Liigajoukkueiden kannattajaryhmät & kulttuuri kaudella 2023–2024

  • 237 180
  • 1 190

Raksila -75

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ilveksen peleissä ainakin alkukaudesta oli musiikki aivan liian kovalla. Melkein jo tarvitsi aikuinenkin kuulosuojaimet. Myös musiikki kuulosti aivan järkyttävältä, kun säädöt oli ihan päin persettä.
Oulussa on jo vuosia musiikki ollut liian kovalla, pakko kattoa joku peli kotona välillä!
 

Nilkkarallia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Länsi-Savo: Lukijalta - Surullista käytöstä Jukurifaneilta

Ohhoh. Ikävää, että nuoriso on saanut noin huonon kokemuksen. Surullista.

Omia lapsiani en välttämättä istuttaisi vierasfanien läheisyyteen millään paikkakunnalla, mut mistä tavallinen pulliainen voisi arvata minkälainen tivoli siellä on pahimmillaan päällä? Toisaalta kuulostaa siltä, että isolle kirkolle oltiin lähdetty tekemään muutakin kun kannustamaan.

Edit: sieltä löytyi kommenteista lisää ruutia:

"Sama ongelma valitettavasti kuuluu myös ihan Mikkelissä. Meidän perheessä lopetettiin peleissä käynti kun lapset 5 ja 7 alkoivat itkeä fanipäädyn jatkuvasta kiroamisesta. Harmi jos tämän takia ei päästä peliin."

- Voisin kuvitella, että tällänen kulttuuri ei varsinaisesti auta, jos joukkueella on muutenkin ongelmia houkutella katsojia hallille.
 

repalefarkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
per aspera ad astra
Olisi kyllä niin suomalaista menoa mikäli tuonne saataisiin oikein kirosanapoliisi palauttamaan kuri, ryhti ja järjestys.
 

Nilkkarallia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Olisi kyllä niin suomalaista menoa mikäli tuonne saataisiin oikein kirosanapoliisi palauttamaan kuri, ryhti ja järjestys.
Kieltämättä.

Sinällään ei ihan kauheesti myöskään kulttuurituntemusta tai selvittelytyötä vaatisi vanhemmilta ymmärtää viedä lapset mahdollisimman kauas fanikatsomosta.

Toisaalta kyllä mun mielestä megafoniin huutaessa olis hyvä myös joku roti pitää.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Olisi kyllä niin suomalaista menoa mikäli tuonne saataisiin oikein kirosanapoliisi palauttamaan kuri, ryhti ja järjestys.
Ilman mitään puukkoja mutta eikös Jypillä tällainen ole/ollut? Muistissa on jotkut pelit vuosikymmen takaperin jossa turvallisuudesta vastaava liivireinikainen kävi vierasfaneja hiljentämässä ja uhkailemassa porttikiellolla jos kirosanoja kuuluu.

Onhan noi solvaukset typeriä, mutten usko kirosanapoliisille olevan tarvetta. En silloin halleissa käynyt kun katsomossa röökiä vedettiin mutta muistan kyllä alusta saakka tulleen selväksi että lätkämatsit ovat paikka missä mitä tahansa voi kuulla. Rajumpaa se kielenkäyttö koulujen välitunnilla kuitenkin oli.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Olisi kyllä niin suomalaista menoa mikäli tuonne saataisiin oikein kirosanapoliisi palauttamaan kuri, ryhti ja järjestys.

No... Hakametässä tämmönen oli.. vieruskaverin kiroamisesta valitettiin järkkärille ja järkkäri tuli hakeen pois. Puolustin kaveria, että lipunmaksanut saa huudella ja kirota.. mut poistetiin hallista (ei aggressioita mihinkään suuntaan tapahtunu)
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onkohan Vaasa ainoa paikkakunta, jossa DJ vetää volymet nollaan jos pelikatkolla laulu/chantti raikaa riittävän hyvin? Erittäin hyvää pelisilmää ainakin sillä osastolla on.
Nordiksella 2016 keväästä lähtien on tuota käytetty isoissa matseissa. Useammankin tosin saisi käyttää.
 

J.K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Turku
Mikähän meininki LAHESSA olisi, jos Turkoosit eivät pitäis ääntä? Yleisö istuu aivan hiljaa muuten, mikä homma? eikö kaljaa saa?
 

Nilkkarallia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mikähän meininki LAHESSA olisi, jos Turkoosit eivät pitäis ääntä? Yleisö istuu aivan hiljaa muuten, mikä homma? eikö kaljaa saa?
Ootko paikan päällä tai tv:n varassa?

Siellä pari vuotta sitten tehtiin muutoksia tilamikkeihin, kun joka lähetyksessä kuului rasittavasti muutaman ihmisen kannatushuudot. Aina samat tyypit :'D Oli melko raskasta.
 

J.K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Turku
Ootko paikan päällä tai tv:n varassa?

Siellä pari vuotta sitten tehtiin muutoksia tilamikkeihin, kun joka lähetyksessä kuului rasittavasti muutaman ihmisen kannatushuudot. Aina samat tyypit :'D Oli melko raskasta.
Ihan streamistä seuraan. Nurmelle vähän muu yleisö innostui huutelemaan, mutta muuten (paitsi turkoosit) ollaan kuin kirkossa
 

Nilkkarallia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ihan streamistä seuraan. Nurmelle vähän muu yleisö innostui huutelemaan, mutta muuten (paitsi turkoosit) ollaan kuin kirkossa
Sitä just yritin sanoa, että sitä mökää saa olla jonkin verran ennen kun lähetykseen asti kuuluu. Vierasjoukkueen 0-1 maali toki syö aina fiilistä.

Näyttäis kuitenkin, että keskiviikkopeliksi ihan hyvin porukkaa löytänyt hallille. Muutamat sukellusvarusteetkin vastustajaa kunnioittaen bongattu.
 

Lahelainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat SaiPa
Mikähän meininki LAHESSA olisi, jos Turkoosit eivät pitäis ääntä? Yleisö istuu aivan hiljaa muuten, mikä homma? eikö kaljaa saa?
Itse katson köh köh muualta kuin Katsomosta peliä, ihan hyvin kuuluu taputtelua sun muuta kun on selostus pois päältä. Mutta oot oikeassa, oon nähnyt energisempääkin yleisöä, esim. Mikkelissä.
 

Pelinappula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ilman mitään puukkoja mutta eikös Jypillä tällainen ole/ollut? Muistissa on jotkut pelit vuosikymmen takaperin jossa turvallisuudesta vastaava liivireinikainen kävi vierasfaneja hiljentämässä ja uhkailemassa porttikiellolla jos kirosanoja kuuluu.

Onhan noi solvaukset typeriä, mutten usko kirosanapoliisille olevan tarvetta. En silloin halleissa käynyt kun katsomossa röökiä vedettiin mutta muistan kyllä alusta saakka tulleen selväksi että lätkämatsit ovat paikka missä mitä tahansa voi kuulla. Rajumpaa se kielenkäyttö koulujen välitunnilla kuitenkin oli.
Ainakin KalPan vieraillessa jyväskylässä nii oli järkkäri paimentamassa/uhkailemassa ulosheittämisellä jos kirosanoja kuului.
Tosin järkkäriä ei haitannut kun paikalliset tuli kännissä hillumaan keskisormet pystysssä KalPa kannattajien keskelle ja toki vittuilun kera..
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Ainakin KalPan vieraillessa jyväskylässä nii oli järkkäri paimentamassa/uhkailemassa ulosheittämisellä jos kirosanoja kuului.
Mä oon oikeasti halunnut luulla, että tämä on joku palstavitsi :D Siis mikä linjaus tämmöinen on? Toki kai yksityinen organisaatio saa päättää ketä pitää yleisönään, mutta eihän tuossa ole mitään järkeä ja aika hyvin tukahduttaa vierasmatkat Jykylään.

