Katsos, ehkä asia on niin, ettei Li Andersson koe yhtä tarpeelliseksi tiedottaa kaikelle kansalle omista itsenäisyyspäiväsuunnitelmistaan ja -pukeutumisestaan niin kuin esimerkiksi Susanna Koski. Näitä kahta erottaa se, että toisen julkisuuskuvaan kuuluu poliittinen vaikuttaminen ja toisen televisiossa keikistely. Se siitä julkisuuden maksimoimisesta.
Vaikka Li osuu omien inhokki-poliitikkojen kärkeen, niin täytyy kyllä myöntää että Li on pyyhkinyt "taistelijaparillaan" Koskella lattiaa tämän puolivuotisen kansanedustajauran aikana. Enkä nyt sano että Li olisi mitenkään häikäissyt, mutta Suski on vetänyt ainakin minun papereissani niin rumasti ali riman. Samanlainen päätön selfie-vouhottaja kuin Stubb, paitsi että vielä pahempi. Iltapäivälehtien sivuille on kyllä hinkua, mutta kaikesta muusta kuin poliittisista asioista. On #voitollayöhön, kallista kaulakorua ja seksivau-asua. Tulee ihan oksennusrefleksi siitä ajatuksesta että vielä puoli vuotta sitten olisin voinut antaa ääneni tuolle tyhjäntoimittajalle.
Mutta palataas itse ketjun asiaan. Minä Lin "vihaajana" en keksi mitään pahaa tuosta ettei halua osallistua Salen kotibileisiin. Miksi sinne pitäisi mennä väkisin tekohymyilemään jos ei kiinnosta? En itsekään pidä sen suuremmin puhujuhlista. Kansanedustajalla nyt kuitenkin tulee melko varmasti vähintään neljät kutsut sinne Linnaan. Jos itse olisin kansanedustaja niin saattaisin hyvinkin tehdä Teuvot, eli käyn yhtenä vuonna pyörähtämässä paikalla ja muina vuosina lähden ennemmin metsään, koska nekin bileet on jo kerran nähty. Toisekseen, veikkaan että Li tulee tekemään vielä pitkän uran politiikassa, ja mahdollisuus päästä noihin kyseisiin juhliin voi olla vielä kymmeniä kertoja edessä. Eiköhän neiti ehdi vielä Linnan boolia maistamaan.
Joku jossain iltapäivälehtien kommenteissa itki että tämä on Liltä vain julkisuustemppu. Voi ollakin, mutta mielestäni paljon fiksumpi julkisuustemppu kuin iltapäivälehdille korujen ja asujen esittely ennen juhlia.