Lennart Petrell – HIFK:n ruumiillistuma

  • 820 885
  • 2 259
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja taas

Jälleen on Lennu avannut sanaisen arkkunsa Maikkarille, kommentoiden illan KalPa-matsia. Ihme homma kyllä, eikä tämäkään haastattelu mikään järin ihmeellinen syväluotaus ole. Lennun mielestä on kiva pelata KalPaa vastaan, kun se on kärkikamppailu. Näinhän se on.
 

Hanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, alasarjat.
Jälleen on Lennu avannut sanaisen arkkunsa Maikkarille, kommentoiden illan KalPa-matsia. Ihme homma kyllä, eikä tämäkään haastattelu mikään järin ihmeellinen syväluotaus ole. Lennun mielestä on kiva pelata KalPaa vastaan, kun se on kärkikamppailu. Näinhän se on.
Minkäs Lennu sille mahtaa jos tiedotusvälineet haluavat häneltä lausuntoja. Pitäisikö kieltäytyä ? Mitä itse vastaisit kysymykseen "millaista on pelata KalPaa vastaan" ? Koska Lennun vastaus ei tyydytä, niin vastaisitko itse, että "KalPaa vastaan on kurjaa pelata" ? Luulen, että Lennua haastatellaan siksi, että häneltä saa edes jonkinlaisen lausunnon - päinvastoin kuin eräiltä muilta...
Itse asiassa, on vain harvoja kiekkoilijoita tai muitakaan urheilijoita, jotka antavat räiskyviä lausuntoja lehdistölle. Esim. kuinkahan monta kertaa tämän vuoden aikana Alonso ja muut formulamiehet ovat sanoneet "jos auto toimii, niin meillä on hyvä mahdollisuus pärjätä". Vain Palanderilta voi odottaa lähes mitä vain...ja Pasi Rautiaiselta.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taitaa Lennun mediaseksikkyys levätä aikalailla siinä radioonsoitossa ja fanien ikoni-asemassa. Lisäksi kaveri on aina hyvällä tuulella ja juttua irtoo. Lennu lisäksi taitaa tehdä haastattelijankin työn helpommaksi, kun heittää sitä läppää ihan oma-alotteisesti. Välillä hymyilyttää kun jotain esim. Kankea haastatellaan. Äijä jurottaa siinä mikin edessä eikä taida toimittajallakaan olla kauhean 'mulla on kiva duuni'- fiilis.

Loppujen lopuksi aivan yhdentekevää koko homma. Joku änärijätkä(esim. Kapanen) heittää tällaset vaikka darrassa toinen silmä mustana ja silti näyttää+kuulostaa korrektilta. Mulle ainakin ihan sama mitä HIFK:n jätkät heittää noissa jutuissa. Pelaamaan ne on palkattu eikä puhumaan(poislukien Maestro Hirson 'puheet').

Tietysti legendaarisiakin heittoja on kiva kuunnella. Taisi olla Karalahti, joka kerran maajoukkueen paidassa heitti erätaukohaastattelussa, että vituttaahan se kun hurrit kääntää selkänsä aina kun menee taklaamaan.
 

CatGarfield

Jäsen
Suosikkijoukkue
Internazionale, Newcastle, NY Rangers, HIFK, ManU
Yllätys yllätys, siellä on taas Lennusta haastattelu MTV3-sivuilla.

Uutinen

Olihan antoisa juttu. MTV3:n taso mediatoimijana jaksaa joka kerta yllättää. Ja nimenomaan negatiivisesti.

Mitä Lennuun tulee, niin tottakai mies on höpöhöpömedian ja ihan kunnollisenkin sellaisen listoilla korkealla, ei ole mikään tuppisuu ja aina positiivinen. Sitähän viihdeteollisuus urheilijalta kaipaa. Vaik ois pää kainalossa, väännetään se hymy naamalle ja puhutaan mukavia.

Pääasia kuitenkin olis, että Lennu nostais sitä tasoaan sinne, mihin potentiaali riittää. Koska sinne ei ole mielestäni vielä yltänyt.
 

XXLshirt#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Drumheller Miners
Pelaajat mediassa

Onpa hyvä, että HIFK:ssakin on pelaajia, joista mediakin pitää. Kun katsoi eilen Urhon tv-matsia, niin saattoi todeta, että Lennu oli kentän näkyvin pelaaja, mutta myös molemmilla erätauoilla haastateltavana (ekalla tauolla pelaajakortissa). Kyllä hoiti kaveri hyvin tonttinsa. En yhtään ihmettele, miksi tälläkin kaudella Lennu on ollut esillä lehdissä, Ylellä, Urholla ja myös maikkarilla. Positiivinen, sanavalmis, pilke silmäkulmassa ja hymy huulilla: "tehdään tohon pari maalia ja lähdetään takaisin stadiin". Toimittajan työ on paitsi helppoa, myöskin hauskaa. En viitsi nimetä urheilijoita, jotka ovat täysin vastakohtia, tuppisuina murjottamassa, näitä on valitettavan paljon. Jotkut ovat täällä ihmetelleet, miksi nimenomaan Lennu on se, jota aina haastatellaan. Käsi sydämelle, kuka muu se HIFK.ssa olisi? Varmasti jengissä on muitakin fiksuja kavereita, mutta kaikki eivät jostain syytä kiinnosta yleisöä ja mediaa yhtä paljon.
 
Viimeksi muokattu:

Jiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Stadi HC, Jatkoaika HC, Slavia Praha
Käsi sydämelle, kuka muu se HIFK.ssa olisi?
Ahtola on antanut ihan mukavia haastatteluita ja jossain henkilökuvassakin esiintyi kovasti edukseen. Kimiltä tulee taas sitten vähän vakavempaa tarinaa ja hyvä haastateltava hänkin. Petrell on kyllä omaa luokkaansa näissä. Harmittavan usein vaan aloittaa kommenttinsa tyyliin "no, ei(hän) siinä...". Se hänelle suotakoon.

Ja mitä Lennun tulevaisuuteen tulee niin jotenkin jäi tuosta henkilökuvasta leijumaan sellainen mahdollisuus, että Lennu voisi pelata vaikka koko uransa HIFK:ssa. Onko tämmöinen Kortelainen/Lehtonen -tyyppinen juttu tänäpäivänä mahdollista, mutta tässä olisi yksi kaveri joka sellaisen voisi mun puolesta toteuttaa.

Jotenkin tuntuu ettei Lennu haluaisi maisemaa vaihtaa ihan vain maisemanvaihdon vuoksi. Mikäli avainrooli IFK:ssa säilyy, vain AHL/NHL/KHL voi miehen napata, imho.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Kiitos Lennu!

Blues se vaan aina jaksaa sytyttää tämän IFK-ikonin! Maali ja hienoa peliä läpi ottelun, jonka kruunuksi kolme tähteä! Jatka samaan malliin Lennu! =)
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lennu on tällä hetkellä täysin omassa luokassaan ja pelaa gamebreaker-tasolla. Saa omalla enegiallaan aikaan tapahtumia riippumatta siitä, kuka vieressä pelaa. Kiitos!
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lennu on tällä hetkellä täysin omassa luokassaan ja pelaa gamebreaker-tasolla. Saa omalla enegiallaan aikaan tapahtumia riippumatta siitä, kuka vieressä pelaa. Kiitos!

Aikalailla samaa olin sanomassa, mutta siinähän se jo gredun toimesta tulikin.

Vaikkakin tämän hetkinen JA:ssa ilmeisen muodikas "ei adoptiota" ja "Lennu on korkeintaan 3.-4. ketjun jyrä" -porukka ottaisi silmän käteen, ja katsoisi niitä Lennartin pelejä. Kai se on muodikasta morkata kaikki, mutta Lennun tapauksessa osoite on kertakaikkiaan väärä.
Vähän säälittää, että Lennu joutuu pelaamaan Hirson ja Haatajan kaltaisten paskojen kanssa, ja joutuu selkeästi tekemään itse omat maalipaikkansa.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä olen täällä melko kärkkäinkin sanoin Lennua töninyt, mutta aiheen tullen on pakko kehaista kaveria! Aivan loistava peli Espoota vastaan ja maalikin siitä tuli plakkariin, eikä toinenkaan ollut kaukana. Lennu on ''1. ketjun'' ainoa pelaaja, jolla on joitan pelillistä annettavaa tällä hetkellä. Hirso on aivan kujalla, Haataja on nyt noin muuten vaan kädetön ja huono ja tarjoaisinkin häntä Luttisen sekä Clarken kanssa vaihdokkina johonkin oikeasti hyvään pelaajaan/ pelaajiin.

Clarke, Luttinen/ Haataja ---> Seikola, Anttila/ Genoway? Kelpaisi minulle...
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lennu pelasi kyllä jälleen kerran eilen oivan pelin. Siitä olen kyllä eri mieltä, että Lennu ja Haataja eivät sopisi samaan ketjuun alkuunkaan. Eilenkin yhteispeli tämän kaksikon osalta oli vahvaa, varsinkin kulmissa, mutta Hirsoon kuihtui monen monta energistä vääntöä. Itse pistäisin kylmästi Wirtasen Lennun ja Haden kanssa ja Kimi voisi sitten himmailla yhdessä kahden muun lyijyjalan, Wärnin ja Luttisen kanssa. Lennulta ja Hadelta menee tolkuttomasti hyvää liikettä ja energiaa hukkaan, kun Kimi hieroo kiekkoa ja pysäyttää pelin ja mitä todennäköisemmin syöttää vastustajan lapaan. Wirtanen keskellä vastustaja joutuisi olemaan jatkuvasti varpaillaan, koska joka jätkä pelaa fyysisesti, kunhan vain paikka tulee.

Lennu, keep up the good work!
 

Hanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, alasarjat.
Lennu pelasi kyllä jälleen kerran eilen oivan pelin. Siitä olen kyllä eri mieltä, että Lennu ja Haataja eivät sopisi samaan ketjuun alkuunkaan. Eilenkin yhteispeli tämän kaksikon osalta oli vahvaa, varsinkin kulmissa, mutta Hirsoon kuihtui monen monta energistä vääntöä.

Lennu, keep up the good work!
Itse olen aina ollut "Lennu-fani" eli pitänyt Lennun tyylisestä pelaajasta. Samasta syystä olen pitänyt HIFK:sta, koska se on tullut tutuksi (jo ennen Lennun syntymää) juuri samantyyppisestä pelityylistä.

Olen BoredOldLadyn kanssa aika lailla samaa mieltä. Olen usein ihmetellyt sitä, miksi puhutaan, että ykköseen pitäisi vaihtaa se ja se laituri Hirson vierelle ja kokeilla sitä ja sitä laidassa. Harvoin on mainittu, että ykköseen pitäisi vaihtaa sentteri ja pysyttää laidat ennallaan. Eli aika samoilla menen kuin edellinen. Tosin Haatajakin oli eilen ajoittain pahasti yössä ja tuntui, että L:n täytyy yksinään tehdä koko ketjun duunit - noin kuvainnollisesti.

Vaikka monen mielestä Lennun kausi on ollut epätasainen ja alkuun jopa huono, niin minä olen eri mieltä. L on pelannut koko kauden roolituksensa mukaisesti ja helvetin hyvin : ensin kolmosessa kiusaamassa vastustajien kultakypäröitä ja nyt kiusaamassa vastustajien pakkeja ja molareita. Lisäksi alivoimissa aivan omaa luokkaansa ! Ylivoimissakin tulisi parempaa jälkeä jos kentällisen sentteri "heräisi" huomaamaan missä kaverit ovat.
 

punainenpeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYR
Keep up the good work!

Viime kautena kirosin Lennu alimpaan h:tiin. Tänä kautena hän on ollut erittäin hyvä erityisesti vuodenvaihteen jälkeen. Paras hyökkääjä yhdessä Ramun kanssa.

Toivottavasti jaksaa uurastaa samalla tavalla myös pleijareissa.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Viime kautena kirosin Lennu alimpaan h:tiin. Tänä kautena hän on ollut erittäin hyvä erityisesti vuodenvaihteen jälkeen. Paras hyökkääjä yhdessä Ramun kanssa.

Toivottavasti jaksaa uurastaa samalla tavalla myös pleijareissa.

Niin, eilen tsemppasi kentällä esimerkillisesti ja varsinkin alivoimalla todella uhrautuvaa pelaamista. Kolmannen erän maalien jälkeen näytettiin HIFK-vaihtoaitioita, missä Lennu tsemppasi muita pelaajia. Ihmettelen, jos muut pelaajat eivät syty mukaan tähän Lennun tekemiseen? Eilen nähtiin myös pari hyvää taklausta hänen toimestaan ja tietysti maalin :)

Mielestäni ykkösen pelin tappaa enemmin Hirso itse kuin Lennu...
 

Stadista

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kimi voisi sitten himmailla yhdessä kahden muun lyijyjalan, Wärnin ja Luttisen kanssa. Lennulta ja Hadelta menee tolkuttomasti hyvää liikettä ja energiaa hukkaan, kun Kimi hieroo kiekkoa ja pysäyttää pelin ja mitä todennäköisemmin syöttää vastustajan lapaan. Wirtanen keskellä

Niin tuohan voisi olla hyvä kokeilu. Eikös tuo Wärn - Hirso - Luttinen ollut viime kauden ykköskenttä. Wirtanen ykkösen keskelle ja kaksi muuta ketjua ARG ja Töykkälät jatkaa entisellään.

Puolustukseen ehdottomasti Ahonen mukaan. Kilpailua paikoista on ehdottomasti saatava lisää. Ja vielä kun Kurvinen palaa, niin voidaan hyvin penkittää "Isoja nimiä". Eihän penkittäminen koskaan kivaa ole ja saattaa syödä joukkuehenkeä, mutta joskus se on pakko tehdä ja sen aika on nyt.
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin tuohan voisi olla hyvä kokeilu. Eikös tuo Wärn - Hirso - Luttinen ollut viime kauden ykköskenttä. Wirtanen ykkösen keskelle ja kaksi muuta ketjua ARG ja Töykkälät jatkaa entisellään.

Puolustukseen ehdottomasti Ahonen mukaan. Kilpailua paikoista on ehdottomasti saatava lisää. Ja vielä kun Kurvinen palaa, niin voidaan hyvin penkittää "Isoja nimiä". Eihän penkittäminen koskaan kivaa ole ja saattaa syödä joukkuehenkeä, mutta joskus se on pakko tehdä ja sen aika on nyt.

Muuten oikein, mutta kyllä siinä oikeassa laidassa pelasi maalitykki I.Pikkarainen. Samoilla linjoilla, että kakkonen ja kolmonen voisi pysyä nykyisillään, mutta ehkä voisin Ramstedtin sijoitaa johonkin toiseen ketjuun, mutta Ahtola-Granlund kaksikkoa ei missään nimessä eroon toisistaan.

Ahonen kuuluisi kyllä rinkiin, en ymmärrä mitä siinä Haverissa nähdään? Ahonen on niin paljon potentiaalisempi, kuin Haverinen. Loistava "Kurvinen" tai parempikin kasvamassa, joten vastuuta vain liigassa.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Niin tuohan voisi olla hyvä kokeilu. Eikös tuo Wärn - Hirso - Luttinen ollut viime kauden ykköskenttä.

Wärn-Hirso-Talonmies. Ja sisar Bollin ehdotukselle peukku. Lika barn leka bäst, ja Hirso nyt sattuu olemaan se erilainen nuori.

Ei muuta. Jatkakaa.
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Omasta mielestäni suurin Haden ja Lennun peliä haittaava tekijä on tällä hetkellä nimeltään Hirso. Mies kiertelee ja kaartelee, ei osaa pelata kiekkoa syvälle, jne.. Eipä Hirsosta sen enempää Lennun ketjussa. :)
 

Stadista

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Wärn-Hirso-Talonmies.

Niinpä. Olipas mulla hyvä muisti. Mutta. Wärn - Hirso - Luttinen/Nyholm/Vilkman/Pöysti/Tallberg kannattaisi kokeilla. Saisi stara vähän miettiä kun "alennettaisiin" ja varsinkin Nyholm/Vilkman ( jotka ovat näyttäneet ansaitsevansa mahdollisuuden ) saisivat "ylennyksen", kun pääsisivät pelaamaan staran kanssa. Ei tarkoita, että mulla jotain Hirsoa vastaan olisi mitään - päinvastoin, mutta jätkä pitää saada taas huippukuntoon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös