Kun nämä maajoukkueturnaukset ovat tiedossa jo vuoden etukäteen niin seuroilla on kyllä aikaa reagoida ja kasata tarpeeksi laaja rinki jos junioreita ei halua peluuttaa.
Onko myös pelaajavalinnat tiedossa vuoden etukäteen?Kun nämä maajoukkueturnaukset ovat tiedossa jo vuoden etukäteen niin seuroilla on kyllä aikaa reagoida ja kasata tarpeeksi laaja rinki jos junioreita ei halua peluuttaa.
Kyllähän pelaajapalkkiot tietysti seurojen pussista menevät.Kukas tämän laajemman ringin maksaa? Siinä se oiskin, jos kiakkoliitto maksais höpöhöpö tunaukseen valittavista pelaajista sellaset korvaukset, että edesjunnupalkat voisi maksaa...
Olli ei varmasti halua ärsyttää liiton jääriä tässä vaiheessa valmennusuraa, joten parempi myötäillä. Ei noita kauhean neutraalin asiantuntijan lausuntoina voi tulkita.
EHT:n hyöty suomikiekolle on isompi kuin haitta muutamalle seuralle.
Ei maajoukkueen menestyksestä hyötyä ole Liigalle ehkä ollut, mutta EHT:n hyödyistä maajoukkueellehan (ja sen menestykselle) nyt puhuttiinkin. Raaka paikkahan se olisi jollakin ensikertalaisella lähteä ne ensimmäiset luistimenpiirtonsa maajoukkueessa tekemään suoraan MM-kisoihin Kanadaa vastaan viikon leirityksen jälkeen.nevöfoket 1995 jälkeen isompaa merkitystä Liigalle ei ole Leijoninen menestyksestä ollut. Ja en edes katso tätä seuran kannalta, vaan Katsojan, Fanin, Itseni, kannalta ja minua maajoukkuetoiminta kesken kauden haittaa isosti.
Ainakin itse tykkään siitä, että keväällä meillä on kisoissa joukkue, jonka pelitapa on jo jollain tapaa pelaajien selkäytimessä. Siinä mielessä nämä EHT-höntsät on pelaajille ihan tärkeitä tapahtumia, mutta on täysin idioottimaista pelata kansallista sarjaa yhtä aikaa.
Okei. Minä kyllä nautin sekä seurajoukkueen että maajoukkueen peleistä ja vielä enemmän jos ne menestyvät. Toisaalta voidaan myös pohtia, että jos pelaajalla oikeasti kesän ja runkosarjan työ menee kahden tai kolmen maajoukkueleiriviikon takia hukkaan eikä seurajoukkueen pelitapa siksi tule selkäytimestä, on tämä ehkä väärässä ammatissa.Itse tykkään kun meillä on Liigassa joukkue, jonka pelitapa on Ilvespelaajien selkäytimessä. Siinä mielessä nämä EHT höntsät on pelaajille haitallisia tapahtumia, joten on täysin idioottimaista pelata maaotteluita samaan aikaan kun Liigaa.
….en ole kiinnostunut mitä asia on pelaajan kannalta.. en ole pelaaja, vaan kuluttaja. Olen kiinnostunut kiekkoviihteestä jota Ilves joukkueena tarjoaa. En jostain pelaajien kehityksestä maajoukkuepelaaja silmälläpitäen. MM kisat pelataan onnex kauden jälkeen, ihan yx lysti onko maajoukkuepelaajat valmiita vai ei, merkittävä kausi, eli Liiga on jo päättynyt.
Tai sit voi katsoa ensiks EHT höntsää kun Reunanen heittelee ikämieslättyjä ja seuraavaks jännittää saako Lukko katkaistua HPK:n tappioputken. Onhan siinä jo yhdelle päivälle.Vituttaa, kun pelit liigassa käy kuumimmillaan ja ei ole kuin yksi peli tänään. Ja nyt pitäisi innostua jostain maajoukkueen harjoitusturnauksesta. Pitää varmaan katsella jotain ulkomaista jalkapalloa.
Okei. Minä kyllä nautin sekä seurajoukkueen että maajoukkueen peleistä ja vielä enemmän jos ne menestyvät. Toisaalta voidaan myös pohtia, että jos pelaajalla oikeasti kesän ja runkosarjan työ menee kahden tai kolmen maajoukkueleiriviikon takia hukkaan eikä seurajoukkueen pelitapa siksi tule selkäytimestä, on tämä ehkä väärässä ammatissa.
Edelleen.. puhut pelaajan näkökulmasta. KATSOJA, eli Minä kärsin siitä, että nää höntsää jotain merkityksetöntä EHT peliä samalla kun Minä, Katsoja, halaun nauttia oman joukkueeni pelaamisesta hallissa ja ehkä töllössä. EHT vie Minulta, Katsojalta edellytyksiä täyteen kokemukseen. JA Minä tämän maksan kuitenkin lopulta.
Ketä kiinnostaa mitä se yksittäinen pelaaja jostain EHT:stä saa, mua kiinnostaa mitä Minä saan Katsojana käydessäni ja lipun maksaessani Liiga otteluun.
JA kyllä, eronamme on, ettei voisi maajoukkueen pelit vähempää kiinnostaa, ellei sitten siä satu oleen Ilvestaustaisia pelaajia ja silloinkin siis MM kisoissa tai muissa ei Liigakauden aikana pelattavissa höntsyissä.
Puhun sekä pelaajan että katsojan näkökulmasta. Kuten sanoin jo ensimmäisessä viestissäni, on täysin idioottimaista pelata kansallista sarjaa yhtä aikaa EHT:n kanssa. En ymmärrä, että miten sinä kärsisit siitä, että Liigassa olisi EHT:n ajan viikon tauko niinkuin muuallakin? Ihan normaalissakin otteluohjelmassa noita viikon taukoja tulee aina välillä. Kärsitkö niistäkin?Edelleen.. puhut pelaajan näkökulmasta. KATSOJA, eli Minä kärsin siitä, että nää höntsää jotain merkityksetöntä EHT peliä samalla kun Minä, Katsoja, halaun nauttia oman joukkueeni pelaamisesta hallissa ja ehkä töllössä. EHT vie Minulta, Katsojalta edellytyksiä täyteen kokemukseen. JA Minä tämän maksan kuitenkin lopulta.
Ketä kiinnostaa mitä se yksittäinen pelaaja jostain EHT:stä saa, mua kiinnostaa mitä Minä saan Katsojana käydessäni ja lipun maksaessani Liiga otteluun.
JA kyllä, eronamme on, ettei voisi maajoukkueen pelit vähempää kiinnostaa, ellei sitten siä satu oleen Ilvestaustaisia pelaajia ja silloinkin siis MM kisoissa tai muissa ei Liigakauden aikana pelattavissa höntsyissä.
maajoukkueen menestyksestä pääsee kyllä nauttimaan mutta toki kiertokautta.
En ymmärrä, että miten sinä kärsisit siitä, että Liigassa olisi EHT:n ajan viikon tauko niinkuin muuallakin? Ihan normaalissakin otteluohjelmassa noita viikon taukoja tulee aina välillä. Kärsitkö niistäkin?
Jukka Jalonen on eri mieltä kanssasi tässä asiassa.Nythän puhutaan EHT: turnauksista. EHT turneet ei ole MM kisamenestykselle mitenkään merkittäviä, vaikka näin väitetäänkin isoon ääneen. Aika vähän MM valintoja niiden perusteella tehdään. Pääosin ehkä jotain ryhmäänsoveltuvuusasioita nähdään, pelitavallista antia MM kisoille ei juuri ole.
En tiedä vastailetko näihin viesteihini lukematta niitä ollenkaan, oletko päättänyt tarkoituksella tulkita niitä väärin vai jotain muuta, mutta koetan vielä kerran.Kyllä, kärsin, mutta niitä viikon taukojahan EI olisi ilman typeriä EHT höntsiä. CHL sotkee, vain siksi, että sarjanlaatijat ennakoi mitkä seurat pelaa.. hölmöläisten hommaa.. JA jos omalla joukkuella olisi jostain muusta syystä viikon tauko, olisi tuona aikana kilpailijoiden matseja nähtävissä jokatapauksessa.
Tänään? Jos kysymyksesi on, että molemmat olisivat olleet päällekkäin, niin sitten Kärpät - TPS. Siksi olisikin tärkeää, ettei Liigaa pelattaisi yhtä aikaa tuon turnauksen kanssa. Tänään nautin kyllä Suomen pelistä. Minusta oli hienoa nähdä Suomen maajoukkueen pärjäävän rakastamassani palloilupelissä. Sitä en tiedä, mitä se selittää.Kumpaa peliä sää olisit mieluummin tänään kattonu, huippuhienoa EHT höntsää Suami-Tsekki vai vaikka Kärpät – TPS peliä?
..jos tota EHT höntsää, niin.. no.. se selittääkin paljon