Itse en nyt ala-asteella ehkä mikään luokkamme hikipinko ollut, mutten kyllä huonoimpaan. Olin luokat 3-6 YKSITYISKOULUSSA, ja kyllä opetuksen taso ja kaikki muu oli sen mukaista. Uskallan sanoa, että vaikeampaa oli minulla kuin monilla muilla Helsingin kunnallisten koulujen oppilailla. Mutta mitäs aineita oli tässä gallupissa..
LIIKUNTA. Kyllä minä ala-asteen liikunnasta pidin, varsinkin viimeisinä vuosina. Ainoastaan koulumme yhteydessä ollut uimahalli johti runsaaseen uimatuntimäärään, mistä en tykännyt. Muuten ihan jees.
MATEMATIIKKA. Oi, siinä olin läpi ala-asteen ihan OK. Varsinkin alaluokilla, ja jostain syystä myös luokalla 6. Yläasteella alkoi vasta ongelmat syntyä. Tiedoksi Miikallekin, että seiskalla ja etenkin kasilla tulee luultavasti todella vaikeaa olemaan.
YMPÄRISTÖTIETO. Sekin aika hyvä. Etenkin 5-luokan seksuaalikasvatus oli 11-12- vuotiaan pervon pojan mieleen.
KUVATAIDE. (HUOM! Kirjoitusmuoto) Tässä en kyllä loistanut. Ikinä ei tämä kädenjälki ole ollut mitään kaikkein vaikuttavinta kuviksessa. Paitsi että ylemmillä luokilla sain enemmän taiteellista tajua, jolloin siitäkin tuli helpompaa.
ÄIDINKIELI. Tässä olin läpi koulun hyvä. Sama pätee kuin kuviksessa, eli tietynlainen taiteellisuus tuli mukaan kuvaan, jolloin tekstit paranivat.
USKONTO. Aika mitäänsanomatonta. Kuitenkin olin ihan perustasoa.
ENGLANTI. Ainoa kymppini lukuaineista, ellei mussaa lasketa. Eipä sen kummempaa.
HISTORIA. Kiintoisaa opetusta ja hyödyksi myös myöhempinä vuosina. Viihdyin tunneilla.
TEKNINEN TYÖ. Ei ei.. En ollut mitenkään hyvä tässä. Sain yleensä vuoden aikana 1-2 työtä valmiiksi, siinä missä muu luokka teki tuplasti enemmän. Olin vain tosi huono tässä.
TEKSTIILITYÖ. Sama pätee kuin edelliseen. Paitsi että tämä oli vielä kauheampaa.
MUSIIKKI. Varsinkin ylempinä vuosina menestyin. Etenkin, kun minulle oli suotu kohtalainen lauluääni.
RANSKA. A1- kieleni, eli kolmannesta lähtien tätä jouduin kituuttamaan. Todella hieno kieli, mutta pirun vaikea!