän viimeinen ottelu Tapparaa vastaan jonka Kerho vielä voitti. En tiedä paljonko tuonne lähti Hämeenlinnasta porukkaa mutta erätauoilla toisessa päädyssä ei tuntunut olevan kuin HPK:n kannattajia.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistelisin että saattoi kestää ihan helvetin kauan, ja sitten siitä bussikyydistä tuli melkoinen
koettelemus kun liian iso porukka yrittää pakkautua kyytiin. Joku lyhempi matka saattaisi
mennä, mutta köröttely Kamppiin asti tuntui aika rasittavalta.

Sieltähän taisi mennä joku matsibussikin, mutta vaan Tapiolaan asti.


Oli muuten tänään hieno reissu tonne Espooseen pitkästä aikaa, niin kyllä kannatti ottaa tämä päivä töistä vapaaksi ja lähteä tonne toiselle puolelle Pk-seutua matsia katsomaan. Oli oikein hyvä peli, tunnelma katsomossa loistava ja ennen kaikkea se hieno fanien yhteishenki ja metromatka sinne isolla porukalla, kun sai huutaa ja kannustaa omaa jengiä yhdessä jo ihan heti metroasemalta lähtien.

Erittäin nopea myös toi metroyhteys nykyisin tonne Espooseen, kun olin tosiaan itsekin jo reilussa tunnissa tuolla perillä siitä, kun lähdin kotoa junalla täältä Vantaan suunnilta.

Paluumatka sitten olikin vähän hitaampi, kun tuli pysähdyttyä vielä stadin päässä baarissa ja sieltä ruokakaupan kautta himaan. Vielä tossa katselin peliä boxilta jälkilähetyksenä hieman kelaillen, mutta kyllähän tota kelpasi vielä uudestaan katsoa.
 

Rinkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Petteri Nikkilä, Maso Lehtonen, Hotsi
Oli muuten tänään hieno reissu tonne Espooseen pitkästä aikaa, niin kyllä kannatti ottaa tämä päivä töistä vapaaksi ja lähteä tonne toiselle puolelle Pk-seutua matsia katsomaan. Oli oikein hyvä peli, tunnelma katsomossa loistava ja ennen kaikkea se hieno fanien yhteishenki ja metromatka sinne isolla porukalla, kun sai huutaa ja kannustaa omaa jengiä yhdessä jo ihan heti metroasemalta lähtien.

Erittäin nopea myös toi metroyhteys nykyisin tonne Espooseen, kun olin tosiaan itsekin jo reilussa tunnissa tuolla perillä siitä, kun lähdin kotoa junalla täältä Vantaan suunnilta.

Paluumatka sitten olikin vähän hitaampi, kun tuli pysähdyttyä vielä stadin päässä baarissa ja sieltä ruokakaupan kautta himaan. Vielä tossa katselin peliä boxilta jälkilähetyksenä hieman kelaillen, mutta kyllähän tota kelpasi vielä uudestaan katsoa.
Osaatko sanoa paljon oli IFK-kannattajia paikalla ja oliko yläkatsomo varattu vieraille? Sillä kyselen kun HPK-kannattajat järjestävät tammikuussa Espooseen matkan ja olisi kiva käydä pitkästä aikaa Espoon hallissa.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Osaatko sanoa paljon oli IFK-kannattajia paikalla ja oliko yläkatsomo varattu vieraille? Sillä kyselen kun HPK-kannattajat järjestävät tammikuussa Espooseen matkan ja olisi kiva käydä pitkästä aikaa Espoon hallissa.
401 katsomon vieraspäädyn yläkulmassa saanee osittain tai kokonaan vieraiden käyttöön kävijämäärän mukaan. HIFK-kannattajia oli vähän joka puolella kun oli paikallispeli.

Espoon tifostako ei ole kunnollista kuvaa? Ei-kunnollinenkin toki olisi parempi kuin ei mitään. En ole katsonut näkyykö striimissä.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Osaatko sanoa paljon oli IFK-kannattajia paikalla ja oliko yläkatsomo varattu vieraille? Sillä kyselen kun HPK-kannattajat järjestävät tammikuussa Espooseen matkan ja olisi kiva käydä pitkästä aikaa Espoon hallissa.


Mitähän mä osaisin sanoa tosta meidän fanien määrästä tänään tuolla hallilla. Olin itse just tuolla yläkatsomossa nro 401, jossa olin istumapaikoilla ja siellä oli varmaan useita satoja meidän faneja, sekä sitten seisomakatsomossa vielä lisää. Toki muissa katsomonosissa näkyi kyllä myös lisää IFK-faneja.

Mutta suosittelen ehdottomasti samaa reissu myös teille, kun tuolta päin hallia näkee ihan hyvin ja kun Espoo on teiltäkin päin varsin mukavan matkan päässä, niin kannattaa mennä katsomaan paikalle. Varmaan voisitte saada varattua just jonkun tietyn katsomonosan omienne käyttöön.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Olin itse just tuolla yläkatsomossa nro 401, jossa olin istumapaikoilla ja siellä oli varmaan useita satoja meidän faneja, sekä sitten seisomakatsomossa vielä lisää. Toki muissa katsomonosissa näkyi kyllä myös lisää IFK-faneja.
Seisomokatsomossa? Siis 401 etuosassa? Olitteko itse vain järjestäytyneet näin? Ihan tavallisia istumakatsomoitajan nuo teknisesti ovat.
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Meille ainakin tarjottiin Espoosta heti kättelyssä tuota päätykatsomoa 213, missä kuulemma on penkit jos joku istua haluaa, mutta kerrottiin myös että luonnollisesti vapaasti saadaan seistä siellä.

Ilmeisesti jos suoraan varaisi sadoittain paikkoja, niin silloin tuonne parvelle ohjattaisiin. Tällainen käsitys mulle on jäänyt.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Meille ainakin tarjottiin Espoosta heti kättelyssä tuota päätykatsomoa 213, missä kuulemma on penkit jos joku istua haluaa, mutta kerrottiin myös että luonnollisesti vapaasti saadaan seistä siellä.

Ilmeisesti jos suoraan varaisi sadoittain paikkoja, niin silloin tuonne parvelle ohjattaisiin. Tällainen käsitys mulle on jäänyt.
Niin se päätykatsomo maalin takana! Aivan mahtavaa jos se on lähtökohtaisesti vieraskannattajien käytettävissä! Yleensä ei ole ollut, mutta olen puhunut sen puolesta että pitäisi olla. Pelin tietenkin näkee paremmin sivukatsomosta, mutta muuten vieraskannattajaporukalla ehdottomasti pyrkisin sinne kynsin ja hampain, olettaen siis että se sopii porukan kokoon.
 

Jöutasi

Jäsen

Liitteet

  • FB_IMG_1726292875840.jpg
    FB_IMG_1726292875840.jpg
    108,6 KB · kertaa luettu: 445

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Oli muuten tänään hieno reissu tonne Espooseen pitkästä aikaa, niin kyllä kannatti ottaa tämä päivä töistä vapaaksi ja lähteä tonne toiselle puolelle Pk-seutua matsia katsomaan. Oli oikein hyvä peli, tunnelma katsomossa loistava ja ennen kaikkea se hieno fanien yhteishenki ja metromatka sinne isolla porukalla, kun sai huutaa ja kannustaa omaa jengiä yhdessä jo ihan heti metroasemalta lähtien.

Erittäin nopea myös toi metroyhteys nykyisin tonne Espooseen, kun olin tosiaan itsekin jo reilussa tunnissa tuolla perillä siitä, kun lähdin kotoa junalla täältä Vantaan suunnilta.

Paluumatka sitten olikin vähän hitaampi, kun tuli pysähdyttyä vielä stadin päässä baarissa ja sieltä ruokakaupan kautta himaan. Vielä tossa katselin peliä boxilta jälkilähetyksenä hieman kelaillen, mutta kyllähän tota kelpasi vielä uudestaan katsoa.
Joo, katseltiin että oli aika hyvä meno, ja harmittikin vähän ettei ollut itse mestoilla.

Ja sekin on tärkeää että yhteydet hallille ja sieltä pois pelaa paremmin, eikä tarvii tungeksia.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Meille ainakin tarjottiin Espoosta heti kättelyssä tuota päätykatsomoa 213, missä kuulemma on penkit jos joku istua haluaa, mutta kerrottiin myös että luonnollisesti vapaasti saadaan seistä siellä.

Ilmeisesti jos suoraan varaisi sadoittain paikkoja, niin silloin tuonne parvelle ohjattaisiin. Tällainen käsitys mulle on jäänyt.
Pienille vierasryhmillehän tuo päätykatsomo on oikein mainio ja se paras vaihtoehto. Isommat mobit sitten suosiolla yläparvelle.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Seisomokatsomossa? Siis 401 etuosassa? Olitteko itse vain järjestäytyneet näin? Ihan tavallisia istumakatsomoitajan nuo teknisesti ovat.


No mä olin itse tossa istumapaikkakatsomon puolella, mutta oli siinä ihan lähellä sitten meidän fanien seisomakatsomo tai ainakin he siellä seisoivat. Ei tullut katsottua, että oliko se oikeasti istuma- vai seisomakatsomo.
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin se päätykatsomo maalin takana! Aivan mahtavaa jos se on lähtökohtaisesti vieraskannattajien käytettävissä! Yleensä ei ole ollut, mutta olen puhunut sen puolesta että pitäisi olla. Pelin tietenkin näkee paremmin sivukatsomosta, mutta muuten vieraskannattajaporukalla ehdottomasti pyrkisin sinne kynsin ja hampain, olettaen siis että se sopii porukan kokoon.
Joo tuohon päätyyn oikein mielelläni itse ainakin menen! Kyllä lähtökohta on se, että aina päätyyn, jos vaan suinkin mahdollista. Eli oikein tervetullut oli tuo viesti Espoosta, kun ilmoiteltiin että tarkoitus olisi matkaa järjestää. Tähtäimessä siis tuo tammikuun 4. päivä, eli siihen nyt hetki vielä menee!

Pienille vierasryhmillehän tuo päätykatsomo on oikein mainio ja se paras vaihtoehto. Isommat mobit sitten suosiolla yläparvelle.
En ole Espoossa vielä itse päässyt vierailemaan ikinä, mutta tosiaan kuvien perusteella tuohon päätyyn ei kovin montaa bussia saa mahtumaan. Katsotaan miten meidän käy, että montako liikkuu mutta mikäli 1-2 bussia (~50-100 ihmistä), niin eiköhän tuohon päätyyn mahduta, mikä kyllä katsomona kelpaisi oikein hyvin!
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
HIFK vs Pelicans
  • 1.73
  • 4.55
  • 3.95
Ilves vs Lukko
  • 2.02
  • 4.15
  • 3.15
JYP vs HPK
  • 1.74
  • 4.55
  • 3.90
Jukurit vs KooKoo
  • 2.24
  • 4.20
  • 2.74
K-Espoo vs KalPa
  • 3.40
  • 4.20
  • 1.93
Kärpät vs Tappara
  • 2.12
  • 4.30
  • 3.20
SaiPa vs Sport
  • 2.56
  • 4.00
  • 2.44
TPS vs Ässät
  • 2.04
  • 4.15
  • 3.10
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös