Näin merkittävään tehtävään valitaan henkilö ilman avointa hakua. Tuo avoin haku oli myös merkittävä seikka Anderssonin kritiikissä. Etkö näe tässä mitään ongemaa? Kyllä tätä median pitäisi tonkia.
Luin vasta nyt Lin tekstin. Sen perusteella tärkeysjärjestyksessä:
1. Muutosjohtajan viran perustaminen koska vanhustenhuolto, kotihoito ja säätöpaine
2. Palkka melkein 9000 euroa (liittyy osin edelliseen)
3. Johtajista ei säästetä, mutta kaikesta muusta kyllä
Lisäksi Li toteaa, että valinta tehtiin suoraan, ilman julkista hakua ottamatta kantaa siihen, oliko valintaprosessi hyvä, huono tai ihan sama.
Seison entistä vahvemmin sen takana, että kyseessä on bimbo. Yllättävää koska olin pitänyt häntä edes jossain määrin fiksuna. Onneksi tuli sekin virhe nyt havaittua.
Mulla ei ole kokemusta kunnallispoliittisesta päätöksenteosta. Yrityspuolella julkiset haut eivät mun firman osalta koskaan tuottaneet yhtä hyvää tulosta kuin muut tavat. En osaa sanoa onko kunnallispuolella sama tilanne, mutta ainakin valitun Antti Parpon ylempi korkeakoulututkinto, kokemus sosiaali- ja terveydenhuollosta sekä johtamiskokemus antaisi ulkopuolisen olettaa, että hän on pätevä. Parpohan on valtiotieteen tohtori ja jää virkavapaalle Rauman sosiaali- ja terveysjohtajan virasta.
Kun
@Fordél kysyi että eikös näitä hommia voisi nykyiset johtajat tehdä kun niille se kuuluukin, niin suora vastaus: ei taivaan tietoa. Jos Turun johtajilla ei ole töitä, voisivat ilman muuta. Tämän casen suuruudesta johtuen ja verraten sitä joihinkin omiin kokemuksiini yksityisellä puolella sanoisin, että näin iso hanke ei pyöri edes yhdellä muutosjohtajalla, joka raportoi suoraan ylimmälle johdolle.