Ootko paikan päällä tai tv:n varassa?Mikähän meininki LAHESSA olisi, jos Turkoosit eivät pitäis ääntä? Yleisö istuu aivan hiljaa muuten, mikä homma? eikö kaljaa saa?
Ihan streamistä seuraan. Nurmelle vähän muu yleisö innostui huutelemaan, mutta muuten (paitsi turkoosit) ollaan kuin kirkossaOotko paikan päällä tai tv:n varassa?
Siellä pari vuotta sitten tehtiin muutoksia tilamikkeihin, kun joka lähetyksessä kuului rasittavasti muutaman ihmisen kannatushuudot. Aina samat tyypit :'D Oli melko raskasta.
Sitä just yritin sanoa, että sitä mökää saa olla jonkin verran ennen kun lähetykseen asti kuuluu. Vierasjoukkueen 0-1 maali toki syö aina fiilistä.Ihan streamistä seuraan. Nurmelle vähän muu yleisö innostui huutelemaan, mutta muuten (paitsi turkoosit) ollaan kuin kirkossa
Itse katson köh köh muualta kuin Katsomosta peliä, ihan hyvin kuuluu taputtelua sun muuta kun on selostus pois päältä. Mutta oot oikeassa, oon nähnyt energisempääkin yleisöä, esim. Mikkelissä.Mikähän meininki LAHESSA olisi, jos Turkoosit eivät pitäis ääntä? Yleisö istuu aivan hiljaa muuten, mikä homma? eikö kaljaa saa?
Ainakin KalPan vieraillessa jyväskylässä nii oli järkkäri paimentamassa/uhkailemassa ulosheittämisellä jos kirosanoja kuului.Ilman mitään puukkoja mutta eikös Jypillä tällainen ole/ollut? Muistissa on jotkut pelit vuosikymmen takaperin jossa turvallisuudesta vastaava liivireinikainen kävi vierasfaneja hiljentämässä ja uhkailemassa porttikiellolla jos kirosanoja kuuluu.
Onhan noi solvaukset typeriä, mutten usko kirosanapoliisille olevan tarvetta. En silloin halleissa käynyt kun katsomossa röökiä vedettiin mutta muistan kyllä alusta saakka tulleen selväksi että lätkämatsit ovat paikka missä mitä tahansa voi kuulla. Rajumpaa se kielenkäyttö koulujen välitunnilla kuitenkin oli.
Mä oon oikeasti halunnut luulla, että tämä on joku palstavitsi :D Siis mikä linjaus tämmöinen on? Toki kai yksityinen organisaatio saa päättää ketä pitää yleisönään, mutta eihän tuossa ole mitään järkeä ja aika hyvin tukahduttaa vierasmatkat Jykylään.Ainakin KalPan vieraillessa jyväskylässä nii oli järkkäri paimentamassa/uhkailemassa ulosheittämisellä jos kirosanoja kuului.
Varmaan tässä on käynyt niinkuin muissakin palstavitseissä eli ne ovat paisuneet kuin pullataikina, mutta voin vahvistaa omakohtaisilla kokemuksilla et ei ole ihan tuulesta temmattu väite, jos kotipäädyssäkin on ollut pari viimeisintä kautta eräs vanhempi herrasmies jv-liivit päällä joka on jakanut noottia kiroilusta kotijoukkueen kannattajille. Itsekin on tullut päästyä hänen ripitettäväksi. Enkä mielestäni ees pahemmin kiroile katsomossa.Mä oon oikeasti halunnut luulla, että tämä on joku palstavitsi :D Siis mikä linjaus tämmöinen on? Toki kai yksityinen organisaatio saa päättää ketä pitää yleisönään, mutta eihän tuossa ole mitään järkeä ja aika hyvin tukahduttaa vierasmatkat Jykylään.
The tolppakin vielä siellä.
Ainut kerta (itse asiassa viime kotipelissä vs. IFK) Raksilassa, kun olen jv:n kanssa ollut sanaharkassa on, kun menin vieraslohkon sisääntulon kohdalle katsomaan Kärppien lämmittelyä. En tiedä oliko sillä merkitystä että mulla oli Kärppien huivi kaulassa mutta käski mut pois siitä. Pakko oli sitten kysäistä siinä vähän kärkkäästikin, että tuollahan on jokaisella muullakin sisääntulolla porukkaa katselemassa. Tuollainen +60v patu kun oli, niin ei hän siihen osannut mitään oikeaa syytä antaa kuin ohjasi vaan minut pois siitä.Itsekin on tullut päästyä hänen ripitettäväksi. Enkä mielestäni ees pahemmin kiroile katsomossa.
Tämä on kyllä mainio vesseli, näin jv-luvat omaavana olen monestikin kysellyt häneltä eri päätösten ja hänen sanomisian taustoja ja perusteita.Varmaan tässä on käynyt niinkuin muissakin palstavitseissä eli ne ovat paisuneet kuin pullataikina, mutta voin vahvistaa omakohtaisilla kokemuksilla et ei ole ihan tuulesta temmattu väite, jos kotipäädyssäkin on ollut pari viimeisintä kautta eräs vanhempi herrasmies jv-liivit päällä joka on jakanut noottia kiroilusta kotijoukkueen kannattajille. Itsekin on tullut päästyä hänen ripitettäväksi. Enkä mielestäni ees pahemmin kiroile katsomossa.
Ehkä parhaiten on jäänyt mieleen kun tämä samainen sankari otti erään henkilön fanikatsomosta puhutteluun, huusihan tämä henkilö erään vähän väärin vihelletyn tilanteen/kontaktin jälkeen niinkin rajun solvauksen kuin "hyvin vihelletty hei, idiootti".
