Liigaan haluavien seurojen "auditointi" ja siihen liittyvä "napina"

  • 468 415
  • 2 594

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Rannisto puhuu täyttä paskaa edelleen ISTV:ssä.

"Liigalisenssi voidaan ottaa pois liigajoukkueilta, jos ne hoitavat asiansa huonosti." Tekevät tappiota tai jotain sellaista.

Tuo ei todellakaan tule tapahtumaan kultapossukerhossa IKINÄ!!!

Eihän tuo saatanan pelle voi uskoa tuohon millään itsekään? Ainakaan haastattelijat Vesa Rantanen ja Antti Pärnänen eivät usko ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:

J.Petke

Jäsen
Ja vielä ihmetellään miksi päättäjien nimiä ei haluta lähteä ruotimaan julkisesti. Nyt jo Rannisto leimattu huumeidenkäyttäjäksi ja suomalaiset tuntien alkaisi muillekin tappouhkauksia satelemaan, jos nimet pistettäisiin lehtiin.

Tamminen huuteli taas tuttuun tyyliinsä tuuleen. Noh, pääasia oikin varmaan taas saada leijona 79:n nimi esille ja oma ego pönkitettyä.

Säälittävällä tavalla nostettiin Sport mutta onnea silti vaasalaisille.
 

Simppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat
Hienoa tämä nykymaailman meno. Raha on ainoa asia mikä ratkaisee. En vaan voi ymmärtää Sportin nostamista ilman pelillisiä ansioita. Ok, toki Sport voi voittaa tämän kauden Mestiksen. Mutta miksi muut seurat jatkavat enää tätä kautta. Pahoin pelkään että viimeinen sammuttakoon valot Mehtimäeltä.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Sport oli ajoissa liikenteessä (taisivat tietää tuloksen) ja on myynyt hurjasti pleijarikausikortteja. Kyllä Vaasassa edelleen urheilu ja voittaminen kiinnostaa.

Jos myynti on tapahtunut ennen päätöstä, on kyseessä katsojien kusetus. Myytävä tuote on muuttunut niin oleellisesti, että vähemmästäkin on kuluttaja-asiamies tehnyt päätöksiä...
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Olen ollut tietoinen, että tämä uusi toimitusjohtaja on aikamoinen komeetta. Mutta että kyseessä on näin suuri virtuoosi tuli minulle hieman yllätyksenä. Sellaista paskaa suoltaa, että en ole ennen noin lyhyessä ajassa edes liigan ammattiorganisaatiolta noin pienessä ajassa tälläistä settiä aiemmin kuullut.

Meni kuten arvelinkin, kerrotaan että tosi hyvä systeemi ja meidän tekemisessä ei ole mitään vikaa. Kaikille hieno järjestelmä. Uskomatonta, aivan uskomatonta. Pitäkää se kuuluisa tunkkinne ja Kal€liittokin siunaa tämän järjestelyn sekä järjestelmän... Syvä on epäusko tätä tilannetta kohtaan.

Hyvät näytöt on aiemmaltakin ajalta, 2000-2008 teki niin gutaa kaikille. Ikuisuuteen voidaan argumentoida että tämä ei tuhoa suomalaista jääkiekkoa, aina voidaan vedota johonkin. Mutta tämä voi tuhota esimerkiksi jääkiekon kouvolassa, mutta hei pelataanhan sitä muuallakin ja mitä sitten jos muutama 100 000 taajama nyt vähän kärsii - onhan tämä iso maa.

Nyt varsinkin tämän amatöörimäisen puuhastelun jälkeen toivon, että TUTO tai joku muu vie tämän systeemin oikeuden eteen.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Olen pahoillani, että Liiga on valmis oman etunsa suojelemiseksi uhraamaan jääkiekkokulttuurin Suomessa. Olen kuitenkin yllättynyt, että myös jääkiekkoliitto osallistuu tällaiseen toimintaan. Tämä on häpeäksi jääkiekolle. Luultavasti nuo prosentit jotka vaikuttivat päätökseen on tehty niin, että Sportin nousu varmistetaan. Uskomatonta on myös se, että ei kehdata ääneen kertoa ketkä päätöksen takana on.
 

Sic

Jäsen
Hienoa tämä nykymaailman meno. Raha on ainoa asia mikä ratkaisee. En vaan voi ymmärtää Sportin nostamista ilman pelillisiä ansioita. Ok, toki Sport voi voittaa tämän kauden Mestiksen. Mutta miksi muut seurat jatkavat enää tätä kautta. Pahoin pelkään että viimeinen sammuttakoon valot Mehtimäeltä.

Jepjep, kyllä noissa liigan johdon puheissa enemmän liikeasiat kuuluvat kuin se urheilullinen puoli.

On se surullista miten sm-liigan sarjasysteemi on saatu näin näivettyneeseen tilaan.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Jos myynti on tapahtunut ennen päätöstä, on kyseessä katsojien kusetus. Myytävä tuote on muuttunut niin oleellisesti, että vähemmästäkin on kuluttaja-asiamies tehnyt päätöksiä...

Kusetusta tai ei. Sportin fanit katsoo voittavaa lätkää mieluusti, tälläsistä päätöksistä huolimatta. Ja sama tuote siellä edelleen on. Mestiksen mestaruus on ollut ainoa tavoite ja se tullaan myös ottamaan. Kyllä siellä katossa viireille tilaa riittää.
 

tolppa83

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Onpas sekava olotila. Ei tämän näin olisi kuulunut mennä.

Onnellinen olen siitä, että Sport nousee liigaan, mutta se tapa ei ole "oikea". Onnellinen olen myös siitä, että mun seuralle ei tullut niskalaukausta, mutta voin ainoastaan kuvitella muiden hakijoiden (seura & kannattajat) epätoivoisia mietteitä. Pelkään myös tulevaa, pitääkö vuosi toisensa perään puolustella Sportin kabinettinousua, vaikka minä itse tai Sport ei ole siihen syyllinen?
Pelkään myös suomikiekon puolesta, mitä tapahtuu sen jälkeen, kun 16 joukkuetta Lügassa on täynnä?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Kusetusta tai ei. Sportin fanit katsoo voittavaa lätkää mieluusti, tälläsistä päätöksistä huolimatta. Ja sama tuote siellä edelleen on. Mestiksen mestaruus on ollut ainoa tavoite ja se tullaan myös ottamaan. Kyllä siellä katossa viireille tilaa riittää.

Entä ensi kaudella, kun voittoja ei tule edellisten vuosien malliin? Onkohan Sportilla paluulippu hankittu, vai pitääkö se ostaa erikseen.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pelkään myös tulevaa, pitääkö vuosi toisensa perään puolustella Sportin kabinettinousua, vaikka minä itse tai Sport ei ole siihen syyllinen?

Pitää. Kannattaa totutella ajatukseen, että jokainen ketju tulee olemaan seuraavat pari vuotta täynnä erilaisia Spokerit, AuditointiSport jne. juttua ja sen jälkeenkin sitä esiintyy lähes päivittäin jossain. Miksi näin on? Koska Jatkoaika.

Itse päätökseen pakkoa sanoa, että onpahan aikamoinen farssi. En edelleekään vaan voi tajuta miksei nousijaa voitu ratkaista pelaamalla. Ja tähän väliin on ihan turha huudella mistään lyhyistä valmistautumisajoista, koska ihan samalla aikataululla sieltä alhaalta on aina noustu, jos joku on karsinnat voittanut.
 

Infernal

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Rannistolta kysyttiin, että mikäli Sport ei olisi jättänyt hakemusta, niin olisiko joku muu kolmesta joukkueesta noussut Liigaan ensi kaudeksi. Vastaus oli selkeä: kyllä. Nyt jos joku kolmikosta TUTO, KooKoo tai Jukurit voittaa Mestiksen mestaruuden tällä kaudella, se voi anoa nousua vasta kaudeksi 2015-2016!!

Näinollen tämä koko lisenssijärjestelmä ja auditointiprosessi on saatettu melko epäilyttävään valoon. Epäreilua ja epäloogista. Onko edes lainmukaista?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Näinollen tämä koko lisenssijärjestelmä ja auditointiprosessi on saatettu melko epäilyttävään valoon. Epäreilua ja epäloogista. Onko edes lainmukaista?

Mitä lakia tuohon pitäisi soveltaa kysyn vain. Liiga on Oy ja sanelee aika lailla miten haluaa toimia.
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pelkään myös tulevaa, pitääkö vuosi toisensa perään puolustella Sportin kabinettinousua, vaikka minä itse tai Sport ei ole siihen syyllinen?

Miksi sitä pitäisi jotenkin puolustella. Järjestelmä oli typerä, mutta lähtökohdat oli kaikille samat ja yrittäjiä oli kolme muutakin, mutta Sport oli näistä selkeästi paras vaihtoehto ja olisi väärin jos fanit joutuisivat tämän systeemin takia puolustelemaan kabinettinousua.
Mun mielestä Vaasassa tulisi nauttia tilanteesta ja jättää kommentit kabinettinoususta omaan arvoonsa.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Entä ensi kaudella, kun voittoja ei tule edellisten vuosien malliin? Onkohan Sportilla paluulippu hankittu, vai pitääkö se ostaa erikseen.

Mitähän tälläkin nyt sitten tarkoitat? Toiseksi, Liigasta ei voi pudota, joten paluulippua ei tarvi. Korkeintaan kukat haudalle.

Kyllähän tän arvasi, millainen vääryys tämä jokasen mielestä oli, mutta mitä niiden olisi pitänyt päättää, ettei se olisi ollut farssi? Joku toinen jengi tai tappaa kokonaan Mestis? Ärsyttää tällänen jeesustelu! Ei tämä mikään tyylinousu ollut, mutta jokanen tiesi viimeset puoli vuotta juonen, niin nyt kun se oli Sport, oli tämä järkyttävä farssi. Sitä se ei ilmeisesti olisi ollut, jos nousijana olisi ollut mikä tahansa muu seura? Tämä ei siis Radiopäälle, vaan yleisesti näille jeesusteluille. Päätös on annettu, yhden tuli voittaa ja se voitto nyt tuli meille, turvat kiinni ja katse huomiseen.
 

Pervert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitospaidat
Joko vaasalaiset ovat kokoontuneet torille?

Istuin paskalla kun Sport nousi liigaan.

Liiga ok, mutta tapa jolla se tehtiin, tulen aina ja ikuisesti huomauttamaan seurajohtoa karsintojen myynnistä katkarapualttarilla.
 
Ikalla menee taas lujaa. TUTO nostamassa oikeusjuttua, vaikka oli itse mukana auditoinneissa. Täh?

Eli jos on itse ollut ehdokkaana, niin päättäjien päätöksestä ei saa valittaa?

Farssihan tämä on ja sääliksi käy Sportin faneja. Tuskin kukaan haluaa tällä tavalla liiganousun tehdä, ei ainakaan urheilufanit.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Ikalla menee taas lujaa. TUTO nostamassa oikeusjuttua, vaikka oli itse mukana auditoinneissa. Täh?

Joku ehdotti tota puupäätä vielä Mestiksen kehitysjohtajaksi. Huikea kaveri. En mä huono häviäjä ole. Olisikohan Tuto harkinnut oikeustoimia, mikäli se olisi voittanut arvonnan? Hauska kaveri. Pitääpä muistaa, jos tulee pleijareissa vielä vastaan.

Ismo on tehnyt, itsestään pellen....
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös