Li Anderssonin ketju on siihen väärä koska ketjun emäntä ei taloudesta mitään ymmärrä.
Olet ihan oikeassa ketjun aiheen suhteen, tätä kuitenkin tekee mieli kysyä: Kovin varmasti tuossa arvotat kyseisen henkilön ymmärryksen taloudesta. Onko sinulla siis oikeasti jotain kättä pidempää kommentin taakse? Oletko ehkä työskennellyt hänen kanssaan, tai suorittanut talouden transaktioita jollakin talouden sektorilla hänen kanssaan tai jossa olet päässyt hänen osaamistaan riittävän läheltä seuraamaan?
Minulla ei ole mitään tietoa onko hänellä lahjoja tai osaamista kyseisellä sektorilla, eikä myöskään varmuutta, että hänen staus quossaan niitä avuja tarvitsisi. Eikös näillä yleensä ole joku avustajakaarti setvimässä eteen tulevia asioita, kun eihän ole realistista olettaa kenenkään ihan kaikkea yhteiskunnallista, taloudellista, poliittista ja vielä yrityskulttuurista hallitsevan itse.
Minusta kuitenkin laitat edelleen kirjoittamassasi jostain syystä aivan suhteettoman painoarvon vasemmistoliitolle poliittisena toimijana, kun tuo kuitenkin on vaellellut marginaalissa sen neljännesvuosisadan, ellei jo enemmänkin. Hämmästellen siis tältä kantilta katselen ja ajattelen, että ihan sama suunnilleen olisi, jos väittäisin rkp:n määränneen suomalaisen politiikan linjat ja päämäärät ja koomillisesti, tällä väittämällä on jopa lihaa enemmän ympärillään, koska valtaisan paljon suurempi on heidän vaikutuksensa talouselämässä ja vauraana vähemmistötoimijana politiikassa. Kuulisin siis mielelläni tässä yhteydessä tilannearviosi siitä, mikä on mielestäsi vasemmistoliiton todellinen painoarvo suomalaisessa poliittisessa ja talouden kentässä. Mikäli se on noin suuri kuin olet antanut tekstissäsi ymmärtää, se tältä pohjalta vaikuttaa isosti esim. omaan ajatteluuni siitä, kuka olisi sovelias vassareita eteenpäin viemään. Tähän asti olen kuvitellut, että kyseessä on kommunistiaatteen mutaatio, jolla ei vielä mitään selkeää hahmoa tai kiteytymää, mutta jossa voi olla poliittista potentiaalia, jos konjunktiot osuvat kohdilleen ja vasta silloin sillä on suurempaa merkitystä kuka heidän puheenjohtajansa on.