Mainos

Lidl ja muut halpiskaupat

• 157 922
  • 719
Suosikkijoukkue
sm-liiga: HIFK, nhl: vähän kaikkea
mekabyte kirjoitti:
Ööh, miksi mun pitäis ostaa se Polar tai Oltermanni jostain muualta? Myös maito on sitä samaa kotimaista maitoa, jota valio tms tuottaa.

Tarkotin lähinnä jugurtteja ja jäätelöitä....ei vaan uppoa...

scholl

Jäsen
Sivustakatsoja 8-) kirjoitti:
Näkyyhän tämä vieläkin esim. maidossa- citarista 75c/tölkki, Lidlistä 49c- Valion maitoa molemmat.

Ja näkyyhän se erittäin hyvin vielä SOK:n ja Keskon pääkonttorissakin. Kaupallisen tai elintarvikealan korkeakoulututkinnon suorittaneita siellä on suuret määrät (ja lisää palkataan koko ajan). Kyse ei todellakaan ole pääasiassa kovinkaan businesshenkisestä porukasta, vaan lähinnäkin sellaisia teoreetikkoja. Keskusliikkeethän ovat olleet hyvin monelle elinikäisiä suojatyöpaikkoja, jossa toki jotain järkevääkin on saatu aikaan, mutta myöskin hyvin tehottomasti toimittu. Tulee vähän mieleen Neuvostoliitto tai joku valtionyhtiö 80-luvulla.

Lidl on saanut Citymarketit ja kumppanit laskemaan ruoan hintaa ja tehostamaan toimintaansa. Se on hyvä asia. Itse asiassa positiivinen kehitys ruoanhinnan ja kilpailun suhteen alkoi jo siitä, kun vapautettiin elintarvikkeiden ja raaka-aineiden tuontia ja EU-jäsenyys puolestaan vaikutti hintatasoon.

Tarjonta ei ole pahasta, vaikkei kaikkia potentiaalisia ostospaikkoja itse käyttäisikään (itse en esim. suostu menemään Prismaan, mutta jos siellä on halvat hinnat niin muillakin on edullista).

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Kuitista?

Tuli vierailtua lähimmässä Lidl-myymälässä, jotenkin vieläkin hieman tuo on outo paikka, vaikka aika paljon tuleekin käytettyä. Ostin 5pizzaa, tacoja ja jonkin mild-cheese härdellin niiden oheksi. Kevyttä iltamuonaa! Niin sellainen jäi kaivertamaan, että kuuluuko se kuitti ottaa itse, se konehan tyrkkään sen melkein suoraan taskuun? Aina muutenkin kassalla on jotenkin vittumainen fiilis. Jos edes metrin tilaa olisi saatana?

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
puuha-pete kirjoitti:
Niin sellainen jäi kaivertamaan, että kuuluuko se kuitti ottaa itse, se konehan tyrkkään sen melkein suoraan taskuun? Aina muutenkin kassalla on jotenkin vittumainen fiilis. Jos edes metrin tilaa olisi saatana?

Ei sitä kaiketi itse kuulu ottaa, en minä ole ainakaan ottanut itse. Kassat ovat kyllä pirullisen ahtaat, pakko viskoa kaikki takaisin kärryyn ja mennä sivummalle pakkaamaan.

Onko Lidl muuten jollekin sellaisessa asemassa, että sieltä haetaan kaikki päivän ruokatarvikkeet, eli että aterian valmistukseen käytetään yksinomaan Liiterin tarpeita? Epäilen tätä. Mielestäni kauppa on enemmänkin "täydennysostoksia" ja kaikkea pikkuboonusta (limonadit, olut, karkit jne) varten.

I ro1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja JM Aaltonen
LIDL lastenvaipat

Lidlistä saa vaipat todella edullisesti.
Hinta 7,99/paketti ja kun yhdessä on 56kpl, tulee yhden hinnaksi 14,26 senttiä.
Vertailun vuoksi Pampers maksaa noin 14 euroa, paketissa on 50 vaippaa, jolloin yhden hinnaksi tulee 28 senttiä.

On tyhmää maksaa liikaa, varsinkin, kun kyseiset tuotteet ovat laadukkaita indikaattoreineen.

Se tosin on totta, että Lidl on osittain ns. täydennyskauppa. Vaikka sieltä saakin tehtyä ruokakorin, niin tuotteita ei ole kuitenkaan kovinkaan montaa, josta valita. Siksi haemmekin sieltä joskus pelkästään em. lasten vaipat.

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
smasa kirjoitti:
Ei sitä kaiketi itse kuulu ottaa, en minä ole ainakaan ottanut itse. Kassat ovat kyllä pirullisen ahtaat, pakko viskoa kaikki takaisin kärryyn ja mennä sivummalle pakkaamaan.

Itse en siirrä ostoksia kärryyn ja pakkaa sitten sivummalla. Pakkaan ostokset aina kassiin suoraan tiskin päästä. Tietenkin muut joutuvat odottamaan että saan ostokset pakattua. Menkööt viereiselle kassalle jos eivät jaksa odottaa. Kertaakaan kassa ei ole huomauttanut asiasta.

Lidl tulee haettua vanilja cocista ja niitä leivästä tehtyjä shipsin tapaisia pikku suolaisia. Keskieuroopassa niitä on kaupissa ja täällä ainoastaan lidl myy niitä. Siinä sivussa saattaa tarttua jotain muuta pientäkin ostoskärryyn.

Miinuksia lidl voi heittää että visa electron ei käy kaupassa ja palautetta kyseisestä asiasta ei voinut antaa netin kautta vaan olisi pitänyt soittaa johonkin numeroon. Lisäksi itseäni arveluttaa siellä myynnissä olevat jugurtit. Siis sellaiset mitä säilytetään lämpöisessä ja viimeinen myyntipäivä about 12/2006. En tiedä mitä säilöntäaineita niissä on että maitotuote saadaan säilymään lämpöisessä noin kauan.

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
HABS #11 kirjoitti:
Lisäksi itseäni arveluttaa siellä myynnissä olevat jugurtit. Siis sellaiset mitä säilytetään lämpöisessä ja viimeinen myyntipäivä about 12/2006. En tiedä mitä säilöntäaineita niissä on että maitotuote saadaan säilymään lämpöisessä noin kauan.

Sama homma on lämpöisessä säilytettävissä, kissanruoan tapaan pakatuissa valmisruoka-annoksissa, jotka säilyvät tyyliin vuoteen 2008. Eivät taida olla ihan luomua kuitenkaan. Muutaman vuoan olen syönyt, ja maku on hyvä vaikkakin melko mausteinen.

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
HABS #11 kirjoitti:
Miinuksia lidl voi heittää että visa electron ei käy kaupassa ja palautetta kyseisestä asiasta ei voinut antaa netin kautta vaan olisi pitänyt soittaa johonkin numeroon.

Nykyään tuo electronkin käy joissakin paikoissa. Itse vältän käteisen käyttämistä pelikoneperkeleiden takia, joten lidlissä kun tulee käytyä, niin normaalisti olen nostanut rahaa.
No pasilassa oli sitten ovella lappu, nyt meillä käy myös visa electron. No vähänhän se harmitti, kun tiesi kolikoiden joutuvan asemalla kuitenkin hyväntekeväisyyteen.

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
HABS #11 kirjoitti:
Itse en siirrä ostoksia kärryyn ja pakkaa sitten sivummalla. Pakkaan ostokset aina kassiin suoraan tiskin päästä. Tietenkin muut joutuvat odottamaan että saan ostokset pakattua. Menkööt viereiselle kassalle jos eivät jaksa odottaa. Kertaakaan kassa ei ole huomauttanut asiasta.

Minäkin sidon kengännauhani aina heti rullaportaista pois astuttuani. Tietenkin muut joutuvat odottamaan takanani. Menkööt portaita jos eivät jaksa odottaa. Kertaakaan kukaan henkilökunnasta ei ole huomauttanut asiasta.

Näin minä olen aina tehnyt ja teen jatkossakin, perkele!

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Routainen Sydän kirjoitti:
Kaiketi tämä on saksalainen käytäntö - jonka maalainen ilmeisesti Lidl-kauppa on - että kassat ovat ahtaanoloiset.

Tämähän johtuu siitä, että pihi saksalainen ei suostu ostamaan muovikasseja samalla tavalla kuin suomalainen, vaan aivan luontevasti lappaa ostoksensa kassan jälkeen takaisin kärryyn, työntää kärryn auton viereen ja lastaa suoraan takakonttiin. Autottomat (eli köyhät) saksalaiset sitten saapuvat kauppaan omien kassiensa kanssa, joihin pakkaavat ostoksensa erillisellä "tiskillä" ennen ulko-ovea. Suomalainen tapa ostaa kertakäyttöisiä muovikasseja jokaisella kauppareissulla olisi säästäväiselle ja ympäristötietoiselle saksalaiselle kauhistuksen ja kummastuksen aihe. Been there, done that!

Jeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Kummeli!

Lidlin logiikka on päältäkatsoen toimiva: ostokset takaisin kärryyn kassalla. Mutta. Jos ostoksia on runsaasti ei ehdi tyhjentää kärryä hihnalle ennen kuin toisessa päässä on jo ruuhka. Eli kauppareisulle on joko värvättävä assistentti tai sitten multiploiduttava eli esitettävä yksin joukkokohtaus. Aidosti haastava tilanne.

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Jeda kirjoitti:
Lidlin logiikka on päältäkatsoen toimiva: ostokset takaisin kärryyn kassalla. Mutta. Jos ostoksia on runsaasti ei ehdi tyhjentää kärryä hihnalle ennen kuin toisessa päässä on jo ruuhka. Eli kauppareisulle on joko värvättävä assistentti tai sitten multiploiduttava eli esitettävä yksin joukkokohtaus. Aidosti haastava tilanne.

Aika paljon saat ostaa, jos et ehdi sitä kokonaan siihen purkaa. Juuri tuon takiahan se hihna on vastaavasti pitkä.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
DAF kirjoitti:
Aika paljon saat ostaa, jos et ehdi sitä kokonaan siihen purkaa. Juuri tuon takiahan se hihna on vastaavasti pitkä.
Pitkä ja pitkä, mutta kun se perkele liikkuu. Ei tarvitse olla kuin perheellisen perussetti niin käy kuten Jeda sanoi. Been there, done that. Several times. (Kuten tästäkin ketjusta aiemmin on tullut ilmi.)

Bellaromin kaakaojauhe (800g) on hyvää ja liukenee nopeasti sekä veteen että maitoon. Maribelin hilloissa (450g) ei ole myöskään moitteen sijaa. Maku on hyvin lähellä Dronningholmin tasoa.

Pasanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Vaughan kirjoitti:
Autottomat (eli köyhät) saksalaiset sitten saapuvat kauppaan omien kassiensa kanssa, joihin pakkaavat ostoksensa erillisellä "tiskillä" ennen ulko-ovea. Suomalainen tapa ostaa kertakäyttöisiä muovikasseja jokaisella kauppareissulla olisi säästäväiselle ja ympäristötietoiselle saksalaiselle kauhistuksen ja kummastuksen aihe. Been there, done that!
Mites tuolla ihmemaassa sitten hoidetaan jätehommat, meillä ainakin kaikki kaupasta ostetut kassit löytävät uuden elämän roskapusseina? Tosin lidlin pussukat eivät siihen käyttöön luontevasti sovellu.

Muuten Lidl ei paljon säväytä, suomalaisia tuotteita sieltä joskus ostan, ja karkkihylly on tullut tutuksi. Mutta en voisi kuvitella että käyttäisin sitä ainoana kauppana.
edit. Ja onhan se halpa "ulkomaanreissu" kun menee lidliin shoppaileen :)

scholl

Jäsen
Pasanen kirjoitti:
Mites tuolla ihmemaassa sitten hoidetaan jätehommat, meillä ainakin kaikki kaupasta ostetut kassit löytävät uuden elämän roskapusseina? Tosin lidlin pussukat eivät siihen käyttöön luontevasti sovellu.

Eikös se Tragetasche juuri nimenomaan ole omiaan roskapussiksi. Edekalla ja muilla kaupoillahan on melkolailla samanlaiset kassit. Kun pussi on täynnä niin henkselit vaan umpisolmuun ja pussi ulos roskikseen. Jokseenkin kätevää.

Saksalaiset ilmeisesti tarvitsevat vähemmän roskapusseja, sillä siellähän joutuu lajittelemaan niin paljon roskia. On virallisia Gelbe ja Grüne Säckejä, joihin kaikki pakkaukset pitää lajitella on ne sitten metallia tai muovia kunhan der Grüne Punkt löytyy.

Se on tosiaan merkillistä se, että moni Saksassa menee kauppaan mukanaan sellainen kangaskassi, johon pakkaavat ostokset. Erikoista varsinkin se, kun kassi on niin pieni. Toinen mitä moni harrastaa, on pakata ostoskärrystä ostokset auton takakonttiin pahvilaatikoihin, eikä ollenkaan pusseihin. Suomessahan ympäristötietoiset saattavat käyttää samaa muovikassia parillakin ostosreissulla ennenkuin se päätyy roskapussiksi, mutta Saksassa on tosiaan hieman eri meininki. Osa tosin on suoraan pihejä eli heidän mielestään pussit maksavat liikaa.

Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö Saksassa muovikasseja ostettaisi. Moni kyllä ostaa.

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Olipas hermoja raastava jonotuskokemus eilettäin Lidlissä. Suunnitelmani oli juosta nopeasti 2L limukkaa Lidlistä autossa odottavan kuuman kebabin kyytipojaksi, mutta kuinkas kävikään:

1. Ryntään limukkani kanssa jonoon A (kassoja oli auki 2 kpl). Huomaan että toinen jono on ehkä hiukan lyhyempi ja teen sen klassisen virheen, että vaihdan jonoon B.

2. Edelläni oleva tyyppi ostaa jotain ihme huonekaluja joiden hinnasta tulee myyjättären kanssa tinkaa. Myyjätär painelee jotain nappia kutsuakseen paikalle hintatietoisemman myyjän. Koko jono odottaa tilanteen selkiytymistä. Mieltäni painaa autossa par'aikaa jäähtyvät ranskalaiseni.

3. Päätän vaihtaa takaisin jonoon A, mutta sielläpä myyjätär onkin tehnyt peliliikkeen ja heittänyt tiskille "kassa suljettu" kyltin. Tämä myyjätär kävelee kassalle B ja ilmoittaa AINOALLE MYYJÄLLE, lähtevänsä tauolle. Siinäpä sitten kaikki asiakkaat kökötämme samassa jonossa ja odotamme, että huonekalujen todellinen hinta selviää.

4. Huonekalujen ostaja odottaa koko saatanan ajan sitä kaapin hintaa eikä pakkaa ostoksiaan jo valmiiksi. Kun hän saa kaapihässäkän selvitettyä odotamme, että hän saa ostoksensa pakattua.

5. Pääsen tiskille ja paiskaan kokispulloni ja pari muuta ostosta tiskille. "Se tekee 5 euroa 25 senttiä, kiitos!". Annan myyjälle kympin setelin ja heti perään huomaan että annanpa vielä 50c lisää ettei tule niin paljoa kolikoita takaisin. Myyjätär menee ihan sekaisin rahojen kanssa ja antaa minulle takaisin 5.25 KOLIKKOINA. En minä jumalauta enää niitä kolikoita tarvitse. Yleensä Lidliin tullessa niistä on kyllä pula kun ei saa kärryä käyttöönsä.

6. Juoksen autolleni taskut täynnä kolikoita ja kiroan jäähtynyttä ruokaani.

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Lidlistä saa oikein hyvää kepablihaa, ilmakuivattua kinkkua, vaniljajäätelöä ja kapriksia purkissa. Muuten aika paska kauppa.

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Vaniljajäätelö on törkeen hyvää Lidlissä.
Myös toi energiajuoma on hinta/laatusuhteeltaan ylivoimaista!

Onhan siellä muutakin hyvää tavaraa, varsinkin jos tykkää suolaisesta ruoasta.

V-man kirjoitti:
Olipas hermoja raastava jonotuskokemus eilettäin Lidlissä.

3. Päätän vaihtaa takaisin jonoon A, mutta sielläpä myyjätär onkin tehnyt peliliikkeen ja heittänyt tiskille "kassa suljettu" kyltin. Tämä myyjätär kävelee kassalle B ja ilmoittaa AINOALLE MYYJÄLLE, lähtevänsä tauolle. Siinäpä sitten kaikki asiakkaat kökötämme samassa jonossa ja odotamme, että huonekalujen todellinen hinta selviää.
Tämä on valitettavan yleistä Liiterissä. Kassaneidit suurin piirtein heittävät noppaa, viitsivätkö pitää kassaa auki vai lähtevätkö täyttämään maitohyllyä.

TML

Jäsen
Kebabliha on kyllä ollut edukseen lidlissä. Sopivan mausteista ja hyvin lihaisaa. Maata en tiedä missä tekevät mutta hyvää on.

KingKeimo

Jäsen
Se on se juttu ku ne työntekijät tai vastaavat testaavat ne Lidlin tuotteet jotta ne on varmasti semmosia jotta ne kehtaa myyntiin laittaa.Niin kummiski,siitä on se vitsi että miksei Liidelissä myyä kortonkeja?No ku niitä ei kukkaan suostu testtaan......HÖHÖHÖHÖHÖÖ....

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Natsi-Siwan metukka on sideä. Silmät turpoo sano ja lonkerolla pystyy pestä astiat

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ahaa, jotkut oikeasti käyvät Lidlissä. Oppia ikä kaikki.

Kerran kävin ko. liikkeessä ja DDR-vibat olivat niin vahvat, että lähdin nopeasti pois. Jos haluan ryssätyylistä tavarapaljoutta ruokakaupassa, painelen suosiolla itärajan toiselle puolelle.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy