Liigaan haluavien seurojen "auditointi" ja siihen liittyvä "napina"

  • 468 621
  • 2 594

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
kauhea kitinä joka puolella kun Liigaan nostettu Sport putosi puolivälierissä.
Itsellä lähinnä vahingoniloa jääkiekkopäättäjiä kohtaan, niiden suuntaan kaikenlaiset imagotappiot ovat enemmän kuin toivottavia.
...
Nythän auditointiin osallistuneiden pitäisi olla innoissaan. Nyt on astetta parempi mahdollisuus nousta. Eri asia onkin, ketkä jäljellä olevista oikeasti haluaa voittaa sarjan. Olisihan se uskottavuuden antikliimaksi voittaa Mestis ja kertoa ettei me ihan oikeasti kyetäkään nousemaan vaikka osallistuttiin siihen auditointiin.

Toivosin todella paljon tässä tilanteessa Jukureiden mestaruutta. Ihan silkkaa uteliaisuuttani. Haluaisin nähdä kuinka tosissaan Mikkelissä ollaan. Ikävä kyllä tuota ei tapahdu.

Tätä levyä olet soittanut niin kauan kuin muistan viestejäsi mestispuolella lukeneeni. Tosin minun on ikävä kyllä pakko pilata ilosi, lüga ei tule ikipäivänä päästämään enää ylimääräistä joukkuetta (pakollisen neljännentoista lisäksi) potille. Eli vaikka miten toivoisit Toivakan nöyristelevän tiedotuksessa että "kyllä se Dieppe oli oikeassa ja ei me tosissaan olla koskaan oltu kun on rahat loppu ja niin huono kasvuympäristökii ja ollaanhan me ihan paskoja muutenkii :'( ", niin tällaiselle tiedotukselle ei ole koskaan tarvetta. Jukurit voi voittaessaan toitottaa vaikka tuomiokirkon katolta koko kansalle että "me otetaan liigapaikka" ja Rannisto tulee pitämään tiedotustilaisuutta jossa kertoo että "suoritetaan nyt ensi kauden aikana uusittu auditointiprosessi mestarijoukkueelle jonka päätteeksi ehditään kyllä löytää riittävät puutokset organisaatiossa.. Ei ku siis tehdään päätös nousukelpoisuudesta". Toivon siis itsekin Jukureiden mestaruutta ihan siitä ilosta että päättäjätahot pääsevät jälleen kerran laukomaan silkkaa paskaa jääkiekkoyleisölle. Hyvin jos käy niin useampikin kannattaja pystyisi tästä vetämään johtopäätökset sen suhteen, kannattaako mädännyttä toimintaa tukea. Toki minulle kelpaa myös TUTOn tai KooKoon mestaruus samasta syystä.

Loppu on juurikin arvoisensa, mutta Sportin faneilla ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Se olisi eri asia mikäli Vaasassa olisi torijuhlat nousun kunniaksi ja fanit laulaisivat maammelaulua käsi vieruskaverin kaulalla.

Toistan itseäni kun kirjoittelen että vaasalaisia on aivan turha syyllistää tilanteesta. Jääkiekkoliitto yhdessä liigapäättäjien kanssa on pedannut tilanteen sellaiseksi että tämänkeväiset farssit ovat mahdollisia. Nousujuhlat liiton saunalla.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Jatkuuko tämä tarina nyt niin, että jos vaikka KooKoo voittaa Mestiksen parin viikon päästä ja on ensi kaudella esim. Mestiksen 9. niin se nostetaan Liigaan tämän kauden menestyksen + auditoinnin perusteella?

Vai miten tämä laajennussuunnitelma menee? Pitääkö nousijan ensi kaudellakin pärjätä Mestiksessä?

Siinä on se pikku ero, että KooKoo voittaisi pelaamalla nousun kun taas Sport voitti kabinetissa.

Minun mielestäni Sportin fanien on turha ottaa itteensä tätä keissiä. Tässähän kritisoidaan tätä älytöntä kabinettipäätöstä millä ei ollut urheilullisuuden kanssa mitään tekemistä. Varmasti fanien mielestä fiilis hävityn puolivälierä sarjan jälkeen on surkea ja siihen päälle vielä ivataan. Itsekin naureskelen koko asialle ja mielessäni ilkun tälle PÄÄTÖKSELLE, mutta en Sportille, vaikka se varmastikkin tuntuu siltä että iva kohdistuu teidän seuraan.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Siinä on se pikku ero, että KooKoo voittaisi pelaamalla nousun kun taas Sport voitti kabinetissa.

En ota tässä viestissä kantaa Sportin nousuun, mutta mun mielestä kaikki tulevaisuuden nousutkin ovat enemmän tai vähemmän kabinettipäätöksiä. Voittamalla saa vain oikeuden päästä uudelleen auditoitavaksi ja tilanne voi hyvinkin olla se, että liiga odottaa niin kauan, että "oikea" joukkue voittaa Mestiksen.
 
Suosikkijoukkue
KK
En ota tässä viestissä kantaa Sportin nousuun, mutta mun mielestä kaikki tulevaisuuden nousutkin ovat enemmän tai vähemmän kabinettipäätöksiä. Voittamalla saa vain oikeuden päästä uudelleen auditoitavaksi ja tilanne voi hyvinkin olla se, että liiga odottaa niin kauan, että "oikea" joukkue voittaa Mestiksen.

Summasummaarum: Sportin kabinetti nousun jälkeen tarvitaan kuitenkin se urheilullinen menestys ensin. Nyt Sport meni aivan eri tietä kuin tulevat mahdolliset nousijat. Tästä on turha jauhaa, että "muutkin tulevat kabinetin kautta".
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Summasummaarum: Sportin kabinetti nousun jälkeen tarvitaan kuitenkin se urheilullinen menestys ensin. Nyt Sport meni aivan eri tietä kuin tulevat mahdolliset nousijat. Tästä on turha jauhaa, että "muutkin tulevat kabinetin kautta".

Jos nyt halutaan väitellä, niin Sport oli tarkasteltavan ajanjakson menestynein joukkue. Kyllä tässä ollaan koko Suomi samassa kelkassa ja pitää vain opetella siihen, että urheilulliset nousut ovat enää muisto vain.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Kyllä tässä ollaan koko Suomi samassa kelkassa ja pitää vain opetella siihen, että urheilulliset nousut ovat enää muisto vain.

Eli nyt kun Sport sattuu nyt olemaan vain tämän kaiken paskan keskellä, niin tätä järjestelmää ja sen naurettavuutta ei saisi kritisoida? Miksi ihmeessä meidän pitäisi tyytyä ja opetella tottumaan tähän kabinettipelleilyyn? Kaikki mikä tukee tässä päätöksessä urheilullisuutta vastaan ja tekee suomalaisen jääkiekon naurettavaksi tulee kritisoida kovaan ääneen. Harmi vain että niitä henkilöitä jotka kritiikillänsä voisi vaikuttaa asioihin ovat turhan hiljaa. Siksi ainakin nostan hattua seuralle jota kannatan, vaikkakin se tuntuu monen mielestä olevan vain pelkkää kitinää ja katkeruutta.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
I Eli vaikka miten toivoisit Toivakan nöyristelevän tiedotuksessa

En toivo!!

Minulla ei ole mitään Mikkelin Jukureita vastaan, enkä minä syytä heitä tilanteesta jossa he joutuvat uskottelemaan olevansa halukkaita Liigaan.
Tämä siis minun arvio. Mikäli arvioini on pielessä on seuraava arvio se että Jukureissa ei olla realisteja. Mikäli tuokin arvio menee metsään ja Jukurit nousee ja kykenee myös Liigaa uskottavasti pelaamaan Liigaa, otan hatun päästä, myönnän olleeni väärässä ja pyydän anteeksi. Ihan vilpittömästi olen sitä mieltä että tuo viimeinen olisi paras vaihtoehto.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jos nyt halutaan väitellä, niin Sport oli tarkasteltavan ajanjakson menestynein joukkue.

Korostan nyt ihan ensin, että minulla ei ole mitään Sportia vastaan ja en niinkään osoita kritiikkiä ja halveksuntaa Sportia ja vaan tätä kabinettitouhua kohtaan. Sen nyt haluaisin kuitenkin tietää, mikä on tämä tarkasteltava ajanjakso, jossa mitattu Sport menestyksekkäimmäksi joukkueeksi? Onko kyseessä divari ja mestis vuodesta 1975 alkaen vai pelkkä mestis vuodesta 2000 alkaen, viisi viimeistä vuotta vai kenties kolme viimeistä vuotta? Itse en muista mistään lukeneeni mistä tarkasteltavasta ajanjakso nyt puhutaan. Okei menestynein ei varmasti ole KooKoo, koska mestaruuksia ei ole tullut, mutta KooKoo on kuitenkin ainoa joukkue joka on ollut viitenä viimeisenä kautena vähintään mestiksen välierissä. Millä perusteella Sport on menestyneempi kuin esim. Jukurit?
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Eli nyt kun Sport sattuu nyt olemaan vain tämän kaiken paskan keskellä, niin tätä järjestelmää ja sen naurettavuutta ei saisi kritisoida? Miksi ihmeessä meidän pitäisi tyytyä ja opetella tottumaan tähän kabinettipelleilyyn? Kaikki mikä tukee tässä päätöksessä urheilullisuutta vastaan ja tekee suomalaisen jääkiekon naurettavaksi tulee kritisoida kovaan ääneen. Harmi vain että niitä henkilöitä jotka kritiikillänsä voisi vaikuttaa asioihin ovat turhan hiljaa. Siksi ainakin nostan hattua seuralle jota kannatan, vaikkakin se tuntuu monen mielestä olevan vain pelkkää kitinää ja katkeruutta.

Saa toki kritisoida, mutta tuskin sillä vaikutuksia on ainakaan ennen kuin liigan taso tai yleisömäärät alkavat radikaalisti pudota. Jos jääkiekon seuraajat alkaisivat massoittain tätä vastustamaan niin liigaseurat alkaisivat menettää rahaa ja sehän ei heille käy, joten olisivat pakotettuja tyytymään yleisön vaatimuksiin. Nyt kritisoijat ovat lähinnä vain näitä innokkaimpia kannattajia, eikä heidän kitinänsä juuri ole (ainakaan vielä) näkynyt seurojen tuloissa.

Sen nyt haluaisin kuitenkin tietää, mikä on tämä tarkasteltava ajanjakso, jossa mitattu Sport menestyksekkäimmäksi joukkueeksi?

Silloin, kun liiganousija julkaistiin niin Rannisto sanoi, että Sport on myös urheilullisesti menestynein seura. Ei tainnut mainita tarkastelujaksosta mitään, mutta luultavasti muutama viime kausi, kuten taloudessakin katsottiin kolmen edellisen kauden tulokset.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllä tässä ollaan koko Suomi samassa kelkassa ja pitää vain opetella siihen, että urheilulliset nousut ovat enää muisto vain.

No huh huh. Olen arvostanut vaasalaisia aina siitä, että Vaasassa ollaan tähän asti ollut kaikkein äänekkäimmin vastustamassa suljettua liigaa ja kabinettipelleilyä vastaan, mutta nyt kun Sport on nostettu liigaan saunakabinetissa niin nyt pitäisi siis opetella vain hyväksymään tämä tilanne. Kylläpä takit alkavat kääntymään nopeaan tahtiin. Sportin viimeisestä mestispelistä ei ole vielä montaa tuntia kulunut, kun kansitakit kahisevat jo.
 

Karpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jos nyt halutaan väitellä, niin Sport oli tarkasteltavan ajanjakson menestynein joukkue. Kyllä tässä ollaan koko Suomi samassa kelkassa ja pitää vain opetella siihen, että urheilulliset nousut ovat enää muisto vain.

Kyllä, juurikin näin. Samalla periaatteella oltaisiin voitu julistaa Kärpät mestariksi jo hyvissä ajoin ennen runkosarjan päätöstä.

Mitä sitä sen enempää pelailemaan, kyseessä kuitenkin 2000-luvun menestynein joukkue, kokoonpano täynnä tähtiä ja talous kunnossa.

Kabinetti-mestaruutta puoltavana asiana vielä sekin fakta, että Kärpät voitti runkosarjan, Sport ei.

Bisnestähän tämä vain on, ei niillä kaukalon tapahtumilla enää niin väliä ole. Tosin vielä vuosi sitten taidettiin olla Vaasassakin eri mieltä..
 

julkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasalaiset urheiluseurat
Korostan nyt ihan ensin, että minulla ei ole mitään Sportia vastaan ja en niinkään osoita kritiikkiä ja halveksuntaa Sportia ja vaan tätä kabinettitouhua kohtaan. Sen nyt haluaisin kuitenkin tietää, mikä on tämä tarkasteltava ajanjakso, jossa mitattu Sport menestyksekkäimmäksi joukkueeksi? Onko kyseessä divari ja mestis vuodesta 1975 alkaen vai pelkkä mestis vuodesta 2000 alkaen, viisi viimeistä vuotta vai kenties kolme viimeistä vuotta? Itse en muista mistään lukeneeni mistä tarkasteltavasta ajanjakso nyt puhutaan. Okei menestynein ei varmasti ole KooKoo, koska mestaruuksia ei ole tullut, mutta KooKoo on kuitenkin ainoa joukkue joka on ollut viitenä viimeisenä kautena vähintään mestiksen välierissä. Millä perusteella Sport on menestyneempi kuin esim. Jukurit?

Ainakin talouspuolella arvioitava aika oli kolme edellistä tilikautta, joten uskoisin näiden kolmen edellisen kauden olevan muutenkin ajankohta jota pääosin arvioitiin tai ainakin painotettiin. Tällä aikakaudella Sport oli voittanut Mestiksen kahdesti (10-11, sekä 11-12).

Urheilullisesti mielestäni Sport ei olisi ansainnut paikkaa, vaikka tarkasteltava ajanjakso olisi ollut pelkästään Sportin mestaruuskaudet, sillä urheilullinen päätös ei olisi ollut ajankohtainen. Päätös on kuitenkin tehty, ja mielestäni tällä hetkellä tulisi kiinnittää katseet kohti pudotuspelejä, joissa on mahdollista mitata kuinka korkealla urheilullisuus tulevaisuudessa tulee olemaan jääkiekossa.
 

Andy-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit
En toivo!!

Minulla ei ole mitään Mikkelin Jukureita vastaan, enkä minä syytä heitä tilanteesta jossa he joutuvat uskottelemaan olevansa halukkaita Liigaan.
Tämä siis minun arvio. Mikäli arvioini on pielessä on seuraava arvio se että Jukureissa ei olla realisteja. Mikäli tuokin arvio menee metsään ja Jukurit nousee ja kykenee myös Liigaa uskottavasti pelaamaan Liigaa, otan hatun päästä, myönnän olleeni väärässä ja pyydän anteeksi. Ihan vilpittömästi olen sitä mieltä että tuo viimeinen olisi paras vaihtoehto.

Olen myös huomioinut palstaveli Dieppen Jukuri-käänteisyyden. Annetaan pelaajien pelata ja johtajien johtaa. Se ei ole tietääkseni sinulta eikä minulta pois?

Jukureiden matka on vielä kesken, mutta niin kuin yrityselämässäkin, rattaat pitää olla rasvattuina ja toiminnan kehittyä, muuten käy huonosti. Älä sinä ota ollenkaan paineita siitä kuka pystyy uskottavasti pelaamaan Liigaa. Näitä "uskottavia" seuroja löytyy myös Liigasta.

Ollaan realisteja, muttei katkeria.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Mainitaan nyt vielä se, että mielipiteeni on edelleenkin se, että urheilullisuus kunniaan jo koko sarjajärjestelmä remonttiin. Pointtini kuitenkin oli se, että tällä kitinällä ei ole vaikutusta ennenkuin se alkaa vaikuttaa seurojen talouteen, kilpailukykyyn tai kiinnostavuuteen negatiivisesti. Ehkä muutaman vuoden sisällä näin käykin ja sarjajärjestelmää joudutaan punnitsemaan uudestaan. Nythän esim. liigan puolella ainoa havaittavat muutokset ovat olleet tyhjennysmyynnit ja hännänhuippujen panoksettomat pelit, mutta tämänkin liiga pystyy halutessaan korjaamaan.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Voit olla aivan varma, että TPS:n herrat tekee kaikkensa sen eteen, että TUTO ei liigassa pelaa. Se on kaikki rahat pois tepsiltä mitä paikalliset TUTOon kylvää. Katsojista, kausareista ja lipputuloista puhumattakaan.

Tepsin herrat varmasti kaikkensa tekevät tämän estääkseen, mutta he ovat samaan aikaan kaivaneet oman seuransa hautaa niin tehokkaasti, että yleisömäärät ovat laskeneet, maine mennyt sekä katsojien että entisten pelaajienkin silmissä ja niin edelleen. TuTon nousu pakottaisi Tepsinkin ryhdistäytymään, mikä olisi Tepsinkin kannalta pitkällä tähtäimellä parempi. En toki odota TPS-nykyjohdon tätä tajuavan, kuten en juuri mitään muutakaan.

Sinänsä ainakaan nykyisten TuTon kannattajien joukkueeseensa kylvämät rahat eivät ole Tepsiltä pois, koska en esimerkiksi minä laita rahojani kiinni Tepsiin tai sen tuotteisiin. Yhden Tepsin pelin kävin ilmaislipulla tällä kaudella katsomassa, ostin hallilta yhden neljän euron pulled pork -hodarin. Siinä rahallinen panokseni Tepsiin viimeisen kahden vuoden ajanjaksolta. TuTon pelejä tulee tällä kaudella neljättäkymmentä ottelua, joka matsissa jotain syötävää/juotavaa sekä vino pino oheis- ja fanituotteita.

Mahdolliseen liiganousuun suhtaudun silti erittäin kyynisesti ja epäilevästi, eli toisin sanottuna uskon liigapomojen ja saunakerhon jäsenten syövän sanansa jos TuTo mestaruuden voittaa. Sen jälkeen varmasti löytyy pykälä, jonka mukaan liigapaikkaa ei herukaan, koska tähdet eivät olleet oikeassa asennossa ja Ranniston saunaan on hankittu vääränlainen vihta.

Silkkaa kusetusta ja keinotteluahan suomalaisen sarjajääkiekkoilun nykytouhu on. Mutta pelaillaan nyt ns. pudotuspelit loppuun. Toivon hartaasti, että TuTo Mestis-mestaruuden voittaa kahdesta syystä: siksi, että muutenkin kannatan TuToa tilanteesta riippumatta ja siksi, että sitten mitataan, onko käsissä vain mehukannu sanansa syöjien kiemurrellessa liigalupauksista irti vai joutuvatko liigan portit avautumaan edes kaudella 2015-2016.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
En toivo!!

Minulla ei ole mitään Mikkelin Jukureita vastaan, enkä minä syytä heitä tilanteesta jossa he joutuvat uskottelemaan olevansa halukkaita Liigaan.
Tämä siis minun arvio. Mikäli arvioini on pielessä on seuraava arvio se että Jukureissa ei olla realisteja. Mikäli tuokin arvio menee metsään ja Jukurit nousee ja kykenee myös Liigaa uskottavasti pelaamaan Liigaa, otan hatun päästä, myönnän olleeni väärässä ja pyydän anteeksi. Ihan vilpittömästi olen sitä mieltä että tuo viimeinen olisi paras vaihtoehto.

Pahoittelut aamupäivällä kirjoitetun viestin väärästä sävystä, tiedän aiempien vääntöjen pohjilta ettet ole sinänsä jukurivastainen, vaikket porukan saumoihin urheilubisneksen korkeimmalla tasolla uskokaan. Itselläni ei ole juurikaan luottoa siihen että joukkue pääsisi kuitenkaan ikinä edes siipiä testaamaan (paitsi jos Jokerit palaavat sarjaan tai joku muu joukkue siitä poistuu ja jouduttaisiin ilmeisen epätoivottuun parittomaan joukkuemäärään, tämäkin tosin ihmeellinen kauhuskenaario, kun ennen KalPan paluuta sarjaa pelattiin kolmellatoista joukkueella ilman ihmeempiä ongelmia).

Viestini ei siis ollut hyökkäys, vaikka olikin vähän huonosti kirjoitettu sävynsä puolesta. Katsellaan keväämmällä miten hommat etenee, jos hyvin käy niin voidaan molemmat todeta olleemme väärässä.
 

Van Cleef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, suomalainen/kansainvälinen jääkiekko
Siinä on se pikku ero, että KooKoo voittaisi pelaamalla nousun kun taas Sport voitti kabinetissa.

Väärin. Jatkossa Mestiksen voitto takaa pääsyn kabinettiin, missä liigapaikka tulee papereiden perusteella jos tulee.

Oikeinpa. Koska KooKoon on pitänyt voittaa Mestis ennen nostopäätöstä. Sportilta ei vaadittu mitään urheilullista perustetta. Puolivälierätappio ja viides sija ja Liigaan. Ei se ole Sportin vika, mutta uskomaton tilanne kyllä.
 

tosiasia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Musta Nuoli kirjoitti:
Mahdolliseen liiganousuun suhtaudun silti erittäin kyynisesti ja epäilevästi, eli toisin sanottuna uskon liigapomojen ja saunakerhon jäsenten syövän sanansa jos TuTo mestaruuden voittaa. Sen jälkeen varmasti löytyy pykälä, jonka mukaan liigapaikkaa ei herukaan, koska tähdet eivät olleet oikeassa asennossa ja Ranniston saunaan on hankittu vääränlainen vihta.

Ei näinä "kassakaappi" aikoina mikään ole todellakaan varmaa. Puheista on pitkä matka tekoihin ja kaikki muuttuu nykyään nopeasti. Itse suhtaudun tällä hetkellä skeptisesti jopa Jokerien KHL tulevaisuuteen. Ukrainan kriisi ja omistajien joutuminen pakotelistalle voi jo yksistään sekoittaa Jokereiden kuvioita pahasti. Suurin kysymys lopulta kuitenkin lienee, kuinka paljon ihmisiä kiinnostaa pääkaupungissa lähteä katsomaan näitä Venäläisiä vastustajia. Jos kiinnostusta ei löydy voi paluu tulla nopeallakin aikataululla. Eipä olisi ihme, että kun mestarin pitäisi nousta Liigaan, niin yhtäkkiä Jokerit tulisi takaisin ja veisi paikan.

TPS:n suhtautumista ja kohdistettuja toimia TuToon on myös vaikea arvioida. Toisaalta uskon, että TuToa pidetään siellä kilpailijana, mutta lähdetäänkö siellä oikeasti estämään TuTon nousua? TPS ei kaiketi tähän yksin taida pystyä, mutta vahvojen liittolaisten kautta ehkä voisi heittää kapuloita rattaisiin. Toisaalta onko TPS:llä oikeasti syytä pelätä TuToa niin paljon, että ryhtyisi tällaisiin toimiin? Näkemyseroja on varmasti myös TPS:n sisällä. Eri tahot ajavat hyvin erilaisia asioita ja tuskin suhtautuminen TuToon on sama kaikilla taustavoimilla. En muista nyt suoralta kädeltä mitään kommenttia mitä TPS johto olisi julkisesti sanonut liittyen nykyisen TuTon nousu haaveisiin. Tässäkin tapauksessa puheet ja teot voivat olla kuitenkin ristiriidassa, joten vaikea siitäkään on mitään johtopäätöksiä tehdä.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen myös huomioinut palstaveli Dieppen Jukuri-käänteisyyden. Annetaan pelaajien pelata ja johtajien johtaa. Se ei ole tietääkseni sinulta eikä minulta pois?.

Edelleen minulla ei ole mitään Jukureita vastaan.. Palataan taas kerran keskustelupalstan olemassa olon tarkoitukseen, joka on mielipiteiden esittäminen. Sinä päivänä kun en halua jostain syystä kertoa mielipiteitä sellaisena kun ne on, pääsette minusta eroon. Ja se päivä ei ole tänään.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Aikamoista älyllistä epärehellisyyttä huudella vain tästä "urheilullisesta" puolesta ja Sportin mahdollisesta sijoituksesta Mestiksessä.

Sportin nousemisesta Liigajoukkueeksi on puhuttu pitkälti koko 2000-luvun ajan, täysin riippumatta siitä, onko Liiga ollut "auki" vai "suljettu" ja onko Sport itse pärjännyt miten kullakin kaudella.

Sanoisin, että Sportin Liiganousu on ollut vain ajan kysymys, muilla Mestis-jengeillä ei ole tässä suhteessa ollut mitään palaa. Syytkin ovat selvät, Vaasaan on potentiaalia saada (pienemmän puoleisen budjetin) liigajengi ja yleisesti ottaen lätkä on aika iso juttu alueella. Samaa voi sanoa ehkä jossain määrin KooKoosta, mutta sen sijaan Turussa on jo TPS ja ainakaan minun tuntemani mikkeliläiset eivät kovin kiinnostuneita Jukureista ole.

Ja nyt se Sportin nousu sitten tapahtui, en ole kovin yllättynyt.
 

Wanhajalka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Isot Totovoitot, Gracefull Swamp
Sportilta ei vaadittu mitään urheilullista perustetta. Puolivälierätappio ja viides sija ja Liigaan. Ei se ole Sportin vika, mutta uskomaton tilanne kyllä.

Kun noustojoukkueesta päätettiin, siellä oli moni muukin joukkue käsi ojossa. Siellä seurapomojen puhelimet lauloivat kuumana. Ja päätös tehtiin jo ennen kuin tiedettiin kuinka tässä kaudessa käy. Mikäli esim. KK olisi omannut paremmat speksit, olisi se ilmoituksen mukaisesti nostettu Liigaan. Joten täysin turhaa jeesustelua: tämän kauden sarjasijoituksella ja ensi kauden Liiga -paikalla ei ole mitään tekemistä toisiensa kanssa. Mikäli olisi, auditointi olisi tehty eri säännöin. Liiga otti kriteereissä riskin tietäen, että näinkin voi käydä. Jääkiekon busines polkee paikoillaan, ja jotain tarvitsi tehdä. Nyt tehtiin näin.
 
mutta sen sijaan Turussa on jo TPS
Turussa on tosin myös kolme kertaa enemmän asukkaita kuin Vaasassa.

Wanhajalka kirjoitti:
Kun noustojoukkueesta päätettiin, siellä oli moni muukin joukkue käsi ojossa.
Kolme muuta. TUTO, KooKoo ja Jukurit. Nämä kolme joukkuetta olivat riittävän hyviä päästäkseen Mestiksen välieriin. Sportin urheilullinen osaaminen riitti puolivälieriin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös