Liigaan haluavien seurojen "auditointi" ja siihen liittyvä "napina"

  • 468 478
  • 2 594

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja juuri tämän takia olisi pitänyt pelata välivuosi kolmellatoista joukkueella. Tämä olisi kunnioittanut urheilullisuutta. Se olisi varmasti aiheuttanut lisäkuluja, mutta ne rahat olisi pitänyt laittaa Jokereiden ja SM-liigan maksettavaksi...

TV-sopimus tuotaa liigalle n. 30 miljoonaa vuodessa, mikä hakeminen Jokereilta oikeusteitse olisi ollut vaikeaa. Laiha sopu on aina parempi kuin lihava riita.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Tekopyhää.

Vahva sama! Mitähän tällä tahdotaan sanoa? Liigassahan näitä pitäs olla, eikä Mestiksessä. Sympatiaa tällä saa, mutta oikeesti? Iso kysymysmerkki vielä tähän!

Miksi tää järjestetään nyt, eikä silloin kun koko arpajaiset päätettiin järjestää? Entä, olisiko sama protesti Vaasassa tai missään muulla, jos joku toinen jengi olisi noussut? Niinpä!

Tää arpajainen on ollut tiedosaa jo ajat ja nytkö se sitten vasta konkretisoituu? Valot päälle!!!
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Pelicans voitti paikan oikein, mutta Sport on voittanut sen väärin. Näköjään kuulut niihin jotka ovat sitä mieltä että valintakriteerit mitä liiga on asettanut on Sportin vika?

En tietenkään syytä Sportia. Totesin vain sen, että SM-liiga on tämänpäiväisellä päätöksellään aiheuttanut tahran Sportin seurahistoriaan. Tuskin sinäkään olet tästä "saavutuksesta" ylpeä.
 

Ihmemies

Jäsen
"Olenkin varma, että juhlat käynnistyvät lauantaisen pelin jälkeen."
Väärin tuuletellä tässä vaiheessa kautta jotain kabinetti-nousua.
Miten vaikuttaa pelaajiin, jos juhlitaan nyt, eikä ole oikeastaan mitään panoksia jäljellä. tai no mitäpä sitä miettiä, koko kausi on jo pilalla.

Eiköhän tuolla viitattu jokaisen henkilökohtaisiin juhliin. Tietääkseni mitään yleisiä juhlallisuuksia ei olla järjestämässä ja hyvä niin.

Tekopyhää. Vaasassa tajuttu kuin noloon valoon Sport joutui. Sydän kuitenkin innoissaan liigapaikasta, niin niitä yläfemmoja vedettäisiin muillakin paikkakunnilla jos liiga olisi toisin valinnut.

Ei muuta ultras kun nautitte nyt. Voititte tämän väännön.

Tämä kertoo enemmän sinusta ja miten sinä olisit asiasta ajatellut Kouvolan tullessa valituksi. Teksti on kirjoitettu täysin tosissaan ja sydämestä, joka sykkii urheilullisten arvojen puolesta. Ultras 06:n sisällä päätös on otettu hyvin ristiriitaisin tunnelmin vastaan. Jo kauden aikana asiaan otetttiin kantaa yhdessä KKP:n kanssa Kouvolassa ja bandiksella kotipelissä. Nyt on kuitenkin oiva mahdollisuus saada asialle näkyvyyttä.
 
Viimeksi muokattu:

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ultrien protestista tuli ensimmäisenä mieleen että aika turvallistahan nyt on mielenilmauksia suorittaa kun liigapaikka on jo plakkarissa. Ja ottelussakin vastassa aina kiihottava JypA, niin ei siinä oikein millään tasolla juuri kummia menetä vaikka yhden lauantain ottaakin ns. vapaaksi.

Ihmettelen kyllä miten Rannisto kuvittelee ettei liigan tämänhetkinen toiminta tule jatkossa edelleen vähentämään jääkiekon suosiota Suomessa ja sitä myöten myös niitä ihania sponssi-€uroja millä näitä omaa oksaa sahaavia päätöksiä ja muita touhuja perustellaan.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Melko ennalta-arvattavaa että helvetillinen älämölö syntyi auditoinnin tuloksen julkistamisen jälkeen. Sanoisin että ihan turhaa kitinää. Näin ne asiat menee ammattiurheilussa ja näin niiden kuuluukin mennä. Yksi organisaatio lähti ja toinen valittiin tilalle. Sitä paitsi urheilullisuuden perään huutelijat unohtaa että voittamalla sarjan keväällä aukeaa portit kun kriteerit on kunnossa. Mikäli Demari-Ismoa ei kiinnosta keskittyä hankkimaan joukkueelleen Liigapaikkaa pelaamalla, voi hän keskittyä vaikka vappumarssille. Ja kun tuo Ika ja vappumarssi tuli puheeksi, todettakoon että Puukuorman ja vappumarssin ero on siinä että. Puukuormassa puupäät menee edellä ja punainen lippu tulee perässä. Kun taas Demareiden vappukulkueessa punalippu menee puupäiden edellä (;
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Oli kyllä huikeaa viihdettä tuo A-Studio. Miehekkäästi esiintyneellä Tamilla jäi tosin sama levy pyörimään jo viiden minuutin jälkeen. Paremmin asiaan perehtyneillä juontajilla ohjelma olisi ollut kyllä vielä mielenkiintoisempi.

Tämä Rannisto on kyllä melkoinen tapaus. Väkisinkin tulee mieleen, että onko joku tehnyt hänelle käsikirjoituksen valmiiksi, ja tarkoituksenakin on vain kaataa likavesi hänen niskaansa. Heti aluksi julisti koko kansalle, kuinka "SM-liiga ei kiinnosta ketään ja taloudet on retuperällä". Hyvää peeärrää.

Sitten lähti jankkaamaan Tamin kanssa. Kuka tahansa normaalijärjellä varustettu ihminen skippaisi tuon, koska tajuaisi jo etukäteen, ettei vänkääminen #79:n kanssa voi johtaa yhtään mihinkään järkevään. Jos Rannisto kirjoittaisi tälle palstalle, niin lähtisi ihan varmaan länkyttämään siffan ja tosifaninkin kanssa sivutolkulla.

Ohjelman todellinen punchline oli kieltämättä tuo galluptulosten julkaisu ja sitä seurannut räpistely.

Auditointiryhmän jäsenetkin sitten selvisi. Rannisto, HPK:n bisnesguru Risto Korpela ja "liiton" Matti Nurminen olivat siinä ainakin. Jos en väärin muista, niin kolmas liigan mies oli Tommi Virkkunen, mutta Mestiksen valitseman edustajan nimi ehti jo unohtua.

Nurmisen edellä heittomerkit sen takia, että on toki myös liigahallituksen jäsen. Ei sillä, että tätä ryhmää nyt tarvisi erityisesti syyllistää. Hehän tekivät kaiketi vain tämän valinnan/suosituksen jo ennalta selvään auditointiin liittyen, eivätkä tässä yhteydessä tehneet päätöksiä järjestelmästä.

Toki samoja miehiä on sitten ollut alunperinkin näitä paskoja päätöksiä jo suunnittelemassa ja nuijimassa. Lähinnä ihmettelen Nurmisen, jonka pitäisi olla liiton vanhan kaartin marionetti, motiiveja.
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ultras 06 | Mielenilmaus Sport-JYP-Akatemia pelissä 1.3
Tämä on erittäin hyvä, toivottavasti kaikki lähtevät tähän mukaan.
Paljon parjattu utlras näyttää JÄLLEIN niitä puoliaan, miksi he ovat tässä kannattamisessa Suomen parhaita. Fanaattisuutta riittää, en ole varma pystyvätkö kaikki enään tulemaan jäähalliin, toivottavasti.

Sarjapaikan varmistuttua nämä mielenilmaukset ovat omasta mielestäni yhtä tyhjän kanssa. Hieno harrastus tietenkin ja hyvä että nauttivat siitä mitä tekevät, mutten antaisi minkäänlaista painoarvoa tälle. Etukäteen vaikka joka pelissä sama homma olisi ollut tekemisen meininkiä. Korostan että kyse on vain omasta mielipiteestäni. En trollaa, enkä ole Sportvastainen.

Edit: Pat_LaFontaine kirjoittikin ylle sen mitä tässä hain. Samaa mieltä.
 
Viimeksi muokattu:

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Suosikkijoukkue
KK
Se on sit moro vaan! Eikös se asia ole Sport? Ei Ultras! Hyvää settiä katsomossa, mutta jos Sport ei kiinnosta, niin ei voi mitään. Kannattaa ruveta harrastaan jotain ihan muuta sit varmaan. Ite olen ollut siellä katsomassa sportia 2-divarissakin ja aina on kiinnostanut vain ja ainoastaan sportin otteet kaukalossa. Vitut kiinnostanut ympäröivä maailma. Jos joku on oikeesti tota mieltä, ehkä jääkiekko ei olekaan se hänen juttunsa.


On se hienoa, jos tää paska kaatuu nyt Sportin päälle. Morjens vaan tosiaan. Kyllä meitä TOSIFANEJA riittää.
Itse kyllä ymmärrän Ultraseja. Heille kun jääkiekko on urheiluseuran kannatusta, eikä pörssiuutisten seurantaa. Kyllä urheilullisuus näivettyy pikkuhiljaa ja itsekin alan olla samoilla linjoilla. Mitä järkeä on tukea Liigaa joka kasvattaa syöpää rakkaassa lajissa. Nyt jo huomaa, miten jääkiekko menettää otetaan arvostettuna urheiluna Suomessa. Asia ei varmasti parannu tällä eikä Suomessa ole ikinä arvostettu showpainia. Miksi minäkään siis menisin mahdollisesti 2015-2016 seuraamaan KooKoon ottelua lajiin, jota en oikein tunnusta kilpaurheiluksi ja sitä hallinnoi päättäjät, jotka eivät ymmärrä lajista mitään, vaan yrittävät saada osinko herroille.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
En tietenkään syytä Sportia. Totesin vain sen, että SM-liiga on tämänpäiväisellä päätöksellään aiheuttanut tahran Sportin seurahistoriaan. Tuskin sinäkään olet tästä "saavutuksesta" ylpeä.
Olen onnellinen että Sport pelaa liigassa ensi vuonna ja olen ylpeä seurajohdon hienosta työstä Tamin jälkeen. Olen myös ylpeä saavuteista viireistä mestiksessä. Minun mielestäni se ei ole tahra Sportin seurahistoriaan että meidät valittiin liigan, vaan sekin on osoitus että asiat ollaan tehty oikein.

Se että joku kusipääporukka on keksinyt että näin tehdään, ei ole Sportin vika edelleenkään.
 

Toveri -82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO, HPK, ManU & #42 Lada Laatikainen
On tuo Rannisto kyllä varsinainen lapanen. Katsoin illan A-studiota ja Tami söi hänet elävänä ja Rannisto näytti kuin pelästynyt peura joka on jäämässä auton alle. Kyllä Liiga voi hyvin Ranniston hyvissä käsissä (sarkasmia jos joku ei ymmärtänyt).
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Itse kyllä ymmärrän Ultraseja. Heille kun jääkiekko on urheiluseuran kannatusta, eikä pörssiuutisten seuraaminen .

Nyt menee kyllä puurot ja vellit sekaisin. Tai, miten sen nyt sitten ottaa.
Mulle tärkeintä on seurata Sportia. Miksi tätä ei järjestetty ajat sitten? Miksi nyt?

Mua ei oikeesti kiinnosta, kuin oman suosikkijoukkueeni seuraaminen. Säännöt oli selvät ja kaikki sinne halusi. Nyt valittiin näin ja olisiko Kouvolasta tullut vastaavaa myötätukea? Tuskin! Eikä silläkään ole väliä. Pääasia, että tulevaisuudessa me nyt vaan satutuaan pelaan liiga ja tekopyhyyttä on nyt alkaa tinttaileen.

Mä en siis ymmärrä, en alkuunkaan! Mulle nyt on jokatapauksessa tärkeintä jääkiekko ja miten oma suosikkijengi siinä pärjää. Jos joku väittää, että LeKiä on mukavempi vaan periaatteesta katsoa, kuin hifkiä, niin mikäs siinä. Onneks meillä Pohjanmaalla on todennäkösesti tähänki mahdollisuus S-Kiekon muodossa ensi kaudella. Mä nautin nyt tästä, jota olen yli 30-vuotta henk.kohtaisesti odottanut. Eikä siinä ole mielestäni mitään väärää, koska säännöt oli jokaiselle entuudestaan selvät.

Periaatteet, joopa joo! Niiden aika olisi ollut ajat sitten, eikä nyt. Nyt tää on pelkkää tekopyhyyttä, jota joku finninaama motorisoi. Tää on mun mielipide.

Ja näsäviisastelijoille tiedoksi. Ei, ei ole mielipide tai takki kääntynyt. Valintatapa on perseestä, mutta se ei ole edelleenkään Sportin syy. Mä kannatan Sportia ja mua kiinnostaa ainoastaan heidän edesottamukset, sarjatasosta riippumatta. Jos tekee mieli kutoa vaikka villasukkaa jääkiekko-ottelun sijaan, niin siitä vaan. Toivottavaa olisi, että jääkiekkofanit kävisivät kuitenkin katsomassa omaa suosikkiaan. Pakko ei toki ole, valinta on vapaa. Mä en vaan itse voisi jättää yhtään Sportin ottelua väliin jonku angstin takia. No, jokainen tavallaan.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Jokereiden toiminta ei mahdollistanut reilua karsintaa. Reilua olisi ollut pelata ensi kausi 13 joukkueella, tv-sopimus ei mahdollistanut tätä.

Tästä ollaan ihan samaa mieltä. Eli 13 joukkueella olisi pitänyt ensi kausi mennä ja sitten karsia seuraavana keväänä ilman kabinetteja, mutta näinhän ei tule tulevaisuudessakaan tapahtumaan.
 

Ihmemies

Jäsen
Protesti ei ole seuraa vastaan tai seuralle kohdistettu, vaan tätä uutta "järjestelmää" kohtaan, joka on tulee olemaan alusta loppuun mätä ja ehkä myös murha monille meidän tämän kauden rakkaille vastustajille. Protestissa ei ole kyse todellakaan mistään tekopyhästä "kettuilusta" häviäjille, vaan aito huoli koko systeemin tilasta ja kehityksestä. Urheilussa parhaat fiilikset syntyvät niistä URHEILULLISISTA onnistumista, mutta myös pettymykset kuuluvat osaltaan tähän. Näitä karsinnat ovat juuri olleet parhaimmillaan/pahimmillaan, meidänkin osalta.

Se, että oma seura voitti nämä kabinettikilpailut, ei poista sitä tosiasiaa, että tämmöistä tilannetta ei tule hyväksyä. Se on tekopyhää jos jokin... "Kunhan itse päästään, niin ei muuten väliä".
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
On tuo Rannisto kyllä varsinainen lapanen. Katsoin illan A-studiota ja Tami söi hänet elävänä ja Rannisto näytti kuin pelästynyt peura joka on jäämässä auton alle. Kyllä Liiga voi hyvin Ranniston hyvissä käsissä (sarkasmia jos joku ei ymmärtänyt).

Miten Tami söi Ranniston elävältä? Kertomalla Tutosta, Kärpistä ja Sportista?
 
Suosikkijoukkue
Punavalkoiset Vaasan Ylpeydet
Nyt menee kyllä puurot ja vellit sekaisin. Tai, miten sen nyt sitten ottaa.
Mulle tärkeintä on seurata Sportia. Miksi tätä ei järjestetty ajat sitten? Miksi nyt?

Korkki kiinni ja valot päälle, parahin Pat!

Pohja ja mielenkiinto urheiluseuran kannattamiselta menee, jos se ei perustu enää lainkaan urheilullisuuteen. Liigakin on ollut suljettu juuri sen takia, että suomikiekko on ollut täynnä omaan napaan katsojia. Ja ei muakaan kiinnosta muiden kuin Sportin menestys, mutta mua kiinnostaa mahdollisuus kilpailla muiden kanssa. Ilman sitä mahdollisuutta on ihan sama, mitä jäällä tai katsomossa tapahtuu.

Avoimen liigan puolestahan me Sportin kannattajat on oltu aina. Ultrasienkin edellinen kannanotto on niinkin tuore kuin tammikuulta (Ultras 06 | Liigan uudesta sarjajärjestelmästä ). Silloin oli jo tiedossa, että Sport on hyvin lähellä liiga-paikkaa.
 

A Siente

Jäsen
Voisivat myös muutkin kannattajat kuin pelkät Ultrasit järjestää mielenilmauksia uutta järjestelmää vastaan. Jatkoajalla hyssyttelemällä ei mikään tule koskaan muuttumaan. Itseäni lähinnä ärsyttää, että monet vastustavat kabinettia, mutta eivät ole valmiita taistelemaan sitä vastaan. Tyhjät katsomot, tuhannet ihmiset protestoimassa liigan hallitusta ja jääkiekkoliittoa vastaan. Eiköhän jopa Rannisto ala ymmärtämään, että virheitä on tehty ja paljon. Mutta ei, tyydytään vain tähän jääkiekon tappamiseen ja ollaan hiljaa.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC

tosiasia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
MrMacmanaman kirjoitti:
Ei kyllä todellakaan mitään juhlia tässä vaiheessa, kun mitään juhlimisen aihetta ei ole. Voi toki olla tyytyväinen ja iloinen, että saatiin liigapaikka, mutta mitää juhlittavaa siinä ei ole. Nytkin tosin siellä on Sport huiveja näkynyt yöelämässä ja ilmeisesti tuossa tiedotustilaisuudessakin oli joku kisakatsomo. En voi ymmärtää.

Liigan johtajat tässä vain juhlii, ei tätä oikein kukaan muu voi mitenkään vakavasti ottaen riemuita. Vähän sama, jos Suomen mestaruus ratkaistaisiin kabineteissa, juhli sitä siinä sitten, kun ollaan parhaita "Kalen" mielestä? Diktatuuri tästä tulee mieleen. Liigan päättäjät ilmeisesti onnistuivat viemään ainakin osalta Sportin kannattajista nousun "riemun", pitkän odottamisen jälkeen mikä on hyvin valitettavaa. Olisitte ansainneet parempaa Sportin tukijat.

Liigan nykyisen logiikanhan mukaan Sportin pitäisi seuraavaksi aloittaa tyhjennysmyynti. Homma on selvä ja rahat vain ulos. Talous kiittää, mikä ehkä näkyy jossain seuraavilla kausilla, jos näkyy.
 
Suosikkijoukkue
Sporttiuutiset
Mä en vaan itse voisi jättää yhtään Sportin ottelua väliin jonku angstin takia. No, jokainen tavallaan.

Eikös tuossa Ultrasien mielenilmauksessa (linkki löytyy aiempana) ole kyse 10 min ensimmäisen ERÄN osalta. Ei koko ottelu.

Ranniston kysymys "keneltä on kysytty" galluppiin liittyen on ihan aiheellinen. Yleensä gallupeiden tuloksissa sanotaan edes se, montako on vastannut. Ja nyt varmaankin lähinnä HC-lätkähemmot ovat lähettäneet tekstarin. Ei "koko kansan" mielipide, mihin Rannisto viittasi. En puolustele, vaan tulkitsen tilanteen noin.
 

HockeySpirit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Ai saatana kun olis ollu Liigan yhteistyökumppaneilla pokkaa lähteä menemään tämän kabinettipelleilyn myötä. Sillä olisi voinut olla jotain vaikutusta, mutta eipä tässä tavallisella tallaajalla taida olla muuta vaihtoehtoa kuin äänestää jaloillaan.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Reijo Paajanenhan se oli se ryhmän viides jäsen, jota en muistanut. Ex-SaiPa siis. Mestiksen todellisuudesta ei tainnut siis olla kartalla kukaan tuossa porukassa. Ei kai katsottu tarpeelliseksikaan.

Mistä tämä viiden henkilön lisenssitoimikunta (tjsp) on päättänyt?

Siitäkö, kuka hakijoista nostetaan? Vai tämän lisäksi siitä, että urheilullisesti liigaan ei enää voi nousta?

Luulen, että ryhmä on annetuissa raameissa päättänyt ainoastaan nostettavasta seurasta ja päätös sarjajärjestelmästä on tehty isommassa greemiossa. Jos näin on, tämä lisenssitoimikunta on tehnyt aivan perustellun ja sinänsä hyvän päätöksen valitsemalla juuri Sportin. Tässä tapauksessa kyseistä instanssia on turha syyttää yhtään mistään.

Kaikesta huolimatta on valitettavaa, että tähän on tultu. Kannattajien mielipidettä vastaan tehty päätös johtanee siihen, että tempoilu ja sekava ilmapiiri sarjakiekkoilun ympärillä jatkuu.

Henkilökohtaisesti pidän taavoittelemisen arvoisena järjestelmää, joka mahdollistaa urheilullisen nousemisen ja putoamisen terveellä tavalla. Terveellä tarkoitan sitä, että asiansa hyvin hoitamalla sekä nousevat että putoavat seurat voisivat jatkaa toimintaansa ilman mittavia mullistuksia.

Mielestäni Suomen kaltaisessa kiekkomaassa olisi tähän hyvät mahdollisuudet, mutta töitä se toki vaatisi. Nyt tehty päätös sarjajärjestelmästä sotii tätä "ihannetta" vastaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös