Jos mahkua ei olisi tai kukaan ei isoista nousisi, niin selvää olisi se, että löydettäisiin itsemme aika nopealla aikajänteellä keskustelemassa täällä pykälää alempana. Fakta on vaan se, että kun karsinta tämän kauden osalta siirrettiin kabinetteihin, niin silloin se myös siellä ratkaistaan. En mä näe eroa noissa keskusteluissa vaikkapa viime kauden finaaliketjuun. Ei sielläkään mitään happyhappyjoyjoy-meininkiä ole.
Mulla ainakin itselläni on tullut sellainen "pelastautukoon ken voi"-fiilis, koska aika pitkään on saannut tätä tämän sarjan raiskaamista katsoa ja olen kyllä jo toivoni menettänyt Mestiksen suhteen ja pidemmän päälle myös suomalaisen seuratason jääkiekkoilun suhteen. Suomi on penninvenyttäjien maa, missä kukaan ei uskalla tehdä mitään ja jos joku sattuukin uskaltamaan, niin vittuilu on valtaisaa, kunnes onnistut, jolloin olet kruunattu kuningas ja sankari. Tällä viittaan siihen, että edelleen asioita pyöritetään pienissä kuppikunnissa, jossa tärkeintä on olla kehittymättä ja vain suojella omaa persettään ja talouttaan, jotta muutoksia ei synny. Tämä on todella tärkeää ollut myös liigapomoille ja siksi tämä päätös. Suomalaisen jääkiekkoilun urheilullisuuden raiskasivat ne henkilöt, jotka eivät tiedä urheilusta hevonvittua, vaan +/- nollatalouden expertit. Varmaan helvetin siisti olla Tepsin fani, kun kaikki pelaajat kupataan ulos. Se on sama asia, kuin seurajohto kusisi fanikatsomoon rivissä jostain katkarapu-aitiosta.
Ja kyllähän keskustelu ilman tunteita on aika hajutonta, mautonta ja väritöntä. Vastavuoroinen perseennuoleminen ei vaan aiheuta kunnon mielipiteitä. Tunteella kirjoitetuista tuppaa tulemaan paremmin oikeita mielipiteitä esiin.