Minä asioin Prisman naapurissa olevassa Lidl'issä noin kerran viikossa. Muutamia teknisiä vekottimia (esim. langaton audio-videolinkki kakkos-TV:tä varten ja radiotaajuuskauko-ohjattavat sähköpistorasiat) olen sieltä ostanut. Sitten lähinnä siideriä ruokajuomaksi ja maukkaita suomalaisvalmisteisia patonkeja ja suomal. ruisleipää vaihtelun vuoksi. Samoin se saksal. tiikerikakku "Castillo" on kelpo syötävää sekä se limen makuinen "Castillo" kuivakakku.
Twite kirjoitti:
. . .
Lisäksi Lidlin kärryt (tosin niin myös suomalaisten suurmarkettien) ovat älyttömän syvät. Niihin ei tosiaan niitä jogurttipurkkeja saa muuten kuin pudottelemalla.
Lidln kassanjälkeinen pöytä on huomattavasti pienempi kuin 'tavallisissa' saksalaisissa marketeissa. Muistan kuulleeni että syyksi on esitetty sellaista että vähentää myymälävarkauksia. En koskaan ymmärtänyt että miksi, siispä ehkä olenkin itse keksinyt koko teorian ja luonut siitä muistikuvan.
Muistikuvasi myymälävarkauksien vähentämisselityksestä saattaa hyvinkin olla oikea. Sopii kuvaan siinä mielessä että äskettäin Lidl'in kassalinjalla kassahenkilö esitti minulle että ostoskärry tulee kääntää ostosten lastauksen ajaksi siihen hänen vieressään (siis aivan sen kassatytön vieressä) olevaan kärryn lastauspaikkaan.
Siitä kassatyttö (tahi -poika) pystyy näkemään että ostoskärry on kokonaan tyhjennetty kassalinjalle, ennenkuin uudelleen lastaaminen aloitetaan.
Muussa tapauksessa olisi mahdollista huijata, jättämällä osa (esim. elintarvike)ostoksista kärryn pohjalle. Sieltä kassahenkilö ei pystyisi niitä havaitsemaan jos kärryä pidetään liukuhihnakuljettimen takana piilossa.
Itse kassalinjasysteemi vaatii ripeätä ja erilaista toimintaa perinteisiin kassalinjoihin verrattuna. Tämä seikka jäi täysin piittamatta siltä ämmältä joka alkoi siinä kassan vieressä pakkaamaan kahta kassiaan vaikka kassa ystävällisesti neuvoikin hänelle pakkaamispaikan olevan tuossa ikkunoiden vieressä. Tuo ärsyttävä ämmä vain nakkeli niskojaan ja hymähti kassahenkilön ohjeelle kuin teinityttö. Ämmä töksäytti että
"eihän tässä mene aikaa sen enempää kuin tuolla ikkunan vieressäkään". Ja koko jono seisoi joutuen odottamaan tuon typeryksen kassinpakkaamisten valmistumista.
Eli Lidl'issä Lidl'in tavalla niin homma toimii parhaiten. Ostoskoreja en ole nähnyt tässä myymälässä.