The tolppakin vielä siellä.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Mä oon oikeasti halunnut luulla, että tämä on joku palstavitsi :D Siis mikä linjaus tämmöinen on? Toki kai yksityinen organisaatio saa päättää ketä pitää yleisönään, mutta eihän tuossa ole mitään järkeä ja aika hyvin tukahduttaa vierasmatkat Jykylään.

The tolppakin vielä siellä.
Varmaan tässä on käynyt niinkuin muissakin palstavitseissä eli ne ovat paisuneet kuin pullataikina, mutta voin vahvistaa omakohtaisilla kokemuksilla et ei ole ihan tuulesta temmattu väite, jos kotipäädyssäkin on ollut pari viimeisintä kautta eräs vanhempi herrasmies jv-liivit päällä joka on jakanut noottia kiroilusta kotijoukkueen kannattajille. Itsekin on tullut päästyä hänen ripitettäväksi. Enkä mielestäni ees pahemmin kiroile katsomossa.

Ehkä parhaiten on jäänyt mieleen kun tämä samainen sankari otti erään henkilön fanikatsomosta puhutteluun, huusihan tämä henkilö erään vähän väärin vihelletyn tilanteen/kontaktin jälkeen niinkin rajun solvauksen kuin "hyvin vihelletty hei, idiootti".
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Itsekin on tullut päästyä hänen ripitettäväksi. Enkä mielestäni ees pahemmin kiroile katsomossa.
Ainut kerta (itse asiassa viime kotipelissä vs. IFK) Raksilassa, kun olen jv:n kanssa ollut sanaharkassa on, kun menin vieraslohkon sisääntulon kohdalle katsomaan Kärppien lämmittelyä. En tiedä oliko sillä merkitystä että mulla oli Kärppien huivi kaulassa mutta käski mut pois siitä. Pakko oli sitten kysäistä siinä vähän kärkkäästikin, että tuollahan on jokaisella muullakin sisääntulolla porukkaa katselemassa. Tuollainen +60v patu kun oli, niin ei hän siihen osannut mitään oikeaa syytä antaa kuin ohjasi vaan minut pois siitä.

Mitä tällä hain on, voin vaan kuvitella mistä tuntuu, kun kotihallissa sun paikalle tulee joku patu saaranamaan jostain kiroilusta. Haistattaisin jv:lle varmaan vitut henkilökohtaisesti :D Toikin yläpuolinen mitätön keissi veti kyllä huuruun itsellä ihan huolella. Ismo Leikolaa lainaten "Saanko minä tämän huivin kanssa, mennä tämän rajan yli?"
 
Viimeksi muokattu:

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Varmaan tässä on käynyt niinkuin muissakin palstavitseissä eli ne ovat paisuneet kuin pullataikina, mutta voin vahvistaa omakohtaisilla kokemuksilla et ei ole ihan tuulesta temmattu väite, jos kotipäädyssäkin on ollut pari viimeisintä kautta eräs vanhempi herrasmies jv-liivit päällä joka on jakanut noottia kiroilusta kotijoukkueen kannattajille. Itsekin on tullut päästyä hänen ripitettäväksi. Enkä mielestäni ees pahemmin kiroile katsomossa.

Ehkä parhaiten on jäänyt mieleen kun tämä samainen sankari otti erään henkilön fanikatsomosta puhutteluun, huusihan tämä henkilö erään vähän väärin vihelletyn tilanteen/kontaktin jälkeen niinkin rajun solvauksen kuin "hyvin vihelletty hei, idiootti".
Tämä on kyllä mainio vesseli, näin jv-luvat omaavana olen monestikin kysellyt häneltä eri päätösten ja hänen sanomisian taustoja ja perusteita.