Minä olen käynyt ainakin Hakametsässä tuolloin, ja kyllä se kielenkäyttö oli monta kertaluokkaa siivompaa sankasta tupakansavusta huolimatta. Ei siellä kovaan ääneen kiroiltu, koska sillä teki vain itsestään pellen. Solvauksia kuuli vastustajille ja tuomareille, joskus harvoin myös omille, mutta niissä oli joku ihan muu korkeakulttuurinen kielellinen idea kuin "v***n h**o", joka ihan suoraan sanottuna ei nosta esittäjäänsä edes päiväkodin välitunnin Eino Leinoksi. Ei vaadi kovin paljoa hoksottimilta huutaa vaikka "Seepralle lasit", mutta sekin menee melkein jo Juice Leskisen tasolla verrattuna liskoaivoista suoraan ilman sordiinoa purkautuvaan kirosanalitaniaan. Ala-asteen välitunnilla vielä se joka uskalsi sanoa pahan sanan, oli jotain. Sen jälkeen ketään ei kiinnosta, eikä sillä saa mitään ihailua. Mutta minä olenkin ainakin henkinen vanhus.En silloin halleissa käynyt kun katsomossa röökiä vedettiin mutta muistan kyllä alusta saakka tulleen selväksi että lätkämatsit ovat paikka missä mitä tahansa voi kuulla. Rajumpaa se kielenkäyttö koulujen välitunnilla kuitenkin oli.
Siinä on ainakin ollut asialla todella virkaintoinen kaveri, tuossa järkkärin hommassa olisi hyväAinut kerta (itse asiassa viime kotipelissä vs. IFK) Raksilassa, kun olen jv:n kanssa ollut sanaharkassa on, kun menin vieraslohkon sisääntulon kohdalle katsomaan Kärppien lämmittelyä. En tiedä oliko sillä merkitystä että mulla oli Kärppien huivi kaulassa mutta käski mut pois siitä
Juuri tätä samaa mietin. En tiedä näytinkö sitten habitukseltani siltä, että olen tsekkailemassa vastustajan fanikulmausta, että löytyiskö "tanssiparia" :D Tuossa kohtaa pelin alkuun oli varmaan puoli tuntia, niin ei siellä katsomossa edes juuri ketään vielä istunutkaan.Siinä on ainakin ollut asialla todella virkaintoinen kaveri, tuossa järkkärin hommassa olisi hyvä
olla käytännönläheinen ja tilannetajuinen, eikä olla tuollainen pilkunviilaaja. Ketä se olisi häirinnyt
että katsoit lämmittelyä juuri siinä kohdassa ?
Tuohan tekee sen kaverin entistä virkaintoisemmaksi, en tajua mikä saa jonkun olemaan noin nihilistinen ?Juuri tätä samaa mietin. En tiedä näytinkö sitten habitukseltani siltä, että olen tsekkailemassa vastustajan fanikulmausta, että löytyiskö "tanssiparia" :D Tuossa kohtaa pelin alkuun oli varmaan puoli tuntia, niin ei siellä katsomossa edes juuri ketään vielä istunutkaan.
Oikeasti tilannetajuinen järkkäri kyllä olisi antanut minun katsella lämpöjä ihan rauhassa siinä. Lisäyksenä vielä, että hän ei vain käskenyt minun mennä pois tuosta sisääntulosta, vaan mennä katsomaan lämmittelyjä omalle paikalleni (hallin toisessa päässä).
Jep, aika paska fiilis jäi tuosta ja kukaan ei voittanut mitään. Korkeintaan jv-patu oman päänsä sisään krediittiä - "pakkohan sitä jotakin on käskyttää, kun minulla on tämmöinen valta kerrankin".Tuohan tekee sen kaverin entistä virkaintoisemmaksi, en tajua mikä saa jonkun olemaan noin
nihilistinen ?
Juuri näin, tarvitaan sosiaalista pelisilmää jota sitten sovelletaan kulloisenkin tapahtuman sääntöihin. Mikään ei pitäisi olla varsinaisen kiveen kirjoitettua lähtökohtaisesti.Järkkärihän on korkeimmissa määrin palveluammattti. eikä mikään virkaintoisten
käskyttäjien homma, ainakin nykypäivänä.
Kaikista ei vaan ole tuohon hommaan, tämä patu on hyvä esimerkki siitä. Kerran olen nähnytJep, aika paska fiilis jäi tuosta ja kukaan ei voittanut mitään. Korkeintaan jv-patu oman päänsä sisään krediittiä - "pakkohan sitä jotakin on käskyttää, kun minulla on tämmöinen valta kerrankin".
Telkkarin perusteella ihan hyvä metelikin.HIFK-faneja reilu 600 Tampereella tänään, ja ihan kivan tifon kanssa saatu tehtyä.
![]()
Liigajoukkueiden kannattajaryhmät & kulttuuri kaudella 2023–2024
Länsi-Savo: Lukijalta - Surullista käytöstä Jukurifaneilta Ohhoh. Ikävää, että nuoriso on saanut noin huonon kokemuksen. Surullista. Omia lapsiani en välttämättä istuttaisi vierasfanien läheisyyteen millään paikkakunnalla, mut mistä tavallinen pulliainen voisi arvata minkälainen tivoli siellä...keskustelu.jatkoaika.com
Täytyy sanoa, että kotisohvalle välittyy aikasen hyvä tunnelma! Näiden välisiä finaaleja odotellessa :)HIFK-faneja reilu 600 Tampereella tänään, ja ihan kivan tifon kanssa saatu tehtyä.
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDStadilaiset kävivät hakemassa myllyt erätauolla Ilveksen kannattajapäädyssä. Lipunryöstöä ilmeisesti leikittiin.