Vähemmän yllättäen hiljaista ollut. Tämä vanhempi herrasmieshän yleensä päättää lauseensa lopulta noh koitetaan nyt käyttäytyä asiallisesti katsomossa. JYPin fanipäätyä nyt ei voi hirveän asiattomaksi millään kriteereillä kutsua, kirosanat tosiaan harvinaisuus silti tämä samainen herrasmies melkein joka pelissä siellä pätemässä ja kotikannattajille lässyttämässä. Sinänsä toki harmiton tapaus, mutta joo.

Vieraspäädyssä useampaa järkkäriä tiettävästi ohjeistettu poistamaan yksilöitä jos kuulevat kirosanoja, tällekään mitään varsinaista perustetta ei toki mistään löydy. Vakiintunut käytäntö jota itsekin monesti kritisoinut.
 

Ikurin Vireä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves talvella ja Ilves kesällä, Ikurin Vire
En silloin halleissa käynyt kun katsomossa röökiä vedettiin mutta muistan kyllä alusta saakka tulleen selväksi että lätkämatsit ovat paikka missä mitä tahansa voi kuulla. Rajumpaa se kielenkäyttö koulujen välitunnilla kuitenkin oli.
Minä olen käynyt ainakin Hakametsässä tuolloin, ja kyllä se kielenkäyttö oli monta kertaluokkaa siivompaa sankasta tupakansavusta huolimatta. Ei siellä kovaan ääneen kiroiltu, koska sillä teki vain itsestään pellen. Solvauksia kuuli vastustajille ja tuomareille, joskus harvoin myös omille, mutta niissä oli joku ihan muu korkeakulttuurinen kielellinen idea kuin "v***n h**o", joka ihan suoraan sanottuna ei nosta esittäjäänsä edes päiväkodin välitunnin Eino Leinoksi. Ei vaadi kovin paljoa hoksottimilta huutaa vaikka "Seepralle lasit", mutta sekin menee melkein jo Juice Leskisen tasolla verrattuna liskoaivoista suoraan ilman sordiinoa purkautuvaan kirosanalitaniaan. Ala-asteen välitunnilla vielä se joka uskalsi sanoa pahan sanan, oli jotain. Sen jälkeen ketään ei kiinnosta, eikä sillä saa mitään ihailua. Mutta minä olenkin ainakin henkinen vanhus.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Ainut kerta (itse asiassa viime kotipelissä vs. IFK) Raksilassa, kun olen jv:n kanssa ollut sanaharkassa on, kun menin vieraslohkon sisääntulon kohdalle katsomaan Kärppien lämmittelyä. En tiedä oliko sillä merkitystä että mulla oli Kärppien huivi kaulassa mutta käski mut pois siitä
Siinä on ainakin ollut asialla todella virkaintoinen kaveri, tuossa järkkärin hommassa olisi hyvä
olla käytännönläheinen ja tilannetajuinen, eikä olla tuollainen pilkunviilaaja. Ketä se olisi häirinnyt
että katsoit lämmittelyä juuri siinä kohdassa ?

Minä näin kerran toisen ääripään, ikämiesjärkkärin joka ei ollut halukas puuttumaan kotijoukkueen
kannattajan systemaattiseen riidanhaastamiseen tupakkapaikalla, vaikka siitä sanottiin useaan
otteeseen, olisi sitten pyytänyt vaikka kollegan apuun jos ei itse uskalla puuttua asiaan. Tämä tapaus
ei ollut Raksilassa, en ole vielä vieraillut siellä. Siinä oli selvästi tavoitteena saada aikaiseksi tappelu
jonkun vieraskannattajan kanssa, mutta kukaan ei leikkinyt pikkuskinheadin kanssa.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Siinä on ainakin ollut asialla todella virkaintoinen kaveri, tuossa järkkärin hommassa olisi hyvä
olla käytännönläheinen ja tilannetajuinen, eikä olla tuollainen pilkunviilaaja. Ketä se olisi häirinnyt
että katsoit lämmittelyä juuri siinä kohdassa ?
Juuri tätä samaa mietin. En tiedä näytinkö sitten habitukseltani siltä, että olen tsekkailemassa vastustajan fanikulmausta, että löytyiskö "tanssiparia" :D Tuossa kohtaa pelin alkuun oli varmaan puoli tuntia, niin ei siellä katsomossa edes juuri ketään vielä istunutkaan.

Oikeasti tilannetajuinen järkkäri kyllä olisi antanut minun katsella lämpöjä ihan rauhassa siinä. Lisäyksenä vielä, että hän ei vain käskenyt minun mennä pois tuosta sisääntulosta, vaan mennä katsomaan lämmittelyjä omalle paikalleni (hallin toisessa päässä).
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Juuri tätä samaa mietin. En tiedä näytinkö sitten habitukseltani siltä, että olen tsekkailemassa vastustajan fanikulmausta, että löytyiskö "tanssiparia" :D Tuossa kohtaa pelin alkuun oli varmaan puoli tuntia, niin ei siellä katsomossa edes juuri ketään vielä istunutkaan.

Oikeasti tilannetajuinen järkkäri kyllä olisi antanut minun katsella lämpöjä ihan rauhassa siinä. Lisäyksenä vielä, että hän ei vain käskenyt minun mennä pois tuosta sisääntulosta, vaan mennä katsomaan lämmittelyjä omalle paikalleni (hallin toisessa päässä).
Tuohan tekee sen kaverin entistä virkaintoisemmaksi, en tajua mikä saa jonkun olemaan noin nihilistinen ?

Järkkärihän on korkeimmissa määrin palveluammattti. eikä mikään virkaintoisten käskyttäjien homma, ainakin nykypäivänä.
 
Viimeksi muokattu:

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Tuohan tekee sen kaverin entistä virkaintoisemmaksi, en tajua mikä saa jonkun olemaan noin
nihilistinen ?
Jep, aika paska fiilis jäi tuosta ja kukaan ei voittanut mitään. Korkeintaan jv-patu oman päänsä sisään krediittiä - "pakkohan sitä jotakin on käskyttää, kun minulla on tämmöinen valta kerrankin".

Järkkärihän on korkeimmissa määrin palveluammattti. eikä mikään virkaintoisten
käskyttäjien homma, ainakin nykypäivänä.
Juuri näin, tarvitaan sosiaalista pelisilmää jota sitten sovelletaan kulloisenkin tapahtuman sääntöihin. Mikään ei pitäisi olla varsinaisen kiveen kirjoitettua lähtökohtaisesti.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Jep, aika paska fiilis jäi tuosta ja kukaan ei voittanut mitään. Korkeintaan jv-patu oman päänsä sisään krediittiä - "pakkohan sitä jotakin on käskyttää, kun minulla on tämmöinen valta kerrankin".
Kaikista ei vaan ole tuohon hommaan, tämä patu on hyvä esimerkki siitä. Kerran olen nähnyt
sellaisenkin tapauksen jossa todella nuoren näköisellä järkkärillä lähti mopo todella pahasti keulimaan.

Kyseessä oli KTP-IFK -fudismatsi, ja joku sankari heitti jonkun paukkupommin kentälle. Tämä nuori
mies alkoi sitten tuiman näköisenä käymään läpi kaikki vieraskannattajien rivit ja otti jokaisesta kuvan puhelimellaan, menin pääjärkkärin puheille kun ärsyynnyin siitä sen verran pahasti, ja hän sanoi
ettei heillä ole oikeutta kuvailla ketään, se on poliisin hommia, sen jälkeen se taisikin vähän pistää
jäitä hattuun nuorelle alaiselleen.

Tämä taisi olla vuonna 2008, onkohan kaveri nykyään joku viranomainen ? :) Toisaalta poliisiksi ei
taida päästä jos on liian höyrypäinen, siinä taitaa karsiutua jo hakuvaiheessa pois.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös